לשלב את קמבודיה?

שאלה שנשאלנו במייל באפריל 2019 - להוספת שאלה תגובה או התייעצות

שאלה

אני אשמח לשמוע קצת יותר על קמבודיה ואם כדאי לנסוע אם זו הפעם הראשונה שלנו בתאילנד. בגדול אנחנו באים בשביל הטבע והתרבות ופחות ערים גדולות וקניות.




תשובה

היי רונית,

תאילנד מושלמת, והיא באמת משלבת בין כל העולמות ככה שלא משנה מה אתם אוהבים אתם תמצאו את זה שם.
אם אתם רוצים לשלב את קמבודיה אני ממש ממליצה, חוויה מדהימה! בגלל שאתם פעם ראשונה בתאילנד לא הייתי גורעת מתאילנד בשביל קמבודיה אבל כן הייתי משלבת את המקדשים.
בעיקר כי ההגעה לשם מאוד נוחה (שעה טיסה מבנגקוק) וכי זה שינוי אווירה מטורף לעומת תאילנד. אני לא יכולה להעיד על שאר קמבודיה כי לא הייתי, אבל סיאם ריפ מגניבה בטירוף!
מה שכן, אם אתם פחות בקטע של קניות אז הייתי מקדישה לה מקסימום 2 לילות.

ממליצה לעשות טיול זריחה ושקיעה. מה זה אומר? קונים כרטיס ביום קלנדרי אחד והוא תקף החל מאותו היום ב17:00 ועד למחרת באותה שעה. ככה שבערב הראשון רואים שקיעה, ואז בבוקר את הזריחה, ואם יש כוח אז שקיעה נוספת בערב השני.
הכרטיס עולה 37$ לאדם ליום. אין מיקוח ואין מבצעים, קונים בקופה הראשית (הנהג יקח אתכם לשם לפני הטיול שקיעה).

יש מעל 100 מקדשים ואין סיכוי שאתם עושים את המעבר ביניהם ברגל (למרות שבפועל מבקרים רק ב5-7 מתוכם, אבל עדיין), מה שאפשר לעשות זה לקחת אופניים אבל לא מומלץ בגלל החום, או, מה שכולם עושים – לוקחים נהג טוקטוק פרטי. אתם יכולים ליפול על סתם נהג ברחוב או ללכת לפי המלצות – אני ממליצה על קים סוק (בפייסבוק Kim Sok) הוא סופר חמוד ומדבר אנגלית שוטף, והוא פשוט מלווה אתכם כל היום. העלות – לחצי יום 10$ וליום שלם 18$. זה כמעט ולא נתון למיקוח כי ככה כולם לוקחים. (בלי קשר – נסיעות בתוך העיר לא עוברות את ה2-3$). את התשלום מבצעים בסוף היום ולכן אין חשש שהנהג יברח, אם כבר אתם יכולים לברוח לו (אבל אל 🙂 )

מתחילים בערב, רואים את השקיעה במקדש הראשי, וממשיכים לארוחת ערב קלילה ולמלון כי למחרת קמים ב4:00 (!) כדי לראות את הזריחה.
פייר, ראיתי זריחות הרבה יותר מרשימות בחיי, אבל זה עניין של מזל ולאו דווקא קשור בעונה. בכל מקרה, ממליצה על ההשקמה המוקדמת כי מיד אחרי הזריחה מתחילים להסתובב במקדשים ובערך בשעה 11:00-12:00 אתם תהיו סופר עייפים וזאת גם בדיוק השעה שתרגישו שאתם לא יכולים לשאת את החום יותר. חם ולח שם בקטע היסטרי. ככה שבכל מקרה היה שווה לקום מוקדם כדי להסתובב במקדשים בשעות הפחות חמות. קחו בחשבון שכל מתחם המקדשים מוקף בתעלות מים, מה שאומר שהלחות גבוהה בהרבה עוד ביחס למזרח הרחוק, כובע זה ממש הכרחי כי כמעט כל הזמן תהיו בשמש.
אחרי זה אפשר לחזור לנמנם קצת ולצבור כוחות ואז להמשיך לעוד כמה מקדשים ולעוד שקיעה, אבל זה כבר לא מאסט ורק אם ממש יש לכם כוח.
לדעתי האישית – 2 לילות לחלוטין מספיקים שם.

מלון מומלץ – יש את זה Steung Siemreap Thmey Hotel או את זה Apsara Centrepole Hotel שניהם נמצאים ממש קרוב לפאב סטרייט ושניהם מעולים.
שימי לב שרוב המלונות שולחים לכם נהג לשדה שיבוא לאסוף אתכם, רק תדאגי לרשום להם מתי אתם מגיעים. אם לא – תפסו טוקטוק ב2$ למלון.
האזור שסביב הפאב סטרייט הוא הכי מעניין, ממליצה ללון שם כי שם גם תסתובבו רוב הזמן. כמובן גם ברחובות הסמוכים. בערב הרחוב נסגר והופך למדרחוב (כמו הקאו סאן בבנגקוק).

מצרפת לך מפה:

הקו הסגול זה הפאב סטרייט, בסופו יש שוק (כוכב סגול) של מלאכת יד – דברים ממש ממש יפים שהכל עשוי עבודת יד.
הכוכב הכחול זה שוק שמתחיל לעבוד אחר הצהריים (17:00) ופעיל כל הערב. הכוכב האדום זה שוק לילה, לא סגורה על השעת פתיחה (מניחה שגם 17:00) אבל הוא פעיל כל הערב.

מסעדות טובות יש על הפאב סטרייט, ממליצה בחום על Red Piano. אם בא לכם לגוון קצת עם אוכל מקסיקני, במרחק הליכה יש מסעדה בשם Maybe Later והיא מעולה! קפה מעולה ברמה של סטארבאקס אתם יכולים למצוא ב Amazon Coffee יש סניף שלהם בסוף הפאב סטריט ויש להם מזגן ואינטרנט.

כבר כתבתי אבל זה באמת חשוב – ממש ממש ממש (ממש!) חם שם. הרבה יותר מתאילנד. כל העיר הזאת יושבת על מים וזה מגדיל את אחוזי הלחות והסבל. דרייפיט, מניפות, מלא מלא מים, ובגדים קצרים. יחד עם זאת – למקדשים צריך להתלבש צנוע. אז לנשים טייץ וחולצה עם שרוול קצר זה סבבה. לגברים מכנס כדורסל קצר (עד הברך) זה אחלה, לא גופיה – רק חולצה עם שרוול! וכובעים! אם אתם עושים טיול זריחה ממליצה גם לקחת מגבת קטנה מהמלון ומגבונים לחים שתוכלו להתרענן טיפה אחרי ולהמשיך את היום בסבבה.

 
לשאלות, בירור פרטים וייעוץ ניתן לפנות אליי במייל זה.
Keren Zamir  קרן זמיר
https://www.hakolal.co.il
עמוד הפייסבוק של הכל עלקבוצת הפייסבוק של הכל על




מפה