1. עמוד הבית
  2. »
  3. ברצלונה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בברצלונה

תחבורה והתניידות – המדריך המקיף להתניידות נוחה בברצלונה

ברצלונה נוחה מאד לתיור ולהתניידות, המרכז התיירותי העירוני שלה קטן יחסית ולמעשה אפשר וכדאי לכסות את רוב האזור התיירותי והאטרקציות בתוך העיר בהליכה ברגל. מערכות המטרו והאוטובוסים נוחה מאוד, יעילה ולא יקרה.




סרטון הסבר על תחבורה והתניידות בברצלונה – מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

מטרו ואוטבוסים בברצלונה

בעיר פועלת מערכת מטרו מצוינת ונוחה לשימוש, המקשרת את כל חלקי העיר ומובילה במהירות ובמחיר זול כמעט לכל אתרי התיירות המרכזיים של מרכז העיר. הנסיעה במטרו ברחבי העיר מומלצת ביותר! המטרו מגיע כל 3 דק’ בשעות העומס וכל 7-10 דק בשעות הלילה (אחרי השעה 21:00) ויש לקחת בחשבון שהוא עמוס ביותר בשעות אחה”צ. בנוסף, יש בברצלונה מערכת אוטובסים ורכבת חשמלית יוצאות מהכלל, ולבסוף העיר מקושרת אל מערכת הרכבות של כלל ספרד.

המכונה האוטומטית לקניית כרטיסים ולוח התכנות של הקו הסגול – ההתניידות במערכת המטרו של ברצלונה פשוט פשוטה (צילומים מקוריים). 

ניתן לקנות כרטיסים המאפשרים נסיעה חופשית למשך מס’ שעות או ימים, או כרטיסים בעבור מספר נסיעות. החל מינואר 2020 כרטיס T10 המוכר אשר ניתן היה להעביר בין אנשים ואפשר 10 נסיעות לא ימכר עוד. במקומו ימכרו כרטיס T-casual שהינו כרטיס אישי בעבור 10 נסיעות והחל ממרץ 2020 גם כרטיס T-familiar אשר ניתן להעברה וכולל 8 נסיעות. הכרטיסים מאפשרים נסיעה גם במטרו וגם באוטובוסים וניתן לרכוש אותם כמעט בכל תחנה. עוד על כרטיסי הנסיעות תוכלו לקרוא בעמוד כרטיסי נסיעה בברצלונה.
ישנן אופציות נוספות המאפשרות נסיעה חופשית בכל האוטובוסים והמטרו של ברצלונה על ידי שימוש בכרטיס ברצלונה קארד, כרטיס ברצלונה קארד אקספרס ובכרטיס הנסיעות של ברצלונה.

נמל תעופה של ברצלונה El Prat

נמל התעופה של ברצלונה נמצא בעיירה בשם פרט דה ליוברגט (El Prat de Llobregat) הסמוכה לברצלונה – כעשרה קילומטרים מהעיר.
(מומלץ לקרוא עוד על אפשרויות ההגעה משדה התעופה לעיר. תוכלו גם לקרוא את ההמלצות בתחתית עמוד זה או לעבור לדף טיסות לברצלונה).

מוניות בברצלונה

ברחבי ברצלונה יש עשרות תחנות מוניות ומאות מוניות שמסתובבות בעיר.
רוב המוניות בעיר הם משני סוגים של רכבים – מוניות רגילות להסעה של 4 אנשים וכאלה של 6 אנשים.
היתרון בנסיעה במונית, מלבד הנוחות והמהירות (אין תחנות) היא העובדה שלקבוצה גדולה המחיר לא יוצא כזה נורא (התשלום למוניות בברצלונה הוא עבור מונית ולא לפי נוסע). בנוסף תוכלו לקבל עזרה מהנהגים במוניות שרובם אדיבים ונחמדים

תעריפים למוניות בברצלונה (נכון ל-2011):

  •  תעריף רגיל מתחיל ב-€2.05, כל ק”מ נוסף €1.05.
  • בנסיעה משדה התעופה למרכז העיר יש להוסיף מס של €10.
  • בנסיעה ממרכז העיר לשדה התעופה של ברצלונה יש להוסיף מס של €3.10. ב
  • נסיעה ממרכז העיר לנמל (הפלגה)יש להוסיף מס של €2.10.

אתר המוניות של ברצלונה: https://www.taxibarcelona.cat/

מונית טיפוסית בברצלונה (צילום מקורי)

הנמל הימי של ברצלונה

ברצלונה היא עיר נמל מרכזית בספרד, ונמלה הוא אחד הנמלים בעלי התעבורה הגדולים באירופה והגדול ביותר בים התיכון. הנמל הוא גם אזור קניות ידוע בברצלונה. בנוסף אפשר לצאת ממנו לשייט תענוגות או קרוזים במערב הים התיכון (ראה שיט בברצלונה תחת אטרקציות בברצלונה).
כדי לזכות תצפית מיוחדת על הנמל כדי לבקר בהר המונז’ואיק, כמו כן הנמל משמש כאזור קניות למעוניינים בכך.

רכבת בברצלונה

בברצלונה פועלות שתי חברות רכבות, האחת רכבת הפרברים של FGC והרכבת הספרדית ה-RENFE.

רכבת הפרברים FGC:

ה-FGC היא חברה ממשלתית של הממשל האוטונומי של קטלוניה (ראה ברצלונה מידע כללי). היא פועלת באזורים העירוניים שבתוך העיר ובפרברים של ברצלונה כמו טראסה, מונסראט, ופיגורס (עיירה בה נמצא מוזיאון דאלי).

תחנות רכבת הפרברים של בברצלונה הן כיכר אספניה וכיכר קטלוניה.
פעילות: ב´- ה´ בין 05:45 – 00:05, ו´- ש´ 05:50 – 02:15, א- 05:50 – 00:00

לאתר המפרט שעות פעילות, הזמנת כרטיסים, ומפה: https://www.fgc.cat/en/
להורדת מפת הקווים: https://www.fgc.cat/downloads/linia/FGC_network.pdf

הרכבת הספרדית RENFE:

חברת הרכבות הספרדית RENFE מפעילה את הרכבות היוצאות מחוץ לברצלונה.

התחנה המרכזית של רכבת ה-RENFE היא כיכר קטלוניה. ניתן להגיע עם רכבת זו מברצלונה לכל ערי ספרד ואף להתחבר לרכבות הנוסעות לצרפת/פורטוגל ובכך למעשה לנסוע ברכבת לכל ערי אירופה.

למידע נוסף על רכבות בספרד.

השכרת רכב בברצלונה

לא תמיד כדאי… (ראה המלצות ובדף היעודי השכרת רכב בברצלונה)

המלצות "הכל על" לתנועה והניידות בתוך ברצלונה

  • למי שמתעתד לבצע את הסיור רק בתוך העיר לא מומלץ לשכור רכב – הכבישים צפופים יחסית כיאה לעיר מרכזית, אופציות החנייה מוגבלות והנוסע ברכב יפספס את החוויה של השהות וההסתובבות בעיר.
    לעומת זאת, למי שמתכוון לצאת מהעיר ולסייר ברכבי קטלוניה או להמשיך דרומה למדריד ואנדלוסיה – מומלץ לשכור רכב (ניתן לבצע זאת בקטגורייתמידע לתייר הישראלי).
  • הנסיעה במטרו ברחבי העיר מומלצת ביותר! מדובר באחת ממערכות המטרו המדוייקות ביותר והמהירות ביותר באירופה. לצפייה במפה של קווי המטרו.
  • איך מגיעים משדה התעופה לעיר? ליחידים ולזוגות לא מומלץ לנסוע במונית. יש שאטלים ואוטובוסים באופן קבוע במחירים זולים ומבלי לתמחר מזוודות. האוטובוס לתיירים היוצא משדה התעופה זול ועוצר בשתי תחנות ראשיות בעיר – כיכר אספניה וכיכר קטלוניה. ניתן גם להשתמש בשירותי הרכבת שהמעבר אליה משדה התעופה נוח. למי שפחות חשוב המחיר ויותר חשוב לו הנוחות, המהירות, ההגעה למלון או לשדה התעודה והזמן מצורף קישור לחברה שמספקת שירותי הסעה משדה התעופה של ברצלונה לעיר ובחזרה. למידע מורחב בנושא תוכלו לקרוא בעמוד – נמל התעופה של ברצלונה.
  • בגלל מערכת התחבורה הציבורית הענפה והרחובות המרכזיים הסוגרים, השכרת רכב בברצלונה, אינה ממולצת למי שמעוניין לנוע בתוך העיר, אלא רק למי שרוצה לצאת ממנה או להגיע אליה. על כך כתבנו בדף היעודי – השכרת רכב בברצלונה.
  • למידע רב על על טיפים לתיירים בעלי מוגבלות תנועה בתחבורה הציבורית של ברצלונה בכתבה של ליאור כוכב לב.
  • ישנה אפשרות שלא רבים מדברים עליה והיא נסיעה באופניים ברחבי העיר, לא מתאים לכל אחד אבל השיטה החסכונית ביותר.
  • ברצלונה היא מעצמת הכיוסים של אירופה! לעולם אל תשמרו ארנק, כסף וחפצים בעלי ערך בכיסי הבגדים או בכיסים נגישים בתיק והשתמשו בחגורת כסף. אין להניח תיקים מחוץ להישג יד (ועין) ויש להזהר במיוחד במטרו.

תשובות לשאלות שנשאלנו לאורך השנים על תחבורה בברצלונה

כרטיס T-CASUAL תקף רק לנסיעות בתוך ברצלונה עצמה, ולכן לא תקף לנסיעה משדה התעופה אל העיר.

כל הפעלה תקפה ל-75 דקות בו ניתן להחליף בין אמצעי תחבורה או לנסוע מספר פעמים במהלכן וזה עדיין יחשב רק הפעלה אחת.

ישנה הנחה לתחבורה ציבורית. צריך להציג תעודה כמובן. ההנחה היא גם בתחבורה העירונית וגם בתחבורה הבין עירונית.

רכב בברצלונה הוא מטרד בתוך העיר. אין חניה, יש פקקים, ובכלל לא מומלץ. הסיבה היחידה להשכיר רכב היא אם אתם רוצים לצאת מהעיר (וגם אז לא תמיד מומלץ ליעדים רבים מחוץ לעיר עדין עדיף לעשות שימוש בתחבורה ציבורית או להצטרף לסיור מאורגן). מפורט על נושא זה רבות בעמוד זה – https://bit.ly/P0e8Ve.

התחבורה הציבורית בעיר מאוד, נוחה. יש מטרו, יש אוטובוסים, יש קווי לילה, והכל מתחבר בצורה טובה ונוחה – ברצלונה מצטיינת בנושא והיא נחשבת כאחת הערים הנוחות ביותר באירופה מבחינת תחבורה ציבורית בנוסף כל המערכות והמפעילים מבינים אנגלית ואין בעיה להסתדר. ממליצים לקרוא מידע רב על התחבורה (ולצפות בסרטון פה – https://bit.ly/174rTLx)

מומלץ  לברר היטב איפה בדיוק יוצא השיט שלכם. אם הוא יוצא ממתחם הקרוזים המרכזי – אפשר להזמין הסעה מפה. יש אפשרות להתנייד עם תחבורה ציבורית – אך לאור העובדה שאנו מניחים שתהיו עם מזוודות וציוד לקרוז מומלץ לדעתנו הסעה פרטית זו (העלות שלה דומה לעלות של מונית שתקחו מהשדה אולי קצת יותר זולה).

הרוב לוקחים את האיירבאס. יש גם רכבת, יש אוטובוס רגיל בלילה, יש מוניות ויש שאטלים להזמנה – כל אחד מה שמתאים לו.

ממליצים מאוד לקרוא את עמוד הסקירה הזה: https://www.hakolal.co.il/הסעות-משדה-התעופה-של-ברצלונה.html

הכי זול זה אוטובוס של אלסה (נוח אבל לוקח מעל שבע וחצי שעות לפחות…). המחירים של הרכבות והטיסות משתנים כל הזמן לפי היצע וביקוש. טיסה לא יותר מהירה מרכבת לרוב האנשים אם לוקחים בחשבון נסיעה מ/אל שדה התעופה, צ’ק אין וכו’ – זו הסיבה שלפעמים הרכבת המהירה תהייה יקרה יותר.(לפעמים בהרבה, מחר למשל הרכבת יקרה מהטיסה הזולה ביותר ב50 אירו לאדם).

מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש לרכבת או נסיעת אוטובוס זו: אפשר לעשות זאת באופציה זו ואופציה זו

המטרו מפסיק לעבוד באזור 01:00 (תלוי איזה קו) האוטובוסים הרגילים משתנים והפעילות עוברת לNight Bus כלומר יש תחבורה ציבורית אך היא שונה משעות היום.

זמן הנסיעה הוא בין 3-5 לשעות תלוי ברכבת אותה אתם לוקחים (יש מהירות ויקרות ויש זולות ואיטיות).  המחירים משתנים לפי השעות הזמנים וכדומה

מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש לרכבת זו: אפשר לעשות זאת באופציה זו ואופציה זו

ממתחם סאנטס – הנסיעה אורכת כ-75 דקות. מומלץ לקרוא מידע נרחב על היעד כולל דרכי הגעה פה: https://bit.ly/1gAVvkv. 

מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש לרכבת זו: אפשר לעשות זאת באופציה זו ואופציה זו

יש לך אפשרות לנסוע באוטובוס – היתרון מחיר טוב מאוד, חיסרון – זמן (כ15 וחצי שעות) ונוחות נסיעה לא משהו. יש כמה סוגי קווים ברמות שונות אני ממליץ על אלסה שם אפשר להשיג כרטיס לאוטובוס ב55-60 אירו.

https://www.alsa.es

יש לך אפשרות להזמין רכבת – הרבה יותר מהר (יש קו של 6 וחצי שעות, יש קו של 7 וחצי ויש קו מאסף של 15 שעות), מחיר הרבה יותר גבוה (בין 120 אירו-200 אירו תלוי במחלקה) ונוחות נסיעה גבוהה – בנוסף גם היציאה מברצלונה וגם ההגעה לפריז היא לתוך תחנה במרכז העיר ולא בשדה תעופה שנמצא במרחק של פחות חצי שעת נסיעה.

מאוד מומלץ להזמין כרטיסים מראש לרכבת זו: אפשר לעשות זאת באופציה זו ואופציה זו

וכמובן שאפשר לטוס – המחיר משתנה לפי היצע וביקוש (לא תמיד הרכבת זולה יותר).

אם הכוונה העיקרית היא לצאת קצת מחוץ לעיר בלי להסתבך מומלץ לקרוא את העמוד 5 אפשרויות "בקטנה", ליום טיול מחוץ לברצלונה בו תוכלו לקרוא על אפשרויות של טיולי יום בניסעה ברכבת מברצלונה. יש אפשרויות נוחות כמו פורט אוונטרה, עיירות קוסטה בראווה עד אנדורה וטראגונה.




המלצות של גולשי אתר הכל על לתחבורה והתניידות בברצלונה

  • נוי: ההתניידות היעילה ביותר בעיר ברצלונה היא כמו שכתבתם ברכבת התחתית, לכן אני ממליצה לבחור מלון שהוא בקרבת תחנת מטרו.
    כיצד לבחור כרטיס נסיעה? ראשית, כשאתם מול המכונה האוטומטית תעבירו את המערכת לאנגלית כדי שלא תטעו.
    הכרטיס המומלץ הוא כמו שרשמתם הT10,בגלל שהוא קבוצתי (ניתן להעביר אותו מאדם לאדם) ל-10 נסיעות. עלות הכרטיס (אזור 1) 9.25 יורו, כלומר הנחה של 50% לכל נסיעה!. אל תטעו ותזמינו את T50. בגלל שזהו כרטיס אישי בלבד! נקודה אחרונה – ברצלונה קארד הוא טוב עבור מי שמתכנן לבקר באתרים הכתובים בו ולא בגלל הנסיעה חופשית שעבורה הT10 בהחלט מספיק.

    • מערכת אתר הכל על: נוי המקסימה, תודה רבה על ההמלצה המפורטת! (וגם על התמונות היפות ששלחת לנו:) למידע על ברצלונה, למידע על מלונות בברצלונה.
  • ​רווית קוזי: אנו נסענו במטרו כל ימי הביקור שלנו בברצלונה, במקרים בהם הנסיעה הייתה פשוטה – כלומר רק קו אחד או למקומות אליהם מגיע המטרו. לפארק גואל ובמקרים שלא מגיע המטרו ליעד נסענו במונית.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – ברצלונה למטיילים – Barcelona for travelers

  • היינו שלושה חבר׳ה אז אם היו נסיעות קצרות (אך ארוכות מאוד רגלית) לקחנו מונית ושמנו דגש מראש שלא ייצא יותר מ- 3-4 יורו לאדם (לפעמים יצא פחות).
    מטרו- קנינו כרטיס ב- 15 יורו ל- 48 שעות, שירת אותנו מדהים, הגענו לכל מקום שרצינו וחסך הרבה כסף, הכל ברור שם ותיעזרו באפליקציות השונות, חבל לפחד מזה.
    אוטובוסים- חייב להגיד, לא נגענו, הרבה ממליצים.
    רגליים- הלכנו כל יום בין 12-14 ק״מ, שווה כל רגע, הכרנו מלא מקומות וחווינו, מקומות שהם 15-20 דק׳, אפילו 25 דק׳ לכו ברגל, תכלס גם אם זה יותר.
  • אנחנו השתמשנו במטרו, כי הוא מאוד זול וקל להסתדר בו. קיים כרטיס של 10 ניקובים, מה שאומר כזוג זה מספיק ל- 5 נסיעות. הוא עולה 10 יורו ושווה את זה. הכרטיס נקרא – T-10 Zone 1. עם אותו הכרטיס תוכלו לנסוע גם לשדה התעופה. יש את חברת האוטובוסים AeroBus שהיא אחלה, חוץ מזה שיש תור ארוך ממששש לתחנה שלהם. אם אין לכם כוח לעמוד בתור לאוטובוס הזה, תוכלו להיכנס מהשדה תעופה ישירות למטרו ומשם לאן שאתם צריכים (פשוט תסתכלו על השילוט בשדה). תצטרכו במטרו לקנות כרטיס שנקרא Billet Aeroport שיקח אתכם לכל מקום בעיר.
  • המוניות עלו די יקר. מונית מהשדה למלון סביבות 40 יורו ומהמלון לקאמפ נואו עוד 40 יורו. באופן כללי, המוניות מאוד יקרות וההתניידות שלנו הייתה בעיקר ברגל למרחקים של טיולים רגליים.
  • כמה עולה רכבת מברצלונה למדריד?
    • בערך 100 יורו. כדאי להזמין כמה שיותר מוקדם, המחירים משתנים.
    • זה גם תלוי בזמן הנסיעה. יש רכבות של שלוש שעות שהן היקרות ויש של חמש שעות. אנחנו לקחנו את המהירה של שעתיים וחצי שלוש והיה לנו שווה, ככה הספקנו לטייל במדריד יום שלם במקום לבזבז את הזמן ברכבת.
    • אני נסעתי שעתיים ורבע ב-120 יורו לכיוון אחד. רכבת מהירה. קניתי את הכרטיס יומיים לפני. כנסו לאתר של הרכבת ותזמינו עכשיו, אם מזמינים מראש זה הרבה יותר זול.
    • זה ממש תלוי. אני נסעתי הלון ב- 80 יורו וחוזר ב- 90 יורו.
    • זה תלוי בכמה דברים כמו שאמרו פה, זמן הנסיעה/סוג קרון/ כמה זמן מראש קנית. לפעמים טיסה יוצאת זולה יותר. זה אתר נוח שמשווה בין רכבת, אוטובוס וטיסה לפי התאריכים והיעדים והשעות שביקשת.
  • לקחנו מונית מהשדה למלון ומונית בחזרה. אל תזמינו דרך המלון מונית לשדה אלא תעצרו ברחוב. זה מייקר את העסק כי המונה מתחיל לפעול מהרגע שמזמינים את המונית. בעיר התניידנו עם ה T10 שזו כרטיסיה של 10 נסיעות, אבל אני לא בטוחה שזה היה הכי משתלם כי נסענו המון בתחבורה ציבורית. כעיקרון זה מאפשר התניידות במשך שעה ורבע, אבל בהסתייגות- אם יוצאים מהמטרו אפשר להשתמש בו שוב לנסיעה באוטובוס, ולא להעביר אותו שוב במטרו. בדקו אותנו פקחים פעם אחת. שימו לב שגם אם העברתם את הכרטיס במטרו צריך להעביר אותו שוב באוטובוס.
  • להתנייד אך ורק עם כרטיסיה t10 (כרטיסיה שבעזרתה עולים ויורדים חופשי באוטובוסים ובמטרו במידה ולא עברה שעה מהפעם האחרונה שעברתם אותה).
  • רכבת מברצלונה למדריד- מישהו יודע האם המזוודות צמודות אלינו או שיש להם קרון מיוחד לזה? אני אומרת צמודות ובעלי אומר קרון מיוחד. ניסיתי לברר אבל לא הצלחתי.
    • בתחילת כל קרון יש מתקן מיוחד שעליו שמים מזוודות גדולות. מעל הראשים שלכם יש מקום לטרולי. אם יש לכם מזוודות גדולות תשתדלו לעלות לקרון בין הראשונים, כי אצלנו בקרון היו כאלה שכבר לא נשאר להם ממש מקום. כשהזמנו קיבלנו עם הכרטיסים כבר מקומות ישיבה.
  • התחבורה בברצלונה מאוד נוחה ופשוטה. ישנם קווי אוטובוס רבים ותחנות מטרו המרושתות בכל העיר. בלילה פועלים גם קווי לילה רבים המתחילים באות N. המטרו פועל בדרך כלל עד חצות בקיץ ועד 23:00 בחורף. הגעה משדה התעופה יכולה להיות בעזרת אוטובוס האירובס- AeroBus היוצא משדה התעופה ומגיע לכיכר אספניה ובסופו גם לכיכר קטלוניה. עלות הנסיעה 5.90 יורו לאדם. או בעזרת מטרו L9 SUD הכתום שהחל לפעול לא מזמן. או במונית שעלותה כ-30 יורו. הדרך הטובה ביותר להתנייד בעיר היא לקנות באחת מתחנות המטרו כרטיסיה של T-10 המאפשרת 10 נסיעות במטרו ובאוטובוס גם לכמה אנשים. עלות הכרטיסיה היא 10.20 יורו נכון להיום כשעלות של נסיעה בודדת עומדת על 2.20 יורו ולכן מאוד משתלם להתחיל בקניית T-10 אחד ולראות כמה אתם משתמשים ואם צריך כמובן לקנות עוד אחד. אל תעשו את הטעות של לקנות T-50 כי הכרטיס הינו אישי לבן אדם יחיד ולא תוכלו להשתמש בו לכמה אנשים!
  • מה עלות נסיעה במונית בתוך ברצלונה בממוצע, מה טווח המחירים?
    • תלוי במרחק הנסיעה, כי הנהגים מפעילים מונה.
    • מהשדה עד כיכר קטלוניה לקחו לי 32 יורו בלילה, נסיעה של 20 דקות.
    • אנחנו נסענו פעמיים, כל נסיעה כ-10 דקות ושתיהן עלו ב-7 יורו כל אחת.
  • מוניות – נסענו פעמיים, מחירים סבירים – נסיעה של כ-10 דקות – 7 אירו. המוניות אוספות אנשים רק בתחנות המיועדות לכך. יש גם אפליקציות UBER ו- MYTAXI. לא השתמשנו בהן. T10 – כרטיסיה של 10 נסיעות לתחבורה הציבורית – אוטובוסים ומטרו. ניתן לרכישה בתחנות המטרו, בחנויות טבק. אנחנו קנינו בדוכן הכחול שמוכר מזכרות וכד’ בכיכר קטלוניה.

אולי יעניין אתכם גם:

מפה

[wpgmza id=”1″ cat=”5″ marker=”6″ zoom=”13″]