1. עמוד הבית
  2. »
  3. אוסטריה 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. וינה, אוסטריה 2024 – המדריך המקיף | Vienna
  6. »
  7. אתרים, אטרקציות ומסלולים בוינה
  8. »
  9. ארמון שנברון, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Schönbrunn Palace

ארמון שנברון, וינה – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Schönbrunn Palace

עדכון יולי, 2024

אנו נמצאים בעיצומו של הקיץ בוינה וכמות התיירים שמגיעים אל ארמון שנברון גבוהה מאוד. העומס מורגש כמובן גם באטרקציה עצמה, אך לא פחות בתור לרכישת הכרטיסים בכניסה, שיכול להיות ארוך בצורה מייאשת ביותר, במיוחד בסופי השבוע. לכן, כדי לחסוך זמן יקר בחופש אנו ממליצים לרכוש כרטיסים מראש. הזמנה מראש לא רק תקצר את זמני ההמתנה, אלא גם תבטיח את כניסתכם - שכן יש ימים בהם לא נותרים כרטיסים או שנותרים כרטיסים רק לשעות קיצון (למשל עם הפתיחה או רגע לפני הסגירה). להזמנת כרטיסים מראש לארמון שנברון: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ארמון שנברון בכמה מילים

ארמון שנברון (Schönbrunn Palace) הממוקם במערב העיר וינה, הוא ארמון מלכותי היסטורי של שליטי וינה מבית הבסבורג ואחד מנכסי התרבות המפוארים של אוסטריה והוא מהווה אטרקציה תיירותיות מרכזית בעיר, ומבקרים בו ובגניו המעוצבים מיליוני מבקרים מדי שנה  – בגלל הפופולאריות של הארמון אנו ממליצים להזמין אליו כרטיסי דילוג על התור מראש (לחצו כאן להזמנת כרטיסי כניסה עם  הנחה בקוד HAKO5). הארמון אינו נמצא באינרה שטאדט, בו ממוקמים רבים מאתרי התיירות בעיר, אך אפשר להגיע אליו בקלות באמצעות מטרו או אוטובוס.

ארמון שנברון, וינה

מארמון שנברון היפה מושך אליו תיירים רבים לאורך כל השנה

כרטיסים לקתדרלת סטפנוס הקדוש

הכניסה לקתדרלה עצמה היא בחינם ואין צורך לרכוש כרטיס מראש, אולם במידה ואתם רוצים לעלות לתצפית מהמגדל או לקבל סיור מודרך על הקתדרלה עם ההיסטוריה העשירה כן יש לרכוש כרטיסים מתאימים.

כרטיס למגדל הצפוני ולמוזיאון הדום

כרטיס זה יאפשר לכם לעלות למגדל הצפוני הגבוה ולהנות מהנוף הנשקף ממנו על כל העיר העתיקה של וינה. בנוסף, הוא כולל כניסה למוזיאון הדום (Dom Museum Wien), הממוקם בקתדרלה. המוזיאון אתר תרבותי ייחודי המשלב אומנות היסטורית עם תצוגות מודרניות. המוזיאון מציג מגוון רחב של אוצרות אמנותיים ודתיים, כולל יצירות מימי הביניים, הרנסנס והבארוק. בין הפריטים המוצגים ניתן למצוא פסלים, ציורים, כתבי יד, תכשיטים וכלי קודש מרהיבים ביופיים. בנוסף לתערוכות הקבועות, המוזיאון מארח תערוכות מתחלפות המתמקדות בנושאים עכשוויים ובדיאלוג בין העבר להווה. הביקור במוזיאון הדום מהווה חוויה מעשירה ומרתקת, המאפשרת למבקרים להעמיק בהיסטוריה התרבותית והאמנותית של וינה, תוך שהם נהנים מהיופי המרשים של קתדרלת סנט סטפן עצמה.

הנוף מגג סנט סטפן וינה

הנוף מגג הקתדרלה

סיורים בקתדרלת סטפנוס

אם תרצו להעמיק ולהעשיר את הביקור בקתדרלה תוכלו להצטרף לאחד הסיורים המודרכים המתמקדים בקתדרלה או עוברים בה. כדאי להסתכל למשל על הסיור הזה שמתמקד בקתדרלה בלבד במהלכו תשמעו על ההיסטוריה הארוכה והמרתקת של הכנסייה, שמשקפת את ההיסטוריה של האימפריה האוסטרית כולה. אופציה אחרת היא להצטרף לאחד מהסיורים הרגליים בעיר העתיקה אשר עוברים גם בקתדרלה, למשל הסיור הזה או הסיור הזה.

כרטיס לקונצרט לילי בקתדרלה

מי שאוהב מוסיקה קלאסית ורוצה לשלב את ההנאה הזו עם מקום מרהיב, או מי שמעוניין לבלות שעה לילית רומנטית הכרטיס הזה מתאים בדיוק בשבילו, הכרטיס מציע כניסה לקונצרט הלילי בקתדרלת סטפנוס הקדוש עם מושבים מוקצים מראש. תוכניות הקונצרטים משתנות מעונה לעונה, ולרוב הם כוללים יצירות מפורסמות של מלחינים כמו מוצארט, ויואלדי או באך.

מלונות ליד קתדרלת סטפנוס הקדוש

הלינה סביב הקתדרלה מבוקשת במיוחד, בזכות המיקום הנהדר בלב העיר העתיקה והקרבה לתחנות מטרו איתן ניתן להגיע לכל אתרי התיירות שמחוץ לעיר העתיקה. מבין אפשרויות הלינה הרבות והטובות סביב הקתדרלה תוכלו להסתכל על DO&CO Hotel Vienna או The Leo Grand למחפשים מלון 5 כוכבים יוקרתי ומפנק, Hotel Royal או Hotel Wandl למחפשים מלון 4 כוכבים ברמה גבוהה, Boutique Hotel Nossek או Pension Neuer Markt למחפשים מלון 3 כוכבים, Pension Sacher או Nikolai Homes למעדיפים דירה. שימו לב שבשל המיקום המרכזי מחירי הלינה כאן הם מהגבוהים ביותר בעיר, וכי מומלץ מאוד להזמין מקום לינה לפחות שבועיים מראש אם רוצים ללון בסמוך לקתדרלה, במיוחד אם מגיעים במהלך חודשי הקיץ אז העיר מלאה תיירים. תוכלו להזמין מקומות לינה מראש בקישור הזה עם ביטול בחינם, וכך לשריין לעצמכם מקום מתאים מבחינת המיקום והרמה שלו אבל להשאיר מקום לשינויים במידת הצורך.

רחוב גראבן Graben וינה

רחוב גראבן הצמוד לקתדרלה – מאזורי הלינה המבוקשים ביותר בעיר כולה

לינה באזור ארמון שנברון

הארמון אינו נמצא בלב האזור התיירותי של העיר, האינרה שטאדט, אך תחנת המטרו הסמוכה אליו מאפשרת הגעה נוחה וזריזה אליו וממנו לכל מקום בוינה. מאחר והוא לא נמצא במרכז התיירותי מחירי הלינה באזור זה נמוכים יותר, והזמינות למקומות הלינה גבוהה יותר, מה שיכול להוות פתרון מצויין למי שרוצה להוזיל את עלות הלינה או למי שמחפש מקום לינה ברגע האחרון בקיץ, כאשר מרבית המקומות המרכזיים מלאים. בנוסף, למי שמגיע במהלך החורף לטיול שווקי כריסמס יכול להנות מהקרבה לשוק הכריסמס שמתקיים מידי שנה בארמון. מבין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה כדאי להסתכל על Quality Hotel Vienna, Austria Trend Parkhotel או Austria Trend Hotel Maximilian למחפשים מלון ברמה גבוהה אך במחירים נמוכים יותר מהמרכז, Seminarhotel Springer Schlössl למחפשים מלון 3 כוכבים, EST Residence Schönbrunn, La Perla Vintage או Apartment Bilici GmbH למעדיפים לקחת דירה. בקישור הזה תוכלו להסתכל על כלל אפשרויות הלינה באזור ולהזמין מקום לינה מראש עם ביטול בחינם, וכך לשמור על גמישות אך גם להיות עם ראש שקט.

שוק כריסמס בארמון שנברון

שוק הכריסמס בארמון שנברון

איך מגיעים לארמון שנברון

כאמור, הארמון לא נמצא בלב האזור התיירותי של העיר אך הוא נגיש מאוד ואפשר להגיע אליו בכמה דרכים.

  • רכבת תחתית: תוכלו להגיע עם קו U4 (הקו הירוק) לתחנת שנברון (Schönbrunn) שנמצאת בסמוך לארמון.
  • חשמלית: ישנו גם קו חשמלית המגיע לארמון, קו 10 וקו 60 מגיעים לתחנת Schloss Schönbrunn שהיא הקרובה ביותר לארמון.
  • אוטובוס: במידה ובסמוך למלון שלכם, או לנקודת היציאה לארמון, אין מטרו או חשמלית תוכלו להגיע גם עם אוטובוס, קו 10A מגיע גם הוא לתחנת Schloss Schönbrunn.
  • אוטובוס תיירים: למי מכם שרוכש כרטיסים לאוטובוס התיירים יכול להגיע באמצעותו גם לארמון, שכן זוהי אחת התחנות של האוטובוס (לרכישת כרטיסים לחצו כאן).
  • מונית: למעדיפים ליסוע באופן פרטי אפשר כמובן להגיע גם עם מונית לארמון, אין נהג בעיר שלא ידע להביא אתכם לנקודה הנוחה ביותר.

אוטובוס התיירים ליד ארמון שנברון

אוטובוס התיירים בסמוך לארמון, אחת מדרכי ההגעה האפשריות

ההיסטוריה של ארמון שנברון

ההיסטוריה של הארמון מתחילה עוד הרבה לפני שהוא היה ארמון, המבנה הראשון מתוארך למאה ה14, הוא כלל אחוזה שהייתה קרויה קטרבורג (Katterburg), תחנת תירס וחווה חקלאית עם כרמים. במהלך מאות השנים השטח עבר בין חוכרים רבים, יש תיעוד שבשנת 1548 ראש העיר של וינה הרחיב את הנכס והפך אותו לנכס משמעותי. בשנת 1569 השטח נקנה ע”י הקיסר הרומי מקסימיליאן השני (Maximilian II) הוא דאג לגדר את השטח ולהפוך אותו לאזור ציד, אם כי הייתה פינה מיוחדת בפני עצמה עם עופות אקזוטיים (טווסים ותרנגולי הודו). המקום עבר בירושה לקיסר פרדיננד השני (Emperor Ferdinand II), ואשתו אלאונורה פון גונזאגה (Eleonora von Gonzaga) ולאחר מותו של הקיסר בשנת 1642 בנתה אלמנתו טירה שתתאים לחיי החברה העמוסים שניהלה, שם הוחלף השם רשמית לשנברון (Schönbrunn).

גינון בארמון שנברון

במהלך החורף שותלים פרחים חדשים בגנים, כך שהגנים בעונה זו הרבה פחות מרשימים

במהלך מצוד טורקי על וינה הטירה הושחתה, ובעקבות החלטה של הקיסר לאופולד הראשון להוריש את המקום כבית מגורים לבנו יוזף היה צורך לשפץ מחדש את המקום- למשימה הזו נבחר האדריכל הרומי יוהאן ברנהרד פישר פון ארלך (Johann Bernhard Fischer von Erlach) שהתחיל ב1700 את הבנייה אך לא סיים אותה. הארמון הלא גמור עבר לבת של הקיסר קרל השישי, מריה תרזה (Maria Theresa) שדחפה וקידמה רבות את הרחבתו ופיתוחו של הארמון בעזרת פקאסי (Pacassi) שדאג לעצב אותו בסגנון הרוקוקו- שימוש ניכר בצבעים עדינים הבאים להאיר בניגוד לעיצוב בארוק שהכל מעוצב בנוקשות, קודרות ורשמיות. מריה דאגה לפיתוח הגנים שכללו את שער הניצחון לה גלורייט, מזרקת נפטון, החורבה הרומית ומזרקת האובליסק. הקיסר פרנץ שיפץ את הארמון בשנים 1817-1819 ובין היתר שינה את החזות שעוצבה בסגנון הרוקוקו והעניק לארמון את המראה שניתן לראות היום. בדצמבר 1996 הארמון הוכר כ אתר מורשת תרבותי העולמי של אונסק”ו.

סרטון על ארמון שנברון

הזמנת כרטיסים לארמון שנברון - 5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור בארמון הינו אחת מהאטרקציות הפופולאריות ביורת בעיר, והוא מתאים מאוד גם למשפחות עם ילדים, אשר מתלהבים מאוד מהארמון, הפאר והגנים. בנוסף, במתחם הארמון נמצא גם מוזיאון הילדים.
  • למגיעים באביב ובקיץ, כאשר נעים בחוף והגנים בשיא תפארתם ופריחתם כדאי להגיע מוכנים עם נשנושים ולעשות פיקניק קטן בגנים. הגנים כאמור פתוחים לכל המבקרים, ואין צורך בכרטיס כניסה על מנת להנות מהם.
  • משך הביקור משתנה ע”פ הסיורים שתבחרו, נע בין שעה עד שעתיים.
  • מומלץ לחבר את הביקור בארמון שנברון עם גן החיות שנמצא בסמוך לארמון.
  • לא מומלץ להתקרב לאזור עם רכב. אם בכל זאת אתם מעדיפים להגיע עם רכב תוכלו לנסות ולחנות מחניון הצמוד לארמון, בעלות של 4 יורו לשעה ולא יגבו ממכם יותר מ40 יורו ליום(24 שעות). פרטים נוספים בקישור הבא .

שאלות נפוצות על ארמון שנברון

מומלץ לבקר בארמון שנברון לכל מי שרוצה להיחשף לארמון מלכותי עם היסטוריה עשירה. מתאים גם למשפחות עם ילדים.

הדרך המומלצת תלויה מהמקום ממנו יוצאים לארמון, וישנם מספר אפשרויות להגיע:

  • רכבת תחתית- קו U4 לרדת בתחנה שנברון 'Schönbrunn'.
  • חשמלית- קווים 10/60 לרדת בתחנה 'Schloss Schönbrunn'.
  • אוטובוס- 10A לרדת בתחנה 'Schloss Schönbrunn'.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לארמון שנברון, האפשרות המומלצת על ידינו היא:
להזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) היכנסו לקישור הזה.

למגוון רחב של כרטיסים לארמון שנברון הכוללים 5% הנחה (באמצעות הקוד HAKO5) לחצו בקישור הזה.

יש אפשרויות רבות לדילוג על התור אשר מתאימות מאוד למי שרוצה לחסוך זמן. אפשרות ראשונה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך ודילוג על התור בכניסה לארמון שנברון עם 5% הנחה לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5) בקישור הזה. אפשרות שניה המומלצת על ידינו היא רכישת כרטיס אשר כולל סיור מודרך ודילוג על התור בכניסה לארמון שנברון עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

מומלץ לחבר את הביקור בארמון שנברון עם גן החיות של וינה (Vienna Zoo) שנמצא בסמוך לארמון.

בין המלונות המומלצים בוינה וליד ארמון שנברון ניתן למנות את מלון Hilton Vienna Plaza, מלון Hotel Imlauer Wien ומלון הדירות Zoku Vienna.
לקריאה נוספת על מלונות בוינה לחצו כאן.

כן, יש כרטיס המשלב ביקור בארמון שנברון עם אטרקציות נוספות.
לכרטיס וינה פאס המשלב ביקור בארמון שנברון עם אטרקציות נוספות כמו ארמון בלוודר, אוטובוס התיירים של וינה ואפליקציה עם מדריך קולי (ליותר מ110 נקודות עניין בעיר) לחצו כאן או כאן.

מידע שימושי

  • שעות הפתיחה של ארמון:
    1 בינואר- 31 במרץ: 9:30-17:00
    1 באפריל- 30 ביוני: 9:00-17:00
    1 ביולי- 31 באוגוסט: 9:00-17:30
    1 בספטמבר- 31 דצמבר:9:00-17:00
  • מחיר הכניסה משתנה בהתאם למסלולים השונים ולסוג הכרטיס (מבוגר או ילד).
  • כתובת: Schönbrunner Schloßstraße 47, 1130 Wien
  • תוכלו להגיע לארמון שנברון במספר דרכים: מחתרת U4- רדו בתחנה שנברון (Schönbrunn) או בחשמלית קווים 10/60- רדו בתחנה (Schloss Schönbrunn) תוכלו להגיע עם אוטובוס 10A ולרדת בתחנה (Schloss Schönbrunn).
  • אתר רשמי: https://www.schoenbrunn.at/en/
  • הכניסה האחרונה לכל האטרקציות היא 45 דקות לפני שעת הסגירה.