זהירות בתאילנד

כללי זהירות לנוסעים לתאילנד

מידע כללי

תאילנד היא לא מדינה עוינת לתיירים ואינה מסוכנת לטיול, אך בכל זאת מומלץ לנקוט מספר אמצעי זהירות (במיוחד אם אתם מטיילים לבד). בתאילנד יש יותר סיכויים שישדדו אתכם או שיגנבו מכם פריט אישי מאשר שיפגעו בכם פיזית.

אחד הדברים שחשוב לזכור הוא לייצג את עצמכם בכבוד. אם צרכתם אלכוהול אל תיכנסו לפינות שלא תוכלו לצאת מהן. שימו לב כי התאילנדים מאוד רגישים לכבוד שלהם וקללה אחת קטנה עלולה להוביל לקרב אגרופים. כבדו אותם והתנהגו בנימוס – גם אם הצד השני אינו נוהג כך.




לנשים המטיילות בתאילנד מומלץ להימנע מפלירטוט עם המקומיים, בעיקר בלילה בברים או בסמטאות, פשוט כי הרגלי החיזור בין המזרח למערב שונים ועלולות להיות אי הבנות.

בתאילנד גם (ובעיקר) הגברים אינם חסינים מפני הטרדות מיניות. לעולם אל תסמכו על אישה מקומית המציעה לכם סיגריה, אוכל או משקה. אין לה כסף להציע לך אלא ההפך – היא אמורה לבקש זאת ממך. ואם הציעה – רוב הסיכויים כי היא מנסה לסמם אותך ואז לרוקן את כיסך.

סמים בתאילנד

בתאילנד אסור על פי חוק לקנות, למכור או להחזיק מריחואנה, פטריות הזיה, אמפטמינים, הרואין ואופיום. אם תורשעו על אחזקת סמים אתם עלולים להישלח לכלא התאילנד לשנה ואף יותר. ניסיון לחצות את הגבול עם סם יכול להיגמר גם בגזר דין מוות.

המקומיים עלולים לנסות למכור סוגים שונים של סמים (קלים וקשים כאחד), קחו בחשבון כי באתרי תיירות מרכזיים (כמו קופנגן לפני הפול מון) המשטרה מציבה מחסומים ובודקת כל כלי רכב שעובר, גם של תיירים.

צילומי חיות בתאילנד

לעיתים יגש אליכם ברחוב אדם מקומי עם איגואנה ויניח עליכם את האיגואנה. מגניב לא?! כן אולי. אבל אחרי שתהנו מ5 שניות של תהילה יחד עם האיגואנה, הבחור ידרוש כסף עבור זמן האיכות שלכם עם החיה הירוקה, והמחיר לרוב יהיה מופקע. הטריק הזה מגיע במגוון תצורות שונות – החל מתוכים ועד קופים קטנטנים. אפשר לפעמים להיכנע לתענוג רק חשוב לדעת זאת מראש.
דבר נוסף הנפוץ בתאילנד הוא צילום עם חיות בר. חיות מסוגים ומינים שונים נלקחים מהבית האמיתי שלהם בטבע ומעבירים אותם מסכת עינויים, המקומיים מסממים אותם בכבדות וכך למעשה תיירים יכולים להצטלם איתם מבלי הפחד שיותקפו על ידם. חשוב מאוד להמנע מוויכוח בנושא עם הבעלים שכן רובם אנשים מפוקפקים ואלימים. בנוסף, לא להאכיל את הפילים הרבים המשוטטים ברחובות, בעליהם ינסו לשכנע אתכם לקנות שקיות אוכל בכדי להאכיל אותם.

תרמית הטוקטוק

אחת הסכנות העיקריות בתאילנד היא לאו דווקא שייקחו מכם את כספכם בכוח אלא במרמה ובידיעה מלאה שלכם. איך? הרמאים המקצועיים מנצלים את השם הטוב שיצא לתאילנדים כאנשים טובים ומחבבי תיירים והם מרבים לנצל תיירים תמימים. הרמאים המדוברים יגיעו לרוב במראה רציני ומתוקתק – מעונבים ונקיים. הם לרוב משתשמים במסווה של נהג מונית/טוקטוק שייקח אתכם לסיור תיירותי בכל האתרים ה”סודיים” של העיר – והם אכן סודיים במובן שאף אחד לא שמע עליהם פשוט מפני שאין סיבה לשמוע עליהם. הם גם ינסו להוסיף עצירות בדרך ליעד שביקשתם – בשוק או בחנות משי כאשר הם מקבלים עמלה על כך שהביאו “קונים”.

תרמית אבני החן

תרמית נוספת המוכרת בתאילנד (בעיקר בבנגקוק, אך לא רק) היא של מוכרי תכשיטים יקרי ערך ואבני חן – כאשר משכנעים אתכם לייבא כמות גדולה לישראל ולשמש כייבואן רשמי, ורק לאחר שתשלמו סכום עתק תגלו שקיבלתם למעשה זכוכיות חסרות ערך. תרמית אבני החן מוכרת בתאילנד ומטופלת על ידי המשטרה, אך אין להם הרבה מה לעשות בנושא מכיוון והאנשים המדוברים נעלמים מהר מאוד לאחר שהצליחו לעבוד על תייר. עצה שלנו – הימנעו מלהיכנס איתם לדיון בכלל.

כפות רגליים בתאילנד

התרבות הבודהיסטית רואה את הרגליים כחלק הטמא ביותר של הגוף, לכן יש להמנע מהצגתם, ואף להימנע משימוש בכפות רגליים גם בשביל להזיז דברים ואף בהצבעה לכיוון מסוים. המקומיים יראו בכך עלבון, דבר היכול להתפתח לעימות אלים. אף על פי כן, רוב המקומיים מכירים את הבורות של התיירים בנושא זה ולרוב יסלחו ופשוט ימנעו מאינטרקציה זו. ראה מידע נוסף תרבות, מנהגים ונימוסים בתאילנד.

הארכת ויזה

ישנן דרכים לא חוקיות להאריך את ויזת השהייה בתאילנד. זה נעשה על ידי מסירת הדרכון למקומיים – אשר מעבירים אותו ללא נוכחות בעליו לשוטר אשר מקבל שוחד במשטרת ההגירה התאית. אותו שוטר מחתים ויזה נוספת בדרכון והדרכון מוחזר חתום שלא כחוק לידי המוסר. דבר זה לא חוקי ומסוכן מאוד ועלול להסתיים במאסר. ראה מידע נוסף ויזות ושגרירויות בתאילנד.