1. עמוד הבית
  2. »
  3. בריטניה 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. השכרת רכב באנגליה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

השכרת רכב באנגליה (2024) – הנחה בלעדית ואיך להימנע מטעויות

מטרתו של דף זה היא לעזור לכם להחליט האם ואיך כדאי להשכיר רכב באנגליה, איך למצוא את המחיר המשתלם ביותר עבורו ואת המידע החשוב לפני שמתחילים לנהוג.

השכרת הרכב באנגליה אינה פופלארית מאוד על התייר הישראלי. לרוב תיירים ישראלים מתרכזים בביקור בלונדון או משתמשים במערכות התחבורה הציבורית המצויינת לנסיעות בין הערים המרכזיות והפופלאריות האחרות (בעיקר מנצ’סטר וליברפול) או משתמשים בסיורים היומיים היוצאים מלונדון (למי שמתלבט האם לקחת רכב או לקחת סיור יומי ראו פרטים מקיפים בנושא פה).

הפחד מהנסיעה ההפוכה והעובדה שנוהגים בצד שמאל ולא ימין מפחידה חלק לא מבוטל מהישראלים  – אנו יכולים לומר שתוך כמה דקות נסיעה מתרגלים.

הביקוש לרכבים באנגליה מאפריל מתחיל לעלות ומגיע לשיא שלו ביולי אוגוסט ונשאר גבוהה עד סוף אוקטובר. אם אתם מתכננים להזמין רכבים לימים אילו אנו ממליצים לעשות כמה שיותר זמן מראש במיוחד אם מדובר ברכבים גדולים, אוטמטיים, ג’יפים או רכבים אחרים פחות זמינים. אם אתם חוששים מהתחייבות ארוכה אפשר לבצע את הזמנת הרכבים פה עם אפשרות ביטול חינם. לרכבים בינונים, קטנים או ידניים יש פחות לחץ אך עדין מומלץ. להבטיח הזמנה מראש. אפשר לעשות את כל ההזמנות לרכבים באנגליה בקישור זה הכולל הנחה לגולשי הכל על.

אין הבדלים גדולים בין הערים השונות ללקיחת הרכב. לרוב ישראלים יבחרו לקחת את הרכב בלונדון (ראו מידע מפורט תחת השכרת רכב בלונדון) וממנה יצאו לרחבי בריטניה אופציות פופלאריות אחרות להשכרת רכב באנגליה הם ליברפול ומנצ’סטר (ראו גם השכרת רכב במנצ’סטר והשכרת רכב בליברפול).

האם צריך רכב באנגליה?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג החופשה שלכם. נוסעים רק לערים? מבקרים רק בלונדוןליברפול או מנצ׳סטר? המלצתנו היא לא להזמין רכב. אין בכך צורך וזה אפילו יכול להפוך לנטל. החנייה בתוך הערים קשה, ובחלקן יש צורך בתשלום אגרה על כניסה לרחובות המרכזיים. בנוסף, התחבורה הציבורית מצוינת ותביא אתכם כמעט לכל מקום בעיר (ראה תחבורה בלונדון).

אם אתם נוסעים לצורך עסקים באזורים פחות מתויירים, או שאתם מתכננים לצאת מהעיר למרחבי אנגליה (וודאי אם אתם נוסעים למרחבים של ווילס, סקוטלנד או אירלנד), השכרת רכב היא חשובה וכמעט הכרחית. התחבורה הציבורית בפריפריה של אנגליה מאוד יקרה, ורכב מאפשר לכם עצמאות.

חברות מומלצות להשכרת רכב באנגליה

Rentalcars - זירת ההזמנה הגדולה ביותר בעברית

מאפשרים הזמנת רכב באנגליה עם אפשרות ביטול בחינם ומערכת השוואת מחירים בעברית עם שירות לקוחות באנגלית. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול
AutoEurope - שירות לקוחות מלא בעברית והנחה בלעדית לגולשי הכל על

הנחה בלעדית לגולשי הכל על של 10% ממחיר ההשכרה עם אפשרות ביטול חינם עד 48 שעות לפני מועד לקיחת הרכב ובמחירים תחרותיים ביותר במרבית ההשוואות שביצענו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם הנחה בלעדית
Ofran - שירות לקוחות צמוד בעברית

Ofran מצטיינת בשירות הלקוחות שלה, ונותנת מענה מקצועי ומהיר בעברית לאורך כל שלבי השכרת הרכב - משלב הזמנת הרכב ועד שמחזירים אותו. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה עם שירות בעברית
Economybookings - זירת הזמנת רכבי הלואו קוסט הגדולה בעולם

מגוון אפשרויות רכבים באנגליה בדגש על רכבי לואו קוסט. למידע נוסף...

←לחצו כאן להצעות רבות לרכבי לואו קוסט
Discover Cars - פלטפורמת השוואה בינלאומית להשכרת רכב

מציעים מגוון רחב של ספקים ואת המחירים הנוחים ביותר מבין שאר פלטפורמות ההשוואה באנגליה. למידע נוסף...

←לחצו כאן להזמנה ממגוון גדול של ספקים




איך להשיג את המחיר הטוב ביותר להשכרת רכב באנגליה?

  • חשבו איפה אפשר לצמצם. תמיד חשוב להבין איזה רכב בדיוק אתם צריכים ובכך לא להוציא יותר מידי (ולחילופין לא להתנייד עם רכב חלש או קטן מידי). רכב עם הילוכים יהיה זול יותר, כך גם רכב קטן וכדומה (אם אתם זוג, רכב מקטגוריית “מיני” יכול להספיק לכם). אין הרים גבוהים מאוד באנגליה ולרוב הטיולים אינם מתמקדים בשטח – אם כך הדבר הוא אצלכם אתם יכולים להסתפק ברכב קטן ולא מאוד חזק.
  • חפשו הנחות. יש לא מעט מבצעים והוזלות ושווה לבדוק אותם. אפשר לבדוק את המחירים פה עם 10% הנחה לגולשי הכל על.
  • השתדלו להביא מכשיר ניווט (GPS) משלכם, להגיע עם חבילת גלישה או לקנות כרטיס סים מקומי. הוספת המכשיר על בסיס חברת ההשכרה יקרה מאוד! מצד שני לא מומלץ לנסוע באזור ללא מכשיר ניווט. בימינו כשלרוב האנשים יש סמטרטפון אפשר להשתמש די בקלות באפליקציות ניווט בפלאפון. המלצה שלנו- כדאי להוריד את האזור בו אתם מטיילים ״אופליין״ לאפליקציה כך שהוא יהיה זמין לכם גם אם אתם מסתובבים בלי כרטיס סים מקומי / בינלאומי. אפשרות אחרת היא להירשם לאחת מהחבילות לשימוש בוויז או גוגל נוויגטור ללא הגבלה.
  • בעונות התיירות (כלומר- בקיץ) – הזמינו מספיק זמן מראש. דגש זה הוא בעיקר לרכבים בעייתים כמו רכבי 4*4, קארוונים ורכבים גדולים. אם לא תזמינו מראש ישארו לכם מעט אופציות ותצטרכו לשלם מחיר מופקע. לעיתים גם לא תמצאו את הרכב אותו אתם רוצים. בעוד שבטיסות ברגע האחרון אפשר למצוא דילים, ומלונות ברגע האחרון הרבה פעמים תמצאו דילים מעולים – לרכב שכור כמעט אף פעם אין משמעות לרגע האחרון (פשוט יש מחיר שלחברות ההשכרה לא משתלם להשכיר את הרכב שלהם). מניסיון שלנו- אין הצדקה להזמנת הרכב בזמן החופשה עצמה, המחירים באנגליה עצמה כמעט תמיד יקרים יותר ויכולתכם לבצע השוואת מחירים טובה נפגעת. למי שחושש מהתחייבות – לחצו כאן להזמנת רכבים באנגליה עם אפשרות ביטול
  • נסו לתכנן את הטיסה שלכם לאנגליה בסופה של תקופה עמוסה (בסוף הקיץ, אחרי החגים הנוצריים), או בתחילת החורף. במילים אחרות, לפני ואחרי המוני התיירים. כך תשיגו דילים טובים גם לטיסות למלונות וגם לרכבים השכורים.
  • אם אתם מתכננים נסיעה קצרה, ולא צריכים לאסוף רכבים בלילות אנו ממליצים להסתפק בחברות מקומיות ולואו קוסט (ראו פה מגוון הצעות מחיר לרכבי לאו קוסט באנגליה) – יש להן הצעות טובות וזולות. אם אתם מתכננים נסיעות וטיולים ארוכים יותר, ובמיוחד אם הנכם מתכננים לעבור את הגבול למדינות שכנות – אנו ממליצים לקחת רכב מחברה גדולה ובינלאומית (גם במקרה זה יש לוודא את כמות הנהגים בתוכנית ההשכרה שלכם, והאם יש או אין הגבלת קילמוטרז’ ליום השכרה – היבטים בעייתים לרוב בעיקר בחברות לואו קוסט אך לעתים גם בחברות אחרות). שימו לב: ברכבי לואו-קוסט רבים יכולה במקר להיות הגבלת קילומטרז’ על והיבטים מיוחדים כמו מעבר למדינות שכנות מומלץ לבדוק היטב ולא להתפתות למחיר הנמוך שיכול לקפוץ משמעותית. במקרים כאלו שווה לבדוק למשל את האופציות שיש פה.
  • לקיחת רכב מתחנה אחת והחזרתו בתחנה שניה תלווה בתוספת תשלום. במידה ומדובר בשתי תחנות באותה עיר (למשל רכב שנלקח בשדה והוחזר במרכז העיר או להיפך) התוספת תהיה נמוכה. לקיחה והחזרה בתוך אנגליה, למשל לקיחת רכב בליברפול והחזרה במנצ’סטר תלווה בתוספת יקרה יותר, כאשר התוספת הגדולה ביותר תהייה לקיחה והחזרה בשתי מדינות שונות למשל לקיחת רכב בבריטניה והחזרה באירלנד או צרפת) – לעיתים עדיף להחזיר את הרכב בתוך המדינה בה הוא נלקח בריטניה לעבור את הגבול למדינה השכנה ברכבת או תחבורה ציבורית לעיר שכנה ושם לקחת רכב אחר להמשך הטיול

דברים נוספים שכדאי לדעת על השכרת רכב באנגליה

דרישות גיל

  • ברוב החברות להשכרת רכב הגיל המינימלי הוא 21 ואין גיל מקסימלי, מצד שני ישנן חברות המגבילות את גיל ההשכרה לגילאים אחרים כמו לפחות 23, 24 או 25. בנוסף, יש חברות שדורשות גיל מקסימום (מאפשרות הזמנה עד גיל 70-75). יש צורך לבדוק זאת בטרם ההשכרה (בדקו בתנאי הספק עבור הצעה של כל רכב או צרו קשר איתנו).
  • אם אתם בני 25-69 אין לכם בעיה לשכור רכב, אם לא יש צורך לבדוק את הפרטים היטב לפני הזמנה (קרא עוד על הגבלת גיל על השכרת רכב).

חוקי תנועה חשובים באנגליה

בבריטניה רשיון הנהיגה הישראלי תקף אך מוגבל ל-12 חודשים מיום הכניסה לאנגליה.
היות והנהיגה באנגליה הפוכה ממה שאנו רגילים אליו אז יש לשים לב כי:

  • ​בבריטניה נוהגים בנתיב השמאלי ועוקפים בימני (לוקח זמן להתרגל).
  • ​הכניסה לכיכר היא עם כיוון השעון, כלומר משמאל (הפוך מהארץ) ויש לתת זכות קדימה לרכב הבא מימין.
  • עוד משהו שקשה להתרגל אליו – המרחקים, המהירות וכו’ הכל מצויין באנגליה במיילים ולא בק”מ.

הגבלת מהירות

  • שטח עירוני: 30 מייל לשעה (50 קמ”ש), בחלק מהמקומות המהירות מוגבלת ל-20 מייל לשעה (30 קמ”ש).
  • כבישים בין עירוניים עם מסלול אחד: 60 מייל לשעה (95 קמ”ש).
  • כבישים בין עירוניים עם מספר מסלולים: 70 מייל לשעה (110 קמ”ש).
  • כביש מהיר: 70 מייל לשעה (110 קמ”ש).




מערכת הכבישים באנגליה

  • ישנם שלושה סוגים עיקריים של דרכים שאינן עירוניות:
    1. M Roads – כבישים גדולים 3-4 נתיבים.
    2. A Roads – בדרך כלל בין העיירות, או שני נתיבים על כביש אחד, או דרך שהיא נתיב אחד.
    3. B Roads – הדרכים הקטנות והצרות ביותר.
  • בערים המרכזיות (כמו לונדון) ישנה אגרה שיש לשלם במידה ונכנסים ברכב לאזורים העמוסים (Congestion Zone) של העיר בימים שני עד שישי, בין השעות 7:00-18:30.
  • באזורים הכפריים הכבישים צרים מאוד, מספיקים בדר”כ למכונית אחת ובעלי חומת אבנים שחורה או צמחייה סבוכה משני צדי הכביש. המהירות המותרת בכבישים מתפתלים וצרים אלו היא בערך 50 מייל.
  • הכניסה לתוך אזור האגרה מסומנת בתמרור עם האות “C” לבנה על רקע אדום (לרוב התשלום יהיה באזור ה-10 פאונד) תלוי בכביש ותלוי במשך הנסיעה שלכם.
  • למפת מערכת הכבישים המהירה באנגליה: https://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20120810121037/https://www.highways.gov.uk/business/documents/map(1).pdf

דלק באנגליה

  • עלויות הדלק באנגליה גבוהות מאוד, ויש לקחת זאת בחשבון (ליטר בנזין עולה כ-0.90 ליש”ט). מרבית תחנות הדלק פועלות בשיטת התדלוק העצמי (בחלק מהתחנות מעל המשאבה ישנו מתקן עם כפפות חד פעמיות). פשוט ממלאים דלק ורק לאחר מכן נכנסים אל הדלפק שנמצא בתחנה ומשלמים.
  • למרות שעדיין ניתן למצוא פרסומים לדלק בנפח של גלון (4.54 ליטר), התדלוק עצמו מתבצע לפי ליטרים.

נהיגת חורף באנגליה

  • עליכם להקפיד על ציוד נהיגת חורף (שרשראות שלג).
  • מומלץ להזמין רכב עם חימום גב וכסא, משמעותי כשהטמפרטורה נמוכה במיוחד.

חניה באנגליה

  • סימוני מדרכה:
    • קו צהוב כפול – אסור לחנות.
    • קו צהוב יחיד – ניתן לחנות רק בשעות מסוימות, יש לבדוק את השלטים כדי לקבל את תמונת המצב לגבי השעות האפשריות.
    • קן צהוב מודגש – מותר לחנות אבל יש לבדוק את השלטים (ישנן הגבלות מקומיות המפורטות בשלטים).
    • ללא קו ניתן לחנות חופשי.
  • אם אינכם רוצים לקבל קנס על חניה הקפידו לא לחנות סמוך למדרכות המסומנות בלבן, קו צהוב כפול או קו אדום כפול. הקנס על חניה באנגליה במקום מרכזי ללא תו הוא כ-30 ליש”ט (כ-250 שקלים).
  • כפי שכתבנו למעלה, לא פשוט למצוא חניה בערים המרכזיות ולעיתים אפילו בלתי אפשרי.
  • כאשר מחפשים מלון כדאי מאוד לקחת את זה בחשבון, למצוא מלון עם חניה במרכז הערים הגדולות זה מסובך (ראה מלונות בלונדון ומלונות עם חניה בלונדון).

מעבר למדינות שכנות עם רכב שכור

כלי הרכב שמספקות חברות ההשכרה השונות באנגליה צריכים להיות בעלי הגה בצד ימין, לכן מטיילים המבקשים להיכנס לאנגליה מיבשת אירופה (מנהרת תעלת למנש) ונוהגים ברכב סטנדרטי – אינם יכולים לעשות זאת ומסתכנים בקנסות גבוהים. מאותה סיבוה לא ניתן להעביר רכב שכור במעבורת מאנגליה ליבשת אירופה.

מפת תחנות השכרת רכב באנגליה