גשר לונדון, המדריך המקיף בעברית | London Bridge

מידע על אחד הגשרים המפורסמים בעולם

מידע כללי

גשר לונדון (London Bridge) הוא האתר והשיר המוכר לכל תלמיד שיעורי מוסיקה ואנגלית, והוא למעשה אחד הגשרים החשובים בעולם המערבי. הגשר שמחבר בין סאת’רק לבין לונדון סיטי הוא אולי הגשר המפורסם של העיר (יחד עם גשר מצודת לונדון).




ההיסטוריה של גשר לונדון

גשר לונדון הוא סמל היסטורי הרבה יותר מאשר סמל יופי. הוא הראשון שבגשרי לונדון והראשון ששימש את העיר לפני שנבנה הגשר בווסטמינסטר. אם רוצים להבין את העומק ההיסטורי של האתר כדאי לציין שבמקום עמדו גשרים למעלה מ-2000 שנה (מתקופת השלטון הרומאי והעיר לונדוניום). למעשה הוא מסמל את החיבור שבין שני חלקי נהר התמזה ומתוך כך את הפיכתו של האזור לעיר מאוחדת במקום שטח מופרד עליו נלחמים בני שבטים שונים.

במהלך ההיסטוריה נשרף ונותץ הגשר כמה פעמים. במאה ה-11 הוא נופץ כדי למנוע את כיבוש לונדון על ידי הדנים, והטענה הרווחת היא שאירוע זה הינו המקור לשיר המפורסם.
עוד פרט טריוויה מעניין שיסביר מדוע הגשר כה חשוב לתרבות הבריטית – במאה ה-18 היה עומס רב על הגשר והמלך נתן הוראה שעל כל מי שעובר על הגשר לצעוד בצד השמאלי. מאז ועד היום כל בריטניה (ורבות מהמדינות בהן היה נהוג שלטון בריטי) נוהגת בצד זה בניגוד לשאר העולם.

בעבר ידע הגשר סוגי מבנים רבים שחלקם כללו כנסיות וחנויות בתוך הגשר, המבנה שאנו רואים היום הוא מראשית המאה ה-20, לאחר שהמבנה שעמד 600 שנה במקום נמכר ליזם אמריקאי שהעמיד את חלקיו באריזונה.

גשר לונדון (צילום: From geograph.org.uk)

מה רואים בגשר לונדון?

בגשר הניצב היום תראו את המבנה החדש של הגשר. הוא יותר מעניין כנקודת ציון היסטורית כחלק מסיור בסיטי של לונדון ופחות כאתר בפני עצמו.

עוד תוכלו לראות את מוזיאון הגשר, בו רואים את ההיסטוריה של המקום ותצוגות של קברים ושיטות עינויים. המוזיאון נקרא “חווית גשר לונדון וקברי לונדון” (London Bridge Experience & London Tombs) והסיור בו אורך קצת יותר משעה. במהלכו תזכו לראות מיצג של אנימציות ושחקנים חיים המתארים את ההיסטוריה הארוכה של הגשר, המפורטת כאן בקצרה.

בחלקו השני של הסיור תזכו לראות קצת סנאף היסטורי בדמות הקברים של לונדון, שלדים וגולגלות. חשוב – אין כניסה לחלק זה לילדים בני פחות מ-11 וילדים בני 11-14 חייבים בליווי מבוגר.

דוגמה לחווית גשר לונדון והקברים של לונדון

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר בגשר לונדון

המלצות והערות של גולשי האתר:

  • יונית: לגבי חווית “גשר של לונדון” החלק הראשון מתאים לכולם לא נורא מפחיד (אולי קצת). החלק השני בעייתי יותר ולא מתאים לילדים פחדנים או יותר נכון לאמהות פחדניות…
    • מערכת אתר הכל על: יונית, תודה רבה על ההמלצה!

מידע שימושי על מידע שימושי על גשר לונדון

שעות פתיחה

שני-שישי, 10:00-17:00 (שעת כניסה אחרונה); שבת-ראשון, 10:00-18:00 (שעת כניסה אחרונה). סגור בחג המולד, שעות פתיחה מצומצמות בין ערב חג המולד לראש השנה האזרחי.

כתובת

London Bridge, 2-4 Tooley Street, London SE1

הגעה
directions_subway
מטרו

תחנת London Bridge (קווים Jubilee
Northern).

directions_bus
אוטובוס

קווים 21, 35, 40, 43, 47, 48, 78, 133, 149, 381.