1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לבלות ברומא בלי להתרושש – המדריך המקיף איך לטייל ברומא בחינם

לבלות ברומא בלי להתרושש – המדריך המקיף איך לטייל ברומא בחינם

מידע כללי

לא צריך להיות עשירים כדי ליהנות ברומא. אמנם לא מדובר בעיר בעלת אופי חינמי כמו לונדון או ברצלונה, אך בכל זאת ישנן לא מעט אטרקציות אותן ניתן לראות בחינם ברומא.




סיורים מודרכים בחינם

ישנם ברומא סיורים מודרכים “חינמיים” (המדריכים מבצעים את ההדרכה על בסיס של טיפים). הסיורים מתקיימים בותיקן, בקוליסיאום ובמרכז העיר. לא צריך להירשם או למסור פרטים, יש רק לחפש את המדריך עם הסרט הכתום.

ראה פרטים:

האתרים החינמיים של רומא

אחד מסימני ההיכר של העיר רומא הוא האתרים העתיקים שלה, ויש גם כאלה שלא יקחו מכם ולו יורו אחד בכניסה.

בין האתרים החינמיים ניתן למנות את המזרקות והפיאצות: כמו הפונטנה די טרוויפיאצה דל פופולו, פיאצה נבונה ואפילו המדרגות הספרדיות הן חינמיות לחלוטיו. אתר חינמי אחר הוא הפנתאון המרשים (בו יש גם סיורים מודרכים חינמיים מתאם המקום). אחרי שטיילתם באתרים “כבדים” ומרשימים אלה אתם יכולים לגשת ולבקר באזור הטרסטברה, שהוא אחד האזורים היפים של רומא והשיטוט בו הוא לגמרי בחינם.

האתר החינמי החשוב ביותר לדעתנו הוא כמובן קתדרלת פטרוס הקדוש – אחד מהאתרים החינמיים המרשימים בעולם, שלמזלנו מוגדר ככנסייה פעילה (שאם לא כן הותיקן כבר היה דורש גם עליו הון תועפות בכניסה כמו במוזיאון הותיקן…).

ברומא יש גם פארקים חינמיים (למשל הפארק של וילה בורגזה הוא ברובו חינמי). ופסלים רבים שפשוט נמצאים ברחוב (פסל משה באזור בזיליקת סן פייטרו אין וינקולי באזור הקולוסאום).

 כיכר וכנסיית פטרוס הקדוש והופעה בפיאצה נבונה אפשרויות בילוי חינמיות לחלוטין ברומא (צילומים מקוריים)

לילדים ישנם אופציות נוספות חינמיות, למשל בקולוסיאום ובפורום ילדים מתחת גיל 17 נכנסים חינם.

אירועים חינמיים ברומא

ברומא מספר פסטיבלים והופעות חינמיות, למשל פסטיבל הסרטים בקיץ המציג סרטים בחינם על הטייבר או ההופעות החינמיות של הגלדיאטורים בפורום הרומאי.
לחובבי המוסיקה הקלאסית ישנם קונצרטים בחינם (ראה באתר האיטלקי RIVISTAdelleNAZIONI – אפשר להשתמש ב-Google Translate כדי להבין). אנו משתדלים לעדכן לגבי מופעים אלו בדף הופעות ברומא ובעמוד הפייסבוק שלנו הכל על רומא.

הזמנת כרטיסי הנחות וכרטיסים משולבים לעיר רומא




מוזיאונים חינמיים ברומא

ברומא ישנם כמה מהמוזיאונים היפים והמוצלחים בעולם, אך הם רובם יקרים. כנראה שמוזיאונים חינמיים לא תמצאו ברומא, אבל תוכלו למצוא בה כמה גלריות יפות הפותחות את שערים בחינם כמו: Gallery of the National Academy of San Luca האומנות יוכלו לבקר גם ב-Historic Museum of the Liberation of Rome ולראות תערוכות העוסקות בעיקר בסילוק הנאצים מרומא.
בנוסף, המוזיאונים הגדולים והחשובים של רומא פותחים את שעריהם בחינם בימים מסוימים: מוזיאון הותיקן פותח את שעריו בחינם בכל יום א’ האחרון של כל חודש וכך גם הקולוסיאום  והפורום. יש רק לקחת בחשבון שאז הצפיפות רבה.

אטרקציות חינמיות לילדים ברומא

רומא לא משופעת בפארקים איכותיים רבים, אך בכל זאת ניתן לצאת אם הילדים ל-Park Gianicolo, ולפארק בורגזה החינמיים והיפים הכוללים לא מעט מתקנים לילדים. בנוסף אחד החדשות היפות מהשנים האחרונות הן שילדים נכנסים חינם  לקולוסיאום ולפורום.

שאלה עליה ענינו בקבוצת הפייסבוק הכל על רומא – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר הנצחית של ארץ המגף

  • דברים מיוחדים לעשות ביום ראשון ברומא? דברים שאינם במסלול התיירות הרגיל, שמתאימים לבני נוער גם? היינו למשל בתערוכת crazy, מחפשת דברים מסוג זה.
    • מנהל: אומנם לא דברים שהם לא במסלול התיירות הרגיל – אבל אם במקרה יוצא שנמצאים ברומא ביום ראשון הראשון בחודש יש כמה אתרים שמציעים כניסה בחינם שאם גם ככה תכננתם להגיע אליהם כדאי לנצל זאת (ולקחת בחשבון שבעיקר בקיץ יהיה עמוס) – הקולוסיאום (bit.ly/36VAgRu), וילה בורגזה בחודשים אוקטובר-מרץ בהזמנת מקום מראש (https://bit.ly/3CCds57), טירת סנט אנג’לו (https://bit.ly/393Sxgu), וילה ד’אסטה בטיבולי וגלריה ספדה (https://bit.ly/3vNnjlM) בין השאר. בנוסף יש את Porta Portese שוק הפשפשים הפועל בראשון למי שמתחבר.