1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. רומא עם ילדים ומשפחות – אטרקציות, הנחות וההמלצות החשובות ביותר לפני שנוסעים

רומא עם ילדים ומשפחות – אטרקציות, הנחות וההמלצות החשובות ביותר לפני שנוסעים

ילדים ומשפחות ברומא מדריך מקוצר

אמנם העיר רומא היא בראש ובראשונה עיר של היסטוריה, אומנות ודת ולמרות שהיא לא ממותגת ככזו, רומא יכולה להיות מתאימה מאוד גם לבילוי משפחתי. יש בה כל מה שכל בני המשפחה ירצו לראות ולשמוע והיא מלאה בפעילויות ואטרקציות המתאימות לכל הגילים – מאתרים עתיקים ומרשימים כמו הקולוסיאום והפורום הרומי שגם מפעילים אפשרויות חוויתיות המותאמות לביקורי משפחות כמו סדנאות גלדיטורים וסיורים מותאמים (גם לסיורים וגם לביקור רגיל במקום מומלץ להזמין כרטיסים מראש – לחצו כאן להזמנה של כרטיסים וסיורים בקולוסיאום עם הנחה לגולשי הכל על ולחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול חינם),  דרך פארקים מהנים (בראשם פארק בורגזה המפורסם והיפה) וכיכרות מדהימות ועד לאתרים תרבותיים כמו מוזיאון הוותיקן שגם הוא אומנם יכול להיות קשוח אבל מלא בילדים ובני נוער סקרנים (גם לותיקן מומלץ להזמין כרטיסים מראש – הן לביקור בלבד והן לסיורים מודרכים שגם יאפשרו לכם לדלג על התור – לחצו כאן להזמנה של כרטיסים וסיורים במוזיאון הותיקן עם הנחה לגולשי הכל על ולחצו כאן להזמנה עם אפשרות ביטול חינם).

הקולוסיאום לילדיםהקולוסיאום – מהאתרים המבוקשים בעיר, מתאים הן למבוגרים והן לילדים (לפרטים והזמנה של כרטיסים וסיורים מודרכים)

אומנם לא בתוך רומא עצמה, אבל מחוץ לעיר תוכלו למצוא פרקי מיים מעולים כמו פארק המים אקוואפליקס (לפרטים והזמנה של כרטיסים לפארק בהנחה לגולשי הכל על) המפורסם, הידרומניה האהוב (לפרטים והזמנה של כרטיסים לפארק בהנחה לגולשי הכל על)  ומעל כולם הפארק אהוב מאוד על התייר הישראלי בשנים האחרונות: פארק המים זומארין שהוא שילוב בין פארק מיים, לונה פארק ודולפינריום (לפרטים והזמנה של כרטיסים לפארק בהנחה לגולשי הכל על). בנוסף יש גם פרק שעשועים לא רעים – הם לא בסדרי גודל של דיסנילנד פריז או גארדה לנד – אבל גם Cinecittà World  היותר קטן שמשלבים אותו לא פעם עם קניות באוטולט הסמוך  (לפרטים והזמנה של כרטיסים בהנחה לגולשי הכל על) וגם מג’י’ק לנד שיכול להיות אטרקציה לבדו ליום שלם ואפילו ליומיים (לפרטים והזמנה של כרטיסים בהנחה לגולשי הכל על).

שימו לב*כל האטרקציות המוזכרות פה עם הנחה לגולשי הכל על – קוד הקופון הוא HAKO5

פסלים בפארק בורגזה – הפארק הוא ממקומות הבילוי האהובים על תיירי רומא המגיעים עם ילדים (צילום מקורי)

רומא מאפשרת גם לא מעט סדנאות, אטרצקיות וסיורים אהובים על ילדים ומשפחות. מסדנאות פאסטה המותאמות לילדים ולנוער (לפרטים והזמנה) דרך סדנאות לאומנות הגלדיוטורים (לפרטים והזמנה) ועד סיורים המותאמים לילדים הכוללים טעימות של פיצה וגלידה בבירת איטליה (לפרטים והזמנה). לא משנה אם אתם הולכים לסדנאות הללו או לסיורים יותר סטנדרטיים מומלץ למשפחות להזמין את המקום שלכם כמה שיותר זמן מראש במיוחד בעונות הקיץ והחגים (לחצו כאן לפרטים והזמנה של מגוון סיורים מודרכים וסדנאות המותאמים לילדים ברומא עם אפשרות ביטול).

קבוצת ילדים מטיילת ברומא

קבוצת ילדים מטיילת ברומא – אומנם רומא מאוד היסטורית אבל עם מעט הנגשה רבים מהילדים והנוער ישאבו לסיפורים המרתקים שלה.

אוטובוס התיירים ברומא – אחת האופציות הנוחות לטייל עם ילדים בעיר (פרטים והזמנה)

למשפחות המתכננות לצאת לטיול ברכב שכור מחוץ לרומא בין אם לאתרים קרובים כמו קסטלי רומנו המקסים וגני טיבולי המפורסמים, ובין אם מתכננים נסיעה לצפון איטליה, טוסקנה או דרום איטליה, כדאי לקחת בחשבון את הביקוש הגבוהה לרכבים גדולים ברומא במיוחד בקיץ לעיתים פשוט לא נשארים רכבים גדולים להשכרה אם לא מזמינים אותם מראש. לכן מומלץ לא להתמהמה, מומלץ להזמין את הרכבים כמה שיותר מוקדם, ולטוס עם ראש שקט. לחצו כאן להשכרה מתוך מגוון רכבים עם אפשרות ביטול | לחצו כאן להשכרת רכב עם 10% הנחה ברומא.

אזור הותיקן

תצפית מסנט פטרוס על אזור הותיקן – בשנים האחרונות זה הפך להיות אזור מבוקש ללינה של משפחות בגלל הקרבה והנגישות למרכז, היצע הדירות המחירים הנוחים והמסעדות המשפחתיות והפחות תיירותיות שמאפיינות את האזור

הלינה למשפחות ברומא משתנה כמובן לפי סוג המשפחה (גודל, גיליים וכו’), רבים מהמשפחות בוחרים מלונות בהם זוכים לשירות נעים, ורבות המשפחות היום שבוחרות דירה נוחה שמאפשרת גם מרחב וגם מטבח פרטי. משפחות לרוב יבחרו להתחרק מאזור הטרמיני ויבחרו ללכת לאזורים שמצד אחד מרכזיים מצד שני לא מאוד יקרים. אזורים מאוד פופלארים ללינה של משפחות ברומא הם אזור הותיקן (במקומות לינה מומלצים למשפחות הרבים הנמצאים באזור כמו:Vatican Dream,Tmark Hotel Vaticano ו MyTinyHome Festina Lente) ואזור הקולוסיאום ושכונת מונטי (באפשרויות לינה מומלצות למשפחות כמו:Zefiro Home , Just Chilling Suite וBlack Rooms Colosseo) כאשר משפחות שיחפשו לינה יותר מרכזית אבל מעט יותר יקרה יפנו לאזור הפונטנה די טרווי או לאזור ברבריני היקרים יותר. אנו ממליצים למי שמתעניין בנושא יותר לקרוא על כך בעמוד המקיף שלנו מלונות ודירות מומלצים למשפחות ברומא.

אילו פארקי שעושועים ולונה פארקים יש ברומא והסביבה?

ש שני לונה פארקים ופארקי שעשועים עיקריים ברומא:

 פארק השעשועים ריינבו מג’יקלנד משלב גם רכבות הרים משגעות וגם נוף שונה מעט מהאורבניות של רומא (צילום:diego)

טיפ זהב:  מגי’לנד דורש נסיעה עם מונית או תחבורה ציבורית או לחילופין רכב שכור, אבל הביקורות עליו נהדרות והחוויה בו טובה – הוא שווה את ההשקעה למי שרוצה אטרקציה של יום שלם. למי שמחפש חלופות קצרות יותר החלופות הקטנות שיותר קרובות למרכז גם הן נהדרות.

בנוסף לכך, ישנם מספר פארקי שעשועים קטנים יותר ברומא, כגון:

  • פארק האתגרים של אואזיס (Oasis Park Adventure) –  פארק אתגרים קטן|  Via Tarquinio Collatino, 56/58, 00175 Roma RM, איטליה
  • פארק הקולנוע (Cinecittà World) – פארק נושאי | Via Irina Alberti, 00128 Roma RM, איטליה

פארקי מים ברומא וסביבתה

ישנם שני פארקי מים גדולים ברומא, שניהם פתוחים בחודשי הקיץ בלבד. שימו לב שאינם מקורים והמיים אינם מחוממים.

הידרומניה (Hydromania) – הידרומאניה הוא פארק מים גדול הממוקם בפרבר אוסטיה אנטיקה שליד רומא (25 דק נסיעה). הוא מציע מגוון רחב של מגלשות מים, בריכות, מופעי מים ומתקנים לילדים (לפרטים והזמנת כרטיסים בהנחה לגולשי הכל על). כתובת: Vicolo del Casale Lumbroso, 200, 00166 Roma RM.
עוד על הפארק בעמוד הידרומניה – כרטיסים בהנחה, איך מגיעים ולמי הפארק מתאים

פארק המיים זומרין הוא שילוב של פארק מיים, דופלינריום ואקרויום לכל המשפחה

פארק המיים זומרין הוא שילוב של פארק מיים, דופלינריום ואקרויום לכל המשפחה

זומרין (Zoomarine) –  הוא פארק שעשועים ופארק מים הממוקם בפרבר של רומא (כ30 דק נסיעה). הוא מציע מגוון רחב של מתקני שעשועים, מגלשות מים, בריכות ואפשרות למפגש עם חיות המים ושיחיה עימם חיות. יש לאטרקציה זו מספר אופציות שונות לכרטיסים (לפרטים והזמנת כרטיסים בהנחה לגולשי הכל על)




שאלות ותשובות נפוצות של המבקרים ברומא עם ילדים

ברוב המקרים כרטיס רומא פאס אינו משתלם לילדים קטנים כיוון שהם הם נכנסים חינם או זכאים להנחות משמעותיות בהרבה אתרים ברומא, גם ללא הכרטיס. לרוב הכרטיס מתחיל להיות משתלם מאזור גיל 8-9, מאוד תלוי מה התכנון שלכם. שימו לב שאין רומא פאס למשפחות וגם אין רומא פאס לילדים. ראו פרטים נוספים בעמוד רומא פאס | Roma Pass, לקנות או לא לקנות? (והנחות למזמינים).

הנסיעה בתחבורה הציבורית ברומא בעבור ילדים מתחת לגיל 10 הינה בחינם, אך ילדים מעל גיל זה אינם זכאים להנחה.

יש הרבה מאוד הנחות לכניסה לאתרים השונים ברומא למשל:

  • קולוסיאום ופורום – ילדים מתחת לגיל 4 לא נדרשים בתשלום בכלל, לילדים בגילאים 4-17 יש הנחה משמעותית של יותר מ50 אחוזים. ניתן גם לרכוש מראש כאן עם הנחה נוספת לגולשי הכל על באמצעות קוד הקופון HAKO5.
  • אוטובוס התיירים – ילדים מתחת לגיל 5 לא נדרשים בתשלום בכלל, לילדים בגילאים 5-15 יש הנחה של 50%. ניתן גם לרכוש מראש כאן עם הנחה נוספת לגולשי הכל על (קוד HAKO5).
  • מוזיאון התיקן – ילדים מתחת לגיל 6 לא נדרשים בתשלום בכלל, לילדים בגילאים 6-17 יש הנחה של 9 אירו (35%). ניתן גם לרכוש מראש כאן עם הנחה נוספת לגולשינו (קוד HAKO5).
  • טירת סנט אנג’לו - הכניסה לילדים עד גיל 18 היא בחינם.

ההתניידות ברומא עם עגלות יכולה להיות מעט מאתגרת בגלל הרחובות ההיסטוריים והצרים הרבים שלה ובגלל המדרכה הלא אחידה והמרוצפת. עם זאת, עם מעט תכנון מקדים, בהחלט אפשר להסתדר בעיר עם עגלה. לרבים מהאתרים המרכזיים כמו הקולוסיאום והוותיקן, יש נגישות הן לכיסאות גלגלים והן נגישות לעגלות. עם זאת, מאוד לא נוח להסתובב עם עגלות בתקופת התיירות בגלל העומס והלחץ וכדאי להצטייד במנשא. מבחינת תחבורה ציבורית, רוב האוטובוסים ותחנות המטרו מתאימים לעגלות אך גם במקרה זה הצפיפות עלולה להקשות על ההתניידות עם עגלה.

משפחות שרוצות ללון במרכז העניינים וקרוב לחלק גדול מהאתרים המרכזיים, כדאי לראות מלונות באזור טרווי, מלונות ליד פיאצה נבונה ומלונות באזור המדרגות הספרדיות כמו מלון Hotel Mozart. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהלינה באזור זה תהיה יקרה במיוחד ולכן כדאי לשקול מלונות באזור הוותיקן כמו מלון 4 הכוכבים Hotel Della Conciliazione ומלונות בטרסטוורה כמו מלון 3 הכוכבים Hotel Santa Maria.

אתרים המתאימים לילדים בתוך העיר

בניגוד לערים אחרות בהן יש לא מעט אתרים שהם במובהק אתרים המוקדשים לכל המשפחה ומותאמים לילדים לפעמים יותר מלמבוגרים – ברומא, המצב שונה. למעשה חופשה עם ילדים ברומא תהיה דומה מאוד לחופשה של מבוגרים אך עם התאמות, דגשים ושינויים שיתאימו את הביקור גם לילדים.

פארק וילה בורגזה וגן החיות של רומא

פארק וילה בורגזה הוא הפארק העירוני השני בגודלו ברומא וריאה ירוקה שמשפחות יהנו ממנו מאוד. בתוך הפארק יש את וילה בורגזה בה תראו את אחת הגלריות הגדולות והמיוחדות ברומא, שנייה באוסף האמנות שבה רק לזו שבותיקן. הגלריה תתאים מאוד לילדים חובבי אומנות והיסטוריה – היא לא תתאים לכולם. בפארק בורגזה ישנו גם את גן החיות של רומא, הוא לא מהמיוחדים בעולם אבל אופציה לא רעה ליום כיף עם הילדים. בנוסף, בפארק תוכלו לשוט בסירה, לשכור מכוניות פדלים, לרכב על סוסי פוני או לעשות פיקניק.

  • מומלץ לקרוא את המדריך המקיף שלנו על וילה וגלריה בורגזה.
  • מומלץ מאוד לקנות כרטיסים מראש למי שמתכנן ביקור בוילה (ולא רק בפארק שהוא חינמי), אפשר לעשות זאת בקישור זה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5).

ילדים עם סגאווי בפארק בורגוזה (צילום מקורי)

פיאצה נבונה

פיאצה נאבונה (באיטלקית: Piazza Navona) היא כיכר מרכזית בלבו של האזור התיירותי של רומא. זו כיכר שוקקת ופעילה, מלאה במופעי רחוב וציירי רחוב שמושכים אליהם את עייני כל המשפחה.
המשך לקרוא »

אומן בועות סבון בפיצה נבונה – בכיכר תוכלו להשתתף בלא מעט אירועים לכל המשפחה המתקיימים בתקופת הקיץ, כמעט ללא הפסקה

פיאצה דל פופולו

פיאצה דל פופלו או “כיכר העם” הייתה בעבר הכניסה לרומא העתיקה וכיום היא אחד האזורים הפעילים ביותר באזור המתוייר של רומא. בדומה לכיכר נבונה, זו כיכר שוקקת ופעילה מלאה במבנים מרשימים, במופעי רחוב וציירי רחוב שמושכים אליהם את עייני כל המשפחה.
המשך לקרוא »

הופעת רחוב בפיאצה דל פופולו ברקע הכנסיות התאומות (צילום מקורי)

פונטנה די טרווי

המזרקה פונטנה די טרווי היא אחד מהמקומות הפופולריים ביותר ברומא והיא מרכז חשוב לתושבי העיר ולתיירים. גם ילדים יהנו מהכיכר והפסלים שבה וישמחו גם הם לזרוק מטבע למימי המזרקה.
המשך לקרוא »

מזרקת די טרווי בלילהמזרקת די טרווי המדהימה בלילה – גם הילדים ישמחו לזרוק אליה מטבע

הקולוסיאום

הקולוסיאום הפך ממש לסימן ההיכר של רומא והוא אחד מאתרי התיירות המפורסמים בעולם. כולם נהנים בו, הילדים יתחברו אליו מאוד והוא מדבר אל כל המשפחה. שווה לפני הביקור לראות איתם את הסרט גלדיאטור, כך אולי יוכלו להבין יותר במה מדובר ולהתחבר אל האתר המדהים.

  • אנו ממליצים לקרוא את המדריך המקיף שלנו על הקולוסיאום.
  • הקולוסיאום הוא מבין האתרים המבוקשים בעיר, מומלץ מאוד להזמין כרטיסים מראש בקישור זה עם 5% הנחה (קוד HAKO5).

מבט על הקולוסיאום מבחוץ – כולם נהנים ממנו (צילום מקורי)

שער טיטוס

זהו אתר חובה לכל יהודי ציוני. אם יש אתר אחד בין אתרי הפורום הרומאי ששווה לעצור בו ולהעמיק בו – כאשר מדובר במשפחה ישראלית המטיילת ברומא – לטעמנו מדובר באתר זה. שווה לשלב זאת עם אפשרויות לחוויות ייחודיות שיש רק פה, כמו צילום עם “גלדיאטור”.
המשך לקרוא »

שער טיטוס, אתר חובהשער טיטוס הוא אתר חובה לכל משפחה המטיילת ברומא

 

אתרים סיורים ואטרקציות ברומא המתאימים למשפחות עם ילדים

מוזיאון הוותיקן

מוזיאון הוותיקן הוא אחד המוזיאונים המפורסמים והגדולים בעולם ואחד מהמוזיאונים הגדולים של רומא. גם ילדים יהנו מביקור בו ויתרשמו מחלק מהתערוכות, אך למרות זאת אנו ממליצים לבוא מוכנים יותר מבחינת זמן הביקור, ההתעכבות על המוצגים והסברים על מה שרואים במוזיאון.

  • אנו ממליצים לכם לקרוא עוד על המוזיאון בהרחבה בעמוד המפורט שלנו על מוזיאון הוותיקן.
  • לרכישת כרטיסים למוזיאון הוותיקן בהנחה של 5% לגולשי הכל על לחצו כאן (קוד קופון: HAKO5) – מומלץ מאוד להזמין מראש.

מוזיאון הוותיקן - אתר המתאים לילדים
מוזיאון הוותיקן המפורסם יתאים גם לילדים אך עם הכנות והתאמות

כיכר ובזיליקת פטרוס הקדוש

הבזיליקה על שמו של פטרוס הקדוש היא הכנסייה הגדולה בעולם, מה שהופך אותה למוקד קתולי חשוב. הכנסייה היא מרתקת מבפנים ומבחוץ. ילדים יהנו מהעוצמה של המבנה מבחוץ ולאילו שיש סבלנות שווה גם להמתין בתור ולהיכנס לכנסייה הייחודית מבפנים. הביקור עצמו אינו ארוך ומתאים לכל גיל. הכניסה אל הבזיליקה היא בחינם אך כדאי מאוד להצטרף לסיור מודרך ולהעשיר את הידע.

  • להזמנת סיור בכיכר ובזיליקת פטרוס הקדוש עם 5% הנחה (קוד HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת סיור בכיכר ובזיליקת פטרוס הקדוש עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

בזיליקת פטרוס הקדוש בלילהכיכר פטרוס מרשימה מאוד מבחוץ, אך כדאי מאוד לעמוד בתור ולהיכנס לתוך הבזיליקה

הפנתיאון

אחד המבנים העתיקים שעדיין עומדים על תילם ומדהימים את המבקרים מימי רומא העתיקה ועד ימינו. המבנה מושך את עייני הילדים והמבוגרים כאחד. בנוסף האתר חסכוני לבילוי משפחתי – הוא לגמרי חינם. שווה לשלב את הביקור עם הגלידרייה הסמוכה.
המשך לקרוא »

  • לרכישת מדריך שמע לפנתיאון במגוון שפות בהנחה של 5% לגולשי הכל על לחצו כאן (קוד קופון: HAKO5).

כיפת הפנתאון (צילום מקורי)
כיפת הפנתיאון (צילום מקורי)

פיאצה אספניה והמדרגות הספרדיות

המדרגות הספרדיות המפורסמות של רומא שמופיעות באין סוף גלויות, סרטים ותמונות ואשר אליהן זורמים אלפי תיירים מכל העולם, גם עם ילדים.
המשך לקרוא »

המדרגות הספרדיות בערבהמדרגות הספרדיות המפורסמות של רומא בשעת בין ערביים

אוטובוס התיירים של רומא

אוטובוס התיירים הוא דרך נחמדה לראות את רומא ואת אתריה המרכזיים בקצב שלכם ובנוחות רבה. הנסיעה מתבצעת באוטובוס תיירים מיוחד בעל שתי קומות וכוללת סיור מודרך באוזניות.

  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בברצלונה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים לאוטובוס התיירים בברצלונה עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

אוטובוס התיירים ברומא על רקע הקולוסיאוםאוטובוס התיירים ברומא וברקע הקולוסיאום

מוזיאון השעווה

במוזיאון זה תוכלו למצוא עצמכם עם מעל 100 דמויות שעווה שונות, למי שרוצה להצטלם עם יוליוס קיסר ובראד פיט.
המשך לקרוא »

  • להזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון השעווה ברומא עם 5% הנחה לגולשינו (קוד HAKO5) לחצו כאן.

מוזיאון השעווה ברומא
צ’ארלי צ’פלין – בין הדמויות שתראו במוזיאון השעווה ברומא (צילום: tiqets)

מוזיאון כלי נגינה

במוזיאון זה תפגשו בכלי נגינה מתקופות שונות ומאתרים שונים בעולם. המוזיאון מושך אליו מבקרים רבים הבאים עם ילדים.
המשך לקרוא »

  • להזמנת כרטיסי כניסה למוזיאון כלי הנגינה ברומא עם 5% הנחה לגולשינו (קוד HAKO5) לחצו כאן.

מוזיאון כלי הנגינה ברומאבין כלי הנגינה שתראו במוזיאון (צילום: tiqets)

מוזיאון הילדים

כמו כל עיר שמכבדת את עצמה גם לרומא יש מוזיאון לילדים. זהו ממש לא מוזיאון המציג אוסף צעצועים רגיל כמו זה בפראג, אלא מזכיר את מוזיאון הילדים בחולון בניסיון שלו להעביר את הילדים תהליך של למידה על ידי הפעלות והתנסויות נחמדות.
המשך לקרוא »

  • לחסוך את התור, הכסף והכאב ראש, כרטיסים להזמנה מראש לקולוסיאום, למוזיאון הותיקן, לגלריית בורגזה ועוד מגוון אתרים ואטרקציות ברומא באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים להשכיר רכב באיטליה? השוואת מחירים בין אלף אתרים - מחירים ושירות ללא תחרות באתר Rentalcars » למידע נוסף.
  • מחפשים כרטיסים לכדורגל או הופעות ברומא? טיקטאינגו היא ספקית הכרטיסים האמינה ביותר בתחום » למידע נוסף.

אתרים המתאימים לילדים מחוץ לעיר

גני טיבולי

במרחק של כשלושים ק”מ מבירת רומא ממוקמת העיירה טיבולי, ובה מספר וילות מרשימות מאוד. המוכרת שבהן היא Villa d’Este, אתר מורשת עולמי של אונסק”ו. המתחם כולל בתוכו אינספור שבילים שבהם צמחים, מפלים, פסלים, מזרקות ועוד, כשחלק מהפריטים הם בדרגת אומנות של ממש: “שדרת מאה המזרקות”, “מזרקת האורגן” ומזרקת הינשוף”. אם יש לכם זמן, אתם יכולים לבקר גם בוילות המרכזיות האחרות בעיירה, וילה אדריאנה (Villa Adriana) ווילה גרגוריאנה (Villa Gregoriana).

  • להזמנת כרטיסים לוילה ד’אסטה בטיבולי עם 5% הנחה (קוד HAKO5) – לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים לוילה ד’אסטה ולוילה אדריאנה בטיבולי כולל הסעות והדרכות עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

גני וילה ד’אסטה – אתר מורשת עולמי

ריינבו מג’יקלנד

פארק השעשועים ריינבו מג’יקלנד הוא פארק שעשועים פופולרי במרחק פחות משעה נסיעה ממרכז רומא. בפארק 38 אטרקציות שונות ורכבות הרים באזורים שונים על פי נושאים. הפארק כולל באופן יחסי הרבה רכבות הרים ומספר תיאטרונים עם מופעים לאורך היום, בקיצור הרבה כיף חיים לילדים בכל הגילאים, וגם למבוגרים. בעינינו פארק השעשועים המהפנט הזה מעניק אפשרות לכל המשפחה לקחת הפסקה מהעיר רומא, שלעיתים יכולה להיות מעט כבדה עם הרבה היסטוריה ודת, וליהנות גם קצת מרכבות ההרים!

  • למידע נוסף על הפארק לחצו כאן.
  • לרכישת כרטיסי כניסה לפארק ריינבואו מג’יקלנד עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) לחצו כאן.

פארק השעשועים ריינבו מג׳יקלנד (צילום: Viator)

פארק המים אקוואפליקס

פארק המים אקוואפליקס הוא פארק מים קטן במרחק של כ-70 דקות נסיעה מרומא. הפארק מתפקד החל משנת 1995 ופעיל רק בחודשי הקיץ. בפארק 4 מגלשות מים כולל מגלשה העוברת דרך מנהרה חשוכה לחלוטין. כמו כן תמצאו בו מספר בריכות, כולל בריכת גלים ומערובלת מים, מפלי מים ונהר מלאכותי שניתן לצוף לאורכו.

  • להזמנת כרטיסים לפארק המים אקוואפליקס עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן.

פארק המים אקוואפליקספארק המים אקוואפליקס – חוויה נהדרת לקיץ (צילום: tiqets)

פארק המים זו-מארין

פארק הממוקם במרחק חצי שעה נסיעה מרומא. הפארק משלב בתוכו מגלשות מים ואטרקציות שונות לצד מופעי חיות ים שמעלים חיוך על שפתיו של כל אחד! בפארק יש 14 מתקנים ביניהם מגלשות ורכבות הרים, בריכות שחייה ו-5 מופעים שונים, ביניהם – מופע דולפינים, אריות ים, כלבי ים וצבי ים. הפארק נחשב לאטרקציה נהדרת עבור כל המשפחה.

  • להזמנת כרטיסים לפארק המים זו-מארין עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן.

פארק המים זו מאריןבין מופעי המים שתראו בפארק המים זו-מארין (צילום: tiqets)

פומפיי והר הגש וזוב

פומפיי הוא יעד ייחודי מאוד. בשנת 79 אחרי הספירה הר הגעש וזוב (Mount Vesuvius) התפרץ וכיסה את העיר העתיקה פומפיי בשכבה של לפילי (חלקיקים מותכים של אבן). כוח עליון זה הקפיא את העיר וגרם לזמן בה להיעצר מלכת כך שניתן כיום ללכת ברחובות העיר העתיקה ולדמיין את חיי העיר העמוסים שפשוט נפסקו ביום אחד. ביקור כאן הוא ללא ספק אחד מהדרכים הטובות ביותר להחיות את ההיסטוריה ולקבל הצצה למה שהחיים באמת היו לפני כמעט 2,000 שנה. ביקור בפומפיי יחד עם טיפוס על הר הגעש וזוב להשלמת החוויה הוא טיול אהוב מאוד על משפחות עם ילדים כיוון שזו האפשרות לגעת בהיסטוריה בצורה בלתי מוחשית ולהבין כיצד נראו החיים ברומא העתיקה. חשוב לציין שהבעיה היחידה היא המרחק של שני האתרים מרומא אך למרות זאת תיירים רבים עושים את הנסיעה.

  • אנו ממליצים מאוד לקרוא את העמודים המקיפים שלנו על פומפיי והר הגעש וזוב.
  • לעמוד מידע על יום הטיול מרומא לפומפיי לחצו כאן.
  • להבטחת מקומכם בסיור מודרך בפומפיי ובהר הגעש וזוב עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן – כולל הסעות ומדריך מקצועי.
  • להבטחת מקומכם בסיור מודרך בפומפיי ובהר הגעש וזוב (אפריל עד נובמבר) עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

תצפית על מפרץ נאפולי בהר וזוב – חוויה משפחתית עם הרבה מאוד ילדים המבקרים בהר. קצת רחוק מרומא, אבל לא מעט תיירים בוחרים לעשות את הנסיעה




התניידות ברומא עם ילדים

אחת הסיבות שרומא מתאימה לטיול עם ילדים היא הגמישות של התחבורה הציבורית וההנחות הרבות להם זכאים ילדים. הנסיעה במטרו, טראם ואוטובוס הינה בחינם לילדים עד גיל 10. הנסיעה באירובאס (האוטובוס המוביל משדה התעופה למרכז העיר) הינה חינם עד גיל 5. כמו כן, חשוב לשים לב כי באוטובוס התיירים של רומא – יש מחיר מיוחד לילדים עד גיל 5 ומחיר מיוחד לילדים בגילאים 5 עד 16.

תחבורה ציבורית ברומא, יכול להיות קשה וצפוף בשעות העומס עם ילדים – אבל נוח ומחירים הוגנים.

 

לינה ברומא עם ילדים

רומא בשנים האחרונות מאפשרת לא מעט אפשרויות לינה המתאימות למשפחות. למשפחות המטיילות בעיר מומלץ להתמקד בחיפוש אחר דירה המתאימה לאירוח משפחות – לרוב זוהי אפשרות משתלמת מאוד (ראו דירות ברומא). יש ריכוז גדול של דירות מתאימות למשפחות ומאפשרות להגיע בקלות לאתרי התיירות של העיר באזור הוותיקן (ראו מלונות באזור הוותיקן). ישנם גם דירות כאלו באזור טרסטוורה (ראו מלונות בטרסטוורה). דירות מומלצות לדוגמא – דירות Oriana Homèl Roma, דירות Rome as you feel, מלון הדירות Trianon Borgo Pio Aparthotel ומלון הדירות Sonder Trastevere.

אפשרות נוספת היא לחפש מלון זול, ברמה של שניים או שלושה כוכבים – הכולל חדרים לשלושה וארבעה אורחים, ומעניק מחירים טובים למשפחות וילדים. מלונות מומלצים לדוגמא למשפחות – מלון Hotel Gea Di Vulcano, מלון Relais De La Poste, מלון Hotel Hiberia, מלון Hotel Trevi ומלון Hotel City Palazzo Dei Cardinali.

למידע נוסף על לינה למשפחות ברומא כדאי להיכנס לעמוד מלונות למשפחות ברומא.

 




המלצות כלליות למטיילים עם ילדים ברומא

  • רומא יכולה להיות חמה מאוד ביולי אוגוסט והיא עיר שהולכים בה הרבה. בנוסף היא עיר של מוזיאונים והם לא תמיד ממוזגים כמו שצריך – כחלק מהרעיון לשמור על היצירות. יש ניסיון לייצר לזה פתרון טכנולוגי אבל בנתיים – בותיקן בקיץ חם. קחו את זה בחשבון כשאתם מתכננים ביקור עם ילדים ברומא בתקופת הקיץ.
  • שימו לב כי באתרים רבים ברחבי העיר ילדים זכאים להנחות מיוחדות ולעיתים אף לכניסה בחינם, לכן כרטיס רומא פאס שדורש מחיר אחיד – לרוב לא משתלם עבור ילדים.
  • מסעדות ברומא לא פעם כוללים מנות מיוחדות לילדים, שווה לבקש ולברר זאת לפני ההזמנה.
  • באתרים רבים ברומא יש לקחת בחשבון את נושא התור, בדגש על מוזיאון הותיקן והקולוסיאום. באתרים אלו אנו ממליצים לרוב התיירים להזמין כרטיסים מראש, למשפחות עם ילדים המלצה זו משמעותית אף יותר. בזבוז הזמן יכול להיות מאוד לא נעים כאשר מתלווה לכך גם חוסר סבלנות של הילדים בזמן ההמתנה בתורים ארוכים.
  • לא צריך ברומא רק להוציא כסף – יש גם אטרקציות בחינםאנו ממליצים לקרוא את העמוד רומא בחינם, למשפחות הוא יכול לחסוך הרבה כסף.
  • כדאי לקחת בחשבון שהנסיעה באוטובוס התיירים היא נחמדה וחוויתית אך זו היא לא דרך ההתניידות המומלצת בתוך העיר, לשם כך יש את התחבורה הציבורית המצוינת של העיר (אשר בחינם לילדים עד גיל 10).
  • אנו ממליצים למשפחות עם ילדים לקחת דירה ולא מלון. אמנם לא תקבלו שירות חדרים אך תרוויחו נוחות, מרווח, מטבח שמאפשר הכנה של ארוחות בעצמכם ואביזרים נוספים שיאפשרו לכם עצמאות. למידע נוסף ראו מלונות למשפחות ברומא.