הרובע היהודי של פראג – המדריך המקיף ביותר בעברית | Jozefov

המדריך המקוצר לרובע היהודי בפראג

הרובע היהודי של פראג, צ’כיה, (מכונה גם יוזפוב) הוא עדות חיה ועכשווית להיסטוריה העשירה ומהרובדת של העיר פראג ככלל ושל יהודיה בפרט. הרובע, שהוקם במאה ה13, היה פעם מרכז משגשג לקהילה היהודית של פראג. ברובע זה חיו כמה מגדולי חכמי היהדות בימי הביניים המאוחרים ובעת החדשה, כאשר הדוגמא המפורסמת ביותר היא המהר”ל מפראג. ברובע היהודי של פראג השתמרו אוסף של מבנים היסטוריים, כמו בית הכנסת הישן חדש (staronova synagoga) ובית הקברות היהודי. מבני הרובע מציגים שילוב של סגנונות אדריכליים, מהסגנון הגותי ועד הבארוק. כיום הרובע היהודי בפראג הוא חלק בלתי נפרד ממרכז העיר ופנינה תיירותית משמעותית בו. בתי כנסת, בתי קברות יהודיים ומוזיאונים מציגים את המורשת היהודית של פראג, כאשר כל אלו מתקיימים במקביל לברים, מועדונים, מוזיאונים וארטקציות תיירותיות כמו מגדל הגשר (Staroměstská mostecká věž) וכיכר העיר הישנה (Staroměstské náměstí). השילוב בין הישן והחדש הופך את הרובע הזה למה שהוא- אטרקציה תיירותית חשובה ששום ביקור בפראג לא יהיה שלם בלעדיה. 

בית הקברות היהודי ברובע היהודי בפראגבית הקברות היהודי ברובע היהודי בפראג

מרבית התיירים המגיעים לעיר, ובמיוחד התיירים הישראלים, בוחרים לקחת סיור ייעודי ברובע היהודי בפראג, שעוזר לעשות סדר ולהבין את ההיסטוריה ותרבות של הרובע, ולבקר במונומנטים ההיסטוריים החשובים ביותר. ישנם כמה סיורים מודרכים מומלצים ופולאריים במיוחד, כמו סיור באורך 2.5 שעות הכולל ביקור בבתי הכנסת החשובים ברובע (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים), סיור קצר באורך 1.5 שעות הכולל גם הוא ביקור באטרקציות החשובות של הרובע אך ללא כניסה אל תוך בתי כנסת (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים) וסיור ארוך לקבוצות קטנות באורך של 6 שעות הכולל בנוסף לרובע היהודי ביקור בטירת הפראג הידועה (לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים). ישנם עוד סיורים מודרכים רבים המוצעים למבקרים בעיר. בעונת התיירות (הקיץ) המקום בסיורים עשוי להיגמר, ולכן מומלץ ביותר להבטיח את מוקמכם מראש בסיור שמתאים לצרכים ולרצונות שלכם. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים עם אפשרות ביטול בחינם לסיורים מודרכים ברובע היהודי בפראג לחצו כאן

אנו ממליצים לשלב את הביקור ברובע היהודי של פראג עם ביקור באטרקציות נוספות בעיר העתיקה של פראג, כמו גשר קארל ומצודת פראג. תוכלו לקרוא על אטרקציות אלו ועל עוד רבות נוספות בעמוד המקיף שלנו על אתרים מרכזיים בפראג.

בית הכנסת הישן חדש בפראג. מבתי הכנסת הידועים של הרובעבית הכנסת הישן חדש בפראג. מבתי הכנסת הידועים של הרובע

מבחינת לינה, הרובע היהודי של פראג הוא חלק מהעיר העתיקה של פראג, והלינה באזור מומלצת במיוחד למי שרוצה להיות קרוב מאוד לאטרקציות המרכזיות של העיר העתיקה ללא צורך להשתמש בתחבורה ציבורית כמעט בכלל. המחיר באזור זה גבוה יותר, אך לדעת רבים המיקום המעולה מייצר עסקה משתלמת. מקומות לינה מומלצים הם מלון חמישה כוכבים Four Seasons Hotel Prague, מלון ארבעה כוכבים Metropolitan Old Town Hotel – Czech Leading Hotels, מלון שלושה כוכבים Rezidence Dlouha 17 והדירה High Heaven. תקופת קיץ היא התקופה העמוסה ביותר בפראג ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה ברובע היהודי בפראג עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה ברובע היהודי בפראג כדאי להיכנס לעמוד מלונות ברובע היהודי בפראג.

הרובע היהודי בפראג- שוקק חיים. להזמנת לינה באזור לחצו כאןהרובע היהודי בפראג- שוקק חיים. להזמנת לינה באזור לחצו כאן

ההיסטוריה של הרובע היהודי

הרובע, אשר הוקם במאה ה- 13, ממוקם בין נהר הוולטובה לכיכר העיר העתיקה וזהו האזור היחיד בו בימים עברו הותר ליהודים להתגורר בעיר, כמו כן הוא אחד הרובעים המתויירים בפראג. ב-1848 נפתחו שערי הגטו והרובע היהודי, ושנתיים מאוחר יותר שונה שמו לרובע יוזפוב (Josefov), על שמו של השליט יוזף השני.

אחת הסיבות לפופולאריות הרבה של הרובע גם בקרב מבקרים שאינם יהודים היא שמלבד המורשת היהודית יש לו חשיבות אומנתית רבה מבחינת סגנונות הבנייה והממצאים שבו.

בית הכנסת קלאוס – דוגמא לבית הכנסת באדריכלות בארוקית ברובע.

רוב המבנים אותם רואים היום ברובע הם לא מהתקופה היהודית שלו אלא מבנים הבנויים בסגנון אר-נובו, שנבנו באזור סוף המאה ה-19 עת החליטה עיריית פראג לפתוח את הגטו ולשפץ את מרבית המבנים העתיקים שבו.כאשר הנאצים קיבלו במתנה את צ’כיה מארצות המערב, הפכו החיים של היהודים לבלתי נסבלים, כאשר ביקש היטלר להקים את המוזיאון שינציח את הגזע שהתכוון למחוק הוא החליט להקימו בפראג. לכן בניגוד לרובעים יהודיים רבים אחרים שהיו תחת שלטון הנאצים, לא רק שמבני הרובע לא נהרסו אלא הנאצים אף קיבצו חפצי יודאיקה מכל רחבי אירופה לפראג. כלל האתרים ברובע מאוגדים תחת שם אחד – “המוזיאון היהודי בפראג”, כאשר כרטיס אחד מאפשר כניסה לכל האתרים.

האתרים החשובים ברובע הם: מבני המוזיאון, בית העירייה היהודי, בתי כנסת, אולם זיכרון לזכר היהודים שהומתו בשואה ובית הקברות היהודי (בית הקברות היהודי העתיק ביותר בעולם).

מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

האתרים המרכזיים ברובע היהודי

המוזיאון היהודי בפראג – כניסה כללית:

המבנה המרכזי של המוזיאון היהודי הוא כנראה המוזיאון היהודי העתיק ביותר באירופה, כיוון שהוא נבנה עוד ב-1906 במטרה להנציח את זכרם של יהודי בוהמיה ומורהביה. המוזיאון כולל תצוגה של חפצי קודש ויודאיקה מכל רחבי אירופה בכלל ומפראג בפרט. האוסף המוצג במוזיאון הוא עדות להיסטוריה רבת השנים של היהודים באזור.

כאמור, כאשר הנאצים עלו לשלטון הם הסכימו להצעת הקהילה היהודית והפכו את הרובע למוזיאון שיוקדש לעם אותו הם חשבו שהם יסלקו מהעולם. כך הגיעו לפראג חפצי יודאיקה מכל רחבי אירופה. בימי השלטון הקומוניסטי הפעילות במוזיאון הייתה מצומצמת ביותר ורק לאחר מהפכת הקטיפה חזר המוזיאון לפעול בצורה סדירה. כיום המוזיאון מוחזק וממומן על ידי הממשלה הצ’כית שרואה בו (בצדק) מנוע תיירותי רב עוצמה ליהודים ובכלל.

המוזיאון היהודי בפראג

המוזיאון היהודי של פראג
(צילום: Feťour, רישיון)

בית הכנסת הישן חדש (staronova synagoga):

על אתר זה נכתב עמוד חדש המוקדש לו ראה – בית הכנסת הישן חדש (staronova synagoga)

בית הכנסת “החדש ישן” (ביידיש: אלט-נוי-שול) הוא מבנה בארוקי מרשים, וכנראה שהוא בית הכנסת העתיק ביותר שעודנו פעיל. היהודים בעיר אוהבים לקרוא לו גם “בית הכנסת על תנאי”, בגלל אגדה האומרת שבית הכנסת יעבור לירושלים כאשר המשיח יגיע.
בית כנסת זה הוא בית הכנסת של המהר”ל (שהצ’כים קוראים לו רבי לב). הסיפור המפורסם ביותר שנקשר לבית כנסת זה הוא סיפורו של הגולם מפראג שכנראה עצמותיו נמצאות בבית הכנסת.

סולם המתכת המוביל לעליית הגג של בית הכנסת – שם על פי האגדה מצויים שרידיו של הגולם
(צילום מקורי)

בבית הכנסת הזה קיימו במשך שנים תפילות (עד לא מזמן), אך במהלך העשור האחרון הוא הפך למוזיאון באופן מוחלט (המניין שנהג להתפלל בבית הכנסת עבר לבית הכנסת חב”ד).

בית הכנסת הזה הוא מיוחד בבנייתו ושונה לחלוטין מבתי הכנסת שאנו מכירים הן בגלל סגנון בנייתו הייחודי, הן בגלל שאולם התפילה המקורי נמוך מהרחוב הסמוך, והן בגלל זה שבמקור דלת הכניסה לבית הכנסת היא מהקיר הדרומי ולא כפי שנהוג היום אל מול ארון הקודש (הסיבה לכך שהוא כל-כך עתיק שהוא נבנה לפני כתיבת השולחן ערוך בו נכתבה הלכה זו)
עוד מידע שודאי יעניין רק את הדתיים שבנינו מעל הארון הקודש כתובה הכתובת דלמ”ע ראשי התיבות של הקטע המפורסם ממסכת ברכות “דע לפני מי אתה עומד…” (ברכות כח:).

המדהים הוא שבית הכנסת כל כך מיוחד שהוא אפילו זכה לכך שיוציאו עבורו בול בישראל:

בול בית הכנסת הישן חדש

מצא את ההבדלים: הבול של “בית הכנסת על תנאי” (מקור הצילום ומידע נוסף על סיפורו באתר התאחדות בולאי ישראל) וצילום של בית הכנסת ברובע היהודי
(צילום מקורי)

קרא עוד על בית הכנסת החדש ישן בפראג

בית הקברות היהודי:

בית הקברות היהודי הוא מהעתיקים שניתן לראות באירופה (הוקם בסוף המאה ה-15). ניתן לראות בו מעל 12,000 מצבות, ואיש אינו יודע כמה אנשים באמת קבורים כאן. ההערכות מדברות על מעל 100 אלף יהודים (הקבורה הייתה מתבצעת בכמה מפלסים), סידור הקברים הוא מבולגן וחסר סדר והאתר מקרין תחושה של הדר עתיק מחד ומחנק מאידך. בבית הקברות ניתן לראות גם את קברו של הצדיק המפורסם המהר”ל מפראג, יוצר הגולם. הקבורה בבית הקברות בוצעה במפלסים עקב חוסר במקום ולרוב סומנו על המצבה זהותו של הקבור, ומקצועו.

בית הקברות היהודי בפראג (צילום: cphoffman42)

מצבות מעניינות במיוחד:

  • מרדכי מייזל – המלך של יהודי פראג במאה ה-16 שהיה תעשיין ומנהיג ציבור, ועומד מאחורי לא מעט מבנים ברובע.
  • מצבת המהר”ל – שמשמשת ככותל המקומי וכתובת לבקשת בקשות.
  • המצבה העתיקה ביותר בבית הקברות – המצבה של הפייטן אביגדור קרא שנפטר בשנת 1439.

קרא עוד על בית הקברות היהודי בפראג.

בית העירייה היהודית (Zidovska radnice):

מבנה רנסנסי מהמאה ה-16 שנבנה על ידי מרדכי מייזל, פרסונה יהודית חשובה בתקופה זו. החזות הבארוקית שרואים בבניין היום היא תוצאה של שיפוץ מאסיבי שנעשה במאה ה-18. בגלל שילוב הסגנונות הנובע מהבניות הרבות שנעשו בבית הכנסת, המבנה הוא אחד המבנים המיוחדים ביותר שקיימים ברובע היהודי בפראג. למרות זאת, הוא לא המפורסם שבהם.

האטרקציה של מבנה זה היא ללא ספק השעון המיוחד, שמציג אותיות במקום מספרים ומחוגיו מתקדמים נגד כיוון השעון. (על יד בית העירייה ישנו מבנה בית כנסת נוסף בשם “בית הכנסת הגבוה”).

בניין העירייה היהודי פראג

השעון של בית העירייה הישן – מהמבנים המסמלים יותר מכל את תקופת הפריחה של הרובע היהודי
(צילום: Jim, רישיון)

ברובע היהודי אפשר גם לראות מספר מבני בתי כנסת נוספים:

בית הכנסת מייזל (Maiselova):

בית כנסת מהמאה ה-16 שנבנה על ידי מנהיג הקהילה היהודית דאז, מרדכי מייזל. מבנה זה אמנם שמר על יסודות מעטים מימי הרנסנס, אך רובו הוא מבנה בארוקי מתקופת בנייתו המחודשת במאה ה-19. הוא משמש כהרחבה של מבנה המוזיאון המרכזי.

בית הכנסת מייזל

הכניסה לבית הכנסת מייזל – בית הכנסת המפואר ביותר בפראג

בית כנסת פנקאס (Pinkasova):

בית כנסת עתיק ביותר מהמאה ה-15, שלאחר מלחמת העולם השנייה הפך להיות מוקדש כולו לילדים שהושלכו להורג מגטו טרזין.

בית הכנסת פנקאס

בית הכנסת פנקאס

בית כנסת קלאוס/קלזן (Klausova):

גם מבנה זה מימי המאה ה-16 נבנה על ידי ראש הגטו הפעלתן מרדכי מייזל. כמו רוב בתי הכנסת ברובע, גם מבנה זה שנמצא על יד בית הקברות של הרובע הוא אינו המבנה המקורי שנהרס במאה ה-17, אלא מבנה מאוחר יותר. כיום משמש המבנה כחלק ממוזיאון המנציח את חיי המשפחה היהודית.

בית הכנסת הספרדי (Spanelska synagoga):

בית כנסת זה הוא אחד מבתי הכנסת המיוחדים במערב אירופה, מפני שהוא מציג ערבוב מיוחד של מזרח ומערב – בארוק עם ערבסקות, סגנון מורי עם סגנון מרכז אירופי וכו’. בית כנסת זה הגיע לצ’כיה עם קהילה גדולה של יהודים מגורשי ספרד, והוא מהווה אחד הסמלים לאקלקטיות הרבה של תושבי העיר היהודיים. כיום גם בית הכנסת הזה הוא חלק מהמוזיאון היהודי, ובנוסף הוא מקיים אחת לתקופה קונצרטים והופעות של מוסיקה קלאסית, מוסיקה יהודית ומוסיקת עולם.
מבנה נוסף הוא מבנה חדר טהרה, המציג את דרך הטיפול במת על פי היהדות.

בית הכנסת הספרדי של פראג – שילוב של בניה מרכז אירופית עם השפעות אדריכלות מורית
(צילום מקורי)

נקודות עניין נוספות ברובע:

הבתים הקוביסטים

מתחם של מבנים קוביסטים שנבנה בתוך המתחם של הרובע העתיק. אין לאתר זה קשר ליהודי פראג אך הוא מושך אליו תיירים רבים המתעניינים באדריכלות ייחודית זו.

פסל פרנץ קפקא

יחד עם המהרל מפראג, קפקא הוא היהודי המוכר ביותר שצמח בפראג. היום הוא גיבור לאומי צ’כי (וניתן לומר שגם יהודי, וגם גרמני). אך מסכת חייו הלא פשוטה שכללה תחושת ניכור רב – הצ’כים ראו בו גרמני בגלל מוצא משפחתו, הגרמנים ראו בו יהודי בגלל לאומיותו ודתה של משפחתו, והיהודים לא ראו בו חלק מהקהילה כיוון שהיה רחוק מלהיות יהודי מסורתי. פסל זה הניצב באזור בו גדל קפקא כילד הוא רק אחד מהאתרים המוקדשים לסופר בעיר (ראה עוד על קפקא בפראג).

פסל של פרנץ קפקא בפראג

פסלו של פרנץ קפקא ברובע היהודי בפראג (צילום: Txllxt TxllxT, רישיון)

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

כרטיסים לאתרי הרובע היהודי בפראג

כלל האתרים ובתי הכנסת המרכזיים ברובע היהודי מאוגדים תחת שם אחד – “המוזיאון היהודי בפראג”. אפשר לרכוש כרטיס למוזיאון היהודי בפראג והוא יאפשר לכם כניסה לבתי הכנסת השונים, בית הקברות העתיק ושאר האתרים המרכזיים. את הכרטיס אפשר להזמין מראש (בקישור הזה עם ביטול בחינם) או בקבוע היהודי עצמו, עמדת המכירה נמצאת ליד בית הכנסת הישן חדש. ישנה אפשרות לקחת גם מדריך קולי בו תוכלו לשמוע הסברים על ההיסטוריה של האתרים השונים והחשיבות שלהם לקהילה היהודית הגדולה ששגשגה בפראג לארוך שנים רבות. למי שרוצה להעמיק יותר בהיסטוריה ובמשמעות האתרים ברובע היהודי מומלץ לקחת סיור מודרך בין אם באנגלית (למשל הסיור הפופולארי הזה) או בעברית (למשל הסיור הזה)
אם ברצונכם לראות אתרים נוספים בעיר כדאי אולי לשקול רכישה של פראג סיטי פאס הכולל גם כניסה לאתרי הרובע היהודי ולאתרים ואטרקציות נוספים בעיר. תוכלו לקרוא על הכרטיס עוד בעמוד הסקירה שלנו בנושא בקישור הזה.

לינה ברובע היהודי של פראג

הלינה ברובע היהודי שקולה ללינה בעיר העתיקה של פראג, והיא מיועדת למי שמעוניין להיות קרוב מאוד לאתרים המרכזיים של פראג מצד אחד ומצד שני לשלם על כך מחיר כספי, וצפיפות יחסית (כמו גם פחות היצע של מלונות). עוד חשוב להגיד שהמלונות באזור מאוד מתאימים לשומרי מסורת וכשרות (בגלל בתי הכנסת, והמסעדות הכשרות – כדאי לקרוא על כך עוד תחת מלונות לדתיים בפראג). אם תרצו להתפנק במלון יוקרתי ביחס לאזור Four Seasons Hotel Prague תהיה בחירה מומלצת. למחפשים מלון עם תמורה טובה לכספם אנו ממליצים ללון ב Rezidence Dlouha 17. לאלו אשר מעוניינים בדירה מרווחת High Heaven היא אופציה טובה באזור. תקופת קיץ היא התקופה העמוסה ביותר בפראג ולכן אם אתם מגיעים בחודשים אלו מומלץ להזמין מראש מקום לינה. אם אתם עדיין מתלבטים תוכלו למצוא בקישור הזה מקומות לינה ברובע היהודי בפראג עם אפשרות ביטול. לעוד מידע על לינה ברובע היהודי בפראג כדאי להיכנס לעמוד מלונות ברובע היהודי בפראג. (למידע נוסף על מלונות מומלצים בפראגמלונות בפראג.)

הרובע היהודי בפראג – גם אזור תיירותי פופלארי, גם מרכזי, וגם מעניק שירותי כשרות, מסורת ודת – כל אילו הופכים אותו לפופלארי מאוד ללינה על הרבה תיירים ישראלים. (הביקוש גבוה, ההיצע נמוך – מומלץ להזמין לינה מראש – למגוון אופציות לינה באזור עם אפשרות ביטול)

 

**פרסומת**



המלצות "הכל על"

  • מומלץ להקדיש לסיור ברובע היהודי לפחות יום שלם למי שמעוניין להיכנס לתוך האתרים עצמם. ובאזור שעה וחצי למי שרק מסתכל עליהם מבחוץ.
  • לאלו המעוניינים להיכנס לאתרים עצמם מומלץ להגיע באמצע השבוע, ולאלו המעוניינים לראות את האתרים מבחוץ מומלץ להגיע בסוף השבוע – אז ישנם פחות מבקרים.
  • כדאי לדעת, יש ברובע לא מעט סיורים מודרכים בכל השפות (כמובן שיש גם בעברית), בנוסף למי שמזמין כרטיסים לאוטובוס התיירים של פראג, יש אפשרות לקבל את ההדרכה ברובע מטעם האוטובוס כחלק מהכרטיס.
  • למי שמעוניין להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על סיור מודרך בעברית. למידע נוסף ראו מרכז פראג: סיור קלאסי בעברית וסיורים מודרכים בפראג בעברית.
  • למי שמגיע לעיר ורוצה לראות עוד אתרים מומלץ לשקול רכישת פראג סיטי פאס, כרטיס המאפשר כניסה למגוון אתרים נוספים בעיר ולאטרקציות שונות כמו שייט בנהר הוולטובה ונסיעה באוטובוס התיירים של פראג.
  • ההגעה לאזור מומלצת ברגל תוך שילוב עם ביקור באזור העיר העתיקה או לחילופין קניון הפאלדיום הסמוך.
  • את הכרטיסים מומלץ לקנות בבית הכנסת הספרדי. הכרטיס הוא משולב ומאפשר כניסה לכל הרובע היהודי ולרוב התור לקניית הכרטיסים בבית הכנסת קצר בהרבה מזה שבבית הקברות היהודי.
  • למי שמעוניין לשלב בחופשה שלו גם קניות אנו ממליצים להגיע לפאשן ארנה – קניון עודפים המאפשר החזרי מס, הנחות לאורך השנה ומעניק גם הנחה נוספת למגיעים עם קופון ייעודי. על כל אלו תוכלו לקרוא בעמוד שלנו על קניון פאשן ארנה – Fashion Arena.

  • בתי הכנסת היום לא פעילים באופן סדיר (חלקם פעילים רק בחלק מן התפילות, במיוחד בשבת ובחגים), מי שרוצה להשתתף בתפילות במניין יכול לפנות לבית הכנסת של חב”ד.
  • גם אם מחליטים לחסוך ולא להיכנס למבני המוזיאון, חשוב לבוא ולסייר ברובע מפני שהוא פשוט רובע יפה ושובה לב.
  • חשוב לציין, כי באתרי הרובע היהודי אסור לצלם. בחלק קטן מהאתרים (כמו בבית הקברות, לדוגמא) מותר לצלם אבל נדרשים לתשלום נוסף.
  • גולשים רבים באתרנו ובקבוצת הפייסבוק פראג למטיילים – Prague for Travelers המליצו על מלונות באזור זה. להמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות בפראג - המלצות גולשים.
  • למטיילים בעיר עם ילדים, כדאי לדעת, ילדים משלמים כרטיס מוזל, וילדים עד גיל 6 לא משלמים כניסה בכלל. ככלל האתר אפשרי לביקור עם ילדים – אך כדאי לצמצם את שעות הביקור במקום כך שיתאים לסף הסבלנות והעניין שלהם – המוזיאון לא מאוד אינטראקטיבי (ראה עוד המלצות בנושא תחת פראג עם ילדים).
  • מטיילים המגיעים עם רכב – שימו לב כי באזור זה לא ניתן למצוא חניה (ראה עוד תחת השכרת רכב בצ’כיה) הדרך הנוחה ביותר להגיע לרובע היא באמצעות טראם.
  • ניתן לקנות כרטיס משולב, הכולל כניסה לכל האתרים ברובע (480 קרונות למבוגר, 320 קרונות לילדים בגילאי 6-15 ולסטודנטים, ילדים עד גיל 6 נכנסים חינם). מומלץ להתעדכן באתר על כרטיסים מוזלים לקבוצות ולמשפחות.

מידע שימושי

שעות פתיחה

נובמבר-מרץ בין השעות 9:00-16:30, אפריל-אוקטובר בין השעות 9:00-18:00, בשבתות ובחגים יהודיים המוזיאון סגור.

כתובת

הרובע היהודי, U Staré školy 1, 110 00 Praha 1

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

קו A (ירוק) לרדת בתחנת Staromestska.

[wpgmza id="8" cat="5" marker="1004" zoom="17"]