1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. סיכומי טיולים בברצלונה
  6. »
  7. סקירה מעמיקה לאחר שלושה חודשים בברצלונה – ליאת לסטמן

סקירה מעמיקה לאחר שלושה חודשים בברצלונה – ליאת לסטמן

פוסט זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

 

הווו ברצלונה ברצלונה! איך אפשר שלא להתאהב בך!?
כשיש לך יותר משלושה חודשים בברצלונה אפשר להספיק המון…!

ברצלונה היא עיר מלאת קסם, תוססת וטעימה ויש בה הרבה מה לראות! אז אני הולכת לשתף אתכם בכמעט כל מה שאפשר לעשות בעיר כולל המלצות קולינריות וחוויות שלי.
כמובן שאף אחד לא מצפה שתספיקו לעשות את כל זה בשבוע אחד אבל אני אתן לתמונות לדבר בעד עצמן ואתם תחליטו למה תרצו ללכת בביקור הראשון שלכם, השני, השלישי או בכלל לא. בכל מקרה תמיד כיף להשאיר טעם של עוד…
קחו בחשבון שכל אחד מתחבר למשהו אחר ואני בטוחה שתצליחו למצוא בין כל המקומות את מה שאתם אוהבים לעשות.
אז בואו נתחיל…

פארקים וגנים בברצלונה

בברצלונה תוכלו למצוא המון פארקים ירוקים, שקטים ויפים שכל כך שונים מההמולה של העיר.

1. פארק הסיוטדלה- פארק המצודה– Parc de la Ciutadella:
פארק ירוק ויפיפה שבתוכו תוכלו למצוא אגם עם סירות קטנות לשייט, מוזיאונים לאומנות וזאולוגיה, את גן החיות של ברצלונה וכמובן את המזרקה המהממת של הפארק שנראית בהשראת מזרקת טרווי המפורסמת של רומא!
הפארק מושלם לפיקניק והכניסה אליו לגמרי בחינם! תוכלו להגיע מכמה כיוונים- מטרו L1 האדום לתחנת Arc de triomf או מטרו L4 הצהוב לתחנת Ciutadella/Vila Olimpica

2. פארק גואל- Parc Güell:
פארק מרהיב וירוק שתכנן לא אחר מאשר- גאודי. החלק החינמי ענק וירוק אבל אם תרצו תמונה עם לטאת הדרקון והספסלים היפים והצבעוניים תצטרכו לשלם כרטיס כניסה לפארק במחיר סמלי של 7.50 יורו לאדם. כרגע הפארק קצת בשיפוצים אז מבאס לראות את כל הגדרות והניילונים אבל בהחלט פארק נהדר!
תוכלו להגיע אליו באוטובוס 92 או 24 שמגיעים ישירות לפתח הפארק או במטרו L3 הירוק לתחנת Lesseps ומשם הליכה של כרבע שעה עד הפארק.
נקודה חשובה הפארק עמוס מאוד בתיירים ולמרות שיש עוד מקום להכניס אנשים יגידו לכם שנגמרו המקומות לאותו היום לכן כדי לא להגיע ולהתאכזב מומלץ להזמין כרטיסים מראש!

3. פארק המבוך- Parc del Laberint:
פארק מהמם וירוק שבתוכו יש חלק שכולו מבוך. יש חלקים נוספים בפארק מעבר לחלק של המבוך ואפשר לטייל שם בכיף. הכניסה לפארק עולה 2.30 יורו לאדם אך אם תגיעו בימי ראשון או רביעי הכניסה לפארק תהייה בחינם! תוכלו להגיע לפארק בעזרת מטרו L3 הירוק לתחנת Mundet ומשם ללכת כ-7 דק’ עד הפארק.

4. פארק הטיבידאבו- Parc de Tibidabo:
על הר הטיבידאבו נמצא פארק קטן עם תצפית מרהיבה על כל ברצלונה! שם גם תוכלו לעלות על גלגל ענק ולצפות על הכל ממבט הציפורים. בנוסף תמצאו שם את בזיליקת הלב הקדוש שתוכלו לטפס במדרגותיה ולצפות מלמעלה על הפארק. תוכלו להגיע לפארק בעזרת מטרו L7 החום היוצא מכיכר קטלוניה עד תחנתו האחרונה Av.Tibidabo וביציאה מהתחנה לקחת קו אוטובוס 196 עד הכניסה לפוניקולור של הפארק ולעלות עד למעלה להר בעזרת הפוניקולור.
שימו לב לבדוק את שעות הפתיחה של המקום כי הם משתנות בין הקיץ לחורף ובין ימים באמצע שבוע לסופ”ש.

5. גני תמריטה- Jardins de la Tamarita:
גנים מקסימים וירוקים! מאוד נחמד לבקר בהם לפני העליה לטיבידאבו אם כבר אתם בדרך לשם, ביציאה מתחנת המטרו Av.Tibidabo לפני שתעלו על קו 196 תחצו את הכביש ותפנו שמאלה וישר תראו את הכניסה לגנים. הכניסה ללא תשלום!

6. פארק הורדים- Parc de Cervantes:
פארק פחות מוכר אך מאוד יפה עם המון סוגי ורדים.תמצאו כאן גן ורדים עם אוסף של מעל 1000 ורדים ומעל 2000 זנים שונים! תוכלו להגיע לפארק בעזרת מטרו L3 הירוק לתחת Zona Universitària ומשם ללכת כ-5 דק’ ברגל עד הפארק.

7. פארק דיאגונל מאר- Parque De Diagonal Mar:
פארק קטן וירוק הנמצא בסמוך לקניון דיאגונל מאר. אם בא לכם אווירת פארק חביבה או אפילו פיקניק במקום לאכול בתוך הקניון תוכלו לצאת לפארק ולהנות מהאוויר הפתוח. תוכלו להגיע לשם באוטובוס קו 7 מכיכר קטלוניה או במטרו L4 הצהוב לתחנה El maresme/Fórum.

8. פארק האביב- Parc de la Primavera:
פארק קטן וחמוד שהגעתי אליו לגמרי בטעות תוך כדי הליכה בין רחובות העיר… גם כאן תוכלו לראות תצפית חמודה על העיר ובכניסה אליו יש גן שעשועים קטן גם לילדים שביננו.

9. מדרגות פורסטייר- Les Escales De Forestier:
מדרגות שמטפסות לחלק נוסף של ההר ומשם תוכלו לראות תצפית יפה על כל העיר וגם פארק ירוק ונחמד עם פרחים ומזרקות- Plaça de l’Armada. תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L3 הירוק או מטרו L2 הסגול לתחנת Paral-lel ומשם ללכת כ-10 דק’ ברגל עד הכניסה של המדרגות.

10. גני תיאטרון גרק- Jardins del Teatre Grec:
גנים מקסימים וירוקים עם שלל ורדים, גם משם תוכלו לראות את העיר ולעיתים תזכו גם לראות פסטיבלים שנערכים שם. מקום אידאלי להתנתק מהמולת העיר. ניתן להגיע בעזרת קווי אוטובוס 150 ו-55 או בעזרת מטרו L3 הירוק או מטרו L1 האדום לתחנת España ומשם ללכת ברגל.




האתרים הידועים בברצלונה

ברצלונה ידועה במבני גאודי מוכרים ומפורסמים שמייחדים אותה למה שהיא.

1. הסגרדה פמיליה– La Sagrada Família:
כנסיית המשפחה הקדושה מביאה אליה המוני תיירים בשנה. המבנה ענקי ותוכלו לראות אותו מהמון תצפיות על העיר. בנייתה נמשכת עד היום וצפוייה להסתיים רק ב-2026! אין ספק שזה מבנה מאוד מרשים!
לי לא יצא להיכנס לבפנים אבל אם תרצו תוכלו לקנות כרטיסים ולעשות סיור גם מבפנים בעלות של 15 יורו לאדם. תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L5 הכחול או מטרו L2 הסגול לתחנת Sagrada Familia.

2. שער הניצחון- Arc de Triomf:
שער הניצחון בברצלונה שנבנה במיוחד לתערוכה הלאומית ב-1888. כשתטיילו בפארק הסיוטאדלה תוכלו לראות את שער הניצחון. תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L1 האדום לתחנת Arc de triomf.

3. קאזה מילה- לה פדררה- Casa Milà:
בית ייחודי הנבנה על ידי האדריכל אנטוני גאודי הממוקם בשדרות גראסיה.
לי לא יצא להיכנס לבפנים אך אם תרצו תוכלו לקנות כרטיסים ולעשות גם סיור מבפנים בעלות של 22 יורו לאדם. תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L2 הסגול, L3 הירוק, L4 הצהוב לתחנת Passeig de Gràcia ומשם ללכת ברגל עד מספר 92 בשדרה.

4. קאזה באליו- Casa Batlló:
עוד מבנה ייחודי מרשים מיצירותיו של גאודי הממוקם גם הוא בשדרות גראסיה. זהו בית יותר צבעוני ומזכיר בעיצובו קצת את פארק גואל. אני הספקתי לראות אותו מקושט בורדים ביום סנט ג’ורדי אבל גם לכאן לא יצא לי להיכנס פנימה…אם תרצו תוכלו לקנות כרטיסים ולראות את המבנה גם מבפנים בעלות של 25 יורו לאדם.
תוכלו להגיע לשם בעזרת מטרו L2 הסגול, L3 הירוק, L4 הצהוב לתחנת Passeig de Gràcia ומשם ללכת ברגל עד מספר 43 בשדרה. לדעתי הכניסות לבתים האלה קצת יקרות אבל תחליטו אתם אם זה שווה בעיניכם…

5. כיכר קטלוניה- Plaça de Catalunya:
אחת הכיכרות הכי מפורסמות בברצלונה שם תזכו לראות אלפי יונים ומזרקות נחמדות. המלצה אישית כדי לראות את הכיכר מלמעלה עלו לקומה התשיעית של חנות הכלבו הענקית El corte ingles.
תוכלו להגיע במטרו L1 האדום או מטרו L3 הירוק לתחנת Catalunya.

6. כיכר אספניה- Plaça de España :
עוד אחת מהכיכרות המפורסמות של ברצלונה. ההמלצה שלי היא לטפס מתוך קניון ארנס לגג ולראות תצפית מרהיבה על הכיכר ומזרקות הקסם של מונז’ואיק.
שימו לב שעדיף לעלות מתוך הקניון בחינם ולא מבחוץ שלוקחים 2 יורו על השימוש במעלית ותאמינו לי אתם מגיעים בדיוק לאותו מקום!
תוכלו להגיע בעזרת מטרו L3 הירוק או מטרו L1 האדום לתחנת España.

7. הר היהודים- מונז’ואיק- Montjuïc:
הר המשקיף על כל העיר בתצפית מדהימה! שם נמצא גם מבצר המונז’ואיק- Castell de Montjuïc שניתן להיכנס אליו בעלות של 5 יורו לאדם. בנוסף תמצאו שם גם את האצטדיון האולימפי- Estadi Olímpic שאם יתמזל מזלכם תוכלו להגיע לשם כשיתקיים מופע של אמן מפורסם ולחוות חוויה מדהימה!
אני הגעתי לשם למופע של ברונו מארס. בכללי מומלץ לבדוק באתר טיקטמאסטר איזה מופעים יש בשבוע שאתם מגיעים ואם מוצאים משהו שווה אז להזמין!
*המופע הקרוב הבא הוא של לא אחרת מ-ביונסה! ב-11/7
בחלק התחתון של ההר ממוקמים גם הפלאו נסיונל- Palau Nacional הארמון הלאומי שכיום משמש למוזיאון הלאומי לאמנות קטלנית, וכן גם מזרקת הקסם המרהיבה -Font Màgica שתוכלו לצפות במופע המדהים שלה וביתן ברצלונה. תוכלו להגיע להר בעזרת אוטובוס 150 או 55 מכיכר אספניה או בעזרת מטרו L2 הסגול או מטרו L3 הירוק לתחנת Paral-lel ומתוך התחנה לקחת את הפוניקולר. מעבר לפוניקולור יש גם את הטלפריק- הרכבל בתוספת 8.40 יורו לכיוון שעולה ישירות למבצר שעל ההר. בהחלט חוויה ונוף עוצר נשימה!

8. קתדרלת יוליה הקדושה- Catedral de Barcelona:
זוהי הקתדרלה המפורסמת ברובע הגותי, תוך כדי סיור בחלק המרשים והעתיק של העיר בטוחה שתתקלו בה.

9. עמוד קולומבוס- Mirador de Colom:
בסוף שדרת הרמבלס ליד הנמל תגיעו לעמוד קולומבוס המפורסם, מסתבר שגם ניתן לעלות למעלה לתצפית. נשמע לי קצת לא יציב בכל זאת 60 מטר חחח. הגעה במטרו L3 הירוק לתחנת Drassanes.

10. כיכר ריאל- Plaça Reial:
כיכר ידועה ומוכרת באחד מהרחובות היוצאים מהרמבלס. המנורות המיוחדות בכיכר עוצבו על ידי האדריכל גאודי. בכיכר תוכלו למצוא מסעדות רבות לרקע המזרקה ובלילה גם שלל מועדונים.

11. בניין הטורה אגבר- Torre Agbar:
בניין גורד שחקים שניתן לראות מהמון מקומות בעיר. בשל גובהו הרב וצורתו הייחודית הוא מאפיין את אחד מסמלי העיר. אין איזה אטרקציה מיוחדת שחייבים להגיע אליו אבל אם תוך כדי טיול אתם מגיעים לשם במיוחד בלילה נחמד לעשות תמונה למזכרת. אם תגיעו למרכז הקניות גלוריס תראו את בניין הטורה אגבר.
התחנה לקניון היא במטרו L1 האדום לתחנת Glories.

12. חוף ברצלונטה- Barceloneta:
אחד החופים היפים והיותר פופולרים בברצלונה. רצועת חוף ארוכה ויפה עם שלל מסעדות ובתי קפה. ניתן להגיע בעזרת קו מטרו L4 הצהוב לתחנת Barceloneta.

שווקים בברצלונה

הידוע שבהם הוא כמובן שוק הבוקריה- Mercat de La Boqueria שמושך אליו המוני תיירים בשנה ושם תוכלו למצוא מגוון דוכני פירות ומיצים טריים, תבלינים, דגים, נקניקים, גבינות, ממתקי גומי ודוכני אוכל מקומיים. את השוק תמצאו בשדרת לרמבלס ואם תרצו תוכלו להיעזר במטרו L3 הירוק לתחנת Liceu.
השוק מאוד מתוייר ולכן גם מלא בכייסים שימו לב לדברים שלכם ותשמרו עליהם קרוב קרוב!
אבל תופתעו לדעת שיש עוד כמה שווקים מקסימים בעיר:

2. שוק סנטה קטרינה- Santa Caterina Market:
שוק פחות מתוייר והמוני משוק הבוקריה אבל גם שם תוכלו למצוא דוכני פירות טריים, מאכלי רחוב, נקניקים, גבינות ודגים. גג המבנה מאוד מיוחד ומורכב מהמון אריחים צבעוניים. את השוק תוכלו לראות כשתגיעו לקתדרלה ברובע הגותי בעזרת הגג הצבעוני שיראה לכם את הכיוון.

3. שוק סנט אנטוני- Sant Antoni Market:
שוק אוכל מקורה ואותנטי וגם הוא פחות מתוייר. השוק היה סגור שנים רבות ונפתח מחדש לא מזמן. גם שם תוכלו למצוא דוכני פירות טריים, נקניקים וגבינות. הגעה לשוק בעזרת מטרו L2 הסגול לתחנת Sant Antoni.

4. שוק האוכל והפרחים- Mercat de la Concepció:
השוק נמצא בקרבת שדרת הקניות המפורסמת פסאז’ דה גרסיה. גם כאן תוכלו למצוא דוכני פירות ומיצים טבעיים, נקניקים, גבינות וגם כמה דוכני פרחים. לא הייתי ממליצה להגיע אליו במיוחד אלא רק אם יוצא לכם לעבור בדרך.
*אם אתם לא חובבי שווקים גדולים לא הייתי ממליצה לנסוע אליהם במיוחד*

אטרקציות נוספות בברצלונה

1. אצטדיון הקאמפ נואו- Camp Nou:
האצטדיון הגדול ביותר בספרד ואחד מאצטדיוני הכדורגל הגדולים בעולם! ישנה אפשרות לערוך סיור במוזיאון הקאמפ נואו בו תוכלו לראות את הגביעים בהם זכתה הקבוצה, חולצות שחקנים וגם לבקר בתאי ההלבשה. הסיור עורך כשעה בעלות של 25 יורו לאדם. אם יוצא לכם להגיע לברצלונה כשמתקיים משחק אני חושבת שהרבה יותר שווה להגיע לצפות במשחק בלייב מאשר לעשות את הסיור. כשאני הייתי יצא לי לראות משחק בין ברצלונה לויה ריאל שהסתיים בניצחון מוחץ של ברצלונה 5-1! למרות שאני לא חובבת כדורגל גדולה החוויה הייתה מדהימה!
תוכלו להגיע בעזרת מטרו קו L3 הירוק לתחנת Les Corts או בעזרת קו מטרו L5 הכחול לתחנת Collblanc.

2. מופע מזרקות הקסם של מונז’ואיק- Font Màgica de Montjuïc:
מופע מרהיב במיוחד ומלא בקסם! זוהי אחת האטרקציות הפופולריות בברצלונה! המזרקה מורכבת מעשרות סילוני מים בעוצמות שונות ובגובה שונה המוארים בזרקורים בצבעים שונים ורוקדים על פי המוזיקה המתנגנת ברקע. (לא תמיד זה באמת לפי הקצב אבל נסלח להם)
תוכלו להגיע למזרקה בעזרת מטרו L3 הירוק או מטרו L1 האדום לתחנת España ומשם ללכת לכיוון העמודים הגבוהים עד המזרקה כ-5 דק’ הליכה או בקווי אוטובוס 13, 23 ו-150.
שעות פעילות על פי האתר הרשמי:
מה-1 באפריל עד 31 למאי וחודש אוקטובר: חמישי עד שבת מ21:00 עד 22:00
מה-1 ליוני ועד ה-31 לספטמבר: רביעי עד ראשון מ21:30 עד 22:30
מה-1 לנובמבר עד ה31 למרץ: חמישי עד שבת מ20:00 עד 21:00

3. מוזיאון השוקולד- Museu de la Xocolata:
המוזיאון קטן יחסית ואין יותר מידי מה לראות ולעשות שם…מסבירים קצת על הגעת השוקולד לספרד ועל הקקאו ויש כל מיני מוצגים מפורסמים שעשויים משוקולד כמו- הסגרדה פמיליה, לטאת הדרקון של פארק גואל, שער הניצחון, מסי ועוד… לא הייתי ממליצה להגיע לשם במיוחד אבל אם יוצא לכם זו חוויה נחמדה.
עלות כניסה 6 יורו לאדם והכרטיס עשוי מ… ניחשתם נכון- משוקולד! הגעה בעזרת מטרו L4 הצהוב לתחנת Jaume I. המוזיאון נמצא ברחוב COMERC 36.

4. אטרקציות שלא עשיתי אבל אני יודעת שקיימות:
מוזיאון פיקאסו, מוזיאון השעווה (אמרו לי שלא מספיק שווה כמו בלונדון והכניסה לא זולה 17 יורו), האקווריום של ברצלונה (הייתי מזמן לפני כמה שנים ואני חושבת שהמצפה התת ימי באילת יותר מרשים ביננו…)

תצפיות + מקומות בונוס בברצלונה

1. תצפית בבונקר דל כרמל- Bunkers del Carmel:
מסתבר שהמקום פחות מוכר לתיירים אבל אם תגיעו לשם תוכלו לראות תצפית מרהיבה על כל העיר!
אז כן גם בברצלונה יש את הר הכרמל… וסתם לידע כללי גם כאן תוכלו למצוא את “שוק הכרמל” רק של ברצלונה.
תוכלו להגיע בעזרת קו אוטובוס 24 מכיכר קטלוניה או בעזרת מטרו L5 הכחול לתחנת El Carmel ומשם לעלות כמה דק’ ברגל עד נקודת התצפית.

2. מצפה אלקלדה- Mirador de l’Alcalde:
תצפית מרהיבה על כל העיר המתפארת בנופים פנורמים של 180 מעלות! אם תעלו ברגל להר המונז’ואיק מתחנת פראל- לאל תגיעו למצפה. דרך נוספת היא להגיע בעזרת קו אוטובוס 150.

3. פסל החתול- El Gato de Botero:
פסל החתול בורטו פחות מוכר לתיירים אך מסתבר שהוא סמלה של שכונת אל ראבל. אם תגיעו מהרמבלס לשכונת אל ראבל- ברמבלה דל ראבל תוכלו להצטלם עם החתול הענק שחש את עצמו גבר חחח. (אם תגיעו לשם ותצפו בחלק האחורי של הפסל תבינו על מה אני מדברת).

4. קיר הנשיקה בברצלונה- (El Mon neix en Cada Besada (Fotomosaico Joan Fontcuberta:
“העולם מתחיל אחרי כל נשיקה” הוא פרוייקט של אמנות שיתופית שקרא לאזרחים לשלוח תמונות שמהם הורכב הקיר המיוחד הזה. הקיר נמצא ברובע הגותי ממש מול קתדרלת אולליה הקדושה. כתובת- la Plaza d’Isidre Nonell.

5. הרי המונטסראט- Montserrat: (מחוץ לברצלונה)
הר המצוי בקטלוניה כשעה ורבע נסיעה מברצלונה. הר מרהיב המאפשר תצפית מדהימה!
נופי הטבע הנשקפים כאן הם מרהיבים בהחלט והם בין המראות היפים ביותר של חבל קטלוניה!
ניתן לקחת רכבת ישירה מתחנת אספניה- R5 עד לתחנת Monistrol De Montserrat ומשם לקחת את הפוניקולור- רכבת שיניים שעולה עד להר בעלות של 11.50 יורו לכרטיס הלוך חזור.

רחובות נחמדים לשיטוט בברצלונה

*שדרת לה רמבלה- La Rambla: אחת השדרות המרכזיות בברצלונה עם המון דוכנים, בתי קפה ומסעדות ופסלים אנושיים. שווה ללכת גם ברחובות הצדדיים היוצאים ממנה. תחנת המטרו Liceu בקו L3 הירוק ממוקמת ממש באמצע השדרה.

*שדרת פסאז’ דה גרסיה- Passeig de Gràcia: עוד שדרה מפורסמת בברצלונה עם המון מסעדות, בתי קפה וחנויות יוקרה, כשתתהלכו ברחוב תתקלו בקאזה באליו וקאזה מילה שהזכרתי מקודם. תוכלו להגיע לתחנת המטרו Passeig de Gràcia במטרו L2 הסגול, L3 הירוק או L4 הצהוב.

*שדרת דיאגונל- Avinguda Diagonal: שדרה מאוד ארוכה שחוצה חצי מהעיר! אורכה כ-10 ק”מ אבל אם תרדו בתחנת המטרו Diagonal בעזרת מטרו L5 הכחול או L3 הירוק תגיעו למרכזה. בשדרה ותמצאו המון מסעדות וחנויות רחוב קטנות.

*רחוב פורטל דל אנחל- Portal Del Angel: רחוב המתחיל בכיכר קטלוניה ומוביל לרובע הגותי. ברחוב זה יש המון חנויות מוכרות והוא מאוד נחמד לשיטוט.

*הרובע הגותי– רחוב Calle Petritxol: רחוב צדדי ברובע הגותי בו תוכלו למצוא חנויות בוטיק קטנות והמון חנויות מתוקים בין היתר גם צ’ורוס (מקלוני בצק מטוגנים עם ריבת חלב או שוקולד).
ורחוב Carrer de la Portaferrissa: מדרחוב נחמד ברובע הגותי עם המון חנויות וגלידריות חביבות.

*רמבלה דה קטלוניה-Rambla De Catalunya: עוד רחוב היוצא מכיכר קטלוניה והוא בעצם מקביל לשדרות פסאז’ דה גרסיה. רחוב נחמד ושוקק חיים עם המון מסעדות, בתי קפה וחנויות מוכרות.

חנויות שוות בברצלונה

(חנויות מיוחדות שאין לנו ממש בארץ והמיקומים שרשמתי זה לא המיקום היחיד, כמובן שיש בעוד מקומות…הסבר מפורט על הקניונים בפוסט הקודם)

*קיאבי- KIABI: רשת חנויות בגדים חביבה עם המון מציאות במחירים מעולים. (יש חנות בפסאז’ דה גרסיה וחנות נוספת בקניון דיאגונל מאר)

*פימקי- Pimkie: עוד רשת אופנה נחמדה כשיש סיילים אפשר למצוא מציאות. (יש חנות ברחוב פורטל דל אנחל)

*טיגר-Flying Tiger: רשת חנויות עם דברים מגניבים בכמה יורואים. (יש חנות ברחוב פורטפריסה וחנות נוספת בקניון לאייה דיאגונל)

*המה- HEMA: רשת חנויות עם דברים מגניבים- לבית, למשרד, מתנות, צעצועים ומלא פיצ’פקס. (יש חנות ברחוב פורטפריסה וחנות נוספת בקניון גלוריס)

*מוי מוצ’ו- Muy Mucho: רשת חנויות עם מגוון מוצרים ומתנות לבית. תוכלו גם למצוא נרות ריחנים ודיפיוזרים לבית במחירים מעולים. (יש חנות ברמבלה דה קטלוניה וחנות נוספת בקניון דיאגונל מאר)

*לפטיז- Lefties: חנות בגדים עם קולקציות עבר של רשתות כמו זארה, פול אנד בר, מנגו וברשקה במחירים מעולים ועם המון מציאות! (יש חנות ליד תחנת המטרו אוניברסיטה וחנויות נוספות בקניון מאר מגנום ובקניון דיאגונל מאר)

*דקטלון- Decathlon: רשת חנויות ספורט במחירים מעולים ולכל תחום ספורט אפשרי! (יש חנות ברובע הגותי, בקניון לה מקיניסטה ובקניון לאייה דיאגונל)

*אלה הופ- Ale-Hop: רשת חנויות המוכרת דברים מגניבים- אקססוריז, מתנות, מחברות ועטים מהממים, משקפי שמש,גאג’טים ומזכרות. תוכלו לזהות את החנויות עם הפרה המפורסמת שלה בכניסה לכל חנות. (יש כמה חנויות ברובע הגותי, אחת ברחוב פטריצ’ול ואחת לפני שוק סנטה קטרינה)

*טזניס- Tezenis: רשת חנויות הלבשה תחתונה, פיג’מות ובגדי ים במחירים מעולים. (יש חנות ברחוב פורטל דל אנחל, חנות נוספת ברמבלה דל קטלוניה ובמרכז קניות לה מקיניסטה וגראן ויה 2)

*אוישו- oysho: עוד חנות הלבשה תחתונה, ביגוד ספורט ובגדי ים מדהימים. המחירים קצת יותר יקרים אבל הסחורה איכותית ברמות! (יש חנות ברחוב פורטל דל אנחל וחנויות נוספות בקניונים מאר מגנום ודיאגונל מאר)

*טי שופ- Tea Shop: רשת חנויות תה המוכרת חליטות מדהימות! לחובבי התה ממליצה להגיע לשם מאוד! בכניסה תמיד יש טעם אחד שתוכלו לנסות ומעבר לזה רק להריח את החליטות וכבר בא לי שיחזור החורף 🙂 (יש חנות ברובע הגותי, חנות בקניון דיאגונל מאר, חנות נוספת בקניון ארנס וחנות בטריאנגל)

* דרוני (Druni) ופרימור (Primor‬): רשתות טיפוח ופארם במחירים מעולים! אם אתן מחפשות איפור ובשמים זה המקומות לבדוק בהם! מעבר לזה יש את ספורה המוכרת אבל המחירים יותר יקרים. (ניתן למצוא חנויות ברחבי העיר ובנוסף בקניון דיאגונל מאר וקניון מאר מגנום)

*פריימארק- Primark: האמת שמתלהבים מהרשת הזאת יותר ממה שזה…אז בברצלונה זה לא כזה ואווו גדול. הרשת מוכרת ביגוד, הנעלה והלבשה תחתונה במחירי ריצפה אך האיכות לא מדהימה.
(בברצלונה יש 3 סניפים של הרשת: בקניון דיאגונל מאר, בקניון לייאה דיאגונל ובקניון ספלאו קרוב לשדה התעופה. אם תשאלו אותי ללכת במיוחד לרשת פריימארק עדיף להגיע לקניון דיאגונל מאר החנות הכי גדולה ויחסית מסודרת…בקניון לייאה מאוד מבולגן וקניון ספלאו מאוד מרוחק מהעיר בשביל להגיע רק לחנות הזאת…)

טיפים נוספים לברצלונה

תחבורה בברצלונה מאוד נוחה ופשוטה. ישנם קווי אוטובוס רבים ותחנות מטרו המרושתות בכל העיר.
בלילה פועלים גם קווי לילה רבים המתחילים באות N. המטרו פועל בדרך כלל עד חצות בקיץ ועד 23:00 בחורף.
הגעה משדה התעופה יכולה להיות בעזרת אוטובוס האירובס- AeroBus היוצא משדה התעופה ומגיע לכיכר אספניה ובסופו גם לכיכר קטלוניה. עלות הנסיעה 5.90 יורו לאדם.
או בעזרת מטרו L9 SUD הכתום שהחל לפעול לא מזמן. או במונית שעלותה כ-30 יורו.
הדרך הטובה ביותר להתנייד בעיר היא לקנות באחת מתחנות המטרו כרטיסיה של T-10 המאפשרת 10 נסיעות במטרו ובאוטובוס גם לכמה אנשים. עלות הכרטיסיה היא 10.20 יורו נכון להיום כשעלות של נסיעה בודדת עומדת על 2.20 יורו ולכן מאוד משתלם להתחיל בקניית T-10 אחד ולראות כמה אתם משתמשים ואם צריך כמובן לקנות עוד אחד.
אל תעשו את הטעות של לקנות T-50 כי הכרטיס הינו אישי לבן אדם יחיד ולא תוכלו להשתמש בו לכמה אנשים!

*כייסים וגניבות- אז כן ברצלונה ידועה כמעצמת הכייסים אבל הכל תלוי בכם, תהיו ערניים ותשמרו על החפצים שלכם! בתיק גב לשים רק מים ודברים שאתם לא מפחדים שיגנבו כי בשניות בלי שתרגישו יוציאו לכם את הארנק… כמובן לא להסתובב עם סכומי כסף גדולים ועם הדרכונים עליכם- להשאיר כל מה שאפשר בכספת במלון שאתם מתארחים.
אזהרה! לא להעיז להוציא את הארנק בתחנות מטרו שבה קבצן יבקש מכם חצי סנט שחסר לו לכרטיס כי הארנק שלכם פשוט יעלם!

* כסף בברצלונה- המטבע הרשמי הוא כמובן יורו. לפרוט רק בצ’יינג’ים מסודרים ולא סתם ברחוב. ברוב החנויות ניתן לשלם באשראי שימו לב שעדיף לבחור ביורו גם אם שואלים אתכם אם תרצו לשלם בדולרים כי בדרך כלל שער ההמרה גבוה יותר. קחו בחשבון שצריך לדעת את הקוד הסודי של הכרטיס.

*מפות והתמצאות- מאוד קל להתמצא בעיר בעיקר שיש שילוט לכל המקומות המרכזיים. בנוסף גוגל מאפס עובד נפלא גם ללא אינטרנט, תוכלו להוריד מפה לא מקוונת של ברצלונה ולהשתמש בא גם ללא אינטרנט, מעבר לזה יש WiFi בהמון מסעדות וחנויות וקיימת גם הרשת Barcelona WiFi בהמון נקודות בעיר אליה תוכלו להתחבר לגמרי בחינם אם תנדבו אם כתובת האימייל שלכם. (אני רשמתי אימייל שלי שלא בשימוש כדי לא לקבל הודעות זבל אחר כך..)

המלצות קולינריות בברצלונה

המלצה כללית חובה לטעום פאייה, טאפסים וכמובן איך אפשר לוותר על צ’ורוס וסנגריה!
אחרי שהלכתם חצי עיר תרשו לעצמכם להתפנק.
פאייה הוא מאכל ספרדי מסורתי של אורז עם תוספות, הפאייה המקורית היא עם פירות ים (מה שאני לא מסוגלת לאכול…) אך ניתן לאכול גם עם עוף, בשר או ירקות (צמחוני).
טאפסים- כינוי למנות קטנות וחביבות שלרוב מוגשות לצד שתייה.
צ’ורוס- רצועות בצק מטוגנות בליווי שוקולד או ריבת חלב
סנגריה- המשקה האלכוהלי של ספרד! יין אדום עם מיץ פירות וחתיכות פרי עם קרח שפשוט אסור לפספס!

1.בר מיוחד- El Bosc de Les Fades:
בר פיות מגניב במיוחד ליד מוזיאון השעווה. המקום מאוד מיוחד כאילו נכנסים ליער קסום. ממליצה לשתות שם סנגריה בין הטובות שטעמתי. המקום נמצא באחת הסמטאות שעל הרמבלס.

2. המבורגר- Bacoa Burger:
רשת המבורגרים מעולה! בכניסה נותנים לך למלא דף שמסמנים בו את ההעדפות שלכם כדי שתקבלו בדיוק את ההמבורגר שאתם אוהבים! מבחינת תוספות, לחם וסוג הבשר. טעים מאוד והמחיר סביר בהחלט. יש כמה סניפים ברחבי העיר אחד מהם ברחוב שיוצא מהרמבלס – שנכנס בין מקדונלדס לKFC.

3. המבורגר- La Burguesa:
עוד מסעדת המבורגרים חביבה הנמצאת בקניון דיאגונל מאר בקומה השלישית. אם אתם כבר נמצאים שם ורעבים לאיזה המבורגר טוב אז לגמרי אחלה מקום!

4.פסטה- Pasta Market:
מסעדה מעולה הנמצאת ברמבלס (בצד של שוק הבוקריה) בכניסה נותנים לך למלא דף העדפות להרכיב את הפסטה או הסלט המועדפים עלייך. הפסטה בעבודת יד ופשוט נהנו מכל ביס! ואם כבר הזכרתי סנגריה אז כאן זה ללא ספק המקום הכי טעים ששתיתי סנגריה! הם משקיעים ומוסיפים תותים למשקה.

5.פסטה- Macchina Pasta Bar:
מקום חביב וטעים מאוד! אז גם כאן בדומה לפסטה מרקט אתה בוחר את הפסטה והרוטב המועדפים עלייך. אך כאן המקום יותר שקט ופינתי באחד הרחובות הפנימיים ברובע הגותי. ממליצה גם וגם.

6.אמפנדס- La fabrica:
המקום הוא לא בדיוק מסעדה אבל זהו “המפעל” של האמפנדס! (פבריקה=מפעל בספרדית)
האמפנדס שלהם מעולים!! ויש המון סוגי מילויים ולא רק עם הבשר המקורי. תוכלו למצוא שם אמפנדס טבעוניים, צמחוניים, עם גבינות, ירקות, בשר, טונה וגם עוף.
יש להם כמה סניפים בעיר אבל כשתהיו ברובע הגותי בכיכר הממשל תקחו לכם איזה 2-3 לדרך.

7. איטלקי- Vapiano:
מסעדה איטלקית מצויינת בקניון דיאגונל מאר. יש להם קונספט מאוד נחמד שבוחרים את מה שאוהבים ורואים את הכל במטבח בהפתוח שמכינים לכם את המנה. יש להם כמובן פיצות דקות, פסטות, ריזוטו ואנטיפסטי.

8. פיצה-La Pizza Pazza:
פיצה מעולה ברובע הגותי. הפיצות דקות וממש מזכירות את הפיצה ברומא רק בברצלונה

9. מקסיקני- La taqueria:
מסעדה מקסיקנית קטנה ליד הסגרדה פמילה. מגישים טאקו, גאווקמולי וקסדיטוס טעימים שהם טורטיות קטנות עם גבינה מקופלות לחצי. לאוהבי האוכל המקסיקני והחריף מומלץ ביותר!

10. מסעדה אורוגוואית- PIZZA LUNA:
מסעדה אורוגוואית קטנה ומשפחתית כרבע שעה הליכה מהסגרדה פמיליה. אז כמובן לפי השם תוכלו למצוא שם גם פיצה עם הרבה גבינה כמו שהאורוגוואים אוהבים אבל יש מבחר נוסף של מנות מוצלחות מאוד!
המנות נדיבות וטעימות מאוד במחירים סבירים בהחלט! הזמנו גם סלט גווקאמולי שהיה נהדר מצרפת בתמונות. שירות מעולה פשוט נהננו!

11. אוכל מקומי- Restaurante Pirineus:
מסעדה קטנה ומשפחתית המגישה מגוון מנות מהמטבח המקומי. שירות לבבי ואדיב נהננו מאוד לאכול את הפאייה המעולה שמכינים במקום ולכן לוקח קצת יותר זמן ולשתות סנגריה בדיל משתלם.
המסעדה פינתית ונמצאת באיזור הרובע הגותי. אם תמשיכו מכיכר קטלוניה לרחוב פורטל דל אנחל כשתגיעו לחנות טזניס בפינה ומולה דיסני תפנו שמאלה ושם נמצאת המסעדה.

12.טאפסים- Txapela:
מסעדת טאפסים נחמדה ברחוב פסאז’ דה גראסיה בצמוד לכיכר קטלוניה. במסעדה תקבלו פלייסמנט שולחן ועליו מצולמים מעל 50 סוגים שונים של טאפסים ותוכלו לבחור על פי טעמכם האישי בין מנות בשר, דגים, כריכים ומנות צמחוניות. ישנם טאפסים המוגשים חמים או קרים. אל דאגה יש הסברים על התמונות גם באנגלית. ממליצה בחום!

13.מסעדה- Lola Mola:
המסעדה נמצאת בתחילת חוף הברצלונטה ומגישה מגוון מנות- המבורגרים, פסטות, פיצות ועוד. נחמד לשבת ולראות את חוף הים משקיף באופק. האוכל טעים לקח קצת זמן עד שהמנות הגיעו אבל היה שווה את זה. המחירים סבירים מאוד ביחס למיקום המתוייר.

14. בופה חופשי- Restaurante FrescCo:
מסעדת בופה חופשי עם אוכל טעים וטרי! במחיר של 11.95 יורו לאדם מקבלים הכל כולל- סלטים, פסטות, פיצה, מנה בשרית, שתייה קלה, שתייה חמה וקינוח! האוכל מאוד טרי ומגוון ויש המון מבחר שמשתנה כל יום בהתאם לתפריט. מקום מאוד חמוד ומשביע במחיר מעולה! המסעדה נמצאת ברחוב Casp בצמוד לכיכר קטלוניה.

15. מוקפצים- Wok To Walk​:
מסעדת מוקפצים חביבה על הרמבלס. תוכלו לבחור במקום את התוספות, הרוטב וסוג המוקפץ- אטריות ביצים, אורז או נודלס.

16. חומוס- Hummus Barcelona:
אם התגעגעתם לאוכל של בית או שאתם לא מסתדרים עם האוכל של הספרדים תוכלו להגיע לרחוב ולנסיה המקביל לרחוב פסאז’ דה גראסיה ולאכול חומוס מצויין! פיתות טריות, סלטים, שקשוקה ופלאפל תוכלו למצוא שם גם. המסעדה טבעונית ובבעלת זוג ישראלים מקסים שישמח לארח אתכם בשירות לבבי ואדיב!

17. גלידה מיוחדת- Gelarto Rosa Barcelona:
גלידריה מיוחדת ברובע הגותי בצמוד לקתדרלה. גלידה מדהימה בצורת ורד משקיעים בכל עלה פשוט מרהיב לראות איך הם שמים את הגלידה! וגם הגלידה מאוד טעימה! הגביע קצת פחות אבל ממליצה מאוד!
יש עוד רשת שנקראת אמורינו (amorino) שגם הם עושים גלידה בצורת ורד אבל הרבה פחות יפה ומושקע וגם קצת יותר יקרים.

18. גלידה מיוחדת בצורת רול- Ice Wave:
הגלידריה נמצאת ברובע הגותי ברחוב Carrer del Pi. בוחרים תוספות ואז מתחיל מופע הכנת הגלידה שלכם על משטח קפוא. בסוף תקבלו גלידה מיוחדת שאתם בחרתם בצורת רול. בנוסף יש להם קרפים מיוחדים מגולגלים כמו לאפה עם קצפת למעלה.
קחו בחשבון שלפעמים יש תורים ממש ארוכים ותצטרכו להמתין גם מעל 10 דק’!

19. אלפחורס- Havanna:
רשת אלפחורס שהגיעה במקור מארגנטינה. אלפחורסים מעולים ניתן לשבת ולשתות קפה מצויין ולעיתים גם יש מאפים טריים. יש 2 חנויות שלהם שראיתי בברצלונה אחת בקניון הטריאנגל ליד כיכר קטלוניה והשנייה בקניון דיאגונל מאר.

20. צ’ורוס- Xurreria Manuel San Román:
הצ’ורוס הכי טעים שאכלתי בברצלונה!!!
אין הרבה מה להוסיף…פשוט חובה לטעום את הצ’ורוס שלהם.
אני לקחתי צ’ורוס שכבר בתוכו ממולא בריבת חלב יש גם את הרגילים שמביאים לכם בצד כוס שוקולד חם לטבול את הצ’ורוסים. המקום נמצא ברובע הגותי ברחובות הפנימיים אם תעמדו עם הפנים לקתדרלה ותקחו ימינה ותמשיכו ברחוב Carrer dels Banys Nous תגיעו לצ’ורוסיה במספר 8.

21. באבל טי- ZenZoo:
תה מיוחד שנולד בטייוואן, תה קר אפשר גם עם חלב וכדוריות עם טעם או טפיוקה שמוספים למשקה. המקום מאוד מיוחד ומעוצב מקסים. חובה לטעום יש מבחר מאוד גדול ככה שכל אחד יכול למצוא לעצמו משהו טעים…אני לא חובבת תה קרה והכינו לי שם משהו פשוט טעים שמאוד אהבתי ממליצה על סמוזי לימונדה עם פופינג מנגו/ענבים.

המלצה כללית להסתובב ברחובות ואפילו “ללכת לאיבוד” ולתת לרגליים להוביל אתכם, מבטיחה שככה תגלו מקומות נסתרים ותראו כמה שהכל קרוב להכל
ברצלונה מדהימה ותוססת ללא ספק ועכשיו אתם מוכנים קצת יותר לחופשה הבאה!