טייט בריטן, לונדון Tate Britain

מידע על המוזיאון הותיק והקלאסי של לונדון

מידע כללי

גלריית טייט בריטן (Tate Britain) היא החלק הראשי של גלריית הטייט, אותה הקים הנרי טייט, שמורכבת גם מהטייט מודרן, גלריית טייט סנט איווס, והטייט בליברפול. גלרייה זו נקראה עד שנות ה-2000 הגלריה לאמנות בריטית, אז שונה שמה ל”טייט בריטן”. כמו הטייט מודרן, ששימש כתחנת כוח, גם הטייט בריטן לא נבנה כמוזיאון בתחילת דרכו. המוזיאון נבנה בעבר כבית כלא שאיכלס קרוב ל-4,000 אסירים (שרובם נשלחו להקים מדינה בריטית חדשה באוסטרליה).




מבנה הטייט בריטן

בגלריית הטייט תוכלו לראות יוצרים בריטים ואחרים משנת 1500 ועד ימינו (מרבית היצירות של המאה עשרים ואחת מוצגות בטייט מודרן). בין היוצרים המוצגים בגלרייה ניתן למנות את וויליאם הוגרת’, ויליאם בלייק, הנרי מור, פרנסיס בייקון, תומס גינסבורי והרשימה עוד ארוכה. בעבר היה המוזיאון המרכז הבלתי מעורער לאומנות מודרנית בלונדון, אך מאז פתיחתו של טייט מודרן בקצה השני של גדת התמזה הוא מתמודד עם העובדה שקרנו ירדה מעט.

לצד התערוכות הקבועות (והחנימיות ראה לונדון בחינם) ניתן לצפות בגלריה בתערוכות מתחלפות ומדהימות של האומנים הגדולים ביותר כמו פיקאסו, מונה ואחרים.

מה רואים בטייט בריטן?

להלן מספר תמונות שצילמנו עבורכם, כדי שתוכלו לקבל תחושה על מה שתוכלו לראות בגלריה המדהימה הזו:

פסלו של סטלין העשוי נייר (צילום מקורי)

מעמדים בצבעים שונים (צילום מקורי)

הרקולס והנחש – פיסול פוסט מודרני עם השפעות קלאסיות ברורות (צילום מקורי)

הגבירה וקערת המיים
הדיוק בפרטים שיוצר “מציאות בתוך תמונה”
(צילום מקורי)

תמונה בתוך תמונה
הצצה מחלון פנימה לתמונת נוף שהיא מרכז הציור
(צילום מקורי)

רכישת כרטיסים למוזיאונים בלונדון

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בטייט בריטן

  • ביקור במוזיאון בלילה (בימי שישי) – חוויה מהנה ומיוחדת שכדאי לשקול.
  • ישנה אפשרות לעבור בסירה מגלריית טייט מודרן. למידע נוסף Tate Boat.
  • אזור הגלריה הוא אזור יפה ומטופח ויחסית פחות מתויר. ניתן לשלב בביקור בגלריה צפייה בכנסייה אנגליקנית קטנה (שלרוב סגורה) הסמוכה למוזיאון, טיול באזור בית הספר לאמנות הסמוך למוזיאון וטיול בשדרות העצים המיוחדות באזור.
  • ישנה חנייה לאופניים למי שבוחר באופציית ניוד זו.
  • לבוחרים לבוא עם רכב (אופציה לא מומלצת, ראה השכרת רכב בלונדון) – ישנה חנייה בתשלום הסמוכה למוזיאון שבסופ”שים היא גם חינמית. ההמלצה שלנו היא להגיע בטיוב או בכל תחבורה ציבורית אחרת.
  • למי שבוחר באופציית אוטובוס התיירים בלונדון – הוא מגיע עד לפתח של המוזיאון.
  • ישנה אפשרות לשכור מדריך אודיו בכניסה למוזיאון במחיר של 3.5 פאונד – המדריך בהנחה למחזיקי לונדון פאס.
  • אם יש לכם חברים שלומדים בבתי הספר לאמנות בלונדון – לכו איתם! לחלקם יש כרטיס כניסה חינם לתערוכות המוצגות בתערוכה + מלווה, והחוויה שלכם תשודרג מאוד (בזכות הדס החברה המיוחדת שלנו זכינו לראות תערוכה מקסימה של פיקאסו בהנחה משמעותית ועם הדרכה צמודה בעברית. (זה מקום נוסף להגיד לה תודה).
  • מחיר: לתערוכות הקבועות הכניסה חופשית, וניתן לתרום כל סכום לגלריה. התערוכות המתחלפות עולות כסף.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת פימליקו  (Pimlico Station) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • למי שמתעניין באמנות הייחודית של לונדון, אנו ממליצים לקרוא לא רק על המוזיאונים הסגורים של העיר, אלא גם על הסיור בעברית בשכונת שורדיץ' המתמקד באמנות הרחוב הייחודית של האזור, ועל סיור האומנות הפתוח שיש באזור הסוהו (סיור באנגלית). למידע נוסף על סיורים מודרכים בלונדון בעברית.
  • ניתן למצוא באזור הגלריה מלונות זולים יחסית למלונות במרכז (בכל הרמות) ונגישים לתחבורה ציבורית. ולתמזה (ראה מלונות באזור הטייט בריטן תחת מלונות בלונדון, בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון דאבל טרי הילטון לונדון ווסטמינסטר (DoubleTree by Hilton Hotel London Westminster)מלון לונדון סיטי סוויטס (London City Suites) ומלון אפקס טמפל קורט (Apex Temple Court Hotel).

מידע שימושי על טייט בריטן

שעות פתיחה

10:00-17:50. בשישי 10:00-22:00

כתובת

Millbank, Westminster, London SW1P 4RG, UK

הגעה
directions_subway
מטרו

תחנת Pimlico קו Victoria.

תחנת Westminster קווים CircleDistrictJubilee.

directions_bus
אוטובוס

קווים 2, 3, 36, 87, 88, 159, 185, 436, 507.