1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. טיסות וחבילות
  6. »
  7. טיסות לחו”ל מידע ומושגים
  8. »
  9. טיסות זולות: שיטות וצורות להוזיל את מחיר הטיסה

טיסות זולות: שיטות וצורות להוזיל את מחיר הטיסה

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

מידע כללי

כשיוצאים ליעד תיירות או נופש, נדרשים להיפרד מסכומי כסף שעשויים להיות משמעותיים: החל מכמה אלפי שקלים ועד לסכום בן חמש ספרות. הרצון של רבים הוא לחסוך ככל האפשר בהיבטים השונים של הנסיעה, ובכלל זה מחיר הטיסה שלהם ליעד. יש מספר צעדים שאם מבצעים אותם, ניתן להתקדם בצעדי ענק לעבר הגשמת היעד.




1. הזמנה מוקדמת של כרטיס טיסה

במרבית חברות התעופה, מחירי הכרטיסים עולים ככל שהמושבים במטוס מתמלאים להם. מכאן נובע ברמת גבוהה של סבירות שהמחיר של הטיסות האמורות יהיה נמוך יותר בשלבים הראשונים שלאחר השקת הטיסה. המזמינים כרטיס טיסה חודשים מראש יכולים לחסוך לכן לא מעט כספים, כשהפערים משמעותיים בעיקר במקרה של טיסות יקרות יותר ליעדים מרוחקים.

2. הזמנה בדקה ה-90

הסעיף הזה נראה מנוגד לקודם, אך המציאות היא שגם כאשר ממתינים עד לימים או אפילו לשעות שלפני מועד הטיסה ניתן לרכוש כרטיסים במחירי רצפה. הרציונל כאן הוא שיש חברות שיעדיפו “לפתות” את הלקוחות באמצעות מבצעים או הוזלת מחיר משמעותית ולא לעלות לאוויר כשחצי מהמטוס ריק. יש להדגיש כי ביעדים מבוקשים, ובמועדי התיירות המבוקשים, תהיה זו בדרך כלל משימה קשה למצוא כרטיסים ברגע האחרון.

3. טיסה עם עצירת ביניים

טיסה הכוללת עצירת בייניים בשדה תעופה מסוים בדרך ליעד הסופי (עצירה שנעה סביב מספר שעות לעשרות שעות) תהיה לרוב עם תג מחיר זול יותר משמעותי מאשר טיסה רגילה. גם כאן, מומלץ להעדיף את האופציה הזו בעיקר ביעדים רחוקים, אשר משך הטיסה אליהם ארוך. המלצה נוספת היא לא לבחור בטיסות עם קונקשן ארוך “מדי”, מה שעלול להיות סבל של ממש. קרא עוד על נושא זה – טיסה עם עצירת ביניים.

4. טיסות Low Cost

טיסות Low Cost, כפי שניתן להסיק משמן, הן טיסות מוזלות. המחיר הנוח נובע בדרך כלל מתנאים מינימליים של הטיסה, כך שלא תוגש למשל ארוחה במהלך הטיסה, ייתכנו מקומות לא מסומנים על גבי המטוס או לחלופין לא תהיה אפשרות לבטל את הכרטיסים לאחר רכישתם. כמו כן, ייתכן שעל כבודה (מזוודות וכדומה) או שירותים נוספים (בידור, למשל) יהיה צורך בתשלום נוסף, שיביאו להתייקרות של המחיר המפתה.

5. מועדוני התעופה

אנשים שנוהגים לטוס הרבה ברחבי העולם, באמצעות אותן חברות תעופה, יכולים להצטרף למועדוני הנוסע המתמיד למיניהם. העיקרון כאן הוא שעל טיסות באותה חברת תעופה (ולעיתים באמצעות פעולות אחרות, דוגמת רכישת כרטיס רכבת או שימוש בכרטיס אשראי כלשהו) מקבל הלקוח נקודות או מיילים אותם הוא יכול להמיר, לאחר מכן, להנחות משמעותיות במחיר הטיסה. בונוסים אחרים שאפשריים עבור המתמידים שבנוסעים הם שדרוג אוטומטי של המחלקה במטוס שלהם או אפילו קבלה של כרטיס טיסה חינם לאחר גמיעת מספר מסוים של טיסות. מועדון התעופה הפופלארי ביותר בישראל – הוא המועדון של אל על.

6. התאריך כן קובע

המועד הספציפי של הטיסה משחק תפקיד חשוב בקביעת המחיר שלה. לכן, אם לא מעוניינים לטוס דווקא ביום ספציפי, מומלץ לגלות גמישות ולבחון את המחירים עבור הטיסה מספר ימים לפני או אחרי התאריך בו חושקים. לא תאמינו איך ייתכנו פערים של כמה מאות שקלים בין טיסות שנראות לכאורה דומות. גם לאורך השנה המחירים משתנים בהתאם לביקוש לטיסות ופרמטרים אחרים, כך שאפשר להתפשר לעבר התקופות המבוקשות פחות ובכך להוזיל את המחיר. ואגב, בדרך כלל הימים הזולים יותר לטיסות הם שלישי, חמישי או שבת.
חשוב להדגיש שבמקרה זה לכל יעד יש את הדינמיקה שלו:
למשל: בברצלונה בימים הסמוכים למשחקי כדורגל המחירים עולים ומי שורצה להוזיל מחירים רצוי לטוס בימים הרחוקים מהמשחק. בפראג בימים הסמוכים להילולות של צדיקים בעיר – המחירים יכולים לעלות, כך גם באומן.

7.  ערבוב טיסות בין חברות שונות

אם אתם גמישים בתאריכים  שווה להשקיע ולחפש קומבינציות של טיסות מעורבבות כלומר לצאת עם חברה אחת ולחזור עם אחרת. זה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים במיוחד בטיסה משפחתית עם ילדים . נכון טיסה הלוך ושוב בחברה מסויימת היא זולה יותר מטיסה בכיוון אחד. אבל בגלל ביקוש והתמלאות טיסה הרבה פעמים שילוב של חברות שונות בטיסה שלכם יכול לאפשר לכם להרכיב נסיעה כוללת זולה  ונוחה. פעם זה היה מורכב, היה צריך מאוד להתאמץ ולחפש ולא כל המערכות תמכו בהרכבים של טיסות כאלו. היום מערכות מתוחכמות כמו של KIWI ו SKAYSKENR עושים את העבודה הזו קלה מאד.




8. הזמנת כרטיסים באינטרנט

כיום, בעידן האינטרנט, ניתן להזמין כרטיסי טיסה מוזלים בשלל אתרים. אתרי הבית של חברות התעופה או אתרי התעופה והתיירות הכלליים מציעים לא פעם דילים משתלמים שלא תמצאו כאשר תזמינו את הטיסה דרך סוכנות תיירות – בחלק גדול מהחברות (למשל בגוליבר) יתנו לכם הנחה על הזמנה אנטרנטית. מנגד, גם התרחיש ההפוך הוא בגדר אפשרות. אנו חייבים לומר שהמלצה זו, שנכתבה על ידינו לפני 8 שנים, כבר כמעט נשמעת ארכאית כי כולם מזמינים באינטרנט… אבל  מבדיקה שעשינו – ישנם עוד כ45% מהתיירים שלא עושים זאת… (מספר שהולך ומצטמצם).

9. בחירה בשדה תעופה מרוחק

ייתכנו פערים במחירים בין טיסות המגיעות לשדות תעופה שונים, אפילו סביב אותו יעד. כתוצאה מכך ניתן להתכוון לעבר שדות התעופה המרוחקים יותר והגדולים פחות, שעשויים להיות זולים יותר, אך חשוב לבחון את דרכי ההגעה משדה התעופה למרכזי הערים. לא תמיד זה פשוט. טיפ זה מתאים בעיקר לטיסות ליעדים במזרח הרחוק כדוגמת סיןהודו ותאילנד, ארה”ב ודרום אמריקה ופחות רלוונטי לאירופה.

אולי יעניין אתכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות