אמינות התגובות באתרי הקהילה כמו טריפאדויזר היא סיפור ידוע. סבב נוסף אפשר ללמוד מהמאבק של טריפאדוויזר במלון תאילנדי Sea View Hotel & Spa בקו צ’אנג. מלון שהחליט לנסות לקחת לטובתו את החוק המקומי ולנסות למנוע ביקורות שליליות עבורו.
אמ”לק: TripAdvisor הזהירה מפני מלון תאילנדי שהגיש תלונה משפטית נגד לקוח בגין ביקורות שליליות, וכתוצאה מכך הוא נעצר.
ווסלי בארנס, אזרח ארה”ב, העלה באתר המוכר ביקורת שליליות על אתר נופש מקומי. בתגובה הוגש נגדו כתב אישום על לשון הרע (שהם מחמירים מאוד בתאילנד, מסתבר). הוא הועכב מאוחר יותר, נעצר, ושוחרר רק לאחר שפרסם התנצלות פומבית.
בתגובה TripAdvisor פרסמו הודעת אזהרה בדף המלון – שהוא מונע ביקורות שליליות נגדו.
בתרגום חופשי ההודעה הינה:
“מלון זה, או אנשים הקשורים למלון זה הגישו כתב אישום פלילי נגד משתמש ב- TripAdvisor שכתב ופרסם ביקורות מקוונות. הסוקר בילה בכלא כתוצאה מכך” נכתב.
“יתכן שהמלון מימש את זכויותיו החוקיות על פי החוק המקומי, עם זאת, תפקידנו ליידע אותך כך שתוכל לקחת זאת בחשבון בעת חקר תוכניות הנסיעות שלך”
מיותר לציין שזוהי האזהרה הראשונה והיחידה מסוגה באתר.
בהצהרה, TripAdvisor הודיעה כי היא מאמינה ב”זכותו של כל מטייל לכתוב על חוויות הטיול שלהם ממקור ראשון – טוב או רע “.
“TripAdvisor מתנגדת בתוקף לכל פעולה שבה עסק, כמו, משתמש בחוק המקומי כדי לשלוח מישהו לכלא על כך שהביע את דעתו.”