מקדש הבודהה השוכב, בנגקוק – כרטיסים בהנחה והמדריך המקיף ביותר בעברית | Wat Pho

מידע כללי והיסטוריה

מקדש הבודהה השוכב (Wat Pho) הינו המקדש הגדול והעתיק ביותר בבנגקוק. המקדש ידוע בזכות פסל בודהה השוכב העצום והמרשים הנמצא בו, המגיע לאורך של 46 מטרים ולגובה של 15 מטרים ומצופה מכף רגל ועד ראש בזהב. פסל בודהה השוכב הוא אחד מהאתרים העמוסים בבנגקוק. אל המקום מגיעים גם המוני התיירים שלא מפספסים את האטרקציה המרכזית בעיר בנגקוק וגם תושבי תאילנד כולה, אשר עבורם מסמל פסל בודהה השוכב את המעבר של בודהה אל הנירוונה, כלומר את מותו.




מה רואים?

במקדש פו יש את מספר פסלי הבודהה הגדול ביותר בתאילנד (מעל 1000 פסלים בשטח המקדש) שהובאו בעיקר מהריסות מקדשי ערי הבירה הקודמות של תאילנד (סוקותאי ואיותאיה).

מקדש הבודהה השוכב, אשר בין חומותיו גן נעים וביתנים רבים, שטחו של המקדש משתרע על פני 80 דונם כאשר הוא מחולק לשני חלקים על ידי רחוב העובר באמצעו. החלק המתוייר הינו החלק הצפוני והוא כולל מקדש גדול ובו 394 דמויות בודהה מוזהבים, 152 לוחות שיש המתארות את חציו השני סיפורי ראמה, ועוד כמעט 100 מבנים ומקדשים נוספים בגדלים שונים. החלק הדרומי אשר נמצא מעבר לכביש הינו פחות מעניין לביקור.

הידעתם?
הבודהה השוכב כל כך גדול שכמעט בלתי אפשרי לתפוס את הפסל כולו בתמונה אחת!

(צילומים מקוריים)

מקדש הבודהה השוכב זכה לכינוי האוניברסיטה הראשונה של תאילנד ונחשב למרכז החינוך הציבורי הראשון בתאילנד. ציורי הקיר הרבים שבו לימדו אנשים על מגוון נושאים כמו ספרות, ארכיאולוגיה, אסטרונומיה, גיאולוגיה אך בעיקר רפואה תאילנדית מסורתית הכוללת עיסוי תאילנדי. מתפקד כיום גם כמרכז הראשי בתאילנד ללימודה ולשימורה של הרפואה התאילנדית המסורתית ובמקום פועל בית ספר מפורסם לעיסוי.

לינה בקרבת מקדש הבודהה השוכב

לינה באיזור זה של בנגקוק מציעה חווית תרבות והנאה תוך כדי גילוי העיר ומוקדיה ההיסטוריים. לצד כמה מלונות יוקרה תוכלו למצוא בעיקר מגוון אפשרויות לינה שוות לכל כיס החל מאכסניות ועד למלונות בדירוג הנע בין שניים לשלושה כוכבים. כל אלה נמצאים במרחק דקות ספורות מרחוב קאו סאן המפורסם והאתרים הפופולרים לאורך הנהר.
בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את Riva Surya Bangkok, את Smile Inn ואת Adamaz House.

למידע נוסף על לינה באזור המקדש אנחנו ממליצים לקרוא גם על מלונות ליד מקדש הבודהה השוכב ועל מלונות בבנגקוק.




המלצות "הכל על"

  • מלבד סיור במקום והתרשמות מהפסל הגדול ניתן גם להתנסות בעיסוי תאילנדי מסורתי. (מחירון – חצי שעה 260 באט, שעה 420 באט, חצי שעה עיסוי רגליים 280 באט).
  • מומלץ לתכנן יום אחד שיתרכז בחלק הזה של בנגקוק – יחד עם ארמון המלך ומקדש השחר. הם כולם בקרבת מקום וקשורים זה בזה.
  • למקום אין כניסה בלבוש שאינו הולם. גברים חייבים ללבוש מכנסיים ארוכים וחולצות עם שרוולים (לא גופיות), נשים חייבות ללבוש מכנס או חצאית מתחת לברך, חולצות עם שרוולים לא גופיות וחולצות בטן, אסור בגדים שקופים וכתפיים חשופות.
  • בעת הכניסה למקום (כמו במקדשים רבים בתאילנד) יש להוריד נעליים ולהניח אותם במקום המיועד להן.
  • יש לשמור על השקט בעת ביקור במקום, זיכרו כי עבור התאילנדים מדובר במקום קדוש.
  • במקום מסתובבים גם נזירים, שימו לב כי חל עליהם איסור לבוא במגע עם נשים.
  • מדובר במקדש גדול ולכן מומלץ להצטייד במפה. תוכלו להוריד מפה ולהדפיס בקישור זה.
  • במקום ניתן לשכור את שירותיהם של מדריכי תיירות רבים, רובם הגדול גם דובר אנגלית. אפשרויות מומלצות ניתן לראות בקישור הזה ובקישור הזה.
  • דרך ההגעה המומלצת היא באמצעות טוק טוק או מונית. לא מומלץ עבור תיירים בבנגקוק לנסוע באוטובוסים, התחנות לא מסודרות וברורות כמו בארץ ומומלץ להימנע מסיבוכים.
  • מחיר: 200 באט, ילדים מתחת לגובה 120 ס”מ נכנסים בחינם.

מידע שימושי על מקדש הבודהה השוכב

שעות פתיחה

כל ימות השבוע, 8:30-18:30

כתובת

2 Sanamchai Road, Grand Palace Subdistrict, Pranakorn District, 10200, בנגקוקתאילנד

אתר רשמי
הגעה
directions_bus
אוטובוס

קווים  1, 6, 7, 8, 12, 44, 48

directions_boat
מעבורת צ'או פראיה אקספרס

קו ירוקקו כתום או ללא דגל – לרדת בתחנת Tha Chang – N9. או קו כחול, קו כתום או ללא דגל – לרדת בתחנת Tha Tien – N8