1. עמוד הבית
  2. »
  3. צרפת 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. נורמנדי, צרפת 2024 – המדריך המקיף | Normandie
  6. »
  7. מון-סן-מישל, צרפת 2024 – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Le Mont-Saint-Michel

מון-סן-מישל, צרפת 2024 – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Le Mont-Saint-Michel

מון-סן-מישל בכמה מילים

האי מון-סן-מישל הוא אי שאפשר לפספס בקלות בעת הביקור בצרפת, אך עם זאת הוא המקום השלישי המתוייר ביותר (!) במדינה לאחר מגדל אייפל וארמון ורסאי. מדובר באי יפייפה וקטן בצפון מערב צרפת אשר כל היקפו לא עולה על ק”מ אחד, והוא נישא לגובה של 80 מטר מעל פני הים. האי מתאפיין בנופים מרהיבים הצופים אל הים ואל צרפת עצמה ובראש תלו עומד מנזר סן מישל העתיק. רחובות העיר תלולים וצפופים, חומה מקיפה את כולו והוא מכיל בסה”כ 80 תושבים שרוב אוכלוסיית העולם יכולה לקנא במראה שרואות עינייהם כאשר הם קמים בבוקר. האי מוגדר ע”י אונסק”ו כאתר מורשת עולמית עקב הקרבות הרבים ששרד במלחמה בין אנגליה לנורמנדי ושכבות הבנייה המרובות בו. כיום מלבד נופים יפים ביותר קיימות בו גם כ-30 מסעדות המגישות פירות ים וחביתיות וגם מספר מלונות קטנטנים, כל אלו לרווחת התיירים המגיעים אליו מרחבי העולם. נהוג לבקר בו לרוב בחודשי הקיץ, הוא מאוד רומנטי וידידותי במיוחד לחובבי הצילום ובעיקר בשעות השקיעה. קל מאוד להגיע אליו במהלך טיול באזור צפון ומערב צרפת, כמובן מפריז, אך יש לבדוק מראש את שעות הגאות והשפל של הים על מנת לא להימצא על כביש הגישה אליו בעת עליית הגאות. מומלץ לבקר באי כחלק מטיול של מספר ימים בצרפת וניתן ללון באחד המלונות הקיימים בו או לחזור ממנו בסוף היום למלון הנמצא במיקום אחר בצפון מערב צרפת.

פירוש השם מון-סן-מישל (Mont Saint Michel) הינו “ההר של מיכאל הקדוש”, אשר לפי ההגדה היה מלאך שהופיע בשנת 708 לספירה מול אובר הקדוש, הבישוף של אוורנש והורה לו לבנות כנסייה על האי הנמצא מול העיירה. משסירב הבישוף לבקשתו של המלאך, זה הרג אותו ע”י חירור גולגולת הבישוף ע”י אצבעו של מיכאל המלאך.
האי נכבש לראשונה במהלך כיבוש אנגליה ע”י צבאו של ויליאם, דוכס נורמנדי. לאחר מכן במלחמת “מאה השנים” ניסו לכבוש אותו האנגלים מספר פעמים ולספח אותו בחזרה לחזקתם, אך ללא הצלחה. התותחים האנגליים שהשתתפו בנסיונות הכיבוש נותרו על האי ומוצגים בכניסה אליו עד היום.
בשנת 1944 בעת הפלישה לנורמנדי, היה האי מון סן מישל אחד המקומות היחידים שלא נפגעו בקרבות הכיבוש, מה שאיפשר לשכבות בנייה רבות להצטבר עליו ברצף של מאות שנים ועקב כך הוכרז בשנת 1979 כאתר מורשת עולמי ע”י אונסק”ו.

בזכות כך שלא נפגע במהלך מלחמת העולם השניה אפשר לראות במון סן מישל בנייה לאורך מאות שניםבזכות כך שלא נפגע במהלך מלחמת העולם השניה אפשר לראות במון סן מישל בנייה לאורך מאות שנים

מה עושים במון-סן-מישל

מון סן מישל הוא מקום בעל מראה מיוחד ביותר. מדובר בגבעה אשר שטחה קטן ביותר והיא נישאה לגובה של 80 מטר מעל פני הים. על גבי האי ניתן לראות אסופה צפופה של מבנים אדריכליים עתיקים אשר עומדים על שכבות בנייה שהצטברו לאורך אלף שנים. לאורך כל היקפו של האי למרגלותיו עומדת חומה בצורה יפייפיה ובראשו הגבוה נישא המנזר של מיכאל הקדוש. שטחו של האי רצוף סמטאות קטנות ורחובות מדורגים תלולים ביותר. האי מכיל מספר בתי מלון קטנים וכמה מסעדות אשר מגישות פירות ים, צדפות חיות וחביתיות לסוגיהן.
אל האי מוביל כביש גישה המחבר אותו לשטחה של מדינת צרפת, אשר מוצף ונחשף בהתאם לגאות והשפל בשעות ידועות מראש. בזמן השפל נראה כי מדובר בשטח אדמה רצוף המחובר עם שאר שטחה של צרפת, אך בגאות וכאשר כביש הגישה מוצף, הוא הופך לאי עצמאי אשר נראה כי אינו מחובר כלל ע”י יבשה לשטח המדינה.

מון סן מישל , מבט מבפניםמון סן מישל , מבט מבפנים

מנזר מון סן מישל (Le Mont-Saint-Michel): המנזר הניצב לראש גבעת האי התלולה הוא מנזר יפייפה ועתיק אשר בנוי בסגנון האדריכלי האירופאי המאפיין את המאות הבודדות של השנים לאחר הספירה. במנזר ניתן לטייל באופן עצמאי או כחלק מקבוצות תיירים מודרכות ולא ניתן להגיע אליו עם רכב, אלא לחנות בחניונים מוסדרים הממוקמים במרחק 2.5 ק”מ ממנו וללכת ברגל ברחובות התלולים של האי, או לחילופין לשכור עגלה הרתומה לסוס.
מלבד המנזר, טיול רגלי במשך היום ובמיוחד בשעות השקיעה, ברחובות הקסומים והמדורגים של האי יכול להוות אטרקציה מעניינת ומהנה בזכות עצמה.

החצר הפנימית של המנזר במון סן מישלהחצר הפנימית של המנזר במון סן מישל

לינה במון-סן-מישל

אפשרויות הלינה במון סן מישל מועטות מאוד, יש פחות מ10 אפשרויות לינה באי ורובן מלונות של שניים ושלושה כוכבים – למשל מלון Les Terrasses Poulard ומלון Auberge Saint Pierre. מרבית התיירים מגיעים לאי לטיול של כמה שעות כחלק מטיול ארוך יותר באזור זה של צרפת ובוחרים ללון או באחד מאפשרויות הלינה הרבות באזור נורמנדי. אפשרות נוספת ופופולארית היא כאמור להגיע לסיור יום מפריז, ואז כמובן יש מספר רב מאוד של אפשרויות לינה – מה שהופך את בחירת מקום הלינה למבלבלת ואף מלחיצה לפעמים. תוכלו לקרוא ולהסתכל על דפי המידע הרבים שכתבנו עבורכם בעמוד מלונות בפריז.

הגשר המוביל למון סן מישל - האי מנותק ואין בו כמעט אפשרויות לינההגשר המוביל למון סן מישל – האי מנותק ואין בו כמעט אפשרויות לינה




המלצות "הכל על" למבקרים במון-סן-מישל

  • ביקור של יום אחד לכל היותר יספיק לחלוטין למיצוי החוויה של האי היפייפה.
  • את הביקור באי מון סן מישל אנו נמליץ לשלב בחופשה הכוללת יעדים נוספים במערב וצפון מערב צרפת.
  • נמליץ מאוד לוודא את דרכי ההגעה לאי ואת שעות הגאות והשפל על מנת שלא להיקלע לעליית הגאות וחסימת כביש הגישה לאי. העדיפות היא להצטרף לקבוצת טיול מודרכת ע”י מדריך מוסמך.
  • האי סגור למבקרים בתאריכים 1 בינואר, 1 במאי ו-25 בדצמבר.
  • מומלץ להגיע לאי ע”י השאטלים הקיימים המובילים משטח היבשה הרצופה של צרפת אליו, ולאלו המגיעים ברכב ניתן לחנות אותו במגרשי חנייה יעודיים גדולים הממוקמים למרגלותיו. ברוב הזמן יהיה שפע של מקומות חנייה.
  • ניתן למצוא מסעדות מעניינות וטעימות באי, לכן לא חייב להצטייד במזון מראש.
  • ההר מואר באופן מרשים החל משקיעת השמש ועד חצות, לכן לחובבי הצילום מומלץ להצטייד בחצובה לצילומי הנוף.
  • האי מון סן מישל מתאפיין בעונות קיץ נוחות ובעונות חורף קרות וסוערות.
    הקיץ במקום נמשך החל מ-10 ביוני ועד 16 בספטמבר ומתאפיין בטמפ’ יומית ממוצעת של 21 מעלות צלזיוס, כאשר החודש החם ביותר בשנה הוא יולי ובו הטמפ’ תעבור לרוב גם את ה-24 מעלות צלזיוס ביום וכ-13 מעלות צלזיוס בלילה. בעונה זו ניתן לטייל באי בבגדים קצרים וקלילים וליהנות מחום השמש המלווה בבריזה הנעימה המגיעה מן הים, בשעות הלילה מומלץ להשתמש בביגוד עליון דק, במיוחד לסובלים מקור.
    בחורף הסיפור שונה לחלוטין. העונה חלה ב18 בנובמבר ועד 7 במרץ ובה ניתקל בטמפ’ ממוצעת שלא תעלה לרוב על 11 מעלות צלזיוס. בנוסף החורף באי מתאפיין גם במשקעים רבים מאוד. התקופה הקרה ביותר בחורף תהיה בחודש ינואר אשר בו לרוב ניתקל בטמפ’ של 7 מעלות צלזיוס ביום ועד 2 מעלות צלזיוס בלילה. בחורף מומלץ לטייל באי בלבוש מחמם כגון סוודרים ומעילים, נעליים סגורות ואף מגפיים וכמובן להצטייד במטרייה חזקה ועמידה לרוחות אשר מתחזקות באי בתקופה זו.
    כמו כן, חשוב לזכור כי ישנה היתכנות סבירה לגשם גם בחודשי הקיץ, לכן מומלץ לבדוק את תחזית מזג האוויר מבעוד מועד ולהיערך למזג אוויר סגרירי במידת הצורך
  • עבור יהודים שומרי כשרות מומלץ בכל זאת להצטייד במזון כשר מראש, מכיוון שלא ניתן למצוא מסעדות כשרות במקום. כמו כן, האי אינו מכיל מקומות הרלוונטיים לדת היהודית או בתי כנסת.
  • אל המנזר הנמצא בראש גבעת האי ניתן יהיה להגיע ע”י הליכה רגלית או שכירת עגלה רתומה לסוס. יש להתחשב במבנה הקרקע התלול של האי במקרה של מבוגרים, נכים ואנשים המתקשים לבצע פעילות אירובית עצימה.

תשובות לשאלות נפוצות

הביקור באי מון סן מישל מומלץ למשפחות, לזוגות בחופשה רומנטית ולאוהבי נוף, בדגש על חובבי צילום.

התקופה המומלצת ביותר לביקור באי היא בחודש יוני ועד ספטמבר, עקב מזג האוויר הנוח השורר בו ביום ובלילה. חשוב לשים לב לתאריכים שבהם לא תתאפשר כניסה לאי, שהם 1 בינואר, 1 במאי ו-25 בדצמבר.

ביקור של מספר שעות ועד יום אחד יהיה די והותר למיצוי החוויה על האי. במיוחד מומלץ לבלות בו בשעות שקיעת השמש והערב, עקב התאורה המרשימה שהשמיים נותנים לרחובותיו היפים.

מון סן מישל צילום רחפן