קו צ’אנג, תאילנד | Koh Chang

קו צ’אנג – האי השני בגודלו בתאילנד

מידע כללי והיסטוריה

קו צ’אנג (Ko Chang) הינו האי השני בגודלו בתאילנד (אחרי פוקט), נמצא במחוז טראט (Trat) על הגבול עם קמבודיה, כ-310 ק”מ מהבירה בנגקוק.

קו צ’אנג הינו אי נחמד ורגוע ומהווה אלטרנטיבה שקטה, רגועה וקרובה לאיים בדרום (רק שש שעות נסיעה מבנגקוק). הפיתוח העיקרי של האי הוא בחופו המערבי, מרבית שטחו הפנימי של קו צ’אנג מכוסה ביער טרופי של עצי מנגרובה, הרים גבוהים, מפלים וחיות. ניתן לערוך ביער טרקים וטיולי פילים. במזרח ובדרום האי חופים הרבה יותר שקטים, מבודדים ובתוליים המתאימים יותר לזוגות ואנשים שמחפשים שקט.




ליד קו צ’אנג נמצאים איים נוספים ששייכים לפארק הלאומי הימי מו קו צ’אנג (Mu Ko Chang) – קו קוט (Ko Kut) וקו מאק (Ko Mak). איים מאוד יפים אך אין הרבה מה לעשות בהם מעבר לבטן-גב.

קו צ’אנג – אלטרנטיבה לאיים בדרום
(צילום: ONEBIGTRIPרישיון)

חופים מרכזיים

  • האט תה נאם – לונלי ביץ’ (Hat Thanam – Lonely Beach) – נחשב לאחד החופים היותר פופולאריים על האי. אם אתם מעוניינים בשקט ושלווה כדאי שתמשיכו מעט דרומה כי כאן לא כל כך תמצאו אותם. החוף יפהפה, מכוסה בעצי דקל ומציע נוף מרהיב אל הים ואל ההרים מכוסי הג’ונגל. אם אתם מעוניינים בחיי לילה חוף לונלי ביץ’ הוא ה-מקום לכך. יש פה ריבוי של בתי מלון בכל דרגות הכוכבים, מסעדות וברים.

חוף לונלי ביץ’ – כבר לא כל כך בודד שם, זהו אחד החופים הפופולריים של האי
(צילום: Minnullinsרישיון)

  • באילאן ביי (Bailan Bay) – חוף נינוח ונחמד, בלי כל ההמולה של לונלי ביץ’. מומלץ למי שמעוניין בקרבה לחופים המרכזיים אך גם בשקט ורוגע.
  • האט סאי קאו – וויט סנד ביץ’ (Hat Sai Khao – White Sand Beach) – נמצא בחלקו הצפון-מערבי של האי, גם הוא מאוד פופולרי ויש פה ריבוי של בתי מלון בכל הרמות. הוא הארוך ביותר מבין כל חופי האי ולכן גם כאן נמצאים רוב המלונות, מסעדות, ומוקדי שירותי לתיירים. בעקבות הפופולריות של החוף מחירי המלונות פה מעט יותר יקרים מאשר בשאר חופי האי.
  • אאו קלונג פראו – מפרץ הקוקוס (Ao Khlong Prao) – חוף המחולק ל-3 חלקים על ידי שפך הנהר של מפל קלונג פלו (Klong Plu Waterfall), מה שיוצר מראה נפלא של הנהר ושל הים. הוא מהווה נקודות איזון בין החופים התיירותיים והעמוסים לחופים השקטים והשלווים. זוהי גם נקודת היציאה אל עבר האיים הסמוכים.
  • האט יאו – לונג ביץ’ (Hat Yao – Long Beach) – אחד מחופיה הטובים של קו צ’אנג. המים מספיק עמוקים לרחצה אך לא עמוקים מדי, והוא לא מאוד תיירותי מכיוון והכביש שנסלל אליו הוא די חדש.

הדרך אל לונג ביץ’ בקצה הדרומי של האי
(צילום: Khaosamingרישיון)

  • האט וואי צ’ק (Hat Wai Chek) – נחשב לאחד החופים היפים ביותר באי, עם חול לבן ומים צלולים. נמצא בחלקו הדרומי של האי, וניתן להגיע אליו אמצעות סירה דרך הים או מכונית דרך היבשה כאשר הדרך מלאה במטעי קוקוס וגומי. כמעט ואין פה מקומות לינה, אך שווה להגיע הנה לפחות פעם אחת.

פעילויות ואטרקציות בקו צ'אנג

  • פארק הרפתקאות (Tree Top Adventure Park) – מדובר בפארק גדול מלא בעצים גבוהים עליהם אפשר לעשות מגוון אטרקציות כמו: אומגה, טרזן, הליכה ואיזון על חבלים. מדובר בפארק עם צוות מקצועי והבטיחות במעלה ראשונה. מתאים לכל הגילאים, הגבלת גובה של 140 ס”מ. מחיר – 1,100 באט לאדם (אין מחיר מיוחד לילדים). המחיר כולל פירות ושתייה קלה, ניתן לקבל שירות הסעות אל/מ המלון תמורת תשלום נוסף. הפעילות נמשכת לפחות שלוש שעות אז מומלץ לפנות מספק זמן בלו”ז. שימו לב כי לא ניתן לעלות על המתקנים בסנדלים, רק בנעלי ספורט סגורות. המקום פתוח כל ימות השבוע, 9:00-17:00. אתר רשמי: https://www.treetopadventurepark.com/kohchang.html. פארקים נוספים של אותה הרשת ניתן למצוא גם בקנצ’נבוריפאטאיה וקראבי.

פארק ההרפתקאות בקו צ’אנג – איש צוות מדגים הליכה על חבל דק
(צילום: מתוך האתר הרשמי של הפארק)

  • מסלולי הליכה – קו צ’אנג מאופיין בשטח גדול של ג’ונגל פראי, וכיאה לג’ונגל אמיתי יש בו גם לא מעט מפלים. מפל נאם טוק קלונג פלו (Nam Tok Khlong Plu) הוא הפופולרי שבהם, וגם היחיד שנמצא בחלקו המערבי של האי, סמוך אל אאו קלונג פראו. מהחוף קל מאוד להגיע אליו, פשוט עקבו אחר שביל ההליכה המסומן, באורך של פחות מקילומטר, ותגיעו אל המפל. בתחתית המפל בריכה מרעננת של מים נקיים ואפשר לשחות בה. מחיר הכניסה הוא 400 באט. קלונג נואנג (Klong Nueng) הוא מפל נוסף, קטן אך מרהיב במיוחד. הוא צר מאוד וזורם בין שני סלעים גדולים. המפל שוכן באמצע האי, לכיוון צפון מזרח. נאם טוק תאן מאיום (Nam Tok Than Mayom) אלו שלושה מפלים הנשפכים לאורך נחל קלונג מאיום בחלקו הפנימי של האי. במקום יש אבנים חקוקות הנושאות את חתימותיהם של מלכי תאילנד שביקרו במקום – ראמה החמישי, ראמה השישי וראמה השביעי. שווה להגיע לכאן במיוחד בשביל הנוף המדהים שנשקף מלמעלה.
  • שנורקלינג סביב האיים – בסביבת קו צ’אנג יש מספר איים קטנים כמו קו וואי (Ko Wai), קו ראנג (Ko Rang), קו יאק (Ko Yak), קו לאון (Ko Laun),קו קוט (Ko Kut) וקו מאק (Ko Mak). כמו גם אתרי צלילה כמו הין לוק באט (Hin Luk Bat), הין לאפ (Hin Lap), הין פראי נאם (Hin Phrai Nam) והין גאדנג (Hin Gadeng). הפיתוח בהם לא רב ובחלקם אף הדיג אסור כך שתזכו לראות פה חיים תת-ימיים מאוד עשירים. ניתן לצאת לטיול עצמאי ולשכור קיאק. יש גם לא מעט חברות שמציעות טיולים ולרוב כוללות גם ציוד שנרקול כך שהעסק יוצא יותר זול מאשר לשכור ציוד וסירה בנפרד.




המלצות "הכל על"

  • שימו לב כי קיים אי בעל שם זהה שנמצא בדרום-מערב תאילנד, במחוז ראנונג.
  • מדובר באי שיכול להוות חלופה נהדרת למי שמעוניין בקצת בטן-גב אך אין לו מספיק זמן להגיע לדרום לאיים המזרחיים או לאיים המערביים. אך באותה נשימה חשוב לציין – מי שיש לו זמן ויכולת – שיוותר על קו צ’אנג וילך על הדבר האמיתי.

מידע שימושי על קו צ'אנג

  • איך מגיעים?
    • אוטובוס: אוטובוס מבנגקוק יוצא בכל שעה לטארט, הנסיעה אורכת כארבע וחצי שעות. משם ממשיכים במעבורת ממזח Tammachat כ25 דקות על קו צ’אנג. ניתן לרכוש כרטיס משולב הכולל כרטיס לאוטובוס וכרטיס למעבורות.
    • טיסה: שדה התעופה הקרוב נמצא בעיר טראט. טיסות לטראט מגיעות מדי יום מבנגקוק. הטיסה אורכת כשעה, משם ממשיכים במעבורת ממזח Tammachat כ25 דקות על קו צ’אנג.