1. עמוד הבית
  2. »
  3. תכנון חופשה עם הכל על
  4. »
  5. טיסות וחבילות
  6. »
  7. טיסות לחו”ל מידע ומושגים
  8. »
  9. התייצבות לטיסות – כל מה שצריך לדעת על הרגע המלחיץ של החופשה

התייצבות לטיסות – כל מה שצריך לדעת על הרגע המלחיץ של החופשה

שותף בכיר בכתיבת העמוד: ליאור פרג'

מידע כללי

יכול להיות שאתם מכירים את זה: הרגע בו אתם מתבוננים בשעון, מחכים למונית וחוששים שתאחרו לטיסה שלכם. כדי למנוע לחצים מהסוג הזה, מומלץ לעשות הכל כדי להגיע לשדה התעופה בזמן. בייחוד אם לוקחים בחשבון את הליך הבידוק הבטחוני, ה-Check In, ביקורת הגבולות וכמובן שגם הזמן שרוצים להקדיש לקניות בדיוטי פרי.

התייצבות לטיסה צריכה להיעשות מספר שעות לפחות לפני המועד ה”רשמי” שלה, כאשר ההנחיות המפורטות מופיעות בכרטיסי הטיסה עצמם. ברוב המקרים יפעלו הישראלים על פי ניסיון החיים שלהם וההמלצות של מרבית החברות, והוא להגיע לשדה התעופה כשלוש שעות לפחות לפני מועד הטיסה. בתקופות העמוסות יותר בשדה התעופה, ובעיקר בחודשי הקיץ והחגים, מומלץ להגיע כארבע שעות קודם מועד הטיסה. בדרך כלל סיום הצ’ק אין הוא כשעה טרם ההתראה, בעוד ששער העלייה למטוס נסגר כעשר דקות לפני הטיסה. בקיצור – אתם ממש לא רוצים את הלחצים האלה, ובטח ובטח איחור לטיסה.




מה קורה אם מגיעים באיחור?

מעבר למפלס הלחץ שעולה פלאים, אי התייצבות בזמן לטיסה עלולה לגרום לכך שבמקרים הקיצוניים, הטיסה תצא ליעדה כשאתם לא על המטוס. גם כאשר כן מגיעים בזמן למטוס אך מגיעים באיחור לדלפק הבידוק והצ’ק אין, עלולים לגלות כי חלק מהזכויות שאמורות להגיע לנוסעי הטיסה נשללות מהמאחרים. על פי חוק שירותי התעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, התשע”ב – 2012), יש צורך ב: “התייצבות במועד שנקבע לכך והובא לידיעת הנוסע על ידי מפעיל הטיסה, המארגן או נותן שירותי סוכנות נסיעות, ובלבד שהנוסע לא יידרש להתייצב יותר משלוש שעות לפני המועד המתוכנן להמראת הטיסה, ואם לא נקבע מועד כאמור – 90 דקות לפחות לפני מועד”.

רשימת ההטבות הניתנת במסגרת חוק זה, ואשר עלולות שלא להינתן כאשר מאחרים לטיסה, כוללת שירותי סיוע (מזון ומשקאות, אירוח בבתי מלון, שירותי הסעות או שירותי תקשורת), פיצויים כספיים במקרה של ביטוח או דחיית טיסה, מתן כרטיס טיסה חלופי או ביטול העסקה והשבת התמורה אשר שולמה עליה.




המלצות וטיפים

  • כדי למנוע הגעה מוקדמת או מאוחרת לשדה התעופה, מומלץ לבדוק טרם היציאה לשדה התעופה שמועד הטיסה נותר בעינו. ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה דרך לוח הטיסות בזמן אמת המופיע באתר האינטרנט של שדות התעופה דרכם אתם אמורים לטוס.
  • יש נוסעים שנהנים מתנאים מועדפים שבאים לידי ביטוי גם בזמן ההגעה שלהם. נוסעים במחלקת העסקים, במחלקות הראשונות או אח”מים עוברים מטבע הדברים הליך בידוק ורישום מהיר יותר. עבורם, הגעה לשדה התעופה כשעתיים לפני מועד הטיסה אמורה להספיק.
  • במקרה של טיסות פנימיות אפשר להגיע לשדה התעופה מעט מאוחר יותר, אך עדיין לא ברגע האחרון. ההמלצות של ארקיע, למשל, הן להתייצב בשדה התעופה שעה וחצי לפחות טרם הטיסה במקרה של טיסות היוצאות מנתב”ג או משדה התעופה של אילת, בעוד שבטיסות שיוצאות משדה דב או מחיפה אפשר להגיע כ-75 דקות טרם הטיסה.
  • טסים עם ילדים או עם תינוקות? טסים עם בעל מוגבלות? אנו לא בטוחים שאתם צריכים אותנו לזה… אבל אנו אומרים – קחו עוד שעה ספייר בהגעה לפני הטיסה.
  • עם כל הרצון להגיע בזמן, חשוב שגם תגיעו מוכנים. קראו היטב את תקנות חברת התעופה, המפורטות בוודאי בכרטיסים, וראו עם מה אתם צריכים להגיע לשדה התעופה. כיום בעידן האינטרנט והכרטיסים האלקטרוניים אין צורך להיסחב עם ניירת רבה, אך עדיין חשוב לקחת לא מעט מסמכים.

דיונים בקבוצת הפייסבוק שלנו: “הכל על – כל מה שצריך לטיול מושלם” בנושא

  • יש למשהו סיפור מעניין על איחור לטיסה? על לחץ לאיחור לטיסה? על כמעט איחור לטיסה? אני ממש אשמח לשמוע (לדיון המלא).
    • שכחנו את עצמנו בכפר וינצ’י והגענו לדלפק ממש על הקשקש שנייה לפני שסגרו….לא קרה מאז ולא יקרה!!!!! (איילה לוי)
    • אני וחברים שלי+בנות זוג וילדים קטנים.
      יושבים ב12 בלילה בשדה תעופה של איסטנבול ומעבירים את הזמן עד שיגיע רגע העלייה למטוס.
      פתאום אחד החברים קולט שיש קריאה אחרונה לעלייה למטוס.
      מפה לשם מצאנו את עצמנו רצים מרחק של איזה 2 ק”מ עם ילדות קטנות (ירון יונה)
    • פעם הגענו בדקה התשעים לקונקשיין מליסבון לבריסל. היינו צריכים לחצות כמעט את כל השדה, אז השותף שלי לטיסה צעק באנגלית שאנחנו במרוץ למליון ושיזוזו והתחלנו לרוץ. אנשים אשכרה פינו לנו דרך.
      הגענו לגייו סגור שפתחו במיוחד בשבילנו. (זוהר קורן)
    • ישבנו במסעדה בשדה התעופה כשהבנו שהתבלבלנו בין שעת העלייה למטוס ושעת סגירת השער. הייתה ריצה. (אבי ח)
    • אנחנו לא עלינו לטיסה שלנו בקיץ האחרון, הגענו לצ׳ק אין ואמרו ש הבורדינג נגמר. בסוף העבירו אותנו לטיסה בערב. הילדים היו הרוסים וגם אנחנו. חזרנו הביתה לכמה שעות וחזרנו שוב לנתב״ג בצהרים פעם שנייה באותו יום. ככה התחיל הטיול שלנו. מזל שהיו שלנו 14 יום אחר כך להנות (נועה כרמון)
    • אני ורוני, כשחזרנו מהטיול הגדול שלנו לפני 8 שנים, זה היה אחרי 4 חודשים בחו״ל. הטיסה שלנו מטוקיו להונג קונג איחרה והיה לנו קונקשן של פחות מחצי שעה כשנחתנו, והיינו צריכים לעבור לטרמינל אחר ולרוץ בטירוף כדי להגיע בזמן. חיכו לנו ממש, כל הריצה אנחנו שומעים את הקריזות שקוראים לנו, והיינו האחרונים שעלינו על המטוס. לקח לנו איזה 20 דקות להסדיר את הנשימה, היה מטורף. (טליה קליין פרז)

​למידע נוסף:

אולי יעניין אתכם גם:

עוד עמודי מידע באתר על טיסות