רחוב פרלל בברצלונה | Avinguda del Paral lel

מידע כללי והיסטוריה

רחוב פרלל (Avinguda del Paral-lel) הוא אחד הרחובות המרכזיים של העיר ברצלונה, מתפרש על פני 2.5 קילומטרים ועובר באישמפלה (Eixample) ובמונז’ואיק (Montjuic), מכיכר אספניה (Placa Espana) ועד לנמל הישן של ברצלונה (Port Vell).

משמעות השם פרלל בספרדית הוא “מקביל”, והרחוב קיבל את השם מכיוון והוא הרחוב היחיד בברצלונה שמקביל לקו המשווה.

הרחוב נחנך לראשונה ב11 באוקטובר 1894 ומאז קיבל שמות רבים, אך תמיד היה מזוהה עם השם פרלל ולכן החל מ1979 קיבל חזרה את השם פרלל וכך נשאר עד היום.




רחוב פרלל

רחוב פרלל

מה רואים?

הרחוב ידוע בעיקר בשל שלושת התיאטראות שממקומים בו – אפולו (Apolo), קונדל (Condal) וויקטוריה (Victoria) כמו גם מופעי קברט ומופעים אירוטיים.

בעבר האזור נחשב למרכז חיי הלילה של ברצלונה, עם היכלי מוזיקה ואירועים גדולים. בשני העשורים האחרונים הפופולריות של האזור פחתה משמעותית לטובת מרכז העיר החדש, האישמפלה.

כיום תמצאו ברחוב, מעבר לתיאטראות, בעיקר מלונות ומסעדות. בקצה של כיכר אספניה נמצא קניון ארנה (Arenas Mall) שהוקם על חורבותיה של זירת שוורים. בקצה של הנמל הישן נמצא פסל קולומבוס (Mirador de Colom) וכמובן מתחם הנמל הכולל מסעדות, את האקווריום של ברצלונה (Barcelona Aquarium) ואת קניון מרגנום (Mare Magnum).

ברחוב ממוקמות 3 תחנות מטרו – תחנת פרלל (Paral·lel), תחנת פובלה סק (Poble Sec) ותחנת פלאזה אספניה (Plaça d’Espanya) מה שהופכות אותו לרחוב נגיש מאוד לתחבורה ציבורית.

מטרו פרלל

רכבת נכנסת לתחנת המטרו פרלל (Paral·lel) (צילום: Tony Hisgetרישיון)




המלצות "הכל על"

מידע שימושי

שעות פתיחה

שטח ציבורי, פתוח כל היום.

כתובת

Avinguda del Paraŀlel, ברצלונה, ספרד




הגעה
directions_subway
מטרו

קו 2 (סגול) או קו 3 (ירוק) עד לתחנת Paral·lel.

קו 3 (ירוק) עד לתחנת Poble Sec.

קו 1 (אדום), קו 3 (ירוק) וקו 8 (ורוד) עד לתחנת Plaça d’Espanya.