פיאצה וארמון ונציה, רומא – המדריך המקיף ביותר בעברית | Piazza Venezia

מידע כללי

פיאצה ונציה (Piazza Venezia) היא כיכר במרכז העיר רומא, שבה ניצב ארמון ענק בשם ארמון ונציה. סמוך לכיכר ישנו מבנה שיש עצום ששמו “איל ויטוריאנו”, הקרוי על שמו של ויקטור עמנואל ה-2, המלך הראשון שאיחד את איטליה (ראה התעוררות לאומית תחת ההיסטוריה של רומא). כינויו של המבנה המרשים בידי המקומיים הוא “מכונת כתיבה”, והוא למעשה אנדרטה המשמשת להנצחת החייל האלמוני האיטלקי.

ארמון ונציה (צילום: Martin Nikolaj Christensen תחת CC BY 2.0)

ההיסטוריה של פיאצה ונציה

הכיכר נמצאת באזור בו היה ממוקם בעת העתיקה “שדה מרס”, בו היו נערכים אימונים צבאיים של צבא רומא המפואר. הארמון, שנבנה במאה ה-15, הוא מבנה הרנסנס הגדול הראשון של רומא והוא שימש בתחילה כביתם של האפיפיורים ולאחר מכן הפך לשגרירות של נסיכות ונציה (ומכאן שמו), בתקופה בה רומא וונציה היו שתי הנסיכויות העיקריות שהתחרו על השליטה באיטליה. מאוחר יותר שימש הארמון כשגרירות אוסטרו-הונגריה וכבניין הממשל האיטלקי.

הארמון נהרס ונבנה מחדש בראשית המאה העשרים. בימי שלטונו של מוסוליני שימשה הכיכר אתר התכנסות עבור אסיפות של תומכיו, שהיו משודרות לכל רחבי איטליה, וממנה היו יצאים לתהלוכות אנשי החולצות השחורות שהיללו את המפלגה הפשיסטית. הארמון שימש כביתו ה”צנוע” של הדוצ’ה (כינויי של מוסלוני). עובדה מעניינת היא שבשנת 2010 התגלה בונקר סודי לא גמור של מוסוליני מתחת למבנה.

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

מה רואים בכיכר ונציה?

מיקום הכיכר הוא לרגלי גבעת קפיטולין ובסמוך לפורום רומאנוס. הכיכר היא צומת תנועה ראשית של העיר ומהווה למעשה את הכיכר המרכזית של רומא כיום. היא מחברת גם בין רומא הנוצרית לבין רומא העתיקה.

עוד עבודת מעניינת היא שהכיכר חסרת רמזורים וכמעט תמיד ניתן להיתקל בה בשוטר המכוון את התנועה בכפפות לבנות.

מצעד של אנשי החולצות השחורות ויבשת אפריקה (צילום לא ידוע)

מצבת החייל האלמוני נמצאת כאמור בסמוך, ואת הארמון לא תפספסו – הוא כל כך גדול ולבן שלא ניתן להתעלם מקיומו (רומאים רבים טוענים שיותר מידי גדול – פומפוזי עד חסר כל התחשבות בסביבה). סביב הכיכר ישנם עוד כמה מבנים חשובים, למשל הבית בו נפטר מיכלאנג’לו (כיום מסומן בשלט בלבד).

ארמון ונציה (פאלאצו ונציה)

הארמון הוא קומפלקס אדריכלי מרשים אשר נקרא בעבר ארמון סנט מרק. המבנה היה בתחילתו בית מימי הביניים שיועד למגוריהם של הקרדינלים של כנסיית סן מרקו. כיום שוכן במבנה המוזיאון הלאומי פאלאצו ונציה, המציג אוסף נרחב של אמנות מימי הביניים. הגלריה כוללות בעיקר כלי חרס, שטיחי קיר ופסלים מהתקופה הנוצרית ועד לרנסאנס המוקדם. לדעתנו רומא מציעה מוזיאונים מעניינים בהרבה ובהחלט ניתן לדלג עליו.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.




המלצת "הכל על" למבקר בכיכר ונציה

  • לא מומלץ לבוא לכיכר באופן מיוחד, כיוון שבכל מקרה תעברו בה בזמן התנועה שלכם בעיר, וזה בהחלט מספיק.
  • אם רוצים להיכנס למבנה לטובת המוזיאונים או לטובת תצפית על רומא (לדעתינו עדיפה התצפית ממבצר סנט אנג’לו, מכיפת סנט פטרוס), כדאי לחבר זאת עם ביקור בגבעת קפיטולין הסמוכה – פשוט להמשיך מכיכר ונציה ברגל.
  • למי שמוצאים עניין מיוחד באומנות שבגלריה, ניתן להזמין כרטיסים לפאלאצו ונציה בקישור זה.
  • ההגעה לכיכר תסביר לכם יופי למה השימוש ברכב פרטי בתוך העיר הוא לא מומלץ – מספיק לראות את השוטר שמכוון את התנועה כמו במאה 19 כדי להבין מה מצפה לכם בתוך כבישי רומא – ראה השכרת רכב ברומא והשכרת רכב באטיליה.
  • בתוך המבנה והאנדרטה עצמה יש אפשרות להיכנס לתצפית. יש מעלית המיועדת למוגבלי תנועה בלבד (אחרים יצטרכו לטפס).
  • הלינה בסמוך לכיכר היא אופציה לא רעה, מתאים בעיקר למי שרוצה להיות קרוב ונגיש לאתרי רומא העתיקים. חשוב לקחת בחשבון שאין הרבה אופציות לינה באזור (למידע נוסף ראה מלונת ברומא). בין המלונות המומלצים שיש באזור זה ניתן למנות את מלון רומנו (Hotel Romano)מלון גראנד פאלאטינו (Grand Hotel Palatino) ומלון לנסלוט (Hotel Lancelot). כדאי לקרוא על נושא זה יותר תחת מלונות ליד כיכר ונציה ומלונות ברומא.
  • אפשר לתכנן התחלה / סיום של סיור בעיר בנקודה זו – קל מאוד להגיע אליה יש בה תמיד מוניות המוכנות לשרת אתכם ואוטבוסים רבים כמעט לכל נקודה בעיר – באופן מעורר השתהות המטרו לא מגיע לכאן – ראה עוד תחת תחבורה ברומא.
  • ילדים יהנו מהמבנה הענק והמרשים ומהפסלים הבולטים על רקע הקיר הלבן.
  • מחיר: חינם.

תגובות והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק שלנו הכל על – כל מה שצריך לטיול מושלם:

  • שכחת פרט חשוב. Capitalizing on this modern and ancient symbolism- and the useful open space- Piazza Venezia was the location of public speeches given by the Italian dictator Mussolini to crowds of his supporters in the 1920s- 1940s. למשל הכרזת המלחמה בשנת 1940 לקול תרועת ההמון, אשר שלוש שנים אחרי זה התחרט על כך.

תגובות והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו רומא למטיילים – Rome for travelers:

  • מומלץ לעלות לתצפית במעלית שקופה, (10 יורו לאדם) תצפית מרהיבה, על הקולוסיאום, פורום רומנו ומן הצד השני על הכיכרות, הותיקן ושאר העיר. מאוד יפה ובלי תור בכלל.
  • מסעדה מומלצת באיזור הכיכר: Grappolo D’Oro -Piazza della Cancelleria, 80
  • בכנסיה שנמצאת בויה דל קורסו, בקרבת כיכר ונציה, מתקיימים קונצרטים בחינם לקהל הרחב. הייתי לפני חצי שנה, חוויה.
  • לדעתי כן שווה ללכת לשם במיוחד, לי זה לא היה בדרך לשום מקום אחר בהמשך. לא לפספס את התצפית במעלה המדרגות. לא חובה להשתמש במעלית.
  • בהחלט תצפית מדהימה וכשהייתי שם היתה גם קשת.
  • לא לשכוח שאסור לשבת על המדרגות שם!

מידע שימושי

שעות פתיחה

כל היום (הכניסה לארמון בין 9:00-15:00 בקיץ).

כתובת

Piazza Venezia




הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים: 44, 46, 56, 57, 60, 62, 64, 65, 70, 75, 81, 85, 87, 90, 94, 95, 160, 170, 181, 186, 492, 710, 713, 716, 718, 719

מבט על הכיכר ממרפסת ארמון ונציה
(צילום: Nonmipare)