כיכר ויקטוריה, לונדון Victoria Memorial

האנדרטה המנציחה את המלכה הנערצת על הבריטים

מידע כללי

כיכר ויקטוריה (Victoria Square) היא אחת הכיכרות היפות של לונדון. כיכר זו, הנמצאת ממש בפתחו של ארמון בקינגהאם (בין הארמון לפארק סנט ג’יימס והגרין פארק), קרויה על שמה של אחת המלכות הנערצות על האומה הבריטית – המלכה ויקטוריה השנייה. הכיכר היא מוקד תיירותי בפני עצמו כיוון שזוהי נקודת התצפית הפופלארית ביותר על ארמון בקינגהאם והנקודה בה צופים המוני אנשים כל יום בטקס החלפת המשמרות המפורסם.

אזור הכיכר הוא ליבה של לונדון המלוכנית – הוא לא מצטיין בבילויים ו/או חיי לילה מצד אחד ולא במסעדות וקניות מצד שני. למרות זאת יש תיירים רבים שמוצאים את אזור כיכר ויקטוריה כמתאים ללינה בזכות המרכזיות שלו וההוד המלכוני. המלונות באזור זה הם יקרים יחסית ומיועדים למי שחושק בלינה יוקרתית ובקרבה לאתרי המורשת ופחות למי שבא לבלות בעיר. מרבית המלונות באזור זה הם ברמה גבוהה של חמישה כוכבים וארבעה כוכבים ומצויים בו כמה מהמלונות המומלצים של לונדון כמו – מלון קונרד לונדון סנט ג’יימס (Conrad London St James)מלון סנט ג’יימס קורט (St. James’ Court, A Taj Hotel, London) וSt James Westminster Apartment. ראו עוד בנושא הלינה באזור תחת מלונות ליד ארמון בקינגהאם.




המלכה ויקטוריה

המלכה ויקטוריה נחשבת למלכה הנערצת כיום על בני אנגליה, ולא בכדי. המלכה, ממוצא גרמני, שלטה בבריטניה יותר מ63 שנה! (יותר מכל מלך אחר עד היום), שלטה ביד רמה באימפריה המסובכת והצעידה אותה לימי הזוהר שלה.  המלכה ויקטוריה הביאה לאנגליה את המודרניזציה, המהפכה התעשייתית ואת היהלום שבכתר – הודו. ויקטוריה היתה ידועה באהבתה לנסיך שלה אלברט (אחרי שנפטר לבשה שחור בלבד) ופעילותם ביחד הפכו את בריטניה למעצמת העל הגדולה ביותר מאז ימי רומא.

אתרים הקשורים במלכה ויקטוריה:
אנדרטת ויקטוריהמוזיאון ויקטוריה ואלברטאולם אלברט הול לזכרו של אלברט.

המלכה ויקטוריה בצעירותה
(ציור: Franz Xavier)

מה רואים בכיכר?

אנדרטה בארוקית זו, העשויה שיש לבן וזהב, מציגה את המלכה הנערצת בתקופת זקנתה, כשהיא יושבת ואחזת בשרביט ובכדור המסמלים את שלטונה בעולם (היא אף עונדת את טבעת הנישואים שלה ביד ימין, כדי לרצות את בעלה, הנסיך אלברט). סביבה חגים מלאכים המסמלים את האמת (המלאך האוחז בדף), הצדק (המלאך האוחז בחרב), האמהות והצדקה (האם המניקה שני תינוקות). בראש האנדרטה עומדת אלת הניצחון ניקי.

האנדרטה הרנסנסית משתמשת במוטיבים קלאסיים על מנת להמחיש את עליונותה של בריטניה. מלבד אלת הניצחון ניתן לראות פסלים של אלי מים וחיות ים המקיפים את הכיכר, לצד אוניות מלחמה, כדי להמחיש גם את עליונותה הימית של האימפריה הבריטית (למי שזה מזכיר את מזרקת הנהרות
שבכיכר נבונה ברומא – זה לא בכדי). את הכיכר מקיפים אריות ברונזה ודמויות ברונזה, שמטרתם לציין את השלום והפיתוח, החקלאות והמדע (חלקם נתרמו על ידי נתיני המלכה שבניו זילנד).

פסלה של המלכה ויקטוריה (צילום מקורי)

סיורים ואטרקציות באזור כיכר ויקטוריה

כל הסיורים שמגיעים לארמון בקינגהאם עוברים כמובן גם בכיכר ויקטוריה, כמו הסיור הזה שמשלב גם צפייה בטקס החלפת המשמרות בחצר הארמון או סיור על אופניים באזור, וכך גם אוטובוס התיירים של לונדון שמגיע לארמון בקינגהאם (להזמנת כרטיסים לחצו כאן). בנוסף ישנם מגוון סיורים בארמון בקינגהאם – בארמון עצמו, באורוות המלכותיות או בגלריית המלכה – על כולם תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר באנדרטת ויקטוריה

מידע שימושי על כיכר ויקטוריה

  • כתובת: Buckingham Palace, London SW1A
  • איך מגיעים?
    • טיוב: תחנות Green Park, Hyde Park Corner קו Victoria
    • אוטובוס: קווים 11, 211, C1 ,C10
  • מחיר: חינם