1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אטרקציות אתרים ואזורי תיירות מרכזיים ברומא – המדריך המקיף ביותר בעברית.
  6. »
  7. וילה וגלריית בורגזה, רומא – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Galleria Borghese

וילה וגלריית בורגזה, רומא – כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמדריך המקיף ביותר בעברית | Galleria Borghese

עדכון מרץ, 2024

אנו בתפר שבין החורף לאביב ברומא וכמות התיירים הולכת ועולה. העלייה בעומס מורגשת במיוחד במוזיאונים הפופולאריים, כמו וילה וגלריית בורגזה, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש. המלצה זו חשובה במיוחד בסופי שבוע ובמידה ואתם מגיעים בסוף החודש - אז נערך חג הפסחא וכמות התיירים בעיר תהיה גבוהה יותר. להזמנת כרטיסים מראש לוילה וגלריית בורגזה: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

ההיסטוריה של המבנה והאוסף

מבנה זה שימש במשך השנים את האפיפיורים השונים וכלל את אוסף האמנות של הקרדינל סקפיניו בורגוזה, שהיה אחיינו של האפיפיור פאלוס החמישי (ואהוב עליו במיוחד). קירבה זו אפשרה לו לאסוף אמנות מדהימה על חשבון הכנסייה, בעיקר של האמן ברניני, שהאפיפיור היה פטרונו. במהלך השנים האוסף הועבר לידיים צרפתיות, אך בסופו של דבר נמכר למדינה האיטלקית והיום זהו מוזיאון לאומי.

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

מה רואים בוילה בורגוזה?

כאמור, בגלריה שבוילה בורגוזה מוצגות יצירות אמנות מתקופת הרנסנס, לא באותה כמות כמו במוזיאון הותיקן אבל האיכות של היצירות מדהימה. כדי לא להאריך בדיבור ריכזנו כמה מהמוצגים המוצבים בגלריה והסבר קצר עליהם:




  • פאולינה בורגוזה כוונוס, פיסול: קנובה

אחד מהפסלים המפורסמים של הגלריה, המתאר את פאולינה אחותו של נפליאון ואשתו של קמילו בורגוזה. פסל זה נקשר רבות ברכילות ההיסטורית על התנהלותה של גבירה זו. קנובה ניסה לדמות את דמותה של הגבירה לאלת היופי על ידי התפוח (שסימל לא רק את אדם וחווה, אלא גם את ניצחונה של ונוס בבחירתה כאלה היפה ביותר על ידי פאריס בסיפור המתילוגי של טרויה). הפסל נמצא בקומת הקרקע ונחשב לאחת מהיצירות החשובות של הרנסנס ברומא.

  • דוד, פיסול: ברניני

פסל זה של דוד הוא יצירה בארוקית מוקדמת המתארת את דוד בפוזה לוחמנית מאוד (המזכירה יותר את הסיפור המקראי מאשר פסלו המפורסם של מיכלאנג’לו בגלריית אופיצ’י שבפירנצה בה הו נראה יותר כילד טוב י-ם ולא האיש שכבש אותה מיבוס). ייחודו של הפסל הוא בלכידת תנועת זריקת הקלע של דוד. יש הטוענים שפניו של דוד הם פניו של ברניני עצמו. הפסל נמצא בחדר 2.

פסל של דוד המלך

מצאו את ההבדלים: דוד של ברניני ודוד של מיכלאנג’לו בפירנצה

  • דפנה ואפולו, פיסול: ברניני

עוד אחד מהפלסים המיוחדים של ברניני השומר על התנועה. בפסל מתואר הסיפור המיתולוגי של דפנה בורחת מאפולו וכדי שלא יאנוס אותה הופכת לעץ דפנה. ברניני לכד בפסל את התנועה של שני האלים, ואת רגע המעבר של האלה לעץ, מה שהופך את הפסל למדהים כל כך. הפסל נמצא בחדר 3

הפסל של דפנה ואפולו בגלריית בורגזה - אומנם פסל משיש, אבל את התנועה של השניים קשה לפספס

הפסל של דפנה ואפולו בגלריית בורגזה (ברניני) – אומנם פסל משיש, אבל את התנועה של השניים קשה לפספס

כרטיסי כניסה וסיורים מודרכים בגלריית בורגוזה

  • ציוריו של קאראווג’ו

ציוריו של קאראווג’ו, המרוכזים ברובם בטרקלין (חדר 14), מצטיינים בריאליזם מדהים. בין הציורים הנמצאים בגלריה אפשר למנות את הנער עם סל הפירות, שמצליח במשחק של אור וצל ליצור תמונה מיוחדת ומרשימה, ודוד בשלב עריפת ראשו של גולית.

האהבה הטמאה והקדושה או ונוס ממדיאה של טיציאן, הצליבה עם ג’רונימוס וכריסטופר. (זכויות לצילומים: ISBN 3936122202)

יצירות נוספות אשר תוכלו לראות בגלריה הן ונוס ממדיאה של טיציאן (אחת התמונות המפורסמות של הגלריה), הצליבה עם ג’רונימוס וכריסטופר, המדונה של רפאל, הבריחה מטרויה של אנאס ועוד יצירות רבות אחרות.

הנער עם סל הפירות של קאראווג’ו (זכויות לצילומים: Int3gr4te)

דוד עם ראשו הערוף של גוליית (זכויות לצילומים: Int3gr4te)

שאלות ותשובות נפוצות על וילה וגלריית בורגזה

וילה וגלריית בורגזה זהו אתר מומלץ מאוד לחובבי אמנות בכלל ולחובבי פסלים וציורים מתקופת הרנסאנס בפרט. כמו כן, ניתן גם להגיע עם ילדים שמתעניינים בנושאים המוצגים בגלריה.

וילה וגלריית בורגזה עמוסה בתיירים רוב עונות השנה, כך שלא ניתן להימנע מעומס במקום לכן מומלץ לתכנן מראש את הביקור במקום כדי שתוכלו להספיק מה שתרצו לראות.

יש מספר אפשרויות לקניית כרטיסים לוילה וגלריית בורגזה. ניתן לקנות כרטיסים מהאתר הרשמי של וילה וגלריית בורגזה וניתן לקנות בקופות האתר, אך במקרים רבים זמינות הכרטיסים באתר הרשמי ובקופות נמוכה, ועל כן האפשרות המומלצת על ידינו היא
הזמנה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) בקישור הזה.

מומלץ להגיע לוילה וגלריית בורגזה באמצעות טיוב- קו A (כתום), לרדת בתחנת Piazza di Spagna.

האפשרות המומלצת על ידינו לדילוג על התור, אשר מתאימה מאוד למי שרוצה לחסוך זמן, היא רכישת כרטיס אשר כולל דילוג על התור בכניסה לוילה וגלריית בורגזה עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

כן, אפשרות מומלצת על ידינו לסיור מודרך בוילה וגלריית בורגזה היא רכישת כרטיס אשר כולל עם אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני ההגעה בקישור הזה.

בין המלונות המומלים באזור וילה וגלריית בורגזה ניתן למנות את אכסניית B&B Cicero Rome Center , מלון Jumeirah Grand Hotel Via Veneto ומלון Residenza Canova Tadolini.

מומלץ לשלב יחד עם הביקור בוילה בורגזה את האתרים הנמצאים בקרבת מקום, ביניהם: פיאצה אספניה והמדרגות הספרדיות (Piazza Di Spagna & Spanish Steps), פיאצה דל פופולו (Piazza Del Popolo) , ארמון ברבריני (Palazzo Barberini), וויה דל קורסו (Via Del Corso).

מומלץ להקדיש כשעתיים לביקור בגלריה.

כן, יש כרטיסים המשלבים ביקור בוילה וגלריית בורגזה עם אטרקציות נוספות, למשל:
כרטיס המשלב ביקור בוילה וגלריית בורגזה וביופארקו, וכולל גישה אל כלל התערוכות בבורגזה, כניסה ודילוג על התור לגן החיות של רומא. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.
כרטיס המשלב ביקור בוילה וגלריית בורגזה ובבזיליקת סנטה מריה מג'ורה, וכולל סיור מודרך בבזיליקת סנטה מריה מג'ורה בשילוב גישה אל כלל התערוכות בבורגזה. להזמנת הכרטיס עם הנחה של 5% לגולשי אתר הכל על (קוד קופון HAKO5), היכנסו לקישור הזה.




המלצות "הכל על" למבקר בוילה בורגוזה

  • כדאי מאוד להזמין כרטיסים או להירשם מראש לפני הכניסה למוזיאון באתר המוזיאון או בטלפון 06-841-3979. הרישום הוא בתשלום נוסף אך מומלץ בייחוד בעונות התיירות (אם לא תעשו כן סביר שלא תוכלו להיכנס). אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לרומא, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • מדובר באתר מומלץ מאוד לחובבי אמנות. לא צריך להיות מבין גדול באמנות כדי ליהנות מהגלריה, אך מי שלא מתחבר לפסלים וציורים מתקופת הרנסאנס לא יתרשם ממנה. מומלץ להקדיש לביקור במקום כשעה עד שעתיים (למעשה, הביקור מוגבל לשעתיים בלבד). זה גם אחד האתרים היותר מומלצים להצטרף בו לטיול מודרך – מדריך שמכיר את האומנות והסיפורים מאחרוי הפסלים יכול לשדרג לכם את ההביוקר באתר (ראה גםסיורים מודרכים בוילה בורגוזה)
  • הביקור במקום מתאים גם למשפחות עם ילדים, אך בתנאי שהילדים באמת מתעניינים בנושא, אחרת הם ישתעממו במהירות.
  • תכננו את הסיור במקום מראש (באיזה חדרים לבקר, אלו יצירות לראות). ברוב עונות השנה תצטרכו לעזוב את המקום תוך שעתיים בגלל עומס המבקרים והעובדה שהמקום קטן.

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו רומא למטיילים – Rome for travelers

  • עבור וילה בורגוזה – לקנות כרטיסים מראש?
    • אם הכוונה לגלריה בורגזה, אז כן. הגנים פתוחים לקהל. סביר להניח שיהיה תור בכניסה. יתכן שגם לא יהיו כלל כרטיסים.
    • אנחנו קנינו במקום. זה היה לסיור של 13:00, אחר כך כבר הגיעו יותר אנשים.
    • אני הייתי בינואר וקניתי כרטיסים במקום באותו רגע, רק הייתי צריכה לחכות לסיור הבא שיתחיל כי זה לפי שעות. בחודשי הקיץ עדיף, כמו בכל מקום, לקנות כרטיסים מראש כי יש יותר תיירים ברומא.
  • גלריית בורגוזה – כדאי ללכת?
    • אם את חובבת מאוד אומנות היסטורית, אז כן.
    • מאוד. מוזיאון קטן ומגוון עם יצירות קלאסיות ולעיתים תיבול של תערוכה מתחלפת.
    • מוזיאון איכותי לאוהבי הז’אנר. חייבים להזמין מקום ליום ושעה מסוימים וזמן הביקור מוגבל. אם את בקטע של אומנות, ממליצה לך על גלריה קולונה ליד פיאצה ונציה. פתוחה רק בשבת בבוקר עד אחת. הסיור המודרך חוב,ה כי אחרת תלכי לאיבוד. כדאי לברר מתי הוא ולתכנן בהתאם. תהני!

מידע שימושי על וילה וגלריית בורגזה

שעות פתיחה

ג’-א’ בין השעות 8:30-19:30, הכניסה הראשונה ב-9:00 (סגור בימי שני). שעות הסיור עובדות במחזורים של שעתיים, כלומר: 9:00, 11:00, 13:00, 17:00. מומלץ להקדים בכמה דקות כדי שלא לפספס את שעת הביקור אליה הגעתם.

כתובת

Piazzale del Museo Borghese 5, רומאאיטליה

אתר רשמי
הגעה
directions_subway
מטרו

מטרו: קו A (כתום), לרדת בתחנת Piazza di Spagna