1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. הגעה משדה התעופה אל פראט לברצלונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

הגעה משדה התעופה אל פראט לברצלונה – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית

שדה התעופה של ברצלונה (El Prat)

שדה התעופה אל פראט (El Prat Airport) – נמל התעופה של ברצלונה נמצא בעיירה בשם פראט דה ליוברגט (El Prat de Llobregat) הסמוכה לברצלונה (13 ק”מ בקו אווירי) ונמצאת במרחק של בערך חצי שעה נסיעה מהעיר. שמו של שדה התעופה של ברצלונה יכול גם להיכתב כ דה פראט” (De Prat) תלוי בשפה (קטלנית או ספרדית). חשוב לדעת שבשדה ישנם שני טרמינלים הרחוקים זה מזה כ-4 ק”מ – T1 ו-T2 .T2 מחולק לשלושה מבנים: A לטיסות בינלאומיות, B משמש עבור חברות תעופה ספרדיות בלבד, ו-C לטיסות פנים. אפשרויות ההגעה משדה התעופה לעיר הן רבות: אוטובוס, אוטובוס תיירים, רכבת, מונית שירות, מונית רגילה או שירות הסעות VIP. (להזמנה עם הנחה לגולשי הכל על. קוד  קופון  HAKO5 | להזמנת כרטיסים  עם שירות לקוחות בעברית | להזמנה עם אפשרות ביטול)

ה-Air Bus (אוטובוס תיירים) בברצלונה

ה-Air Bus הוא הדרך הרגילה והפופולארית להגיע משדה התעופה של ברצלונה ואליו. אוטובוסים אלו עובדים בין השעות 5:30-1:00 והם עוצרים בשני הטרמינלים. יש להן תחנות איסוף בשתי הכיכרות המרכזיות כיכר אספניה וכיכר קטלוניה והאטובוסים נוחים במיוחד (כולל חלק המיועד למזוודות התיירים). יש אפשרות להזמין כרטיס הלוך ושוב שמוזיל את העליות.

לא להתבלבל בין אוטובוס זה לאוטובוס תיירים הנוסע בברצלונה בין אתרי העיר כאטרקציה. (ראו אוטובוס התיירים בברצלונה).

המחיר עבור נסיעה כזו הינו 6 יורו (נכון ל-2011).
זמני היציאה מטרמינל 1
זמני היציאה מטרמינל 2

האוטובוס ה"רגיל" - קו 46 או 17 בלילה

האוטובוס המוביל למרכז העיר הוא אוטובוס מספר 46, והוא עובד עד חצות. הוא אמנם איטי יותר ועוצר ביותר תחנות מאשר אוטובוס התיירים אבל הוא זול יותר (2 יורו בלבד) והוא מאפשר שימוש בכרטיס ה-T10 או ברצלונה קארד שחוסך עלויות. בלילה מחליף אותו קו הלילה של ברצלונה – אוטובוס מספר 17. להזמנת כרטיסים לאוטובוס, בדיקת מחירים והבטחת מקומכם לחצו כאן או כאן

מונית משדה התעופה

לנוסעים עם ילדים, עם נוסעים בעלי מוגבלות תנועה, משפחות, קבוצות או למי שהמלון שלו לא נמצא במרכז העיר או בקירבה לתחנת מטרו או אוטובוס, יכול להיות שכדאי לקחת מונית (במחיר קבוע של 30 יורו מ-T1 ו-25 יורו מ-T2).

נקודות חשובות:
– קחו בחשבון שתצטרכו להוסיף עבור המטען.
– שימו לב! המוניות הרשמית של ברצלונה צבועות בשחור וצהוב.

מונית בברצלונה (צילום: Francesc

להזמנת מונית משדה התעופה בברצלונה לחצו כאן

רכבת משדה התעופה

רכבות יוצאות משדה התעופה לכיוון מרכז ברצלונה כל 30 דקות ועוצרות גם הן בכיכר קטלוניה ובכיכר אספניה (תחנת סנטס). הרכבת יוצאת מטרמינל 1, כך שמרבית המגיעים מישראל יצטרכו לנסוע בשאטל פנימי מטרמינל 2 לטרמינל 1 כדי לנסוע ברכבת מהשדה אל העיר.

נקודות חשובות:
– קחו בחשבון שכדי להגיע לרציף הרכבת יש ללכת ברגל כחמש דקות בתוך תחומי שדה התעופה.
– למי שרוצה לנסוע ברכבת מומלץ כבר מעכשיו להזמין את כרטיס ברצלונה קארד ובכך לחסוך בעלות הנסיעה.

לבדיקת מחירים והבטחת מקומכם ברכבת מנמל התעופה של ברצלונה לחצו כאן

הסעה משדה התעופה

למי שרוצה להתפנק, יש חברות המעניקות שירותי הסעה משדה התעופה למלון. המחיר זול יותר ממונית אבל כולל עצירות נוספות למלון שלכם (עד שלוש עצירות) לפרטים: הסעות מ/אל נמל ברצלונה (Shared Shuttle: Barcelona Port).

המלצות של גולשי האתר להגעה משדה התעופה של ברצלונה לעיר

  • (מתוך סיכום טיול של משפחת לוונטר): “בגדול אם 30-40 יורו הם לא הוצאה גדולה, הייתי ממליץ לקחת מונית. זה פשטו כמשמעו הכי נוח. ביציאה מהטרמינל יש תחנת מוניות עם סדרן לכל יעד בברצלונה. לקחנו שתי מניות בסכום של 27-28 יורו לאחת. בחזור כבר התארגנו על מונית גדולה שעלתה לנו 45 יורו.”.
  • מתניה גולן: למרות שממש פחדנו מהרעיון של “אייר בוס” מהשדה למרכז העיר חששנו שיהיה בלאגן כמו שליעיתים יש בארץ. בגלל המחיר לקחנו את אופציה זו. ולא היה שום בלאגן היה מקום לשבת ולשים מזוודות. תוך חצי שעה היינו במרכז העיר. לא צריך כלום יותר מזה.
    • מערכת האתר: תודה מתניה! האיירבוס של ברצלונה מאוד נוח, אנו חושבים שזו השיטה שמתאימה ל60-70 אחוז מהתיירים.

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers:

  • היי! עד כה ממש עזרתם לי אז מבקשת את עזרתכם שוב. מה הדרך הכי טובה להזמין שאטל מהשדה למלון? (לא מעוניינות בתחבורה ציבורית ביום הנחיתה, רק מונית ספיישל) ביררתי עם המלון והם רוצים לגבות 75 יורו על נסיעה של 20 דק’ אז פחות נראה לי. מישהו פשוט נחת ולקח מונית מהשדה? נוחתות בשעה 20:00 ביום חמישי הקרוב. תודה רבה לעוזרים!
    • ​יש מוניות ביציאה מהשדה. יוצא משהו כמו 35-40 יורו.
    • סגרתי דרך חבר מהארץ. עלה לנו 14 יורו לאדם לכל כיוון הסעה פרטית וחיכה לי בנאדם בשדה עם שלט שיקח אותנו
    • אנחנו לקחנו מונית שחיכו שם עלה לי עם מונה עד לרמבלה 32 יורו.
    • על כל 15 דקות נסיעה זה בין 5-7 אירו למונית ספיישל+2.5 אירו להזמנה
    • אנחנו הזמנו מהסוכנות נסיעות בארץ מולם סגרנו טיסה ומלון. הוספנו 18 יורו לאדם ונהג חיכה לנו עם שלט בשדה תעופה של ברצלונה ובחזור חיכה לנו מתחת למלון. סידור מושלם.בלי התברברויות מיותרות…תיק תק. ממליצה בחום.
    • נחנו נחתנו- 4 איש יצאנו ולקחנו מונית פנויה מהתור ברחוב היו לנו 3 מזוודות גדולות עלה לנו עד למלון באזור גראן וויה (מרכז העיר ) 25 יורו לארבעתינו- לא צריך להזמין במיוחד.
    • תשובת המערכת: נסי פשוט לקבל השוואת מחירים פה: https://bit.ly/2zWJ6Jv. הסעה משותפת צריכה לעלות באזור 11-15 אירו לאדם והסעה פרטית 30-50 אירו. כמובן שזה תלוי בשעות שאת באה / חוזרת וביום בשבוע. 75 אירו זה לחלוטין לא משתלם!
  • היי אשמח לטיפים, איך הגעתם מהשדה תעופה למלון? תודה!
    • הזמנת מלון דרך בוקינג? תשאלי אם הם עושים העברות. אנחנו קיבלנו מהמלון הצעה הכי זולה שאפשר, 7 יורו פר בן אדם.
    • שאטלים של שדה התעופה, מגיעים עד מרכז העיר.. כיכר קטלוניה תחנה אחרונה, 6 יורו לאדם… מיועד לנסיעה עם מזוודות.. מומלץ.
    • היה לי העברות למלון. הישראלי שריכז הסכים לעלות אנשים תמורת 5 יורו (על בסיס מקום פנוי).
  • אנחנו השתמשנו במטרו, כי הוא מאוד זול וקל להסתדר בו. קיים כרטיס של 10 ניקובים, מה שאומר כזוג זה מספיק ל- 5 נסיעות. הוא עולה 10 יורו ושווה את זה. הכרטיס נקרא – T-10 Zone 1. עם אותו הכרטיס תוכלו לנסוע גם לשדה התעופה. יש את חברת האוטובוסים AeroBus שהיא אחלה, חוץ מזה שיש תור ארוך ממששש לתחנה שלהם. אם אין לכם כוח לעמוד בתור לאוטובוס הזה, תוכלו להיכנס מהשדה תעופה ישירות למטרו ומשם לאן שאתם צריכים (פשוט תסתכלו על השילוט בשדה). תצטרכו במטרו לקנות כרטיס שנקרא Billet Aeroport שיקח אתכם לכל מקום בעיר.
  • מה הן הדרכים הכי פשוטות להגיע מהשדה תעופה למלון בברצלונה? ומהי ההעלות (שלא יעבדו עלינו)?
    • תעלו על האירובאס למטה קו a1 עולה 6 יורו ממש נוח וזול. פעיל גם בלילה. תרשמי בגוגל מפות כדי לראות איפה הוא עוצר.
    • הינו 6 אנשים. לקחנו מונית גדולה 40 יורו.
    • מונית 30 יורו (היינו 3 אנשים).
    • אוטובוס A1 הכי פשוט והכי משתלם.
    • מונית 30 יורו, פשוט וקל.
  • לגבי שדה התעופה כבר כתבו על ה- a1 ב- 5.9 יורו. רק זכרו שאם אח”כ יש להסחב עם מזוודות עד המלון, לא כל תחנות המטרו מונגשות למזוודות אז בדקו כמה צריך מכיכר קטלוניה או אספניה, כדי להגיע למלון.