ויה דל קורסו, רומא – המדריך המקיף ביותר בעברית | Via del Corso

מידע כללי והיסטוריה

הויה דל קורסו (Via del Corso) הוא הרחוב המרכזי והחלק ההומה ביותר, הידוע והגדול שבאזורי התיירות והקניות ברומא. הרחוב נמשך מכיכר דל פופולו ועד לכיכר ונציה והוא פעיל במיוחד בתקופת הקיץ והחגים עד שעות מאוחרות. מדובר באחד הרחובות הרחבים ביותר של רומא והוא משמר את אופיו כרחוב הארוך המרכזי של רומא ההיסטורית מ-220 לפנה”ס ולמעשה עד היום.




החלק הצפוני של הרחוב יוצא מכיכר דל פופלו דרומה
(צילום מקורי)

כאשר נבנה הרחוב בתקופת הקיסרים, היה משובץ לכל אורכו מבני ציבור (מקדשים, מזבחים וכו’) במהלך ימי הבניים של רומא (מ600 לספירה והילך) הפך האזור של כנסיות, ארמונות של משפחות אצולה וכדומה. המבנה הכללי של הרחוב שאנו רואים היום הוא פחות או יותר מתקופת הרנסנס.

מה רואים?

הרחוב הוא הרחוב המרכזי של רומא ההסטורית והתיירותית. ככזה הוא פעיל מאוד ומושך אליו תיירים מכל העולם המחפשים לבצע בעיר קניות, לשבת במסעדות – בתי קפה או סתם לראות ולהראות. החלק הצפוני של הרחוב מיועד להולכי רגל בלבד. הרחוב חוצה את כל אזור רומא הרנסאנסית ומוביל לאזור בו רואים היום את מבני רומא העתיקה. כשהולכים ברחוב מצפון לדרום או להפך חוצים בדרך מספר כנסיות, פיאצות נחמדות וארמונות (ניתן להזכיר את סנטה מריה מונטסנטו ודיי מירקואלי – הכנסיות התאומות, ארמון דוריה, כיכר הקולוניה ועמוד מרקוס אורליוס, וזו באמת רשימה מקוצרת).

החלק של הויה דל קורסו שהינו נטול מכוניות – תמיד יש פה אנשים!
(צילום מקורי)

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

בנוסף, עוברים בקרבה של אתרים מרכזיים מאוד ברומא כמו המדרגות הספרדיות וכיכר נבונה אליהם ניתן להגיע בקלות בגיחות מהרחוב.
אך אם נהיה אמיתיים בסוף מגיעים אליו אנשים בשביל ללכת ברחוב הכי פעיל ברומא – על חנויותיו הזולות והיקרות (בעיקר יקרות), מסעדותיו ובתי הקפה שבו או שנמצאים ברחובות היוצאים ממנו או מקבילים לו.

דוגמא לחנות בויה דל קורוסו – יש פה את כל המותגים המוכרים בעולם
(צילום מקורי)




המלצות "הכל על"

  • כל התיירים המבקרים ברומא, עוברים ברחוב זה. זמן הביקור משתנה גם בשעה בה בוחרים לבקר (חובבי הקניות יבואו בבוקר, חובבי המסעדות וחיי הלילה יבואו בשעות החשכה). לאלו המעוניינים למצות את כולו (כולל כניסה לחנויות ורכישה) מומלץ להקדיש לו יום שלם, הכולל הפסקות כדי לאפשר לרגליים (ולארנק) קצת לנוח.
  • חשוב לדעת בחגים, בסופי שבוע של חופשות הקיץ ובימים של חגים נוצריים הרחוב הזה הופך להיות נהר אנושי שממש אי אפשר לזוז בו – תופעה השמורה באירופה רק לרחובות קניות גדולים אחרים בסדר גודל של אוקספורד סטריט בלונדון. קחו זאת בחשבון.
  • בכל האמור בקניות ניתן לומר שרחוב זה פופולרי מאוד בקרב מקומיים ותיירים כאחד, יש בו חנויות מותגים בינלאומיים מוכרים (H&M, ZARA וכו’) לצד חנויות בוטיק מקומיות ויוקרתיות. בנוסף מתוך רחוב זה יוצאים רחובות קניות קטנים יותר המחברים אותו לרחובות כמו ויה בורגוניניה ו-ויה בבואינו שמאופיינים גם הם בחנויות מעצבים יוקרתיות ובבוטיקים מקומיים יוקרתיים. כמו כן, קיימות ברחוב לא מעט חנויות אלקטרוניקה וצעצועים, (כמו למשל חנות הדגל של דיסני ברומא). בקיצור אם אתם חובבי קניות, אל תפספסו את הרחוב הזה, הוא בגדר חובה. למידע נוסף על קניות ברומא.
  • מרבית החנויות באזור מתחילות להיסגר ב18:00 בערב, עד 20:00 כולן כבר סגורות. מצד שני (בעיקר בקיץ) הרחוב מרגיש כאילו כל רומא מטיילת בו. ים סוחרי רחוב שימכרו לכם את השטות התורנית (צפצפות, תאורה שנזרקת באוויר, פרחים יעני רומנטיים וכו’) וכמובן בתי הקפה והמסעדות ברחובות היוצאים בויה דל קורסו מפוצצים בתיירים מכל מדינה אפשרית שקיימת בכדו”א ויש לה יחסים דיפלומטיים עם איטליה.
  • בשום פנים ואופן לא להגיע למקום עם רכב פרטי (ראה גם השכרת רכב ברומא והשכרת רכב באיטליה). איך כן? תחבורה ציבורית גם אם אתם באים עם רכב שכור לעיר – תחנו אותו באחד החניונים ותגיעו לאזור במטרו, טראם או אוטובוסים. מומלץ לעשות שימוש בתחנות הקרובות לרחוב כמו Flaminio שנמצאת לייד כיכר דל פופלו, או התחנה של המדרגות הספרדיות.

תגובות והמלצות של גולשים לויה דל קורסו

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים – Rome for travelers

  • ברחוב יש הרבה רשתות מוכרות לנו מהארץ- יש מציאות ( חולצות ב- 10-15€ בזארה למשל) אבל תמצאו לא מעט ביגוד התואם למחירים בארץ. חנויות מקומיות- תיכנסו! בגדים ממש ממש יפים ויש המון מציאות שם. יש שם גם המון מותגי יוקרה כמו גוצ’י,ולנטינו וכדומה למי שמעוניין.
  • אומנם הויה דל קורסו הוא הרחוב הראשי אבל הרבה מציאות אין שם, מה גם שנורא יקר. מלבד זארה מנגו וh&m כל החנויות האחרות הם מותגים מקומיים שמבחינת המחיר טיפה יותר זולות מהרשתות האחרות. רומא לא יותר זולה מהארץ!
  • לכל מי שמעוניין בקניות אז רחוב Via del corso מספיק בהחלט, מחירים דומים לארץ אולי סטירה זולים יותר, יש להם רשת בגדים שנקראת Alcott, עם מחירים ממש מציאה שווה להיכנס( סניף ליד פיאצה ונציה).
  • מישהו יודע מה המצב ב- via del corso ביום ראשון?
    • הרשתות הגדולות פתוחות.
    • רוב החנויות פתוחות כרגיל. הקטנות חלקן סגורות. הפתיחה מתאחרת ל- 10:00.
    • חנויות מדהימות. אופנה משגעת.

מידע שימושי

שעות פתיחה

שטח ציבורי

כתובת

Via del Corso




הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים: 53 ’62 ’63 81 83 85 117 160 160F 492 628 N4 N5 N6 N12 N25 (רשימה מצומצמת).

directions_subway
מטרו

Spagna, Flaminio

directions_subway

טראם

Venezia, Flaminio