1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. טיסות וחבילות
  6. »
  7. מידע על ספקי טיסה
  8. »
  9. כל מה שכדאי לדעת לפני שטסים עם וויז אייר | Wizz Air

כל מה שכדאי לדעת לפני שטסים עם וויז אייר | Wizz Air

סקירת מומחים על טיסות עם חברת התעופה הלאו קוסט ההונגרית וויז אייר (Wizz Air): יתרונות, חסרונות, איך להימנע מתשלומים מיותרים וטיפים חשובים שכדאי לקרוא לפני שטסים ומזמינים טיסה בחברה.

על חברת Wizz Air

חברת וויז אייר (Wizz Air) הינה חברת תעופה הונגרית המציעה טיסות במחירי לאו קוסט. החברה הוקמה ב2003 ופועלת בארץ החל משנת 2012. עיקר פעילותה היא במזרח אירופה ובמרכזה.

טיסות ישירות יוצאות מדי יום אל מגוון יעדים באירופה: לונדון, וינה, סופיה, ורנהפראג, בודפשט, דברצן, ריגה, וילנה, קטוביץ’, לובלין, ורשה, בוקרשט, קלוז’ נפוקה, קראיובה, יאש, טימישוארה ו-קושיץ. כמו כן, במהלך חודשי הקיץ פועל קו מנמל התעופה עובדה (ליד אילת) אל פראג, ריגה, קטוביץ’, ורשה ו-בוקרשט.

חשוב לומר שמשרדי החברה ממוקמים בבודפשט, הונגריה, כך שהיא אינה “עומדת” בכללים הישראלים. לכן החברה אינה כפופה להוראות של הגנת הצרכן כמו החברות הישראליות. היא לא חייבת למשל לאפשר לכם לבטל הזמנה בסמוך להזמנתכם, בניגוד לחברות כמו אל על וארקיע, שבתור חברות ישראליות כן חייבות לאפשר ביטול הזמנה.




מדיניות מטען ב Wizz Air

לכל חברת תעופה קיימת מדיניות שונה בנוגע למטען שכל נוסע מורשה לעלות איתו לטיסה ו/או לשלוח לבטן המטוס. כיום, עם ריבוי חברות התעופה הפועלות בארץ (בדגש על חברות הלאו קוסט, שלרוב התנאים שלהן נוקשים יותר ומבלבלים יותר) מומלץ לשים לב לדרישות של כל חברה וחברה.

בחברת Wizz Air התנאים הם:

  • כל נוסע רשאי לעלות למטוס עם תיק נסיעות (מידות 40X30X20) במשקל עד 8 ק”ג. במידה והנוסע מעוניין בטרולי (במידות 55X40X23) עליו לשדרג את הכרטיס לכרטיס Wizz Priority.
  • כל נוסע רשאי לשלוח אל בטן המטוס עד 6 מזוודות, במשקל של 20 או 32 ק”ג. שימו לב כי המחיר עבור כל מזוודה משתנה בהתאם למשקל ובהתאם ליעד. ניתן להוסיף מזוודה עד 3 שעות לפני הטיסה באתר האינטרנט, זכרו כי רכישת מזוודה בשדה התעופה תעלה אף יותר.




סוגי כרטיסים ב Wizz Air

  • Wizz Basic: זהו הכרטיס הבסיסי שכולל אך ורק תיק עלייה למטוס ואת האפשרות לבצע צ’ק אין מוקדם 48 שעות לפני הטיסה. הוא אינו כולל מזוודה, בחירת מושבים או כל שירות אחר.
  • Wizz Go: כולל את תיק עלייה למטוס, טרולי לעלייה למטוס, מזוודה במשקל 20 ק”ג, בחירת מושב ללא עלות נוספת (לא כולל את השורה הראשונה ואת יציאות החירום), עלייה מוקדמת (Wizz Priority) ואפשרות לבצע צ’ק אין מוקדם 30 יום לפני הטיסה.
  • Wizz Plus: כולל את תיק עלייה למטוס, טרולי לעלייה למטוס, מזוודה במשקל 32 ק”ג, בחירת מושב ללא עלות נוספת, עלייה מוקדמת (Wizz Priority), אפשרות ביטול/שינוי טיסה (Wizz Flex) או החזר מלא (מגיע כ”זיכוי” לחשבון ואפשרות להזמין טיסה אחרת או שירותים אחרים בעתיד), אפשרות לבצע צ’ק אין מוקדם 30 יום לפני הטיסה, אפשרות לבצע צ’ק אין בשדה התעופה ללא עלות נוספת, צ’ק אין אוטומטי מתבצע במערכת כ-4 שעות לפני הטיסה, וקבלת מידע אודות הטיסה בכל רגע נתון. למעשה קניית כרטיס Wizz Plus מבטיחה להימנע מכל תשלום נוסף לאחר מכן זה מאפשרת לנוסע להבין מראש כמה תעלה לו הטיסה.

תוספות לכרטיסים:

  • כרטיס Wizz Flex: מאפשר ביטול ושינוי של הטיסה עד 3 שעות לפני הטיסה. את האפשרות הזו ניתן לרכוש רק בעת הזמנת הכרטיסים הראשונית, ובכך למעשה מתאפשר לבטל את הטיסה (ולקבל זיכוי בו תוכלו להשתמש לרכישת כרטיס אחר בעתיד) או להזיז את הטיסה למועד אחר ואפילו ליעד אחר ללא הגבלה. כלומר, תוכלו להזיז את הטיסה גם עוד 5 פעמים. במידה והטיסה החדשה בה אתם מעוניינים זולה יותר מהכרטיס שרכשתם – לא תצטרכו להוסיף כסף אך גם לא תקבלו החזר על ההפרש, במידה והטיסה החדשה בה אתם מעוניינים יקרה יותר מהכרטיס שרכשתם – תאלצו להשלים את ההפרש. עלות השירות הינה בין 5-10 אירו, בעת ביטול לא ניתן זיכוי על השירות.
  • כרטיס Wizz Priority: מעניק לנוסע טרולי לעלייה למטוס (מידות 55X40X23), את הזכות לעלות בין הראשונים למטוס ולשבת בחלק הקדמי של המטוס. העלות של כרטיס Priority היא לרוב בין 5-10 אירו (משתנה בהתאם ליעד), במידה ורכשתם את השדרוג בשדה הוא יעלה 25 אירו, לכן מומלץ לשדרג מראש.
  • חבר מועדון Wizz Discount Club: וויז מציעה לנוסעיה את האפשרות להצטרף למועדון הלקוחות שלה ובכך להוזיל את עלויות הטיסה. מיועד בעיקר למי שנוסע לחו”ל מספר פעמים בשנה ליעדים אליהם וויז טסה (המועדון תקף למשך שנה קלנדרית מהרגע בו נרכש). דמי ההצטרפות למועדון הם 40 אירו לשנה עבור נוסע בודד או 80 אירו לשנה עבור נוסע+5 נוסעים המתלווים אליו – אידיאלי עבור משפחות. יש לקחת בחשבון כי ההטבות מותנות בכך שהנוסע עליו רשום המועדון יהיה נוכח בטיסה. מה ההטבות שהכרטיס נותן? מינימום 10 אירו הנחה על כל כרטיס טיסה, מינימום 5 אירו הנחה על כל מזוודה. ההטבות תקפות מיידית כבר בטיסה הראשונה שתזמינו. כמו כן מדי חודש יש הטבות ומבצעים מיוחדים כמו 20% לכל היעדים (ולפעמים אף יותר) שתקפים רק עבור חברי מועדון. כך לדוגמא משפחה שנוסעת משלמת 80 אירו על הצטרפות למועדון, אך חוסכת מינימום 10 אירו על כל כרטיס – משמע כבר כמעט החזירה את עלות המועדון, וזאת לפני ההנחה על המטען. בטיסה הבאה שיטוסו – יקבלו את אותה ההטבה מבלי לשלם שוב את דמי ההצטרפות.




יתרונות בהזמנת טיסה בחברת Wizz Air

  • בעבר החברה לא נתנה אפשרות לרכישת מושבים, ואף חמור מזה – לא הוקצה לאף נוסע מושב, מה שגרר עמידה בתור, דחיפות ולחץ על מנת לתפוס את המקום הטוב ביותר. כיום לכל נוסע ניתנת האפשרות לבחור כיסא במטוס, יש תמחור לכל כיסא וככל שהוא מבוקש יותר – הוא יקר יותר. שימו לב כי מי שלא יבחר כיסא – יוקצה לו כיסא רנדומלי בעת ביצוע הצ’ק אין באתר. כרטיסים שהוזמנו ביחד (זוג או משפחה) לרוב יוקצו להם מקומות ביחד, כרטיסים שהוזמנו לחוד – עלולים לשבת בקצוות שונים של המטוס אלא אם בחרו מושב בתשלום.
  • אפשרות לבחירת כיסאות במעבר חירום בעלי מרווח ומקום נוסף לרגליים. מומלץ במיוחד לאנשים מעל 1.90 מטר. עבור רוב הנוסעים הכיסאות הרגילים אמנם יהיו צפופים מעט אך עדיין מספקים לטיסה של 3-5 שעות.
  • אפשרות לרכישת כרטיס גמיש (Wizz Flex) המאפשר ביטול ו/או שינוי טיסה.
  • אפליקציה ידידותית ומסודרת המאפשרת גם לבצע את ההזמנה וגם את הצ’ק אין דרך המובייל (להורדה – אייפוןאנדרויד).
  • לאחר ביצוע הצ’ק אין באתר ניתן לשמור את הקובץ בגירסת המובייל ולהציג אותו בסמראטפון בשדה התעופה, מה שמאפשר להימנע מקנס גם למי שאין מדפסת זמינה.
  • אפשרות להוספת שירותים נוספים גם לאחר ביצוע הצ’ק אין, כל עוד מדובר בעד 3 שעות לפני הטיסה. שימו לב כי במידה והוספתם שירותים לאחר ביצוע הצ’ק אין – יש לשמור את הגרסה העדכנית ביותר של הכרטיס שלכם על מנת שתוכלו ליהנות משירותים אלו.

 בשורה תחתונה – אופציה טובה למי שמטייל עם טרולי בלבד ולא איכפת לו להצטופף קצת כדי לחסוך במחיר.




חסרונות בהזמנת טיסה בחברת Wizz Air

  • כל השירותים שניתן להזמין באתר – יעלו יותר אם תזמינו אותם בשדה התעופה. למשל, אם תזמינו מזוודה מראש בעת ההזמנה או ביצוע הצ’ק אין (עד 3 שעות לפני הטיסה) היא תעלה פחות מאשר להזמין אותה בשדה התעופה.
  • כל חריגה במשקל, חריגה במידות תיק/מזוודה, חריגה בכמות תיקים, אי הצגת כרטיס טיסה – תחוייב בתשלום נוסף, לרוב מוגזם ולא פרופורציונאלי לשירות הניתן ולכן מומלץ להסדיר זאת מראש, בעת ביצוע ההזמנה/צ’ק אין באתר.
  • מטוסים קטנים (איירבוס A320 או איירבוס A321) ולכן אין המון מרחב ומקום לרגליים.
  • על כל נוסע יש לבצע צ’ק אין באתר האינטרנט ולהגיע עם כרטיס הטיסה אל דלפק הצ’ק אין בשדה התעופה. במידה ולא יתבצע הצ’ק אין באתר ו/או לא תגיעו עם כרטיס הטיסה – תחוייבו ב-10 אירו (!) על הדפסת דף בודד. שימו לב כי לאחר ביצוע הצ’ק אין באתר ניתן לשמור את הקובץ בגירסת המובייל ולהציג אותו בסמראטפון בשדה התעופה, מה שמאפשר להימנע מהקנס גם למי שאין מדפסת זמינה.
  • אין שירות טלפוני בעברית (אתר האינטרנט של החברה כן מותאם ומתורגם לעברית).
  • לא חלים עליהם חוקי הגנת הצרכן כמו במקרה של החברות הישראליות כך שלא ניתן, למשל, לבטל כרטיסים שנקנים תוך שבועיים.

נשים בהריון בטיסות Wizz Air

נשים בהריון אינן שונות בחברה זו מרוב החברות האחרות, התקנות כאן די דומות. נשים בהריון יכולות לטוס עד השבוע ה-34 להריון בלבד. כאשר מדובר בהריון תאומים או הריון בסיכון, מגבלת הזמן היא השבוע ה-32 להריון. גם בוויז אייר כמו רוב החברות האחרות מעבר לשבוע 28 להריון, יש להציג אישור רפואי בן שבוע לכך שהנוסעת כשירה לטוס. יש לשים לב שמדובר בתקנות של חברת הטיסה לא של חברת הביטוח… שם לכל חברה תנאים אחרים.




טסים עם ילדים ב Wizz Air

באופן כללי ניתן לומר שוויז אייר מאוד מקדמת משפחות ואוהבת את הטסים עם ילדים. מבחינת תקנות החברה לדרישות הכרטיס עם ילדים, החברה לא שונה בהרבה מחברות אחרות. ילד מתחת לגיל שנתיים יכול לטוס ללא תשלום כאשר הוא יושב על בירכי ההורים (משלם מיסי נמל בלבד) ילדים מעל גיל שנתיים חייבים בכרטיס. הטסים עם תינוקות מקבלים בוויז אייר העדפה בעלייה למטוס והושבה ללא תוספת תשלום ואפשרות לעלות את העגלה לאזור הנוסעים (לא למטען) ללא עלות נוספת. בכל האמור לכיסא בטיחות – פה אין מדיניות רשמית של החברה. אך ככל הידוע היום מנוסעים אחרים, החברה מאפשרת לשלוח כיסא בטיחות לתינוק ללא עלות, וגם מאפשרת לעלות את הכיסא למטוס כדי שישמש את הילד לטיסה עצמה (כאשר מדובר בילדים מעל גיל שנתיים שמזמינים עבורם מושב).

המלצות של הכל על להזמנה טיסה בחברת Wizz Air

  • בעקבות משבר הקורונה העולמי (2020), החברה עדכנה את מדיניות הביטול שלה לטיסות הרלוונטיות. מומלץ לקרוא את עמוד המידע באתר הרשמי (באנגלית בלבד).
  • מומלץ לקרוא היטב את הכללים והתנאים טרם ההזמנה, וגם טרם ההגעה לשדה. ניתן לבצע שינויים באתר האינטרנט עד 3 שעות לפני הטיסה ובכך לחסוך עיכובים ותשלומים נוספים בעת תהליך הצ’ק אין.
  • נכון להיום צריך לעשות צ’ק אין לטיסה שלכם דרך האפליקציה של החברה או דרך המחשב 48 שעות לפני הטיסה במידה ולא תעשו כן העלות היום (2019) הינה 35 אירו לנוסע על צ’ק אין בשדה לפני הטיסה. את הכרטיסים ניתן או להדפיס או להציגם על הפלאפון בעליה למטוס. למי שהזמין מקומות ישיבה ספציפים במטוס האפשרות לבצע צ’ק אין מוקדם תיפתח קודם לכן.
  • מי שטס עם כבודת יד בלבד יכול לוותר על הצ’ק אין בשדה התעופה ולהגיע ישירות אל הבידוק הבטחוני, דבר שעשוי לחסוך לא מעט זמן.
  • בטיסות מהארץ דלפק הצ’ק אין נפתח כ-3 שעות לפני ההמראה, בטיסות מחו”ל רק שעתיים לפני המראה.
  • שימו לב, כי כמו כל חברת לואו קוסט, מירב הרווח של החברה מגיעה משדרוגים ותוספות. כלומר, מחיר כרטיס הטיסה ההתחלתי שיוצג עשוי להיות זול יותר מהמזוודה שתוסיפו או הכיסא שתבחרו.
  • ההבדלים בין הכרטיסים השונים יכולים להיות בפער של מאות שקלים, מומלץ לבחון היטב את האפשרויות השונות ואת השירותים השונים המוצעים בכל כרטיס ולא למהר לרכוש את הכרטיס היקר ביותר רק כי הוא עושה רושם של משתלם יותר. לא תמיד יהיה לכם צורך בכל השירותים המוצעים ואתם עלולים לייקר את הכרטיס שלא לצורך.
  • כאמור לעיל החברה מאוד מעודדת את הקהל המשפחתי. לכן יש לה לא מעט מבצעים למשפחות – מהושבה ועד הנחות בהשכרת רכב או הטבות בהעלאה של מטען למטוס – שווה להציץ פה.
  • כמו הרבה חברות טיסה, ובמיוחד חברות לואו קוסט, יש על החברה הרבה תלונות ברשת מצד אחד, מצד שני לא מעט המלצות וקהל שמצביע ברגליים. אנו ממליצים פשוט לקרוא את ההוראות, אם משהו לא ברור לשאול ולראות שלא באים עם מטען שונה ממה שהוזמן. זה ימנע אי הבנות ובעיות.
  • בכל האמור להושבה – ההושבה מראש ובחירת מושב עולה כסף. מי שחשוב לו לשבת במקום מסויים, או לשבת קבוצה ומשפחה ביחד – כדאי להזמין מראש ולשלם את התשלום הנוסף. מצד שני קחו בחשבון, שמה שקורה הרבה זה שאחרי הישיבה לפי הכרטיסים, אנשים מחליפים בניהם מקומות, וזו דינימיקה קבועה בטיסות של החברה. בחרו מה מתאים לכם. לסמוך על ההחלפה או לשלם מראש על ההושבה.




המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • סגרתי כעת טיסה ללונדון אך לאחר הקישור שמתי לב שהתאריך טיסה אינו נכון. יש למישהו מס דרכו ניתן להשיג את Wizz air ולשנות את התאריך?
    • נעמי: 033741285 שיחה חינם, דיברתי איתם.
    • אור: תוך 24 שעות אפשר לבטל ולקבל החזר מלא בעקרון, ואז מקסימום להזמין שוב.
 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות: