1. עמוד הבית
  2. »
  3. ראיונות עם הדמויות המובילות של תעשיית התיירות בישראל – הכל על
  4. »
  5. ענבל ז”ק – איך להתאים לכל תייר את חופשת חלומותיו

ענבל ז”ק – איך להתאים לכל תייר את חופשת חלומותיו

בראיון איתנו מספרת ענבל איך התחילה לעסוק בעולם התיירות, על הדרך בה היא מתאימה טיול באופן אישי לכל לקוח ומהו היעד המועדף עליה בעולם

אם גם אתם רוצים שענבל תתכננן לכם את הטיול באירופה ניתן ליצור איתה קשר בערוצים הבאים: 

שלום לענבל ז”ק, בעלת העסק “ענבל – טיולים באירופה בהתאמה אישית” והבלוג “כבר אורזת”. ספרי לנו איך הגעת לעולם התיירות מעולם הפיננסים?

זה היה חלום ישן שלי,  תוך כדי עבודה בבנק תמיד חלמתי להתעסק בעולם התיירות, לכן במקביל עשיתי קורסים של מדריכי טיולים בחול וקורס של סוכנת נסיעות. לאורך השנים הייתי מייעצת לטיולים בהתנדבות  וברגע שראיתי שזה התחיל לתפוס החלטתי לעזוב את העבודה הקודמת ולהפוך ליועצת טיולים במשרה מלאה. אני מייעצת לטיולים כבר 13 שנים ואת הבלוג שבו אני מספרת על טיוליי האישיים פתחתי לפני 4 שנים.

אשמח לשמוע איך את מתאימה באופן אישי את הטיול לכל לקוח?

לרוב פונים אלי דרך האתר או שמתקשרים אלי, אני בודקת שזה אזור שאני מכירה ויודעת לייעץ בו. אם האזור מוכר לי אנחנו מתחילים משיחת טלפון בה הלקוחות מספרים לי על עצמם: מה ההרכב של המשפחה? מהו הקצב בו הם רוצים לטייל? מה מעניין אותם באזור ומה התקציב שלהם לטיול? כל מידע שיכול לעזור לי להתאים להם ספציפית את הטיול. לאחר מכן אני שולחת להם תוכנית שלדית שהיא בעצם הבסיס שממנו אנחנו ממשיכים להתאים את הטיול על פי ההעדפות שלהם. אני שומעת מהם פידבק נוסף, לדוגמא אם הם רוצים יותר אטרקציות או דווקא יותר מוזיאונים וכו’. בשלב הבא אני יושבת וכותבת את התכנית המפורטת, הכוללת כמה דפים עבור כל יום עם כל המידע שהם צריכים כולל רקע, כתובות מדויקות, מקומות לינה וקישורים במפה –  כל מה שיאפשר להם טיול נוח ללא דאגות .כמובן שגם במהלך הטיול אם הם צריכים אני זמינה אליהם בוואטסאפ להתייעצויות נוספות.

כאדם העוסק בתיירות שנים רבות, איך לדעתך השפיעו בלוגי התיירות על האופן בו אנו מטיילים כיום?

עולם התיירות השתנה לחלוטין מאז שהתחלתי לייעץ ואני מבחינה בעיקר שאנשים יודעים יותר, הם קוראים מראש על המקומות, ומגיעים עם “תמונה” על איך הם רוצים את שהטיול שלהם יתנהל. יחד עם זאת כמות המידע ברשת יצרה הצפה שלעתים יכולה להיות מבלבלת. אני פוגשת אנשים שכבר מוצפים מכל השמות והאתרים שהם רשמו לעצמם ורק רוצים שאעשה להם סדר בטיול. בנוסף, כיום אנחנו מושפעים מאוד מתמונות אינסטגרם שלא תמיד משקפות את המציאות ופה אני נכנסת לתמונה וצריכה לדעת להגיד לפעמים גם מה פחות מתאים ללקוחות ולא רק מה כן מתאים.

לסיום, מהו היעד המועדף עליך לטיול ומדוע?

היעד המועדף עלי הוא שוויץ. זאת מדינה מרהיבה, הייתי שם המון פעמים, גם עבדתי שם לאחר שהשתחררתי מהצבא, ויש לי שם משפחה אז אני מכירה אותה באופן מעולה ואני תמיד נהנית לחזור.