מרומא לפירנצה: רכבת, אוטובוס וצורות הגעה נוספות

מידע כללי על הגעה מרומא לפרינצה

רומא היא יעד אליו מגיעים ישראלים רבים בטיסה ישירה (החברות אל על, ישראייר, אליטליה, ריינאייר ו-וולינג מציעות טיסות שכאלו) ונוח להמשיך מרומא צפונה אל פירנצה ומשם לצפון איטליה. בשל העובדה שלפירנצה יש פחות טיסות ישירות מישראל מאשר נמל רומא העסוק, גם מי שרוצה להגיע לפירנצה לעתים בוחר לנחות ברומא, לראות את העיר על הדרך לחצי יום (או לשהות מספר לילות) ואז לנסוע לפירנצה ברכבת או בתחבורה ציבורית אחרת. בנוסף, הפוך להיות פופלארי מאוד במהלך החופשה ברומא , לנסוע ליום טיול או יומיים בפירנצה ולחזור. להבטחת מקומכם ברכבת מרומא לפרינצה והזמנת כרטיסים מראש תוכלו להכנס ללינק זה

תחנת רכבת פינרצה

תחנת הרכבת סנטה מריה נובלה בפירנצה

 




אופציות לנסיעה ברכבת

זמן הנסיעה הקצר ביותר ברכבת בין רומא לפירנצה הוא כשעה וחצי, אם כי ישנן גם רכבות שלוקחות בין 3 ל-4 שעות, ללא שום סיבה מוצדקת. הנסיעה ברכבת נוחה ולא יותר מדי יקרה- אם לוקחים את הזמן לעשות סקר שוק נכון, לבדוק ולחפש מראש (מידע נוסף על כך בהמשך).

ישנן שתי חברות רכבת המציעות שירות בקו רומא-פירנצה. הראשונה היא איטאלו (italo) והשניה טרנאיטליה (TRENITALIA).
טווח המחירים הוא בין €10 (מחוץ לעונה ובימים ושעות מסוימות) ל-€40 לכיוון במחלקה הזולה ביותר, והמחיר עולה למחלקות גבוהות יותר.
שתי החברות מציעות רכבות חדישות ונוחות מאוד, רק שימו לב: חברת טרנאיטליה מציעה הן נסיעות מהירות (שעה וחצי) והן נסיעות ארוכות (3-4 שעות), כך שהנסיעות המהירות יותר הן גם יקרות יותר (€30 ומעלה) והנסיעות הזולות ביותר יכולות להמשך 3-4 שעות (€10). לעומת זאת חברת איטאלו מציעה כרטיסים רק לנסיעות בנות שעה וחצי, והפלא ופלא- את המחיר הזול יותר אותו טרנאיטליה גובה עבור נסיעה בת 3 שעות, אפשר למצוא בחברת איטאלו עבור הנסיעה הקצרה יותר! (בהנחה שחיפשתם את הכרטיס מספיק זמן מראש).

הרכבת המהירה של חברת איטאלו מרומא לפירנצה, תמונת מקור

אם תרצו להשיג את הכרטיסים הזולים ביותר, לנסיעה הקצרה של שעה וחצי- עבור העונה החמה מומלץ להזמין כרטיס לפחות חודש וחצי מראש, אם כי גם אם שכחתם ולא הזמנתם מספיק זמן מראש עדיין עדיף להכנס לאתר האינטרנט ולהזמין כרטיסים גם אם מדובר במספר ימים או אפילו רק יום לפני מועד הנסיעה.

השורה התחתונה- נסיעה ברכבת מרומא לפירנצה- למי זה מומלץ?

לכולם (מהיר מאוטובוס, בהזמנה מראש אפשר למצוא מחירים זולים כמו של האוטובוס, מהיר גם מטיסה בשל הזמן שיתבזבז בדלפקי הצ’ק אין ובטחון בנמל התעופה)- למעט מי שרוצה להמשיך אחר כך לטיול בטוסקנה או מחוץ לערים – ובמקרה זה מומלץ לשקול השכרת רכב.

 

נוסעים יוצאים מתחנת הרכבת של פירצה אל העיר

נוסעים יוצאים מתחנת הרכבת של פירצה אל העיר

כיצד תוכלו להוזיל את עלויות הרכבת?

  • הזמנה מראש – עדיף להזמין את הכרטיס מראש על מנת להבטיח לעצמכם מקום ברכבות במחירי הכרטיסים הזולים יותר. למרות שמדובר באותו קו ואותם יעדים, יש הפרשים גדולים בין המחירים (לפעמים פי שתיים ואף יותר), רכבות אשר יוצאות מתחנת המוצא בשעות שונות מחירן יהיה שונה, מחלקות הנסיעה מציעות מחירים שונים, כך שאם תזמינו כאשר כל המחלקות הזולות כבר “נתפסו” לא תהיה לכם ברירה אלא לרכוש כרטיס למחלקה יקרה.
  • התגמשות בזמנים – לרכבות שיוצאות בזמנים שונים יש מחירים שונים, לכן אם אינכם צריכים להגיע ולצאת בשעה מסוימת, אפשר לבחור את הרכבת הזולה ביותר ולהתגמש בזמן היציאה שלה. דוגמא מצוינת לכך היא שבחברת איטאלו כרטיסים מוקדמים בבוקר (בין השעות 5-6) מחירם הוא 25% מהכרטיסים שאחרי 5 בערב.
  • הזמנה ישירה מהחברה – אם תזמינו ישירות דרך אתרי האינטרנט של החברות תוכלו למצוא את המחירים הזולים ביותר. אפשרות זו זולה יותר מאשר הזמנה דרך אתרים מתווכים כמו GoEuro ודומיהם.

אופציות נוספת לנסיעה בין רומא ופירנצה

טיסה

זמן הטיסה מרומא לפירנצה בטיסה ישירה הוא 50-55 דקות, השירות מסופק על ידי חברת אליטליה וטווח המחירים הוא €76 – €120 כאשר ככל שתזמינו מוקדם יותר כך תוכלו למצוא כרטיס זול וסמוך יותר למועד המחירים הולכים ומאמירים. המחירים הזולים של הטיסה לא יקרים בהרבה מהמחירים היקרים של הרכבת, אם כי יש לקחת בחשבון שאמנם זמן הטיסה קצר בכ-40 דקות מהרכבת, אך אם אתם מגיעים מהעיר יש להוסיף לכך זמן הגעה מהעיר אל נמל התעופה, וכמובן את הזמן ש”מבלים” בנמל במעבר דרכו- בדלפק הצ’ק אין, בבטחון, בתורים וכ’ו. לכן אופציה זו לא חוסכת מדי בזמן, אלא אם כן אתם גם ככה בנמל (אם משום שנחתתם, לדוגמא, בנמל התעופה של רומא וברצונכם להמשיך ישר לפירנצה, או להפך) וגם אז ההבדל לא ממש משמעותי. לבדיקת מחירים והזמנת טיסה מרומא לפירנצה לחצו כאן

אוטובוס

אוטובוס – זמן הנסיעה באוטובוס מרומא לפרינצה הוא בין 3-4.5 שעות (ויש גם אוטובוס ממש לא מומלץ של 7.5 שעות). את השירות מספקות 3 חברות: באלטור (baltour), פליקסבאס (FLiXBUS) ובאס סנטר (BUS CENTER), כאשר לשתי הראשונות אתרי אינטרנט באנגלית ולאחרונה אתר באיטלקית בלבד. טווח המחירים נע בין €12 ל-€29, כלומר- בהזמנה מספיק זמן מראש ניתן למצוא כרטיסי רכבת זולים במקצת מהאוטובוס וזמן הנסיעה יהיה קצר לפחות בחצי. לכן אוטובוס היא האופציה הכי פחות מומלצת, ולא משנה איזה סוג תייר את/ה. לבדיקת מחירים והזמנת אוטובוס מרומא לפירנצה לחצו כאן

השכרת רכב

הנסיעה ברכב מרומא לפירנצה אורכת לפחות 3-3.5 שעות (ואם יש פקקים אז זמן הנסיעה מתארך). בכללי הרכבת לפירנצה נוחה מאוד ולא יותר מדי יקרה, ולכן אם ברצונכם להגיע רק אל פירנצה ולטייל רק בתוך הערים, אין ממש סיבה לשכור רכב. אך אם אתם מתכננים להמשיך אחר כך ליעדים אחרים (לדוגמא אם הגעתם מרומא ואתם מתכננים להמשיך אחרי פירנצה לטיול ברחבי טוסקנה) או להגיע מחוץ לעיר לדוגמא למקומות כפריים יותר בהם ההתניידות בתחבורה ציבורית כמעט ובלתי אפשרית- השכרת רכב תהיה האופציה הטובה ביותר עבורכם. למידע נוסף- השכרת רכב ברומאהשכרת רכב בפירנצה והשכרת רכב באיטליה.

חיפוש רכבות מרומא לפירנצה

המלצות "הכל על" לנסיעה בין רומא לבין פירנצה

  • שימו לב- בהזמנה באתר האינטרנט של שתי החברות, הן איטאלו והן טרנאיטליה, למרות שהאתר הוא באנגלית, שמות הערים בחיפוש יהיו באיטלקית, כלומר בשביל פירנצה יש לחפש Firenze- שמה של העיר באיטלקית (ולא את השם באנגלית Florence). אותו דבר לגבי Roma (ולא Rome).
  • אם אתם מעוניינים ליסוע ולחזור מפירנצה באותו היום מומלץ יותר לקחת את הרכבת המהירה על מנת להספיק למצות את זמן כמה שניתן. לרכבת זו מומלץ להזמין כרטיסים מראש במיוחד אם רוצים לשבת יחד ולא כל אחד בנפרד. אפשר לעשות זאת פה.
  • אם הזמנתם את הכרטיסים מראש באתר האינטרנט, יש לאסוף את הכרטיס מהמכשיר האוטומטי עם הקשת מספר ההזמנה. יש לשים לב שאתם ניגשים אל המכשיר של חברת הרכבת הנכונה. אם תקישו את מספר ההזמנה במכשיר של החברה המתחרה, כמובן שהכרטיס לא יסופק לכם על ידי המכונה…
  • כדאי לקחת בחשבון שבין אותם יעדים ישנן לא פעם רכבות שונות הנבדלות ביניהן באורך המסלול, מספר התחנות ומהירות הרכבת. מובן שרכבות מהירות יעלו יותר (ההפרשים הם בעשרות אחוזים ולעיתים ממש פי 2 או פי 3 במחיר), מצד שני ההבדל בין הזמנים יכול להיות משמעותי.
  • אחת השאלות המרכזיות היא למי כדאי להשכיר רכב ברומא (או להשכיר רכב בפירנצה), למי עדיף לרכוש כרטיס טיסה בין הערים, ולמי לקחת רכבת. לכל תייר מתאימה אופציה אחרת. בגדול כלל אצבע לטיולים בין ערים שהדגש בהן הוא על העיר עצמה אנו ממליצים על הרכבת – כך לא מסתבכים עם רכב פרטי (בעיה בכל הערים הגדולות של איטליה ובמיוחד בפירנצה – למידע נוסף על השכרת רכב באיטליה). בנוסף שיטה זו גם נוחה יותר כי מגיעים למרכזי הערים ולא לפרברים שלהן כמו במקרה של טיסות פנימיות הנוחתות מחוץ למרכזי הערים – 99% משדות התעופה באיטליה, אינם נמצאים במרכז העיר (כולל גם שדה התעופה של רומא ושדה התעופה של פירנצה).
  • טרם העלייה לרכבת יש להחתים את הכרטיסים במכונות הממוקמות ברציפים (לרוב אי אפשר להגיע אל הרציף מבלי להחתים את הכרטיס במכונה) כדי להכניס אותם לתוקף. אם שכחתם או לא הספקתם – חפשו את הכרטיסן על הרכבת ובקשו ממנו שיחתים לכם את הכרטיס, אחרת אתם עלולים לשלם קנס.
  • להמלצות כלליות על רומא ולהמלצות כלליות על פירנצה