טיול משפחתי חלומי בעיר האורות – הילה כהן

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

הסתיים לו טיול חלומי לפריז ולדיסנילנד והגיע הזמן לכתוב סיכום (ארוך מאוד, כמו שאני אוהבת). הגענו לעיר האורות בעלי ואני עם 2 הבנים, בני 7 ו- 11, והחופשה ענתה לנו על כל הציפיות ויותר! אפרט לפי נושאים:

טיסות

טסנו באיזי ג’ט, עלה לנו 350 דולר לכרטיס והחלטנו לא להוסיף מזוודה לבטן המטוס וזה היה בסדר גמור. הגענו כל נפשה עם טרולי 1 והכל עבר חלק. הטיסות היו בסדר (חצי שעה איחור לכל צד), אבל בסך הכל ממש בסדר. מטוס חדיש, צוות נעים, בחזור רכשנו אוכל לא יקר, למשל מרק עוף עם איטריות אורז ב-4 יורו, כריך עוף גדול ב- 6 יורו. הטיסות היו ל CDG.

הגעה למלון

נחתנו בשעה 23 בלילה ולא רציתי לטרטר את הבנים. לקחתי מלון בשדה ממש דקה 1 הליכה מטרמינל 3, מלון NOVOTEL CDG – מעולה! התקבלנו בשניה, עלינו לחדר גדול, נקי ומרווח. נרדמנו, ביקשנו השקמה והגענו לארוחת בוקר ברמה גבוהה ממש! לא רק המבחר, אלא שהכל היה מוצג מדהים, נקי ואסתטי.

הזמנו מבעוד מועד בארץ דרך הווטאפ נסיעה עם נהג כלשהו לשם ובחזרה. בדרך לשם הכל היה מושלם – הוא הגיע בזמן ודיברנו בעברית, היה נחמד וטוב. אבל! בדרך חזרה, קבענו במלון בשעה 9:30. הוא ביקש להקדים ל- 9:15. הסכמנו ובשעה 8:45 הוא יצר איתנו קשר שהוא אינו מגיע. הרכב התקלקל לו והוא פשוט לא מגיע. הוא אפילו לא טרח למצוא פתרון, פשוט אמר שהוא מצטער שהרכב לא תקין ושניקח מונית. מיותר לציין שזה היה מאוד לא נעים ואף מלחיץ וכמובן ששילמנו יותר למונית שהזמנו. לכן לצערי לא אוכל להמליץ על הנהג.

בית מלון

המלון שלנו ל-4 לילות הבאים היה Vienna house magic circus. המלון היה בשיפוצים, אבל רק בחלק קטן מהלובי כך שזה ממש לא הפריע. קיבלנו חדר משפחה בקומה 1 עם נוף פתוח ונעים. מיטה זוגית, מיטת קומותיים, שולחן, ארון חדר לא גדול, אבל יחסית מרווח. באמבטיה הגדולה היו מוצרי לאוקסיטן למי שמכירה. בשבילי זה היה וואוווו! הכל היה בריח מושלם. במלון יש מלא משחקי וידאו: הוקי אויר, מכוניות ואופנועים ועוד ועוד.כל משחק 2 יורו.

ארוחת הבוקר היתה מצויינת, מלא מבחר: ביצים, חביתות, נקניקיות, נקניקים, גבינות, יוגורט, קורנפלקסים שונים, פירות, ממרחים, מלפפון, עגבניה, גזר וחמוצים ועוד. כמובן באגט, טוסטים, עוגות. באמת הכל מהכל. המלון הינו שותף של דיסני, כלומר יש הסעה חינם כל רבע שעה לדיסני ובחזרה מ- 8 בבוקר עד 12 בלילה. לא יצא לנו לחכות יותר מ- 5 דקות אף פעם.
במלון יש גם בריכה מקורה ומחוממת (מאוד). נכנסנו פעם אחת, היא פתוחה מ- 8 בבוקר עד 22 בלילה והיה מעולה! הילדים מאוד נהנו וגם אנחנו.

קניות

בסביבת הדיסני יש קניון גדול מאוד בשם ואל דיורופ. יש שאטלים מכל המלונות של דיסני וגם השותפים אליו במחיר של 5 יורו למבוגר ו- 2 יורו לילד. מחיר זה הינו המחיר הלוך וחזור. מקבלים כרטיס מהנהג וכל רבע שעה יוצא שאטל חזרה עד 19 בערב. מומלץ לבקר בקניון בעיניי. הוא מרווח, גדול ונקי עם המוני חנויות שונות. רובן במפלס הראשון, אך במפלס התחתון יש סופר גדול מאוד (ויפה) שיש בו שוקולדים מוכרים וזולים יחסית וכן חנות צעצועים ענקית. היא יחסית יקרה, אבל לא בטירוף כך ששווה הצצה.
יש בקניון פרימארק הסניף, בניגוד לרבים אחרים בהם ביקרתי בברלין ובלונדון לדוגמה שהיו מבולגנים כמעט ברמת שוק, כאן מאוד מסודר, מרווח ונקי. מחירים זולים מאוד כמובן. יש חלק שלם של מוצרי דיסני. שימו לב, כי זה לא בדיוק המוצרים שתראו בדיסנילנד, אבל עדיין זה יכול להיות תחליף/תוספת/אופציה לקניה זולה הרבה הרבה הרבה יותר! הסחורה בדיסנילנד מאוד יקרה.
מבחינת מוצרי דיסני ממה שאני זוכרת יש בפרימארק: שעוני יד, פיג’מות, סווצרים, גרביים, תחתונים, 2 סוגי מאגים, כוסות לשתיה קרה, כובעי מצחיה, איפור, תכשיטים (ילדות) תיקים, ארנקים, פאוצים. אין צעצועים או בובות.

דיסנילנד פריז

אחד המקומות היפים, מושקעים, חלומיים לילדים וגם לנו. בכניסה יש סריקה, הם מקפידים על ביטחון רב לאחרונה ובעיניי זה מעולה. המתחם כולל את דיסנילנד הגדול, פארק נוסף קטן יותר בשם דיסני סטודיו, מסעדה של פלאנט הוליווד, תיאטרון, חנות עצומה של מוצרי דיסני ודיסני ווילג’ שזה מסעדות.
כרטיסים רכשתי באתר מוכר בשם 365 tickets. שלחו לי מייל עם כרטיסים להדפסה, אבל הם היו בעצם וואוצ’ר שצריך להחליף בשירות הלקוחות. זה יכול קצת לבאס, למזלי יש לי ניסיון עם זה מפורט אוונטורה (ברצלונה) אז עמדנו 5 דקות בתור והחליפו לנו לכרטיסים (כמו כרטיס ביקור עם ברקוד). רכשנו כרטיסים ליומיים לשני הפארקים. אני ממליצה בחום (למי שמאורגן ויש לו סבלנות כמוני) לשבת בבית לפני הטיול מול האתר של דיסני ולכתוב רשימה של מה זה כל דבר והיכן ומה הם המתקנים עליהם רוצים לעלות. אני הכנתי רשימה לפי מיקום וזה כל כך עזר לנו. היינו מאורגנים וזה היה תענוג.
חובה לראות את התהלוכה בשעה 17 וחובה לראות את מופע הסיום ששעתו משתנה עפ”י הסגירה באותו יום. הוא מתחיל בזמן הסגירה ונמשך חצי שעה. מהמם! הסטודיו פחות מגניב ושווה מהדיסני הגדול, מתקן 1 שכן חובה בסטודיו זה רטטוי, מהמם! האוכל יחסית יקר ולא מאוד מגוון (מנת ילדים 9 יורו ומנת מבוגר 14 כולל שתיה) יש גם עוף דווקא הרבה מאוד מנות הן מעוף. הסחורה של דיסני מדהימה ואי אפשר שלא לקנות, הקצבנו לכל ילד סכום מסויים והם נהנו מזה מאוד. הדיסנילנד כיף, קסום, אווירה נהדרת! הצרפתים מאוד מאורגנים, מסודרים, יעילים.
Fast pass זה מכונות ליד מתקנים מבוקשים שנותנות שעה בה יש להגיע ולהיכנס בתור מקוצר. השתמשנו כמה פעמים. מומלץ מאוד, פשוט ונוח. טיפ – לקראת סיום, נניח שעתיים לפני המתקנים מתרוקנים והתורים מתקצרים. שורה תחתונה התורים היו עד 40 דק’ הכי הרבה וזה ממש לא היה נורא.

גני הטווילרי

מרכז פריז

מתוך 4 ימים נסענו ליום אחד למרכז פריז. קנינו חופשי יומי לכולנו שהיה משתלם ממש. אמנם הכל קרוב, אבל לפעמים הילדים עייפים, יש גשם וכו’.
התחלנו את היום בקונקורד, נכנסנו למוזיאון האורנז’רי, מאוד יפה אך גם מאוד קטן. סיימנו תוך שעה. ציורים קלאסיים של מונה, מטיס, רנואר. ממליצה. עלינו לגלגל ענק (המחיר 12 למבוגר ו-6 לילד) 2 סיבובים, די מהר אבל מאוד יפה בעיני וכייפי. החלטנו לעלות עליו ולא לאייפל. הזהרו מאוד ממלכודות דוכני האוכל שיש ממש צמוד אליו. הם יקרים להחריד וממש לא טעימים. לא לקנות שם, תכינו את הילדים שתקנו במקומות אחרים. לדוגמה: 8 מקרונים ב- 15 יורו. הזיה!

המשכנו לגני הטולרי המאוד יפים (ובטח כשחם יותר עוד יותר…) יש שם גם גן שעשועים נחמד עם מגלשות וכו’. וכן טרמפולינות (בתשלום 2.5 יורו) ספסלים, גינות, אגמון עם ברווזים. החלק שקרוב ללובר יותר יפה. נכנסנו לאנגלינה המפורסם ברחוב ריבולי. בחנות התייחסו מקסים, נתנו לבנים שוקולד, הסבירו. קנינו שוקו ואת העוגה מון בלאן שמאוד מומלצת ובצדק. היא היתה מיוחדת וטעימה מאוד. השוקו טעים, אך מרוכז מאוד וקצת מריר.

נכנסנו לקניון בלובר, יש שם אווירה נחמדה ותרבותית. משם נסענו למארה, טיילנו בכיכר בווז, רחוב רוזייה ונכנסנו לגלריה Sakura. חנות גלריה ובה יש תערוכה של גיבורי על (מרוול- ספיידרמן וכו’). מאוד מיוחד, הילדים נהנו מאוד! חינם כמובן. קנינו לבן הגדול תמונה ב- 30 יורו. הוא ביקש ובחר ואף שילם.

אזרנו עוד כוחות ונסענו למונמרטר. ההכוונה של יהודית (מדריכת טיולים בפריז וחברת הקבוצה שבשירותיה לא השתמשנו הפעם אבל שומרים אותה לטיול זוגי). הכוונתה כאמור היתה מושלמת. ירדנו בתחנת אבסס בדיוק לקיר האהבה המקסים. הלכנו 5 דקות עד הפוניקולור עלינו וצפינו בנוף מהסקרקר. ירדנו וטיילנו באיזור קנינו קצת מזכרות, היה יום מקסים!

קיר האהבה במונמרור

בקיצור חברים, פריז ודיסנילנד מושלמות למשפחות. אנחנו מאוד נהננו מהקסם, מהכל בעצם. נגמר מהר מידי.