כרטיסים לכדורגל בליברפול, חובה לקרוא לפני שמזמינים!

על חווית הכדורגל בליברפול למה היא כל כך יקרה, אבל כדאית

ליברפול היא מערי הכדורגל הפופולאריות ביותר בעולם. בעיר יש שתי קבוצות – קבוצת הכדורגל של ליברפול (Liverpool F.C), שנחשבת לאחת הקבוצות הטובות ביותר בעולם, והקבוצה הקטנה של העיר והפחות מוכרת, אברטון. בשתי הקבוצות יש היום כמה מכוכבי העל של הכדורגל העולמי ובשנים האחרונות ליברפול אף הצליחה לזכות באליפות הליגה האנגלית ובליגת האלופות כאשר היא מציגה כדורגל תוסס, איכותי ומלא שערים.

תושבי ליברפול מתחלקים באהדתם לשתי הקבוצות הבכירות של העיר, כאשר השייכות לאחת הקבוצות הולכת לעיתים כמה דורות אחורה. אבל לאור ההצלחה, האטרקטיביות והעובדה שהביאה שחקנים מכל רחבי הגלובוס, ליברפול הצליחה לבנות גם בסיס אוהדים גדול מאוד בצורה גלובלית. להצלחה הגדולה שלה מצטרפת העובדה שלליברפול יש עבר מפואר בכל האמור לשחקנים ישראלים וכיכבו בה בעבר שמות כמו רוני רוזנטל ויוסי בניון מה שיצר לה , גרעין אוהדים לא קטן גם פה בישראל

אוהדי ליברפול (צילום: Steffen Prößdorf, רישיון)

מעבר לכך, ליברפול היא עיר תיירותית שמושכת תיירים מכל העולם ומציעה מגוון רחב של אפשרויות (אפשר לראות את כל המידע התיירותי על העיר בעמוד זה). ולכן, הרבה מאוד אנשים שמגיעים לאנגליה בכלל וללונדון בפרט, עושים את הנסיעה ברכבת לליברפול על מנת לראות משחקים יחד עם טיול בעיר וביקור באטרקציות שלה. במרבית הפעמים הביקור הוא לזמן קצר, ליום אחד עד שלושה, ולעיתים יש כאלו שבוחרים להישאר בעיר קצת יותר זמן.




מתחם הכדורגל של העיר ליברפול

אצטדיון אנפילד

בליברפול יש שני אצטדיונים. הגדול שבהם הוא אנפילד , אצטדיון הבית של מועדון הכדורגל ליברפול נמצא במיקום יחסית נוח בתוך העיר, כ-2 ק”מ בלבד צפונית לכיכר המרכזית של העיר. הביקור באצטדיון אנפילד ביום של משחק זה לא רק המשחק עצמו, אלא חוויה שלמה מסביב. למרות שמדובר בשכונה מעט אפורה ומשעממת ביום יום, הכל קופץ מדרגה ביום של המשחק. בדרך לאצטדיון תוכלו לראות הרבה מאוד פאבים, מסעדות וחנויות שמוכרות צעיפים ומזכרות.

משחק באצטדיון אנפילד (צילום: Tobias Barkskog, רישיון)

אצטדיון אברטון

האצטדיון של אברטון היריבה, גודיסון פארק, נמצא רק כקילומטר וחצי מהאזור. זה המקום להזכיר שאברטון הפחות מוכרת  גם היא קבוצה גדולה, וגם היא משחקת בפרמיירליג ובמפעלים האירופיים. גם המשחקים שלה יכולים להיות מאוד אטרקטיביים אם בא לכם חוויית כדורגל אמיתית, ומאיזה שהיא סיבה לא מסתדר לכם לראות את המשחק של הקבוצה הבחירה – משחק של אברטון יכול להיות אופציה מצוינת (ללוח המשחקים של אברטון ראו כאן), חובבי הכדורגל יהנו מהאווירה גם במשחק של אברטון וישלמו פחות כסף על כרטיסי הכניסה.

למה קשה להשיג כרטיסים למשחקי כדורגל של ליברפול?

באופן עקרוני, ובניגוד למה שקורה במשחקים בארץ, אין קופות פתוחות שבהם אפשר לקנות כרטיסים באופן ספונטני באצטדיון אנפילד ואפילו לא באצטדיון גודיסון פארק. כל המנויים של שתי הקבוצות נמכרים עוד לפני תחילת העונה, כשבעלי המנויים לא מוותרים על הזכות שלהם לקנות את המנוי כמעט אף פעם. יש מנויים שמגיעים למשחקים בחמש העשורים האחרונים, וגם הילדים של המנויים, אפילו אם אינם אוהדים הקבוצה, ממשיכים לקנות את המנוי שנחשב לנכס של ממש. לאור זאת, ניתן להבין שלקנות כרטיסים שאינם חבילות אירוח יקרות, למשחק בית של ליברפול או אברטון ישירות מהקבוצות זו משימה קשה במיוחד, וצריך למצוא שיטות אחרות על מנת להשיג כרטיסים לרוב המשחקים.

מצד שני לשתי הקבוצות יש 19 משחקי בית בכל עונה בפרמיירליג, אם מוסיפים את משחקי הגביע האנגלי, גביע הליגה והמפעלים האירופיים, מגיעים לכ-30 עד 35 משחקי בית בעונה. כך שאם אתם מאוד רוצים לראות משחק כדורגל בעיר, ומוכנים לשלם על כך – סביר שתצליחו למצוא כרטיסים.

איך נקבעים מחירי הכרטיסים?

מחיר הכרטיס למשחקים של ליברפול נקבעים לפי כמה פרמטרים – אטרקטיביות היריבה, מועד המשחק, מיקום הישיבה, סוג הכרטיס ורמת ה”אירוח”. הפרמטר הראשון הוא אטרקטיביות היריבה והמשחק. 

באנגליה יש את ה”טופ 6” שהן הקבוצות הגדולות באי הבריטי, וכוללות את ליברפול עצמה, הקבוצות ממנצ’סטר (מנצ’סטר יונייטד, מנצ’סטר סיטי), והקבוצות הגדולות של לונדון: ארסנל, צ’לסי וטוטנהאם. הכרטיסים למשחקים הללו יהיו יקרים יותר ויכולים להתחיל להגיע ל-300 פאונד לכרטיס סטדנרטי וצפונה מכך. שימו לב שהמשחקים מול מנצ’סטר יונייטד הם יקרים אפילו יותר לאור היריבות ארוכת השנים בין ליברפול למנצ’סטר. בנוסף, לליברפול יש גם משחק דרבי מול אברטון שהוא מבוקש מאוד, והמחירים בו עולים. לכך יש להוסיף את המשחקים בשלבי ההכרעה של ליגת האלופות שהם יקרים מאוד

כמו כן, משחקים במאני טיים של העונה (אפריל, מאי) או בכריסמס (סוף דצמבר), הם יקרים יותר ממשחקים בתקופות אחרות. מרבית המשחקים האחרים, באמצע העונה, ומול קבוצות לא אטרקטיביות, נעים סביב 80 עד 100 פאונד בלבד. המשחקים של אברטון גם הם מבוקשים מאוד וקשה להשיג אליהם כרטיסים, אך המחירים קצת יותר נמוכים שכן מדובר בקבוצה קטנה יותר, שלא נאבקת לרוב על תארים.

פרמטר שני הוא מיקום הישיבה: ככלל ככל שתשבו יותר קרוב לקו האמצע ויותר קרוב למגרש המחירים של הכרטיסים יהיו יקרים יותר. פרמטר שלישי הוא השאלה האם מדובר בכרטיס מנוי ביד או כרטיס דיגיטלי. בסופו של דבר, לאחר שרכשתם את הכרטיס, יש לכם שתי אופציות – כרטיס מנוי ביד עם שם של המנוי האמיתי וכרטיס דיגיטלי ללא שם. העדיפות למי שרוצה ראש שקט היא לקבל כרטיס דיגיטלי, ללא שם וללא סיכוי שתיעצרו על ידי הרשויות. כרטיס פלסטיק,  הוא זול יותר (לפעמים בהרבה) ומאפשר לא פעם מקומות טובים יותר, אבל הוא כרוך ביותר סיכון לביקורת או בדיקות של הסדרנים, וגם הפרוצדורה היא פחות נעימה, שכן תיאלצו גם לקבל את הכרטיס וגם להחזיר אותו לשולח בדרך כזו או אחרת דרך הדואר או גורם שלישי. לכן אנשים שנוסעים עם ילדים למשל יעדיפו פחות ללכת על האופציה של כרטיס מנוי שכאמור יכולה להיות זולה בהרבה – רק בשביל הראש השקט וההמנעות מאי נעימות.

אצטדיון אנפילד מתמלא לקראת משחק (צילום: Ivan PC, רישיון)

פרמטר רביעי הוא שאלת ה”אירוח”. יש באנפילד לא מעט אופציות לאירוח של אוהדים שאינם מנויים. מסוויטת קאנוביל היוקרתית הכוללת כסאות מרופדים ובופה לאורך המשחק דרך טרקלין Under The Bridge שהיא יותר זולה רק במעט ואהובה למשל על נוסעים עם ילדים שמוכנים לשלם על חווית כדורגל יוקרתית יותר ועד חבילת אירוח – קפטיין בר/מנג’ר בר – שמאפשרת צפיה בכדורגל עם שתיה חופשית. הרבה בוחרים באפשרויות היקרות הללו מכוון שלרוב מדובר בכרטיסים היוצאים מהקבוצה ואינם מכירת יד שניה כל שהיא, לכן זה תמיד פחות בעייתי בהשוואה לכרטיסים המבוססים על מנויים המוכרים את כרטיסים.   

איך קונים כרטיסים למשחקים של ליברפול?

האופציה הראשונה היא להיות בחבר המועדון של ליברפול בארץ או באנגליה או להעזר באחד כזה. חבר מועדון, זה אומר תשלום שנתי לא זול והיתכנות של קניית כרטיסים שמורים של המועדון. העלויות במקרים הללו הן גבוהות מאוד, וסביר להניח שיהיה לכם לא פשוט או לא אפשרי לקנות כרטיסים למשחקים הגדולים. עם זאת, דרך החברות במועדון תוכלו לקבל הטבות ומתנות, ואם אתם אוהדים אמיתים שמתכננים לבקר ביותר ממשחק אחד בחייכם – זו אופציה לא רעה בכלל.

האופציה השנייה היא לקנות כרטיסים דרך ספקים מקומיים או דרך מנויים עצמם. זוהי אופציה שדורשת מכם להאמין באנשים. התשלום הוא אינו קטן, ולא חסרים מקרים של אנשים שקיבלו כרטיסים מזויפים או נתפסו על ידי המשטרה כשניסו להיכנס עם מנוי של מישהו אחר. לכן, הסיכון פה הוא גדול. לדעתנו עדיף לא ללכת על אופציה זו, אם אינכם מנוסים בנושא, או לחילופין יש לכם איש קשר בעיר.

האופציה הנוספת היא להזמין מאחד הספקים הגדולים והמוכרים – רמת האמינות היא גבוהה, ובחברות הללו יעשו הכל כדי לספק לכם את מה שאתם צריכים. הבעיה היא כמובן שהמחיר הוא מאוד גבוה, כיוון שהחברות הללו גוזרות קופון על הכרטיסים הללו. ההמלצה שלנו, למרבית התיירים שנוסעים רק פעם אחת בחייהם למשחק, זו האופציה העדיפה. לנוחיותכם להלן טבלה המשווה את חלק מהספקים הללו שאנו יודעים להמליץ עליהם.

טבלת השוואת ספקי כרטיסי כדורגל

טיקטינגו
(להזמנה)

טיקטיק
(להזמנה)

טיקטגם
(להזמנה)

מחיר

גבוה יחסית

גבוה יחסית

גבוה

רמת השירות

גבוהה מאוד

גבוהה מאוד

גבוהה

התחייבות ל150% החזר אם הכרטיס לא ניתן

קיימת

לא קיימת

לא קיימת

מומחיות בבניית חבילות למשחקים

גבוהה

גבוהה מאוד

אין חבילות

איך חוויית הצפייה במשחקי הכדורגל של ליברפול?

חווית הצפייה באנפילד היא נעימה מאוד, ביתית, וחמה. היציע האיכותי ביותר הוא יציע הקופ (Kop), שנחשב ליציע האוהדים החם ביותר באירופה. שם יושבים האוהדים השרופים, וקשה מאוד להשיג לשם כרטיס. ה-MAIN STAND הוא היציע שברוב הסבירות, תוכלו להשיג אליו כרטיסים והוא נמצא בצד הדרומי של האצטדיון, ליד יציע הכבוד ומנהרת השחקנים. יציע קני דלגליש (Kenny Dalglish) שנמצא מולו גם הוא מכור כמעט לחלוטין למנויים ותיקים ויציע האנפילד רואד (Anfield Road), הצמוד לכביש בצד המערבי של האצטדיון הוא יציע שחלקו מנויים של ליברפול וחלקו האוהדים של קבוצת החוץ.

מפת אצטדיון אנפילד (צילום מהאתר הרשמי)




מה עושים ביום המשחק?

הדרך הטובה ביותר ליהנות ביום של משחק היא לאו דווקא להתקרב לאצטדיון, אלא להישאר במרכז העיר, ולהתחיל לצעוד לכיוון האצטדיון (2 ק”מ להזכירכם) כשעתיים או שלוש לפני המשחק. אם בכל זאת בא לכם לקפוץ על אוטובוס, מספרי 17 או 26 יעשו את העבודה ויגיעו תוך דקות בודדות, אם כי בשעות העומס, אתם עלולים להיקלע לפקקים. כדי להגיע, אתם תעברו דרך קווין סקוור הנהדרת ודרך רחוב ליים הגדול. באופן כללי, לא תתקשו להגיע לאצטדיון גם מהתחנה המרכזית וגם ממרכז העיר, כאשר הכל קרוב, עם שילוט טוב וכמובן – המוני אנשים שהולכים לאן שאתם צריכים להגיע.

אוהדים מחוץ לאצטדיון אנפילד (צילום: Phil Nash, רישיון)

בימים של משחקים, מרבית הפאבים באזור מלאים, אם כי תוכלו להשיג בהם בירה גם אם אתם עומדים בחוץ. מבחינת אוכל, מאפיית הומבייקד היא מופלאה ויוצאת דופן, והפאבים The Sandon, TheTwelfth Man, The Cabbage Hall ו-The Shankley Hotel הם הפופולאריים ביותר. אוהדי ליברפול הם אינם עוינים, אך אתם לא רוצים להתגרות בהם יתר על המידה. תוכלו לקנות צעיפי “חצי חצי” בדוכנים ולא יקרה לכם כלום. התקדמו אט אט דרך דוכני האוכל עם הנקניקיות עד שתגיעו לחנות האוהדים המופלאה והגדולה, שתעביר לכם את הזמן עד שתוכלו להיכנס פנימה אל תוך האצטדיון.

אם אני כבר בליברפול, מה עוד אפשר לעשות בה?

אז כמו שכבר אמרנו, רוב התיירים מגיעים לליברפול ליום יומיים, כדי לראות את המשחק שהם הזמינו ולהמשיך ליעד הבא. אבל מה שאתם לא יודעים, שהעיר ליברפול היא אחת הערים העשירות בתרבות ואטרקציות בסביבה, ולמרות הרושם האפרורי שהיא יוצרת, כדאי להישאר בה לפחות עוד יום על מנת להנות ממה שיש לעיר להציע.

דבר ראשון, בעיר יש מגוון מוזיאונים וגלריות לבקר בהן, כמו גלריית טייט והמוזיאון העולמי. בנוסף, ליברפול היא עיר הולדתה של להקת הביטלס, וממש מומלץ לצאת לסיור בעקבות הלהקה הכי משפיעה בהיסטוריה. תמיד אפשר לשלב פנימה שייט על נהר מרסיי, פעילות שיכולה להיות מאוד מהנה לילדים וגם למבוגרים שרוצים הפסקה מההליכה הבלתי פוסקת. בשביל עוד המלצות כדאי להיכנס לקרוא כאן.

עניין נוסף שחשוב להתייחס אליה כשאתם מתכננים את הביקור בליברפול הוא עניין הלינה בעיר. ממש מומלץ לקחת חדר בעיר אם אתם באים למשחק, כדי שיהיה לכם מקום להתארגן ולהניח את הדברים, ככה תוכלו להיסחב עם כמה שפחות ציוד לעיר. זו בחירה שלכם אם אתם בוחרים להגיע ערב לפני או להישאר ערב אחרי, לכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלה. על כל מקרה, ממליצים להיכנס לכאן לקרוא עוד על אופציות לינה בעיר ליברפול.

 

איך מגיעים מלונדון לליברפול לראות משחק?

רוב התיירים יבחרו לבוא ברכבת או באוטבוס. אמצעי התחבורה הנוח והפופולרי ביותר הוא ברכבת. אתם יכולים לקחת רכבת ישירה מתחנת London Euston לתחנת Liverpool Lime Street. הנסיעה אורכת בין שעתיים ל-2.5 שעות, תלוי בשירות הרכבת ובלוח הזמנים. רכבות פועלות בתדירות גבוהה במהלך היום מומלץ מאוד להזמין את הכרטיסים מוקדם ככל הניתן (לפרטים והזמנה). אפשרות נוספת היא לקחת  אוטובוס מלונדון לליברפול. חברות כמו נשיונל אקספרס ומגה-בוס מפעילות שירותים בין שתי הערים. משך הנסיעה יכול להשתנות בהתאם לתנועה ולעצירות בדרך, אבל זה בדרך כלל לוקח בערך 4 עד 5 שעות (לפרטים והזמנה).




מה צריך לדעת לפני שהולכים למשחק כדורגל בליברפול?

  • כפי שמפורט בעמוד זה – יש המון שיטות להזמנת כרטיסים. כולן טובות והבחירה בניהם צריכה להיות תוך שיקלול המשחק, סוג הכרטיס, זמן ההזמנה וסוג הלקוח. אנו ממליצים להתייעץ עימנו לפני הזמנה

  • חשוב לדעת: ההזמנה מראש של כרטיסים קריטית לדעתנו ברוב המשחקים. בנוסף אם אתם בונים על רכבת מלונדון לליברפול מומלץ להזמין כרטיסים מראש כיון שבגלל ביקוש המחירים מאוד עולים לפני המשחקים הגדולים.
  • לא משנה ממי אתם מזמינים, אנו ממליצים לא להתפתות לבכל מקרה לספסרים שאינם מוכרים – זו השיטה הגרועה ביותר שיכולה להביא להרבה עוגמות נפש. לפעמים זול הוא יקר. אם יש לכם משהו שאתם מכירים ובוטחים בו – מצויין.

  • זמן ההגעה המומלץ לפני המשחק הוא בערך 45 דקות לפני להתחיל להיכנס לאצטדיון – האווירה המיוחדת מתחילה עוד לפני שריקת הפתיחה. מומלץ להגיע לאזור האצטדיון שעה  שעתיים לפני המשחק ואם יש לכם זמן להצטרף לאחד הפאבים לשתייה עם האוהדים של הקבוצה.
  • ישנם הרבה חנויות מזכרות ודוכנים באזור האצטדיון, אם מעניין אותכם לדעת – אחד הדברים שמרגיזים הרבה אוהדים מקומיים אילו אוהדים מחול שמגיעים למשחקים של הקבוצה בליגת האלופות ומזמינים צעיפי חצי-חצי (כלומר שמופיעים עליהם גם שם הקבוצה היריבה וגם שם וסמל של FC LIVERPUL)
  • ההגעה לאצטדיון ביום של משחק היא קודם כל באמצעות אוטובוסים, לפני המשחק קווי האוטובוס יוצאים לפה בדחיפות גדולה של פחות מ10 דקות מאוטובוס לאוטובוס.
  • אל האצטדיון תוכלו להיכנס עם שתייה, צעיפים וציוד עידוד בסיסי, אך לא עם בקבוקי זכוכית או פלסטיק וכמובן לא עם פירוטכניקה. תיקים גדולים יש לשמור בלוקרים לשמירת חפצים או במלון (ראו אופציות פה), לא ניתן להיכנס איתם לאצטדיון 
  • קחו בחשבון שיש רוטציות של השחקנים, אם המשחק הוא מול קבוצות קטנות או שאינו מאוד משמעותי, לא בטוח שכל הכוכבים שעבורם נסעתם, ישחקו.
  • כדאי מאוד להתלבש חם בהתאם לעונה, כי קר מאוד באנגליה ברוב ימות השנה. אם אתם יושבים בחלק גבוהה של האצטדיון מומלץ להצטייד היטב. גם בקיץ מומלץ להביא אתכם מטריות.
  • לא מומלץ להגיע עם המדים הרשמיים של היריבה של ליברפול או בצבעים שלה, כדי לא להיקלע לעימותים מיותרים. למרות הקשיים, החוויה באנפילד היא בסך הכל טובה, נעימה ומומלצת לכל חובב כדורגל בעולם.
  • כדאי לקחת בחשבון שהכיסאות באצטדיון אנפילד צפופים, כך שאם אתם רוצים לקבל יותר מרחב כדאי להזמין כרטיס לכיסא הצמוד למעבר.
  • לאצטדיון אנפילד אפשר להיכנס רק באמצעות כרטיס בטלפון בשימוש בNFC, אתם תקבלו מייל שבו תוכלו להוריד את הכרטיסים לטלפון ותשתמשו בApple wallet או Google pay.
  • באצטדיון אנפילד לא מקבלים מזומן, אם אתם רוצים לקנות שתייה/אוכל במהלך שהותכם באצטדיון אתם צריכים להצטייד בכרטיס אשראי או להשתמש בApple wallet / Google pay.
  • בעמוד לוח משחקי כדורגל בליברפול תוכלו לראות את המשחקים הקרובים המתרחשים בעיר, גם של ליברפול וגם של אברטון.