רחוב אוקספורד, לונדון כל המידע על הרחוב שהפך למותג בפני עצמו | Oxford Street

המדריך המקוצר למבקרים ברחוב אוקספורד

רחוב אוקספורד (Oxford Street) הוא רחוב הקניות המרכזי של לונדון שמושך אליו אלפי תיירים ומבקרים מידי יום. אפשר למצוא ברחוב חנויות ענק של כל הרשתות והמותגים המובילים בעולם בכל התחומים – מאופנה ופנאי ועד לאלקטרוניקה. הרחוב מהווה אבן שואבת לתיירים הרבים שמגיעים לעיר, ובימי הקיץ והאביב יש שעות בהן מאתגר ללכת ברחוב בגלל המון האנשים. לכל מי שחובב שופינג זהו יעד חובה בלונדון שאסור לפספס, בעבר מרבית החנויות היו של מעצבים צעירים וחנויות עצמאיות, אך כיום (בדומה לרחובות מרכזיים אחרים בעולם) הוא נכבש כולו על ידי חנויות מותגים גדולות וחנויות כלבו ענקיות, עוד על קניות בלונדון אפשר לקרוא בעמוד הזה.

חנויות ברחוב אוקספורד

זהו הרחוב המושלם לחובבי הקניות עם כמות לא נתפסת של חנויות

מעבר להיותו מרכז קניות, רחוב אוקספורד הוא גם אחד מהאזורים המרכזיים בלונדון מבחינת לינה. הרחוב מתחיל בהייד פארק בצד אחד ומגיע לאזור המוזיאון הבריטי מצד שני, וההגעה ממנו נוחה לאזור ווסטמניסטר וסוהו מצידו הדרומי ולפארק ריג’נטס ומוזיאון מאדאם טוסו מצידו הצפוני. נוסף על כך בתחנות הטיוב ברחוב עוברים כל הקווים המרכזיים איתם תוכלו להגיע בקלות לכל אטרקציות בעיר. בשל כל אלו הלינה באזור רחוב אוקספורד מבוקשת מאוד, ובהתאם לכך גם יקרה. כמה מהמלונות הפופולאריים באזור זה הם The Mandrake שמתאים למי שמחפש לינה שתהיה גם מרכזית אך גם יוקרתית, מלון The Resident Soho שנמצא בסוהו (אזור פופולארי מאוד בפני עצמו), ולמי שמעוניין ללון באזור אך במחיר נמוך כדאי להסתכל על The Z Hotel Tottenham Court Road שמציע אומנם חדרים קטנים, אך זולים יחסית לאזור. תוכלו לקרוא עוד על לינה בהמשך העמוד. מאחר וזהו אזור לינה כה פופולארי כדאי מאוד להזמין מקומות לינה מראש, תוכלו לעשות זאת בקישור הזה עם ביטול בחינם.

רחוב אוקספורד הומה אנשים

רחוב אוקספורד הומה אדם לאורך כל השנה ומושך אליו תיירים רבים

למי שרוצה להבין כמה אזור זה חשוב למשק של לונדון כדי שידע שמתחם הקניות בווסט אנד לבדו, כולל רחובות אוקספורד, ריג’נט ובונד, הניב בשנה שעברה כ-12% מהמכירות בלונדון! ולמי שמתעניין קצת בהיסטוריה של הרחוב, שמשתרע מהמרבל ארץ’ לרחוב בונד, הוא על שם הרוזן מאוקספורד שהתגורר בסביבה במאה ה-16, וכבר במאה ה-19 היווה מרכז מסחר משמעותי שחיבר בין מחוז המפשייר ומחוז סאפוק

רחוב אוקספורד לאחר הגשם, 1889. כבר במאה ה19 זה היה הרחוב המרכזי לראות ולהראות בו (פורסם בקבוצת חובבי היסטוריה) רחוב אוקספורד לאחר הגשם, 1889. כבר במאה ה19 זה היה הרחוב המרכזי לראות ולהראות בו
(פורסם ב
קבוצת חובבי היסטוריה

שאלות נפוצות על רחוב אוקספורד

כדי להגיע לרחוב אוקספורד ברגל או בתחבורה ציבורית - יש תחנות אוטובוס רבות ברחוב וגם כמה תחנות טיוב אליהן מגיעים הקווים המרכזיים של העיר - CentralJubilee, Bakerloo, Victoria ו-Piccadilly. במידה ואתם מתכנים לעלות על אוטובוס התיירים תוכלו לרדת באחת התחנות שלו ברחוב, שכן הוא חוצה אותו בשני מקומות (אפשר להזמין כרטיסים לאוטובוס התיירים כאן).

התשובה לשאלה הזו תלויה מאוד בהעדפות שלכם. היתרונות של הלינה באזור זה הם כמובן המרכזיות, הקרבה לאתרים מרכזיים ותחנות טיוב עם קווים רבים וקרבה לחנויות - למי שמגיע ללונדון לעשות שופינג ברחוב המפורסם. מנגד החסרונות של אזור זה הם המחיר הגבוה, היצע נמוך של מקומות לינה שנמצאים ממש על הרחוב עצמו וההמולה הרבה שיש באזור. במידה ובחרתם ללון באזור זה אנו מציעים להסתכל על האפשרויות הבאות: מלון The Zetter Townhouse Marylebone ומלון The Mandeville Hotel בעלי דירוג של ארבעה כוכבים, ומלון Claridge's ומלון London Marriott Hotel Park Lane למחפשים מלונות יוקרה. למי שמעוניין ללון בדירה נציע להסתכל על Urban Chic - Rathbone ועל St Christopher's Place Serviced Apartments.

למידע נוסף על לינה ליד רחוב אוקספורד לחצו כאן.

כן, רוב החנויות ברחוב פתוחות כל ימות השבוע, אך בשעות מצומצמות יותר ביום ראשון. מרבית החנויות בפתוחות במהלך השבוע עד השעה 22:00 ובימי ראשון פתוחות עד השעה 18:00.




החנויות המרכזיות של רחוב אוקספורד

רחוב אוקספורד הוא מותג המבוסס על חנויות שהפכו אותו לכזה. ברחוב זה ישנן כמה חנויות שהפכו לאתרי תיירות ועלייה לרגל בפני עצמן, וגם אם אתם לא חובבי קניות גדולים אין ספק שההליכה ברחוב היא חלק מהחוויות הלונדוניות הייחודיות. לא צריך להיכנס לחנויות כדי להתפעל מחלונות הראווה המושקעים ברחוב בו אפשר למצוא הכל – מבגדים, דרך מוצרי אלקטרוניקה ועד לכלי מטבח.

חלון ראווה טיפוסי - למי שלא מבין מדובר בסירים ובמכסים של סירים היוצרים את נעל העקב (צילום מקורי)חלון ראווה טיפוסי ברחוב – סירים ובמכסים היוצרים את נעל העקב (צילום מקורי)

פרימרק (Primark) – רשת פרימרק היא שחקן חדש באוקספורד סטריט ששבר את המחירים ברחוב ולכן היא מלאה עד אפס מקום ברוב ימי השבוע. החנות ברחוב זה היא חנות הדגל של הרשת.

פרימרק בלונדון - אחת החנויות המפורסמות של לונדון ואוקספורד סטריט פרימרק בלונדון – אחת החנויות המפורסמות של לונדון ואוקספורד סטריט

H&M – רשת חנויות הבגדים והאקססוריז השבדית מפעילה 4 סניפים באוקספורד סטריט וברחוב ריג’נט הסמוך. חלקן חנויות ענק של כמה קומות. חנויות אלו (שכיום יש להן סניפים גם בארץ הקודש) יאפשרו לכם למצוא מציאות נחמדות במחירים טובים, ויש סיכוי גדול שהסחורה תהיה שונה מזו שבארץ, לפחות בחלקה.

  • כתובת: 261-271 Regents Street, Oxford Circus,London, W1B 2ES
  • אתר אינטרנטhttps://www.hm.com/gb/

H&M ברחוב אוקספורד

תוכלו למצוא ברחוב גם חנות גדולה במיוחד של H&M

מרקס אנד ספנסר – אחד ממותגי הביגוד המובילים בבריטניה.

מרקס אנד ספנסר רחוב אוקספורד

סלפרידג’ס – חנות ענקית וותיקה בעלת שש קומות, בהן אפשר לקנות כמעט כל בגד ומוצר משלים שרוצים.בגודלו בית כולבו זה שני להרודס, Harrods, אך הוא המפורסם ביותר. קשה לפספס במחירות סוף עונה את המוני האנשים באוקסופורד סטריט, עם השקיות הצהובות (סימן ההיכר של סלפרידג’ס).

ג’ון לואיס – כלבו ענק שמאפשר קנייה של ביגוד, מוצרי בית וכדומה.

ג'ון לואיס ברחוב אוקספורד

חנות הדגל של ג’ון לואיס ברחוב אוקספורד

דבנהמס – עוד כלבו (או יותר נכון רשת) שניתן למצוא ברחוב אוקספורד את הסניף המרכזי שלה.

ברחוב יש כמובן עוד חנויות רבות של אינספור מותגים – מאדידס ועד אפל ומייקרוסופט.
פינת רחוב טיפוסית (צילום מקורי)פינת רחוב טיפוסית (צילום מקורי)

לינה ברחוב אוקספורד

הרבה מאוד מהתיירים הישראלים יחפשו את הלינה שלהם בלונדון באזור רחוב אוקספורד (במיוחד בחלק המערבי של הרחוב). הלינה באזור זה מבוקשת ביותר שכן זהו אחד האזוריים המרכזיים שמאפשר להיות קרובים לאתרים המרכזים בלונדון, לאזורי הקניות (כמובן) ולאזורי הבילוי המיועדים למבקרים הרבים בעיר – כמו אזור סוהו. יחד עם כל היתרונות של לינה באזור זה כדאי לקחת בחשבון שזה אזור יקר מאוד ללינה לא רק בשל המרכזיות שלו אלא גם מאחר וישנם מעט מקומות לינה ומרביתם מלונות ברמה של חמישה כוכבים כמו כמו Hyatt Regency London שבקצה המערבי של הרחוב, The Resident Soho ו-The Bloomsbury Hotel שקרובים לקצה המזרחי של הרחוב. יש גם מלונות ברמה של ארבעה כוכבים כמו Radisson Blu Edwardian Bond Street שנמצא במרכז הרחוב, ומלונות ברמה של שלושה כוכבים כמו Mermaid Suite Hotel שבמרכז הרחוב ו-St Giles London שנמצא בקצה המזרחי שישראלים רבים בוחרים ללון בו. למי שמעוניין ללון בדירה יש גם כמה אפשרויות כאלו סביב רחוב אוקספורד למשל St Anne’s Court, Berwick Street by Q Apartments ו-No.5 Maddox Street.

בשל הביקוש הרב ללינה באזור רחוב אוקספורד מומלץ להזמין מקום לינה מראש, אפילו מספר שבועות מראש במידה ומדובר בקיץ. אפשר למצוא בקישור הזה מקומות לינה רבים ברחוב אוקספורד להזמנה עם אפשרות ביטול בחינם. לעוד מידע כדאי להיכנס לעמוד מלונות ליד רחוב אוקספורד.

אטרקציות ואתרים ברחוב אוקספורד

האטרקציה המרכזית היא כמובן הקניות והשיטות ברחוב המפורסם, שאין שני לו בכל אירופה. העומס הרב של האנשים לאורך כל שעות היום לא מאפשר לקיים סיורים מודרכים – שכן להישאר בקבוצה ולעקוב אחרי המדריך יהיה פשוט בלתי אפשרי. לקראת הכריסמס (שנחגג בתאריך 25.12 בכל שנה) הרחוב מקושט ומואר לכבוד החג, וזהו אחד המראות היפים ביותר בעיר בתקופה זה. רק במהלך חודש דצמבר ישנו סיור באוטובוס תיירים לאורך הרחוב בו תוכלו להנות מהאורות בצורה נוחה ונעימה לא בתוך המון האנשים. זהו סיור מבוקש מאוד מאחר והרחוב מקושט לתקופה קצרה ולכן אם אתם רוצים להצטרף אליו מומלץ מאוד להזמין כרטיסים לפחות מספר שבועות מראש. בקישור הזה תוכלו להזמין את הסיור עם אפשרות ביטול, וכך להבטיח את המקום שלכם אפילו חודשים מראש אך להשאיר פתח לשינויים או ביטולים במידת הצורך.

רחוב אוקספורד בכריסמס

רחוב אוקספורד מקושט לקראת הכריסמס – אם אתם מגיעים בחודש דצמבר אל תוותרו על הגעה לרחוב

הרחוב כולו מלא בחנויות ואין אטרקציות ברחוב עצמו, אך בקצה המערבי של הרחוב נמצא הייד פארק – מהפארקים המפורסמים בלונדון, ובקצה המזרחי של הרחוב נמצא המוזיאון הבריטי – בין המוזיאונים החשובים בעולם שהכניסה אליו בחינם, כך שאפשר לשלב גם ביקור קצר שלו לפני או אחרי הסיור ברחוב ורק להציץ במוצגים החשובים ביותר שבו.
בנוסף, מדרום לרחוב אוקספורד נמצא אזור סוהו – מהאזורים היפים והמיוחדים של לונדון, כתבנו עליו בהרחבה בעמוד הזה. כמו כן, לא רחוק מרחוב אוקספורד נמצאות שלושת הכיכר המרכזיות של לונדון – לסטר, טרפלגר ופיקדילי – שהביקור בהן הוא אטרקציה בפני עצמה וסביבן יש שלל גלריות, מוזיאונים ותיאטראות בהם מועלים מידי יום מחזות זמר מצוינים אליהם כדאי להזמין כרטיסים מראש, תוכלו עשות זאת בקישור הזה.

כיכר לסטר פנורמי

כיכר לסטר – מהכיכרות המרכזיות בעיר

**פרסומת**



המלצות "הכל על" למבקר ברחוב אוקספורד

  • התכוננו להרבה אנשים ברחוב. העיר היחידה שתזכיר במשהו את הנהר האנושי באוקספורד סטריט בסופ”ש היא ניו יורק.
  • כהמשך להמלצה הקודמת – עדיף לא להגיע בסופ”ש. אם אין לכם ברירה נסו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות יחסית.
  • ההמלצה הקבועה שלנו על אתרים במרכז לונדון – לא מומלץ להגיע עם רכב (ראה השכרת רכב בלונדון). דרך ההגעה הטובה ביותר היא בטיוב בשעות היום ובלילה לעשות שימוש בקווי האוטובוס הפעילים. שיטת הגעה מומלצת נוספת לאוקספורד סטריט היא בעזרת אופניים באחת מהתחנות הרבות הפזורות ברחוב.
  • חשוב לדעת – זה לא נחשב האזור לקניות זולות בלונדון בלשון המעטה – אם אתם מחפשים מציאות סביר שמלבד פרימרק לא תמצאו אותם באזור זה.
  • כדאי מאוד לחבר את מסע הקניות שלכם עם האתרים היפים באזור האוקספורד סטריט, כמו המארבל ארץ’ או אפילו ההייד פארק. גם המוזיאון הבריטי הוא בהחלט אופציה.
  • אם אתם מגיעים ליום של קניות ברחוב כדאי לבוא עם נעליים נוחות – שכן זה יהיה יום בו תלכו הרבה, ובמידה ומגיעים בחורף להגיע לבושים בשכבות כך שתוכלו להוריד לשכבה דקה וקלה יותר להסתובבות בחנויות המחוממות.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת אוקספורד סירקוס (Oxford Circus), תחנת טוטנהאם קורט רואד (Tottenham Court Road) ובאזור סוהו , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • גולשים רבים באתרנו ובקבוצת הפייסבוק לונדון למטיילים – London for Travelers המליצו על מלונות באזור זה. להמלצות נוספות כנסו לעמוד מלונות בלונדון - המלצות גולשים.

מידע שימושי על אוקספורד סטריט

  • איך להגיע לאוקספורד סטריט?
    • טיוב– התחנות באזור אוקספורד סטריט:
      • Bond Street (קווים CentralJubilee)
      • Marble Arch (קווים Central)
      • Oxford Circus (קווים BakerlooCentralVictoria)
      • Piccadilly Circus (קווים BakerlooPiccadilly)
      • Green Park (קווים VictoriaPiccadilly)
      • Tottenham Court Road (קווים CentralNorthern)
    • אוטובוסים: קווים 3, 6, 8, 10, 12, 13, 15, 23, 25, 53, 55, 78, 88, 94, 98, 113, 137, 157.
  • שעות פתיחה: נכון לרוב החנויות – כל השבוע חוץ מימי חמישי וראשון פתוח בין 10:00-19:00. ביום חמישי פתוח עד 20:00, ביום ראשון פתוח מ-12:00 עד 18:00 בערב.
  • אתר אינטרנט: https://www.oxfordstreet.co.uk/