כיכר פיקדילי, המרכז של לונדון | Piccadilly Circus

המדריך המקוצר למבקר בכיכר פיקדלי

הפיקדלי סירוקס היא אחת הנקודות העמוסות והצפופות בלונדון, וגם אחת המפורסמות שבהן. היא מסמלת אולי יותר מכל את מרכזה של העיר. הכיכר היא נקודת מפגש בין הרחובות הסוהנים של לונדון ותעברו בה ברכב, ברגל או בטיוב (מתחת לכיכר) כשתעברו בין רחוב אוקספורד לסוהו, לקונבט גארדן או לאזור כיכר לסטר. סביר שתעברו בכיכר בזמן טיולכם בלונדון, תהינו ממופעי הרחוב שבה, מאורות הניאון והפרסומות המיוחדות של המותגים העולמיים המובילים ומהמזרקה המפורסמת שבמרכזה עם  פסלו של אל האהבה ארוס עומד מעליה (למי שרוצה לקרוא עוד על מה שתראו בכיכר, ראו בהמשך עמוד זה).

כיכר פיקדלי בשעות היום ופסל הארוס במרכזה – מהמרכזים התיירותיים והתחבורתיים החשובים ביותר של לונדון

הכיכר תמיד כוללת אנשים שישבו ויביטו במופעי הרחוב, יצפו בפסל אורוס המתנוסס מעליה, או ישתוממו למראה החנויות והאורות שמסביבה. הכיכר היא גם אזור לינה מאוד פופלארי  בגלל מרכזיותה וסביבה יש אופציות לינה מומלצות כמו: Cafe Royal Hotel, Arlington House Apartments ו Strand Palace Hotel.   בגלל הביקוש הרב אנו ממליצים להזמין את הלינה באזור מוקדם ככל הניתן ולהתכונן למחירים יחסית גבוהים, חדרים יחזית קטנים ופעילות סוהנת מחוץ למלון או הדירה הנבחרת. אנו ממליצים לקרוא עוד בנושא תחת: מלונות ודירות מומלצים באזור פיקדלי סירקוס




ההיסטוריה של כיכר פיקדילי

כיכר פיקדילי הוקמה במאה ה-19 באזור שהיה לפני כן עוד אחד מהשווקים הרבים של לונדון (ראה שווקים בלונדון). שמה ניתן לה על שום בית שעמד בה קודם והיה שייך לחייט בשם רוברט בייקר, שייצר ומכר צווארונים שנקראו אז “פיקדילי” (Pickadills, צווארונים גבוהים). את הכיכר תכנן  האדריכל ג’ון נאש. בראשית המאה העשרים נפתחה מתחת לכיכר תחנת הרכבת התחתית כיכר פיקדילי שבה עברו קו פיקדילי וקו בייקרלו. בשנת 1928 נבנתה התחנה מחדש הואיל ולא עמדה בעומס הנוסעים.

מה רואים בכיכר?

כאמור, כיכר פיקדילי היא אחת הכיכרות העמוסות בלונדון. היא מקפת במבנים מוצפי ניאון (בראשית המאה העשרים זה היה חידוש מטורף בעולם פרסום החוצות), מבנים מעניינים הנמצאים מסביב לכיכר וחנויות רבות הנמצאות סביבה בהן ניתן לקנות כמעט הכל.
הכיכר נמצאת סמוך לרובע סוהו, רובע הבילויים של לונדון, ולכן היא משמשת כמקום מפגש לבליינים ולתיירים.

כיכר פיקדילי מוארת בלילה (צילום מקורי)

כיכר פיקדילי מוארת בלילה (צילום מקורי)

  • מזרקת ההנצחה של הלורד שפטסברי:

בפינה הדרום מערבית של הכיכר ניצבת מזרקת הזיכרון של הלורד שפטסברי, האיש שעל שמו קרויות השדרות הסמוכות –שדרת שאפטסברי (Shaftesbury Avenue). בראש המזרקה השחורה הבנויה בסגנון ניאו-גותי ניצב פסלו העשוי אלומיניום של “מלאך החסד הנוצרי”, מעשה ידיו של הפסל אלפרד גילברט (לא מדובר בקופידון ולא בארוס אל האהבה המיתולוגי, למרות שרבים מכנים את הפסל בשם זה).

  • תחנת הטיוב פיקדלי סירקוס:

תחנת רכבת תחתית זו היא אחת התחנות המרכזיות של לונדון והיא ייחודית בכך שהיא נמצאת כולה מתחת לכיכר. עוברים בה הקווים בייקרלו ופיקדילי.

בין המבנים המרכזיים אותם ניתן למנות בסביבות הכיכר:

  • לונדון טרוקדרו (London Trocadero) – סגור כעת- זהו בניין בן 6 קומות בו היו חנויות, מסעדות, מתחם בידור ובילוי עם מתקנים ומשחקי וידאו.
  • הבניין של הרשת האמריקאית “ריפלי תאמינו או לא” – בו תוכלו לראות כמה מיצגים של תופעות ביזאריות מרחבי הגלובוס.
    אתר אינטרנט: https://www.ripleyslondon.com/
  • אתר ההנצחה של הלורד שפטסברי – מזרקה שבראשה פסל מאלומיניום של גבר עירום. הפסל הוא לזכרו של הנדבן אנתוני אשלי קופר – הרוזן משפטסברי.
  • תיאטרון קריטריון – תיאטרון ותיק משנת 1874.
  • ביתן לונדון – מבנה משנת 1859 ששימש כאולם קונצרטים במקור. מאוחר יותר שימש כבית קולנוע ובהמשך נהרס רובו והוא הפך לקניון.
  • בין החנויות החשובות באזור:
    ברחוב פיקדילי תוכלו לראות את חנות הספרים הגדולה באירופה – סניף של רשת Waterstone’s, וברחוב ריג’נט, קרוב מאוד לרחוב אוקספורד, תוכלו לראות את חנות הצעצועים המפורסמת בעולם – Hamleys. אתר אינטרנט: https://www.hamleys.com.

תמונה טיפוסית של תיירים סביב מזרקת ההנצחה
(צילום: Chiris)

מבט על כיכר פיקדלי מלמעלה (צילום: Justinc)

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בכיכר פיקדילי

  • הכיכר אינה יעד מעניין במיוחד כשלעצמה (ודאי אם אינכם מעוניינים בשופינג), אך תוכלו למצוא בה תחנה מעניינת בעת סיור במסלול הסיטי או במסלול באזור ווסטמינסטר. אפשר לחבר את הכיכר עם הליכה על רחוב ריג’נט לכיוון ריג’נטס פארק או לעבור בה בעת בילוי בסוהו.
  • מומלץ לבקר בכיכר בשעות הערב. אורות הניאון הופכים אותה למרשימה הרבה יותר. אם כי צריך לומר שהייחודיות של אורות אילו כבר לא כל כך גדולה כמו פעם.
  • הגעה לכיכר נוחה ביותר – כמעט כל אופציות התחבורה הציבורית של לונדון עוברות בה. לרוב מומלץ להגיע אליה עם התחתית בשעות היום ובלילה לנצל את קווי הלילה העוברים בה.
  • מבקרים עם ילדים ו/ או צעירים ברוחם מאוד מומלץ לשקול כניסה למוזיאון של “ריפלי תאמינו או לא” (הכניסה תעלה לכם כסף, אך תוכלו לבקר בלובי הכניסה בחינם, ולצפות בכמה מוצגים נחמדים ולהחליט האם בא לכם להיכנס או לא).עוד מומלץ גם לבקר בחנות הצעצועים המליס המוזכרת בעמוד וקרובה מאוד לכיכר. (להמלצות נוספות על לונדון עם ילדים).
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת פיקאדילי סירקוס (Piccadilly Circus) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • מבחינת לינה, היתרון של אזור זה הוא היותו מרכז בילויים והופעות ולכן מתאים למי שרוצה להינות ממופעים טובים וחיי תרבות בזמן הביקור שלו בעיר (ראה גם הופעות בלונדון והצגות ומחזות זמר בלונדון). בין המלונות המומלצים בלונדון שנמצאים באיזור זה ניתן למנות את מלון הסוהו (The Soho Hotel)מלון פרימייר אין (Premier Inn London Leicester Square) ו – מלון קובנט גארדן (Covent Garden). מומלץ לקרוא על כך עוד תחת מלונות ליד כיכר פיקדילי ותחת מלונות בלונדון.
  • באזור הכיכר תוכלו למצוא כמה מהמסעדות המומלצות של לונדון כמו – מסעדת גולדן פאגודה (Golden Pagoda) ומסעדת האוקסמור (‪Hawksmoor Air Street‬ Restaurant).
  • שיטת ההגעה המומלצת לכיכר היא בטיוב. בלילה ניתן לעשות שימוש בקווי הלילה שלהם תחנות רבות באזור. גם כאן אנו חוזרים על ההמלצה הקבועה שלנו על אתרים במרכז לונדון – לא מומלץ להגיע עם רכב פרטי (ראה השכרת רכב בלונדון).

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על לונדון – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר שלא מחכה

  • רחוב ריג”נט סטריט, ראשית זה הרחוב האהוב עלי בלונדון מתחיל בכיכר פיקדילי ומגיע לאוקספורד סירקיס וצפונה והשאלה למה?
    כי משני צדדיו חנויות מקסימות,כולל המליס המפורסמת ( חנות משחקים על פני 5 קומות), מלון קפה רויאל עם בית קפה מעולה!!!
    ספסלי ישיבה,והכי,הכי יציאות לסימטאות במיוחד ליד החנות של זארה, מאחוריה מקבץ בתי קפה ומסעדות. וכמובן היציאה לכיוון קרנברי ובית הכל בו ליברטי.
    אל תפחדו לפנות לסימטאות בכל אחת יש חנויות בתי קפה ומסעדות. בקיץ ,נהוג להפוך את הרחוב בסופי שבוע, למדרחוב עם פעילויות.
    מגיעים: בקו הכחול לפיקדילי, או בקו האדום לאוקספורד סירקוס.
    • שמעון כהן: אם יורשה לי להוסיף, שהרחוב קרוי על שמו של הנסיך העוצר ( regent ) ג’ורג’, לימים ג’ורג’ הרביעי, ששימש כנסיך עוצר בזמן שאביו המלך ג’ורג’ השלישי חלה ולא יכל לתפקד ולמעשה שלט בממלכה במקומו.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו לונדון למטיילים – London for travelers

  • האם מומלץ להסתובב באזור כיכר פיקדילי, צ’יינה טאון וסוהו ביום א’ אחר הצהריים/ערב? המקומות פתוחים?
    • החנויות נסגרות ב6. אבל כן נחמד להסתובב שם בשעות הערב, תמיד יש מופעים בכיכר פיקדילי.
      • גם בימי א’? את יודעת מה השעות בשאר השבוע?
        • התכוונתי לימי א’. בשאר השבוע סוגרים בערך 7-8, אבל בתי קפה, מסעדות ומופעי רחוב נשארים עד מאוחר.

מידע שימושי על כיכר פיקדילי

  • כתובת: Piccadilly Circus, London, W1V 9LB, United Kingdom.
  • איך מגיעים?
    • טיובBakerlooPiccadilly בתחנת Piccadilly Circus.
    • אוטובוס: קו 710
  • אתר אינטרנטhttps://www.thelondonbridgeexperience.com/