המוזיאון הלאומי בפראג | Národní Muzeum

המוזיאון הלאומי של פראג בכמה מילים

המוזיאון הלאומי (Národní Muzeum) שוכן בעיר החדשה של פראג, בקרבה לכיכר ואצלב המרכזית. מבנה המוזיאון עצמו הוא למעשה המוצג העיקרי של המוזיאון. המבנה המרשים בעל כיפת הזכוכית, שתוכנן בידי יוזף שולץ ונבנה בסוף המאה ה-19 (1885-1890), בנוי בצורה המזכירה מוזיאונים אחרים בעולם כמו בפריז ובלונדון. הבניין הוא אחד המבנים היפים ומעוררי הרושם בפראג.

רוב התיירים יגיעו לפה כחלק מהסיור שלהם באזור של פראג החדשה, אילו שיעדיפו להיכנס פנימה לרוב יעדיפו לעשות זאת בליווי מדריך ודילוג על התורים  (לפרטים והזמנה).

המוצגים החשובים ביותר במוזיאון

במוזיאון הלאומי של פראג ישנם מספר מוצגים חשובים ומרתקים. הנה כמה מהם:

  1. אוסף ההיסטוריה הטבעית – כולל שלדים של דינוזאורים, מאובנים ויונקים גדולים, לצד תצוגות של מינרלים ואבנים יקרות.
  2. אוסף הארכאולוגיה – מציג ממצאים ארכאולוגיים חשובים מהתקופות הפרהיסטוריות ועד ימי הביניים, כולל כלים, תכשיטים ופסלים.
  3. אוסף ההיסטוריה הצ’כית – מתמקד בהיסטוריה והתרבות של צ’כיה מהתקופות הקדומות ועד התקופה המודרנית, כולל פריטים מהמהפכה הקטנה ומהמהפכה הוולקנית.
  4. אוסף האמנות – מציג יצירות אמנות חשובות מתקופות שונות, כולל ציורים, פסלים ועבודות אמנות דקורטיבית.

מבנה המוזיאון הלאומי בתאורת ערב מרשימה במיוחד
(צילום: cheרישיון)

כבר בכניסה אפשר לראות דמויות מדהימות המוארות במנורות נחושת, מתחת לכיפת הזכוכית נמצאת גולת הכותרת של המוזיאון: פסלים של מלומדים ואומנים צ`כים. מלבד הפסלים של גיבורי התרבות של פראג, מוצגות תערוכות בנושא חקר הטבע, הארכיאולוגיה והאמנות. המוזיאון מתמקד בעיקר בסמלים לאומיים ולמבקר ביקור קצר בעיר מספיק המבט מבחוץ במבנה הניאו רנסנסי של המוזיאון.

הצצה קרובה על אחד ממוצגי המוזיאון – תיבת נגינה

המלצות למבקרים עם ילדים במוזיאון

  • למטיילים בפראג עם ילדים – ניתן לרכוש כרטיס משפחתי למוזיאון (שני מבוגרים ושלושה ילדים בגיל 6-15) בהנחה משמעותית.

במוזיאון הלאומי בפראג ישנם מוצגים רבים המתאימים לילדים והפעלות שישפרו את החוויה שלהם. ביניהם ניתן למצוא חוברות צביעה עם מוטיבים של התצוגות המעניינות ביותר, משחקי זיכרון עם תצוגות מהתערוכות החדשות של מדע וטבע, חידות פאזל עם מוטיבים של מבנים היסטוריים ובעלי חיים, וכן חותכני עוגיות בצורת דינוזאורים. כל אלו מציעים חוויות למידה ופעילויות כיפיות ומעשירות.

לינה באזור המוזיאון

לינה במלון או בדירה באזור המוזיאון הלאומי מתאימה למי שמעוניין להשיג לינה זולה יחסית בפראג (לינה באזור יותר זולה מלינה באזור העיר העתיקה). יש לקחת בחשבון שמי שיבחר ללון באזור אינו נמצא במרחק הליכה מכיכר העיר העתיקה או גשר קארל אך עדיין הנגישות לאזורי התיור המרכזיים של פראג מאוד נוחה מאזור זה. בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון הבוטיק סבן דייז (Boutique Hotel Seven Days), מלון מיוזיאום אין (Museum Inn) ומלון וטרקלין ד’ה אייקון (The ICON Hotel & Lounge). ראה עוד תחת מלונות ליד כיכר ואצלב ותחת מלונות בפראג.

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.




המלצות "הכל על"

  • מומלץ להגיע לאזור גם (ובמיוחד) בשעות הערב, אז המקומיים ממלאים את הכיכר והתאורה של הפסל והמוזיאון הלאומי מיוחדת ביותר.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו מרכז פראג: סיור קלאסי בעברית וסיורים מודרכים בפראג בעברית.
  • אל המוזיאון ניתן להגיע בקלות ובנוחות בעזרת המטרו והטראם התחנה נמצאת ממש על כיכר ואצלב (ראה עוד תחת תחבורה ציבורית בפראג)
  • מחיר: מבוגר – 200 קורונות, ילדים (6-15), פנסיונרים (60+), סטודנטים ובעלי מוגבלויות – 140 קורונות, ילדים מתחת לגיל 6 – חינם
שעות פתיחה

הבניין החדש – מדי יום, 10:00-18:00. בכל יום רביעי הראשון בחודש 10:00-20:00.

כתובת

Václavské nám. 68, 115 79, פראג, צ׳כיה

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

חשמלית (טראם)
 קווים 1, 11, 13, 25 לרדת בתחנת Muzeum

directions_subway
מטרו

קו A (ירוק) וקו C (אדום) לרדת בתחנת Muzeum

directions_bus
אוטובוס

קווים 505, 511 לרדת בתחנת Muzeum

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1050" zoom="17"]