כיכר ואצלב בפראג היסטוריה,מסעדות ובילויים | Václavské námestí

מידע כללי

כיכר וצלאב (Wenceslas Square)  היא הכיכר המרכזית של העיר החדשה של פראג וידועה גם בשם “כיכר הרפובליקה”. היא ממוקמת במרכז העיר החדשה בפראג. הכיכר הינה למעשה שדרה ארוכה (כ-750 מ’) בעלת רחבה, הנמתחת מהעיר העתיקה לכיוון דרום-מזרח: מהמוזיאון הלאומי עד לרחוב הקניות האופנתי “נה פריקופי” (Ma prikope).

כיכר ואצלב בשעת שקיעה

ההיסטוריה של כיכר ואצלב

כיכר ואצלב נבנתה במאה ה- 14 ע”י המלך קארל בכדי לשמש כשוק סוסים, אך במהלך השנים היא הפכה למקום מסחר, מפגשים המוניים והפגנות. במשך הדורות הפכה הכיכר למנציחת הלאומיות הצ’כית ואירועים לאומיים רבים התחוללו בה. ההפגנה המפורסמת ביותר שהייתה בכיכר הייתה זו שהציתה את המרד הצ’כי בשלטון הקומוניסטי. לאחר שלושה שבועות דרמטיים של מחאה בחודשים נובמבר-דצמבר של שנת 1989 הביאה ההפגנה ל”מהפיכת הקטיפה” והפילה את השלטון הקומוניסטי בצ’כיה. בכיכר זו הרפובליקה הצ’כית הכריזה על עצמאותה, ובנוסף הוכרז בה על סיום מלחמת העולם השנייה.

הארמון הלאומי והפסל של המלך ואצלב

הכיכר ממשיכה לשמש כאתר מחאה לאומית ובינלאומית גם בימינו. כאן הפגינו רבים מתושבי צ’כיה נגד הצטרפות לגוש היורו, ונגד החלטות קרן המטבע הבינלאומית. כיום הכיכר סואנת במיוחד בימי החגים הלאומיים של הצ’כים. ביום העצמאות הצ’כי מוצבים בכיכר מסכים רבים המציגים את ההיסטוריה של פראג וזכייתה בחירות מהשלטון הקומוניסטי (לצד ליציני רחוב וחגיגה כללית).

מה רואים היום בכיכר ואצלב?

כאמור, הכיכר היא למעשה שדרה מלבנית ארוכה, בה ניתן לראות כמה מהסמלים הלאומיים החשובים של הצ’כים: כנסיית ואצלב הקדוש ואת פסלו העשוי ברונזה. ואצלב היה המלך מהמאה ה-10, שנחשב בעיני הצ’כים כמי שחיבר בין השבטים באזור ואחראי על הפיכתם לעם, ולכן הפך בעיניהם לקדוש ולמגן העיר ואזור בוהמיה בכלל. ליד בפסלו נמצאות דמויותיהם של קדושים אחרים המשויכים לעיר, כמו אגנס – נערה בת שתיים עשרה שהפכה לקדושה לאחר שסירבה להינשא לבנו של השליט הרומי והאגדה מספרת שנזרקה לרחובות במערומיה (ישנן גרסאות רבות המסבירות כיצד נשארה בתולה, המפורסמת שבהן טוענת שהתפללה ושיער כיסה את גופה) ולאחר מכן הוצאה להורג; לודמילה – האמא הקדושה של הבוהמיינים ואמו של ואצלב עצמו; אדאלברט – הבישופ של פראג; ופרוקופ – קדוש נוצרי (שנולד בכלל בירושלים ומסופר שניצר 6,000 ברברים רק על ידי חשיפתם לצלב).

האנדרטה לזכרו של יאן פאלך

ליד הפסל של המלך ואצלב ישנה מצבה של גיבור לאומי אחר בשם יאן פאלאך (Jan Palach), צ’כי שהצית את עצמו במחאה על הפלישה הסובייטית לפראג ב-1968 (מקום ההצתה מסומן בצלב על הרצפה). ההצתה העצמית של פאלך פתחה בהפגנות ומחאות של המוני סטודנטים והוא הפך לסמל למאבק העצמאות של הצ’כים עד היום. ליד מצבה עומד בגאון המוזיאון הלאומי וארמון קורנה היפה.

כיכר ואצלב היא מוקד של חיי לילה וסביבה נמצאים לא מעט מסעדות, חנויות ומועדונים. 

אך בכיכר אין רק היסטוריה או לאומיות. היא מלאה בבתי מלון, מסעדות, חנויות, ואפילו בית קזינו. כדי להגיע לחנויות הזולות יותר כדי לרדת קצת במורד הרחוב ולהתרחק ממרכז הכיכר.

המוזיאון הלאומי (Marodmi muzeum)

מבנה המוזיאון עצמו הוא למעשה המוצג העיקרי של המוזיאון. המבנה המרשים בעל כיפת הזכוכית, שתוכנן בידי יוזף שולץ ונבנה בסוף המאה ה-19 (1885-1890), בנוי בצורה המזכירה מוזיאונים אחרים בעולם כמו בפריז ובלונדון. הבניין הוא אחד המבנים היפים ומעוררי הרושם בפראג. כבר בכניסה אפשר לראות דמויות מדהימות המוארות במנורות נחושת, מתחת לכיפת הזכוכית נמצאת גולת הכותרת של המוזיאון: פסלים של מלומדים ואומנים צ`כים. מלבד הפסלים של גיבורי התרבות של פראג, מוצגות תערוכות בנושא חקר הטבע, הארכיאולוגיה והאמנות.
המוזיאון מתמקד בעיקר בסמלים לאומיים ולמבקר ביקור קצר בעיר מספיק המבט מבחוץ במבנה הניאו רנסנסי של המוזיאון. היות ובימים אלו המבנה המרכזי של המוזיאון בכיכר ואצלב סגור למבקרים לרגל שיפוצים, בהחלט אפשר לוותר על הביקור במוזיאון (את מרבית התערוכות ניתן לראות במבנה החדש הנמצא מאה חמישים מטר צפונית למבנה הישן).

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

לינה בכיכר ואצלב

לינה במלון או בדירה באזור כיכר ואצלב מתאימה למי שמעוניין להשיג לינה זולה יחסית בפראג (לינה באזור יותר זולה מלינה באזור העיר העתיקה). מי שלן סמוך לכיכר אינו נמצא במרחק הליכה מכיכר העיר העתיקה או גשר קארל אך עדיין הנגישות לאזורי התיור המרכזיים של פראג מאוד נוחה מאזור זה. אנו ממליצים על Grandium Hotel Prague למעוניינים במלון יוקרתי ביחס לאזור. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור ב Hotel “”Palác U Kočků”” by Prague Residences, Palace At the Cats . לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת Cathedral Prague Apartments היא אופציה טובה באזור. תקופת קיץ היא התקופה העמוסה ביותר בפראג ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. למתלבטים, ניתן למצוא בקישור הזה מקומות לינה עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה בכיכר ואצלב כדאי להיכנס לעמוד מלונות ליד כיכר ואצלב. (לעוד מידע על מלונות בפראג)

כיכר ואצלב – אחד האזורים הפופלארים ללינה בעיר החדשה של פראג – מומלץ להזמין לינה מראש (לפרטים והזמנת לינה באזור עם אפשרות ביטול)

המלצות "הכל על" למבקר בכיכר ואצלב




  • מומלץ להגיע לכיכר דווקא בשעות הערב, אז המקומיים ממלאים אותה והתאורה של הפסל והמוזיאון הלאומי מיוחדת ביותר.
  • אפשר להסתפק בצפייה במוזיאון מבחוץ ולוותר על הביקור בו. המוזיאון לא כל כך מעניין עבור תיירים, ומי שנמצא בעיר בין שלושה לחמישה ימים עדיף שינצל את הזמן עבור פעילויות אחרות.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו מרכז פראג: סיור קלאסי בעברית וסיורים מודרכים בפראג בעברית.
  • אם ברצונכם לעשות קצת קניות, לא כדאי להיכנס לחנויות ברחבי הכיכר. לכו במורד הרחוב לתוך העיר וקנו בחנויות של המקומיים (כך תשלמו פחות). אפשרי גם לעבור בשוק ברחוב – Havelska הסמוך (פתוח כל השבוע מתשע בבוקר עד שעות הערב).
  • יש בכיכר כמה מסעדות ופאבים מצוינים. פשוט היכנסו לאחד מהם ותוכלו להזמין אווז או דמפלינג לצד בירה מקומית.
  • אומנם פראג היא עיר יחסית בטוחה אך חשוב לדעת שבשעות המאוחרות לא נעים להסתובב ליד הכיכר כיוון שהיא מושכת לעיתים טיפוסים לא נעימים.
  • הכיכר מארחת הרבה מאוד אירועים. היא הופכת צבעונית במיוחד כשמתקיים בה שוק הפסחא, ובו תוכלו למצוא בין היתר מגוון ביצי פסחא אשר משובבות את העין והיא לא פחות שוקקת בתקופת הכריסמס או בימי החגים הדתיים והלאומיים האחרים שנחגגים בעיר.
  • אל הכיכר ניתן להגיע בקלות ובנוחות בעזרת המטרו והטראם התחנה נמצאת ממש על הכיכר (ראה עוד תחת תחבורה ציבורית בפראג).
  • גולשים רבים באתרנו ובקבוצת הפייסבוק פראג למטיילים – Prague for Travelers המליצו על מלונות באזור זה. להמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות בפראג - המלצות גולשים.
  • מחיר (המוזיאון הלאומי): 60 קרונות, צעירים, סטודנטים וקשישים 40 קרונות.

המלצה לקריאה נוספת:

מידע שימושי למבקר בכיכר ואצלב ובמוזיאון הלאומי

שעות פתיחה

טיפה מסובך אז שימו לב: שישי-שני 10:00-18:00, כל שלישי הראשון של כל חודש המוזיאון סגור! שאר ימי שלישי 10:00-18:00, כל רביעי הראשון של כל חודש 10:00-20:00 שאר ימי רביעי 9:00-18:00.

כתובת

Václavské námestí 68

אתר רשמי
הגעה
directions_subway

חשמלית (טראם)
 קוים 6, 9, 18, 22, 23 ולרדת בתחנת Narodni triad

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1011" zoom="17"]