פארק סנט ג’יימס, לונדון St James’s Park

המדריך המקוצר למתכנן ביקור בפארק סנט ג'ימס

פארק סנט ג’יימס (St James’s Park) הוא אחד הפארקים המלכותיים של לונדון (כמו הגרין פארק למשל), שבעבר שימשו כחצר שעשועים פרטית של בני המלוכה ואילו היום פתוחים לציבור הרחב.הפארק, הממוקם ברובע ווסטמינסטר בסמוך לארמון בקינגהאם, מציע לכם סיור בסביבה פסטורלית הכוללת נוף מקסים, ארמונות מיוחדים, פרחים, ציפורים וסנאים. רוב התיירים הישראלים יעברו אותו בזמן הטיול שלהם באזור לונדון המלוכנית ובדרך אל או מארמו בקיגנהם. למעשה הפארק מהווה שרשרת של פארקים המהווים רצף מהכניסה לארמון קנזיגטון, דרך גני קנזיגטוןהייד פארק בהמשך, אחריו גרין פארק, הכניסה לארמון בקינגהם ולבסוף פארק סיינט ג’יימס ורחבת משמר הסוסים בוויט הול. התיירים המשקיעים ינסו להגיע לפארק בזמן האכלת עופות המיים שהם מסמלי הפארק (ראו מידע נוסף על מה שניתן לעשות ולראות בפארק בהמשך עמוד זה).

ברבור בפארק סנט ג’ימס – עופות המים בפארק הם חלק מסמליו.

רבים התיירים הבוחרים ללון באזור הפארק – בעיקר תיירים שרוצים להיות קרובים לפארקים וקרובים למרכז התיירותי של לונדון אבל לתחושה יותר “מלוכנית” ופחות מחפשים את חיי הלילה של הסוהו או את הקניות והמסעדות של אזור אוקספורד סטריט. בין אפשרויות הלינה המומלצות באזור זה ניתן למנות את: Arlington House Apartments (דירות אירוח מפנקות),  St. James’ Court, A Taj Hotel, London(מלון ברמת אירוח גבוהה יחסית )ו The Sanctuary House Hotel (מלון פונקציונאלי במחירים טובים ונוחים). מומלץ לקרוא עוד בעמוד המקיף שלנו מלונות ליד פארק סנט ג’ימס.




ההיסטוריה של פארק סנט ג'יימס

ההיסטוריה של הפארק דומה לזו של הפארקים המלכותיים כולם. בתחילה הוא היה אזור שומם שהכיל ביצות ושדות בור מוזנחים, שבמרכזם אגם או ביצה שניקזו את מימיו של נהר הטיברן.

לאחר מכן המלך הנרי הפך את המקום לאזור הציד והשעשועים שלו. מלכים שונים פתחו את הפארק באופן כזה או אחר, עד שבתקופתו של המלך צ’ארלס הוחלט לפתוח אותו לציבור הרחב.

פרחים בפארק סנט ג’יימס

מה רואים בפארק?

הפארק שוכן בין שלושה ארמונות שהינם אתרים מרכזיים בפני עצמם: ארמון סנט ג’יימס, ארמון בקינגהאם וארמון ווסטמינסר או בית הפרלמנט). ניתן לשלב את הסיור בפארק עם יום סיור בכל אחד מהם, או ביום של הליכה רגלית באזור ווסטמינסטר.

הפארק מורכב משני איים, האחד נקרא “האי המערבי” והשני “אי הברווזים” על שום ציפורי המים הרבות שחיות בו. בפארק תוכלו לראות ציפורים שונות מקרוב.

רגע מהנה ומומלץ במיוחד להגיע לפארק הוא בזמן האכלת הציפורים. אז תוכלו לראות אנשים מצטופפים על מנת לצפות בברכיות העטות על ארוחת דגים טובה. אם ברצונכם לראות מראות דומים לזה אנו ממליצים לכם לבקר גם בגן החיות של לונדון.

לאורך חלקו הצפוני של הפארק עובר ה”מאל”, או “דרך האבנים האדומות” ובמזרחו של הפארק תוכלו לראות את משמר הסוסים המלכותי. בסופו תוכלו לראות את האנדרטה לחיל התותחנים הבריטי. עוד נקודה מעניינת היא בית שומר הציפורים ופינת הקפה של הפארק, שם אנשים נוהגים לשתות קפה ולצפות בנופים המקסימים של הפארק. עוד נקודה יפה היא הגשר של הפארק הצופה על ארמון בקינגהאם.

סנאי בפארק סנט ג’יימס (צילום מקורי)

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בפארק סנט ג'יימס

המלצות גולשים למבקרים בפארק סנט ג'ימס

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • רמי להב– יש לשים לב שהאטרקציות לא נפתחות לפני 9 בבוקר, ולכן אם אתם עם ילדים משכימי קום, אנו ממליצים לקחת אותם לפארק זה. למידע נוסף על – לונדון עם ילדים.
  • פארק סנט גיימס – מומלץ/אפשרי באופניים?
    • אפשרי בשבילים מסוימים. איפה שאסור צריך לרדת מהאופניים וללכת איתם ברגל.
      • עמית אפשטיין: יש פארקים שאין בהם הגבלה כשמדובר על אופניים?
        • נראה לי שברובם יש הגבלה אבל לא בדקתי

טיפים והמלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • פארק סנט ג’יימס – פנינת טבע ירוקה ומהממת, אגם יפהפה, מגוןן עצום של בעלי חיים וטבע פיראי ומקסים. שילבנו באותו היום את גרין פארק, בקינגהם פאלאס, הגענו במקרה לחילופי משמרות ומשם לסנט גיימס פארק ואז המשכנו רגלית לכיוון הביג בן וגשר לונדון משם יש תצפית יפה על התמזה ולונדון איי.

מידע שימושי על פארק סנט ג'יימס

שעות פתיחה

ימים ב’-א’ 5:00-24:00

כתובת

St Jamse’s Park, The Ma (על יד ארמון בקינגהאם)

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

תחנת St. James’s Park (קווים Circle ו-District).