חופשה זוגית בלונדון – מירית לוי

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – לונדון למטיילים – London for travelers

 

היי לכולם! אני ובן זוגי חזרנו עכשיו מחופשה בלונדון בת 7 ימים. זו הפעם הראשונה של שנינו בלונדון ולהלן מסקנותיי:

תחבורה

נחתנו בשדה התעופה לוטון ובמקום לקחת מונית לקחנו אוטובוס. כרטיס הנסיעה עלה לנו 4 פאונד והאוטובוס הוריד אותנו ממש 2 דקות הליכה מתחנת הרכבת ויקטוריה. היינו פשוט מבסוטים מהדיל הזה. האוטובוס שייך לחברת national express קו מספר a1 מחכה ברציפים של האוטובוסים ממש בכניסה לשדה התעופה. הקו יוצא כל חצי שעה, פועל גם בלילה אבל ליתר בטחון תבדקו זמנים לפני שאתם מזמינים.
בכלל נושא התחבורה בלונדון היה תענוג. הטענו את האויסט קארד בחופשי- שבועי וזה עלה לנו 39 פאונד אם אני לא טועה שנוצלו היטב. הרכבת התחתית מגיעה כל 2 דקות לא משנה איזה קו אתם לוקחים. כיף!

קניות

הקניות שלנו הסתכמו בפרימרק ובחנות ספורט עם מחירים מצחיקים שנקראת sport direct. קניתי שם נעלי ספורט של נייק דגם מלפני שנה-שנתיים להערכתי שעלו לי 22 פאונד (110 ש”ח). יש שם מבחר עצום של נעלי ספורט של מרבית המותגים הידועים. לא לפספס! מותגים אירופאיים כמו זארה, פול אנד בר ומנגו פחות או יותר עולים כמו בארץ. בזארה אולי טיפה יותר זול.

אוכל

האוכל יקר בלונדון. ארוחה זוגית במסעדות פשוטות ללא אלכוהול או מנות ראשונות הוציאה אותנו עם 150-200 ש”ח פחות בכיס. רצינו להמנע מג’אנק פוד אז מצאנו רשת די פופולארית שנקראת pret a manger, אתם תראו אותה בכל מקום. הרשת מתחייבת לאוכל בריא וטרי ולדעתי גם טעים!

תרבות

חודש לפני הטיסה חבר המליץ לי על הצגה ששמה Book of mormons. מיד נכנסתי לאינטרנט וחפשתי כרטיסים. נוכחתי לראות שהיא מאוד פופולארית ורוב הכרטיסים הזולים לפחות כבר נמכרו בתאריכים של החופשה. בסוף מצאתי כרטיסים ב- 40 פאונד לכרטיס במושב די גבוה. הצגה היסטרית! הומור סאטירי קורע מומלץ בחום למי שמבין אנגלית בלי כתוביות. בכלל, החוויה של הצגה בתאטרון זר עבורי הייתה מיוחדת. ההצגה הייתה בערב האחרון שלנו ואם הייתי יודעת שכ”כ אהנה הייתי הולכת לעוד אחת!




הארי פוטר

לא הצלחתי להשיג כרטיסים לסטודיו של הארי פוטר, אבל כפרס תנחומים קטן נסענו לתחנת קינג קרוס כדי להצטלם ברציף 9 3/4. הבריטים יצרו שם סט צילומים קטן ומגניב ליד החנות שמוקדשת להארי פוטר (יקרה להחריד). תמונה קטנה עלתה לי 10 פאונד, אך שווה את זה.

סיור רגלי

לקחנו סיור רגלי דרך חברה שנקראת tour by foot עם מדריכה מקסימה ומצחיקה בשם מרגרט. הסיור לא עלה כסף, אך נהוג לתת תשר למדריכה שמשתכרת רק על ידי תשרים ולא מקבלת שכר מהחברה. הסיור היה באזור בקינגהם פאלאס, כנסיית ווסטמיניסטר האבי, ביג בן ועוד. ראינו גם את חילופי משמר המלכה על סוסים. המדריכה הייתה מקסימה, אינפורמטיבית מאוד ובעלת הומור משובח שהפיל אותנו מצחוק. נהנינו מכל רגע והשארנו לה 10 פאונד לאדם למרות שמגיע לה יותר.

בית מלון

התאכסנו במלון שנקרא Euro hotel בשכונת שפרד’ס בוש ליד תחנת הרכבת של השכונה. קיבלנו חדר פצפון שבקושי הצלחנו להכניס אליו את המזוודה. בקשנו שדרוג ואכן קבלנו וסך הכל המלון בסדר ושווה את המחיר ששלמנו עליו. אני ממליצה בחום להזמין מלון שקרוב לתחנת רכבת. כשאתם מתאכסנים ליד תחנת רכבת כל מקום נמצא במרחק נסיעה קצר יחסית ולכן לא חייבים לחפש דווקא במיקום המרכזי ביותר (אבל כל אחד ומה שמתאפשר לו, זה עניין של נוחות). כמו כן, שימו לב במהלך ההזמנה לגודל החדר. נאמר לנו שחדרי המלון בלונדון הם קטנים ביחס לסטנדרט המקובל.

דברים אחרונים לסיום: הייתי יוצאת יום אחד מחוץ ללונדון, כי שבוע ימים של חנויות כנסיות ומזיאונים לטעמי הוא טו מאץ’. לא הייתי מוותרת על ההצגה ואפילו הולכת לעוד אחת. לעניין מזג האויר- שלא יפחידו אתכם. מעיל מאסיבי אחד טוב סוגר את הפינה.

חופשה נעימה!