מוזיאון המדע, לונדון Science Museum

מידע על המוזיאון המנציח את היסטוריית המחקר המדעי האנושי

מידע כללי

מוזיאון המדע בלונדון מתאר היסטוריה שלמה של מדע ומחקר אנושי. ניתן למצוא בו מוצגים של מנועים, פיתוחים מדעיים מלפני שנים ומגוון תערוכות קבועות ומתחלפות. הכניסה למוזיאון חופשית (מלבד חלקים מסוימים כמו ה-IMAX שדורשים תשלום) כמו אתרים רבים אחרים בלונדון (ראה לונדון בחינם).




מוזיאון המדע בלונדון (צילום: דף הפייסבוק של המוזיאון)

ההיסטוריה של מוזיאון המדע

המוזיאון נוסד בשנת 1857 על ידי בנט וודקרופט ומאז עבר תהפוכות ושינויים. האוספים שהיו בו הופרדו לשני מוזיאונים שונים – מוצגי האמנות קובצו והועברו למוזיאון ויקטוריה ואלברט, וכלל המוצגים המדעיים והפטנטים קובצו לכדי מוזיאון המדע שאנו מכירים כיום.

מה רואים במוזיאון?

מוזיאון המדע מחולק למספר חלקים שונים:

  • בחלק הראשון, שנמצא ברובו בקומת הקרקע ממש בכניסה למוזיאון, תוכלו לראות את אוספי הפטנטים והחידושים המדעיים.
    תוכלו לראות בחלק זה מעל 300,000 פריטים, כמו מנוע הסילון הראשון, שחזור של מודל ה-DNA הראשון, מנועי קיטור מוקדמים ועוד.
  • בחלקו השני המוזיאון מציג מוצגים אינטראקטיביים שמטרתם להנחיל ידיעות מדעיות לציבור הרחב (חלק זה מתאים בעיקר ובמיוחד לילדים).
    בחלק זה תוכלו לעבור בין מוצגים המסבירים על מזג האוויר, התמודדות עם פגעי טבע, ידיעות בהנדסה, אסטרונומיה וגנטיקה, נושאי תעופה ואנרגיה והכל מוצג במשחק מהנה.
    החלקים המעניינים ביותר בחלק זה של מוזיאון המדע: חלק המעניק מידע על מי אני? בו לומדים הילדים על הגוף האנושי (חלק זה נמצא בקומה הראשונה של המוזיאון) ועל המאפיינים האישיים השונים שלהם (למשל טביעות אצבע וקרנית העין); חלק העוסק במזג האוויר, הכולל היבטים של שמירה על איכות הסביבה ומאזן אקולוגי תקין (בקומה הראשונה); חלקים העוסקים בפסיכולוגיה וברפואה, כולל מוצגים מרשימים על המוח ועל מעבדות מחקר (פחות אינטראקטיבי אבל מעניין – קומה רביעית וחמישית).
  • חלקו השלישי של המוזיאון הוא תוספת חדשה של קולנוע IMAX בתלת מימד המציג סרטים דוקומנטריים-מדעיים, חלקם בתלת מימד. חלק זה של המוזיאון הוא כאמור בתשלום (הוא נמצא בקצה המרוחק של קומת הקרקע). תרחישי הסרטים המוצגים ב-IMAX כוללים הצטרפות למשלחת מחקר בים, בחלל או בספארי – כאמור ניתן לוותר.
  • חלק אחר של המוזיאון הוא בית הקפה והאירועים המדעיים שלו, בו דנים מדענים ושוחרי מדע בסוגיות מדעיות שונות בדרך חדשנית שמנסה לאתגר את הידע האנושי. המוזיאון גם מקיים אירועים תקופתיים של ערבי מדע לילדים (המלווים על ידי הורים בלבד) ומופעי מדע המוצגים במוזיאון באופן יום יומי (כדאי להתעדכן באתר).

דוגמה לתא חללית במוזיאון המדע בלונדון (צילום מקורי)

כרטיסים לאטרקציות נוספות לילדים וכרטיסים משולבים בלונדון

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר במוזיאון המדע בלונדון

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers:

  • התחלנו את היום במוזיאון המדע, ההמלצות עליו היו חלוקות, ומכיוון שהוא היה דקת הליכה ממוזיאון ההיסטוריה של הטבע (התחנה הבאה) החלטתי שנעיף מבט, הכניסה חינמית, כבר כשנכנסנו הבנתי שזה לא הכיוון שלנו. היה משעמם ויצאנו ממש מהר, בעייני לא שווה אבל כפי שציינתי הדעות חלוקות. אם אתם מתכננים ללכת למוזיאון ההיסטוריה של הטבע או מוזיאון ויקטוריה ואלברט, תעיפו מבט ותראו אם תתחברו.

המלצות והערות של גולשי האתר:

  • מישאל נחושתן: אני רוצה לחלוק על דעתכם, הייתי במוזיאון והביקור היה מיוחד מאוד. שתי בנותיי המקסימות שיחקו ונהנו (וגם למדו). הן בעיקר התרשמו מהמשחקים האינטראקטיביים העוסקים בהתפשטות מחלות וגנים, וגם אני ואשתי מיכל לא השתעממנו. אני ממליץ עליו לכל מי שנוסע עם ילדים לעיר.
    • מערכת אתר הכל על: מישאל, תודה רבה על ההערה. כל אחד והבחירה שלו, המוזיאון מאוד מושקע אבל אנו חווינו אותו כפחות מעניין.
      אנחנו מסכימים לגבי העניין שהוא מומלץ למי שמגיע לעיר עם ילדים.
  • ​מוזיאון המדע, פשוט מדהים. אני בטוח שילדים ימותו עליו וגם מבוגרים. הוא בחינם. יש שם תערוכה מדהימה על התפתחות מנועי הקיטור, על חלל, על עתיד האנרגיה ועוד מלא דברים, גם אינטראקטיביים. פשוט מהמם.

מידע שימושי על מוזיאון המדע

שעות פתיחה

בכל יום, 10:00-18:00, כניסה עד 17:00

כתובת

Exhibition Road, South Kensington, London SW7 2DD

הגעה
directions_subway
מטרו

South Kensington קווים Picadilli,
DistrictCircle.

directions_bus
אוטובוס

קווים 14, 49, 70, 74, 345, 360, 414, 430 C1.