קראבי, תאילנד | Krabi

קראבי – המחוז היפה ביותר בתאילנד

מידע כללי והיסטוריה

מחוז קראבי (Krabi) נמצא כ-800 ק”מ מבנגקוק וכ-200 ק”מ מהאי פוקט, עמוס בחופים מדהימים, צוקים ואיים מאבן גיר שנדמה כאילו הם צומחים משום מקום. העיר קראבי, בירת המחוז, קצת אפורה אבל היא מהווה נקודת יציאה למקומות רבים במחוז קראבי.

קראבי נחשב למחוז היפה ביותר בתאילנד, הוא נחשב לגן עדן ביופיו אך גם כגן עדן לאוהבי ההרפתקאות. בתחומיו של המחוז נמצאים 150 איים יפהפיים, ביניהם הפנינים של תאילנד –קופיפיראיליי ביץ’ וקו לנטה. התקופה הטובה ביותר לביקור במחוז זה היא בחודשים דצמבר עד מרץ. בזמן העונה הגשומה המלונות לא נמצאים בתפוסה מלאה ולכן גם המחירים הרבה יותר אטרקטיביים, קחו בחשבון ששווה לקחת את הסיכון ולהגיע דווקא בחודשים יוני עד נובמבר, אך באותה נשימה שימו לב כי בתקופה זו בדרך כלל יורדים פה גשמים במשך ארבעה-חמישה ימים רצופים כשלאחריהם מגיעים שלושה ימים של שמש – תקוו רק לתפוס את השמש ולא את הגשם. ראה מידע נוסף על מזג האוויר בתאילנד.

הנוף המאפיין של חופי מחוז קראבי (צילום מקורי)




איים וחופים מרכזיים

קופיפי (Ko Phi Phi) – אחד האיים הפופולריים בתאילנד ופשוט גן עדן של נהנתנות, הפנינה של חופי אנדמן. חופי ים עם חול לבן ומים בגווני כחול-ירוק כשברקע צוקי אבן וסירות ארוכות זנב. לקופיפי צורת שעון חול שאותו מרכיבים האיים פיפי דון (Phi Phi Don), המתוייר יותר ופיפי לה (Phi Phi Leh) הקטן והפחות מתוייר, אליו ניתן להגיע רק בסיור מודרך.
לקריאה נוספת על קופיפי >>

ראיליי ביץ’ (Railay Beach) – נחשב לחוף היפה ביותר בתאילנד – מים ירקרקים עם צוקי גיר המבצבצים מתוכם, רצועות חול בצבע זהוב ושקיעות מהפנטות. אפשר להגיע אליו רק בסירה ארוכת זנב מה שהופך אותו למבודד ואינטימי. ידוע בעיקר בזכות מאות מסלולי טיפוס הצוקים המקיפים אותו. בראיליי ביץ’ שני חופים, המזרחי והמערבי. החוף המזרחי הוא לסירות בלבד, מימיו מזכירים יותר ביצה מאשר ים וכמעט ולא ניתן להתרחץ שם.
לקריאה נוספת על ראיליי ביץ’ >>

קו לנטה (Ko Lanta) – שעתיים דרומית מקו פיפי נמצא האי שטוף השמש קו לנטה. האי צובר תאוצה בקרב תיירים רק בשנים האחרונות ועד כה היה מוכר במיוחד לתרמילאים. קו לנטה נחלקת לשני אזורים – קו לנטה יאי (Ko Lanta Yai) וקו לנטה נואי (Ko Lanta Noi), כאשר קו לנטה נואי מוקף בעצי מנגרובה במקום בחופי רחצה ולכן אינו מושך אליו תיירות. באי יש חופים מרשימים, מזכירים מאוד את קופיפי רק באווירה מעט פחות ממוסחרת ומתויירת.
לקריאה נוספת על קו לנטה >>

שקיעה בקו לנטה (צילום: Rushen, רישיון)

אאו נאנג (Ao Nang) – עיירת קיט עם שלל אתרי נופש מפוארים. זוהי נקודת היציאה העיקרית לראיילי ביץ’ שנמצא במרחק 20 דקות שיט בסירה. מומלץ ללון כאן אם אתם מעוניינים לצאת לטיול מאורגן בין האיים או לשיט קיאקים. אחת הפעילויות הפופולריות בעיירה היא רכיבה על פילים בג’ונגל. יש בעיירה גם לא מעט מועדוני צלילה, כשלרוב הצלילות מתבצעות סביב קופיפיראיליי ביץ’ וקו לנטה.

האט נופאראט תארה (Hat Noppharat Thara) – רצועת חוף השוכנת כ4 ק”מ מאאו נאנג. יש פה אתר פיקניקים פופולרי ומרכז מבקרים עם תצוגות אלמוגים והסברים על תפקידם האקולוגי של עצי המנגרובה.

חוף האט נופאראט תארה (צילום: kallerna, רישיון)

הפארק הלאומי קאו פאנום בנצ’ה (Khao Phanom Bencha) – מתפרש על פני 50 קמ”ר של יער גשם בתולי השוכן על רכס הרי פאנום בנצ’ה המתנשא לגובה 1350 מטר. משמעות השם היא “השתחוות ההר בת חמש הנקודות” והוא ניתן לו בגלל מראה ההר מהצד אשר מזכיר איש משתחווה. בפארק יש מספר מפלים – נאם טוק הואי טו (Nam Tok Huay To), נאם טוק הואי סאדה (Nam Tok Huay Sadeh) ונאם טוק קלונג פנג (Nam Tok Khlong Haeng). ומערת הנטיפים המנצנצים תאם קאו פנג (Tham Khao Pheung). בפארק שבילי הליכה רבים היובילו אתכם אל מגוון מפלים ונחלים. בפארק אין אפשרות ללינה וההגעה עליו מתבצעת במסגרת טיולי יום.

קו ג’ום/קו פו וקו סי בויה (Ko Jum/Ko Pu, Ko Si Boya) – איים המציעים אווירה שלווה ואינטמיות של אי קטן, לא מאוד מתויירים וחוץ מלרבוץ על החוף אין מה לעשות שם יותר מדי. כאן גם צולמה עונת הישרדות VIP ישראל בשל האפשרות לבידוד מוחלט.




מפה ומידע שימושי

  • כתובת: קראבי, תאילנד.
  • איך מגיעים?
    • אוטובוס: אוטובוסים אל קראבי יוצאים מדי יום מפוקט ומסוראט תאני.
    • מעבורת: מקופיפי יוצאות 7 מעבורות ביום (7:30,9:00,10:30,13:30,15:30) כאשר אורך ההפלגה משתנה ממעבורת למעבורת (בין שעה וחצי לשלוש וחצי שעות) ובהתאם גם המחיר (זמן הפלגה ארוך יותר=מחיר זול יותר). מקו לנטה יוצאות 2 מעבורות ביום (8:00,11:30). אורך ההפלגה כשעתיים וחצי. ניתן לקנות כרטיס משולב עם כרטיס אוטובוס. למידע נוסף על מעבורות באיים המערביים:https://www.phuketferry.com/
    • טיסה: טיסות לקראבי מגיעות מדי יום מבנגקוק ומקוסמוי. ראה מידע נוסף על טיסות פנימיות בתאילנד.