1. עמוד הבית
  2. »
  3. פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טלפון, גלישה ואינטרנט בצ’כיה (2024) | לחסוך כסף ולחץ ולהישאר מחוברים

טלפון, גלישה ואינטרנט בצ’כיה (2024) | לחסוך כסף ולחץ ולהישאר מחוברים

האם לעשות חבילת גלישה ושיחות? מתי ולמי זה משתלם ואילו אופציות אחרות קיימות למטייל בצ’כיה?

 

מידע כללי

צ’כיה היא מדינה מתפתחת (אחד השווקים המצויים בצמיחה הגבוה ביותר באירופה), לכן כמו כל מדינה הנמצאת בשלבי פיתוח רציניים כגון אלו יש בה לא מעט פתרונות גלישה וטלפון (במיוחד בערים הגדולות והמתויירות כמו פראג, צ’סקי קרומלוב ופילזן). בדף זה נשתדל לתת מידע קצר על חלקם וננסה לעזור לכם להחליט במה לבחור.

הזמנת כרטיס SIM צ'כי

פעמים רבות זוהי האופציה הזולה ביותר. השימוש בכרטיס ה-SIM המקומי הוא לפי תנאי החברה המקומית ויוזיל משמעותית את מחירי השיחות המקומיות ואת עלויות הגלישה. בצ’כיה אפשר לקנות כרטיס SIM בכל מקום (קיוסקים, תחנות רכבת, דוכן עיתונים וכו’). בקניית ה-SIM המקומי תחסכו את עלות הגורם השלישי (הרשת המקומית שלכם בארץ), תקבלו מספר מקומי ותשלמו מחיר רגיל כמו כל לקוח של הרשת המקומית הצ’כית אליה משתייך כרטיס.

החסרונות של שיטה זו הם:

  • יש לקחת בחשבון שבמידה ולא רוכשים כרטיס סים כבר בשדה התעופה יש לדעת איך מגיעים ממנו למקום הלינה שלכם מראש, שכן לא תוכלו להיעזר באפליקציות כמו גוגל מפס או אפליקציות להזמנת מונית. גם במידה וקבעתם עם נהג לא תוכלו ליצור איתו קשר ללא כרטיס סים.
  • יכולות להיות תקלות מרגיזות בהתקנת הסים במכשיר שלכם ואז קשה לתפעל את התיקון שלהן באנגלית / צ’כית. למשל, אם יש לכם מכשיר ישן החסום לסים זר, עליכם לפתוח אותו אצל חברת הסלולר שלכם, אחרת הוא לא יעבוד (תופעה שהולכת ונעלמת עם חקיקת החוק שמונע זאת מחברות הסלולר).
  • השיחות הנכנסות מישראל והשיחות היוצאות לישראל יקרות יחסית – למטלפנים אליכם או לכם כמקבלי השיחה. לכן יש לקחת בחשבון שלא כדאי לערוך שיחות טלפוניות, אלא להשתמש באפליקציות המאפשרות שיחה באמצעות האינטרנט – למשל אפשרות לשיחה קולית בואצאפ.

כמה המלצות למזמינים SIM צ’כי

  • כדי למנוע בעיות, זיופים והונאות (מניסיון מר של גולשים שלנו) בכל האמור בקניית סים מקומי צ’כי, שימו לב כשאתם קונים את הסים שהוא באריזתו המקורית, אל תתפתו לשום דבר אחר. קבלו את הסים ליד והוציאו אותו מהאריזה בעצמכם.
  • לעומת זאת, תדרשו את עזרת המוכר בהתקנת הסים, הזמנת החבילה וההטענה שלה.
  • אם אתם בוחרים להזמין SIM מקומי, כנראה שמה שחשוב לכם הוא להוזיל מחירים. לכן, אנו ממליצים להימנע מהזמנת SIM בשדה התעופה של פראג, המחירים שם יהיו יקרים מאילו שתשיגו בעיר עצמה.
  • להשיג סים מקומי בצ’כיה זה די פשוט במרכזים העירוניים כאשר אתם יוצאים לחלקים הכפריים יותר למשל באזור שומבה, זה קצת יותר מסובך.

סים אלקטרוני - E-Sim

אפשרות נוספת שהולכת ונהיית פופולארית יותר היא רכישה של סים אלקטרוני. אפשרות זו חוסכת את כאב הראש של רכישת סים בצ’כיה ואת החלפת הכרטיס עצמו. אתם למעשה נשארים עם אותו המכשיר ואותו הכרטיס ורק צריכים לבצע כמה פעולות באינטרנט כדי לאפשר גלישה במחירים נוחים ונמוכים עם המכשיר שלכם בחו”ל. באמצעות סים אלקטרוני תוכלו לבחור את החבילה שמתאימה בדיוק לצרכים שלכם וככה לשלם רק על מה שנחוץ לכם. החסרון של אפשרות זו שכרגע היא עוד לא זמינה בכל המכשירים הניידים, לפני ההזמנה תוכלו לוודא שהמכשיר שלכם אכן מתאים לשירות.

 

חבילות סלולאר וגלישה בצ'כיה וחברות סלולאר וטלפון בצ'כיה

בצ’כיה פועלות חברות סלולאריות רבות. הגדולות שבהן הן:

החבילות הפועלות בפראג  מחולקות לחבילות בהן הלקוח משלם סכום גלובאלי, חבילות בהן הלקוח משלם לפי השימוש בפועל וחבילות בהן תדרשו לשלם מראש עבור הטענת המכשיר שלכם בדקות שיחה (פריפייד).
למי שמעוניין בהזמנת חבילת טלפון סלולארי וחיוג בינלאומי בתוך צ’כיה ומצ’כיה לישראל – ישנם מספר שיקולים חשובים שעליו לקחת בחשבון:

  • יעד ההתקשרות
  • הזמנים בהם מתבצעות שיחות הטלפון
  • כמה אתם מתכננים לדבר ולהתקשר

חשוב לדעת: חלק מהחבילות לא מתאימות לתייר הממוצע אלא למי שנשאר זמן רב בצ’כיה (חברות הטלפון השונות מבקשות התחייבות ויש גם קנסות יציאה!). ככלל אנו ממליצים לכם לא להזמין חבילות גדולות  מידי, עדיף להזמין חבילה מוגבלת ואם יש צורך להזמין חבילה נוספת שוב.




הזמנת חבילות גלישה ושיחות מחברות הסלולר הישראליות

אופציה זו היא היקרה ביותר, אך הנוחה והפשוטה ביותר ועם הכי פחות תקלות. לכן היא מאוד אהובה ופופולארית בקרב מרבית התיירים שאינם “תיירים מקצועיים” (תיירים שאינם טסים לחו”ל יותר מפעמיים או שלוש בשנה). באופציה זו אומנם משלמים יותר כסף, אך מקבלים שירות לקוחות בעברית ולרוב מצליחים לשמור על המספר המקורי. אנו ממליצים על אופציה זו למי שטס למספר ימים מועט (פחות משלושה שבועות), למי שמעדיף נוחות על כסף, מומלץ לבעלי משפחות שחשוב להם לצמצם את עלות השיחות הנכנסות ולמי שחשוב לו לשמור על מספר הפלאפון המקורי שלו.

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

כרטיס סים בינלאומי

ישנם כרטיסי SIM של חברות בינלאומיות המאפשרים לנדוד בין מדינות לצורך תקשורת באירופה באמצעות המכשיר הסלולארי. היתרון הוא שאין צורך להחליף את המכשיר או את הכרטיס. החסרון הוא שלכל כרטיס SIM בינלאומי יש את המדינות שבהן הוא “חזק” ומדינות שבהן הוא מעניק כיסוי פחות טוב. אופציה זו טובה לדעתנו לתיירים שטסים יחסית הרבה ולמגוון יעדים משתנה (תיירים הנוסעים מספר פעמים בשנה לטייל, מדריכי טיולים, אנשי עסקים וכדומה) – עבורם זו האופציה הטובה ביותר. עוד קבוצה של תיירים שיכולים להנות מזה, היא משפחות או קבוצות שנוסעות לטיול ומזמינות ראוטר נייד שנוסע איתם ובו מתקינים SIM בינ”ל, כך שאפשר לגלוש באינטרנט בטיולים ארוכים בקראוונים למשל.




המלצות כלליות נוספות

  • משכירים רכב? היום יש אפשרות להשכיר עם הרכב בצ’כיה גם תוסף המייצר ווי פי בתוך הרכב. זה לפעמים יכול לצמצם את המחיר לתיירים המעוניינים בגלישה בלבד ולא זקוקים לגלישה מחוץ לרכב ומחוץ למלונות בהם הם לנים.
  • אין בעיה למצוא חיבור Wi-Fi בצ’כיה (בערים הגדולות). בצ’כיה החיבור של הרשת הוא מהיר כמו בישראל, בכל מקרה אנו ממליצים לבדוק האם המלון שלכם מאפשר גלישה חופשית בתוכו
  • כדי למצוא נקודות חמות בצ’כיה (ובכל מקום) בהם יש רשת Wi-Fi היכנסו לקישור הבא:
    https://www.hotspot-locations.com/modules.php?name=HotSpots
  • רשת החשמל ברפובליקה הצ’כית עובדת במתח של 230 וולט ובתדירות של 50 הרץ. השקעים הינם עם שני חורים, כך שאם המטען שלכם הוא בעל שלושה חיבורים יש לקחת איתכם מתאם חשמלי.

המלצות של גולשים לטלפון וגלישה בצ’כיה:

  • נתנאל: אני ממליץ לקנות כרטיס סים מקומי (אני קניתי של חברת וודפון). הוא עלה לי 200 קרונות (כ-40 ש”ח) והוא הספיק לכ-25 דקות שיחה לארץ. ניתן להטעין אותו (מינימום 200 קרונות בכל הטענה) או לקנות כרטיס חדש. בסוף כל שיחה מופיעה שורה המיידעת אתכם כמה כסף נותר לכם בכרטיס ואפשר להתכונן בהתאם.
  • טל: אנחנו רכשנו מהמפעילה בישראל (012) חבילת גלישה של 1G לגלישה בחו”ל ב139 ש”ח למכשיר אחד בלבד, ופתחנו דרך המכשיר נקודה חמה לשאר הסמארטפונים. טחנו ווייז וגוגל מאפס, חיפוש בגוגל, ווטסאפ וכו’ (אך נזהרנו לא להוריד סרטונים ומדיה) והספיק לנו לחמישה ימים מלאים.
    שיחות לארץ ושיחות נכנסות ביצענו באמצעות BPhone בעיקר על ה wi-fi של המלון והמסעדות בהן שהינו, אך כשהיה צורך השתמשנו ב BPhone גם בדרכים על ה 3G.
  • יבגני בריטבין: ​קנינו בשדה התעופה כרטיס SIM מקומי של חברת Vodaphone. אפשר לקנות לכרטיס זה חבילות גלישה בנפחים שונים. לנו 1Gb הספיק לכל הטיול בפראג ושלמנו רק 70 שקלים!.
  • שירן:  אני ממליצה לכל מי שנוסע לפראג לקחת סים אסטוני. כן נשמע מוזר אבל.למרות שבהתחלה חששנו לא הצטערנו. הסים עלה רק 150 שקלים, וכל השיחות הנכנסות לא עלו לנו כלל (הם עלו למי שהתקשר שזה בעיה שלו לא 🙂
  • משה: שימו לב ניתן לקנות Sim בשדה תעופה פראג, אבל עולה פי 2 מאשר בעיר, אני אישית קניתי בפלדיום מטעמי נוחות
  • נתנאל: וודאפון טובים ואחלה קליטה בכל מקום שהייתי לפחות (בעיר ואפילו בדרזדן). בכלל, Vodafone הכי טובים באירופה גם קליטה וגלישה מעולה עדיף לא לקנות בשדה תעופה שם יותר יקר
  • לתגובות, ​הוספת עצה ומידע נוסף

תגובות והמלצות אילו עלו על בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פראג למטיילים – Prague for travelers:

  • האם יש למישהו מידע לגבי סים מקומי, איפה קונים ,כמה עולה תודה מראש.
    • יש רשת שנקראת O2 וסים של 1 ג’יגה גלישה עולה בסביבות ה 400 קרונות
    • קנינו בT -mobile 1 גיגה ב200 קרונות בלבד.4 גיגה עולה 400 קרונות.
  • ערב טוב, האם ניתן לקנות סים ולשמור על מספר הטלפון הקיים?
    • ה בדיוק אתה מתכוון?בארץ נראה לי שיש אופציה לקנות סים בינלאומי בחברה ולעשות “עקוב אחרי” (אין את זה בכל חברה). בחו”ל אתה קונה סים בינלאומי והוואטסאפ נשאר עם המס’ הרגיל שלך (הישראלי) וככה אתה יכול לבצע שיחות בחינם. אני אישית קניתי סים עם אינטרנט בלבד (1GB) בT מובייל ב200 קורונה (כ34 שח) ושיחות עשיתי בוואטסאפ.
    • בנתבג יש את החברה 019 הם יכולים לעשות לך את הסים הבן לאומי כל שתקבל הודעות ושיחות מהמספר שלך