1. עמוד הבית
  2. »
  3. רומא 2024 – המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. לאונרדו דה וינצ’י, פיומיצ’ינו | שדה התעופה של רומא. הגעה למרכז העיר, לינה, השכרת רכב וכל מה שנדרש כדי להתחיל...

לאונרדו דה וינצ’י, פיומיצ’ינו | שדה התעופה של רומא. הגעה למרכז העיר, לינה, השכרת רכב וכל מה שנדרש כדי להתחיל חופשה נוחה.

שדה התעופה לאונרדו דה וינצ’י – פיומיצ’ינו (Leonardo da Vinci–Fiumicino Airport) ממוקם 35 קילומטרים דרומית מערבית ממרכז רומא. זהו שדה התעופה הגדול ביותר באיטליה, המרכזי של רומא (ישנו שדה נוסף אך הוא פחות משמעותי לתייר הישראלי – שדה התעופה צ’אמפיאנו) והשישי בסדרו באירופה כולה מבחינת תנועת הנוסעים בו.

שדה התעופה נקרא על שם לאונרדו דה וינצ’י, מגדולי אמני הרנסאנס, שעיצב את אב הטיפוס להליקופטר הראשון וכן לכלי תעופה עם כנפיים (למרות שיש להיות מדוייקים ולומר שלאונרדו קשור הרבה יותר בפירנצה ואזור טוסקנה מאשר לרומא ולאזור לאציו). שמו השני הוא על שם העיר פיומיצ’ינו בה נמצא נמל התעופה.

 




נמל התעופה משמש כנמל הבית של חברת אלאיטליה. הנמל מתהדר בחמישה טרמינלים. מפעילות הטיסה בקו רומא-תל אביב הן אל על וישראייר (לטרמינל 5), אלאיטליה (לטרמינל 1) איזיג’ט (לטרמינל 2) וכן וויזאר, ובנוסף מפעילות טיסות צ’רטר בקיץ חברות ארקיע, נאוס וסאן דור (מתופעל על ידי אל על). למידע נוסף והמלצות למחפשים טיסה לרומא כדאי להיכנס לעמוד טיסות וחבילות לרומא.

מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

חברות התעופה הישראליות נוחתות במרבית המקרים (כאמור) בטרמינל 5 יחד עם החברות האמריקאיות – בידוד זה מקל על ביטחון ואבטחה אך יוצר סירבול מסויים בהגעה לחלק המרכזי של הנמל. ההגעה מתבצעת על ידי רכבת שיניים ייעודית לכך ודי פשוטה אך יש לקחת את זמן הנסיעה הפנימית בחשבון (במיוחד בחזרה לארץ). כמו כן יש לקחת בחשבון שהדיוטי פרי בחלק זה קטן יותר עד לא משמעותי… (ראה בהמשך).

הכניסה לקרמלרה המחברת בין טרמינל 5 לטרמינל המרכזי 1
(צילום מקורי)

מטוס בואינג של אלאיטליה חונה בנמל התעופה לאונרדו דה וינצ’י
(צילום: Alan Wilson)

נמל התעופה לאונרדו דה וינצ’י, מבט מלמעלה
(צילום: © Ra Boe / Wikipedia)

דיוטי פרי בשדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י

כיאה לאחד משדות התעופה הגדולים באירופה – הדיוטי פרי בשדה זה הוא מפותח מאוד (במיוחד בחלקו המרכזי). יש לשים לב שהוא הרבה פחות מפותח בטרמינל 5 (החלק ממנו יוצאות הטיסות של החברות הישראליות), לכן אם אתם טסים עם אל על לדוגמא כדאי לכם לבצע את קניות הדיוטי פרי בחלק המרכזי של הטרמינל (ראה עוד מידע על קניות ברומא כולל מידע על החזר מיסים לתיירים בשדה התעופה).

דיוטי פרי בשדה התעופה ליאונרדו דה וינצ’י (צילום מקורי)

הגעה מהשדה לעיר בתחבורה ציבורית

הגעה ברכבת

תחנת הרכבת Fiumicino Aeroporto railway station נמצאת מול טרמינל 1 בשדה התעופה. היא מאפשרת הגעה בקלות לעיר רומא (לתחנת הטרמיני) ומשם לכל חלקי רומא ולכל חלקי איטליה.

  • חברת Trenitalia מתפעלת את רכבת ה-Leonardo Express, שיוצאת כל חצי שעה מנמל התעופה ומגיעה ישירות ללא עצירות ביניים לתחנת Termini (תחנת הרכבת המרכזית ברומא- ממנה יש גישה למטרו). זמן הנסיעה הוא כחצי שעה. זו היא שיטת הנסיעה המהירה ביותר לשדה ממרכז העיר – אך היא לא זולה כמו אוטובוס / שאטל ולא נוחה כמו מונית או הסעה הלוקחים אותכם ישירות אל / מ המלון.
  • רכבת מקומית בקו FL1, יוצאת כל רבע שעה מנמל התעופה אך עוצרות בתחנות ביניים, וגם אינן מגיעה לתחנת טרמיני. יש רכבות שעוצרות בכל תחנות הביניים ויש רכבות שעוצרות רק בחלק מהן. על מנת להגיע לתחנת טרמיני יש להחליף רכבת בתחנות Trastevere או Ostiense (שמתחברת גם למטרו).
  • להשוואת מחירים והזמנת כרטיסי נסיעה ברכבת מומלץ להיכנס לאתר הזה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך זמן הנסיעה.

רכבת בתחנת הרכבת של נמל התעופה פיומיצ’ינו (צילום מקורי)

הגעה באוטובוס

  • חברת Terravision מפעילה שאטלים משדה התעופה כל חצי שעה. תחנת העצירה הראשונה היא בטרמיני וזמן הנסיעה הוא כשעה. המחיר בהזמנה מראש באתר של טרהוייזן או מכאן הוא זול יותר מהזמנה במקום עצמו – האופציה המומלצת שלנו למרבית התיירים המגיעים לעיר.
  • חברת Cotral מפעילה שאטלים בשעות הלילה, עם עצירות ביניים לפני תחנת טרמיני מה שמאריך את זמן הנסיעה ליותר משעה.

להשוואת מחירים והזמנת כרטיסים לנסיעה באוטובוס אפשר להיכנס לאתר הזה שמשווה בין כל אמצעי התחבורה מבחינת מחיר וגם מבחינת משך נסיעה. אפשרות נוספת היא להיכנס לאתר הזה או לאתר הזה שמאפשרים הזמנת כרטיסי נסיעה מראש. אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש כדי להבטיח ישיבה משותפת.

דרכי ההגעה משדה התעופה למרכז העיר (צילום מקורי)

הסעות משדה התעופה של רומא

שיטת ההגעה הנוחה ביותר הלוקחת אתכם ישר אל / מ המלון שלכם, הבעיה היא כמובן המחיר. מצד שני לקבוצות חברים ולמשפחות (ראה גם רומא עם ילדים) זו שיטה לא בהרבה יותר יקרה. ניתן לקחת מונית ביציאה מהשדה (כדאי להקפיד על מוניות מורשות), להזמין דרך המלון שלכם (לפעמים משתלם לפעמים לא – רצוי לבדוק) או להזמין מראש את אחת האפשרויות כאן (כולל אפשרות ביטול) או כאן (מוניות פרטיות והסעות קבוצתיות – כל שירות והמחיר שלו). למידע נוסף כדאי להיכנס לעמוד הסעות משדה התעופה של רומא.

  • להזמנת הסעה פרטית משדה התעופה פיומיצ’ינו עם אפשרות ביטול לחצו כאן – מומלץ לקבוצות ומשפחות.

הסעות ושאטלים משדה התעופה של רומא לעיר או חזרה

השכרת רכב בשדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י

השכרת הרכב בשדה נוחה מאוד ויש נציגויות לחברות הגדולות (סיקסט, אוויס, סיסלי בי קאר) ממש בתוך הטרמינל בחלק השני שלו (נמצא מעבר לכביש בהשוואה למבנה המרכזי בו נכנסים למדינה) המיועד לרכבת (המעבר בגשר בתוך המבנה או מחוץ למבנה במעבר כביש). עם זאת, חשוב לשים לב שהרבה מהתחנות יהיו סגורות בשעות הלילה המאוחרות. למידע נוסף ראו גם השכרת רכב באיטליה והשכרת רכב ברומא.

  • להשכרת רכב בשדה התעופה ברומא עם 10% הנחה לחצו כאן.
  • לקבלת הצעת מחיר להשכרת רכב בשדה התעופה ברומא עם אפשרות ביטול לחצו כאן.

הכניסה לאזור השכרת רכב בשדה התעופה לאונרדו (צילום מקורי)

לינה באזור שדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י

הלינה בקרבת שדה התעופה לאונרדו דה וינצ’י מתאימה במיוחד למי שממריא או נוחת בטיסות בשעות מוקדמות או מאוחרות מאוד – אז ההגעה אל ומהעיר מסורבלת יותר, לא מומלץ להישאר במלון באזור זה לאורך כל החופשה. כדאי לקחת בחשבון שככל שתבחרו אפשרות לינה אשר קרובה יותר לשדה התעופה כך לרוב גם המחיר יעלה, אך בכל מקרה לינה באזור שדה התעופה תהיה זולה יותר מאשר לינה במרכז העיר.

בין המלונות המומלצים באזור שדה התעופה ניתן למצוא את מלון QC Termeroma Spa and Resort היוקרתי המציע מתחם ספא מעולה, המלון מומלץ במיוחד לאלו הרוצים להתפנק ביום הראשון או האחרון של החופשה. לעומת זאת, מבקרים המחפשים לינה זולה יותר יכולים לבחור בB&B Hotel Roma Fiumicino Aeroporto Fiera 1 הנמצא בקרבת שדה התעופה ובצמוד למרכז הקניות הענק Centro Leonardo. לאלו אשר מעוניינים במקום אירוח מרווח, כדאי לראות את Il Mondo B&B – אפשרות המועדפת על משפחות.

למי מכם שמגיע ללון באזור שדה התעופה של רומא עם רכב שכור כדאי להסתכל על מקומות לינה אשר מציעים גם חניה על מנת להיות בראש שקט בנושא. אנו מציעים להסתכל על מקום האירוח Sleep And Fly Rome Airport, בית הארחה Porto Di Claudio ומקום האירוח Sabrina Airport.




המלצות "הכל על"

  • המחיר הרשמי של מונית מהשדה התעופה למרכז העיר רומא הוא 65 יורו (בדוכן הרשמי, מול היציאה) אסור לנהגי המוניות לרדת ממנו, אבל לפעמים הם מוכנים לאפשר לצרף נוסע נוסף ולהוריד במחיר לכל אחד מהנוסעים. בנוסף נהגי המוניות מהשדה מציעים פעמים רבות הסעה חזרה (מהמלון לשדה) בפחות כסף אם מסכמים איתם מראש.
  •  קיימת שמירת חפצים בשדה התעופה – מעולה למי שיש כמה שעות בין טיסה לטיסה ורוצה לנסוע לבקר בעיר. השירות נמצא בקומה התחתונה של השדה.

תגובות והמלצות גולשים

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו –  הכל על רומא, הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול בעיר הנצחית של ארץ המגף

  • היי האם יש החזרי מס ברומא? TaxFree?
    • בטח כמו בכל מדינה.. עושים את ההחזר בנמל תעופה.. מניחה שלזה אתה מתכוון כן? עשינו רק לפני שבוע על קניה
      • כן מעולה תודה צריך רק לשמור קבלות או לבקש משהו גם מכל חנות?
        • יש לבקש בכל קניה מעל 155 ארו, טפסי החזר מס שהמוכר ממלא עבורך.
          • ואיך זה הולך בשדה התעופה לאן צריך להגיע? יש טפסים למלא? מה התהליך? תודה
            • קודם כל בחנות איפה שאת מבצעת את הרכישה ממלאים לך את הטופס הרלוונטי. בטופס יהיה מקום למלא את פרטי האשראי שלך/מזומן.. זה די ברור איפה את ממלא אז לא אמור להיות בעיה. בנמל תעופה-במידה ומדובר בחפץ שנמצא בכבודת יד שלך שנמצא איתך פיזית בתיק שאיתו את עולה למטוס-את מבצעת את ההצהרה אחרי הצק אין והביטחון-פשוט להמשיך לפי השלטים לא תתבלבלי. שם את נותנת לפקיד את הטופס הוא ממלא כמה פרטים אצלו ואת מכניסה לתיבה הרלוונטית שנמצאת ליד המכס. רק תשימי לב שהחפץ בכבודת יד אם מדובר בציוד שנמצא במזוודה שהולכת לבטן המטוס את עושה את ההצהרה לפני הצק אין.
              זה ממש צמוד לדלפקים של ריינאר בטרמינל-תלכי לכיוון השירותים תראי את זה.

תגובות והמלצות אילו עלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – רומא למטיילים-Rome for travelers:

  • המלצה על הדיוטי פרי בחזור: אחרי שתעברו את הבידוק הביטחוני אתם תראו שערי עליה למטוס וחנויות דיוטי פרי- אתם בטיסות פנים אירופאיות! תמשיכו לשער עליה שלכם, ואז תהיה ביקורת דרכונים ורק רחרי תגיעו לדיוטי הגדול האמיתי.
  • שדה תעופה Leonardo da Vinci di Fiumicino. אילו מקומות שווים מומלצים יש לידו (לא רומא עצמה), עד מרחק של 45 דקות נסיעה ברכב? מקומות שאפשר להעביר בהם כמה שעות טובות? לא גני פרחים או וילות!
    • העיירה פיומצינו במרחק נסיעה של 7 דקות, יש להם אחלה מסעדות דגים במרינה.
    • צ’יוויטווקיה Civittavecchia
    • העיירה פראסקאטי. חצי שעה לכיוון האוטסטרדה A1 לנאפולי. אחת מעיירות קסטלי רומני. ויקבים בסביבה.
  • איך הדיוטי פרי של רומא? יש למה לחכות מבחינת קניות?
    • בעיקרון הרבה מותגים יקרים. החנות של יונטייד בנטון יותר זולה מהחנויות בעיר. כל השאר פחות או יותר דומה לנתב”ג.
    • חלק מהאיפור שם יותר זול מבספורה! חלקו זהה מבחינת מחיר. מה שכן, המותג “בנפיט” קצת יותר זול לפחות ב- 5-10 יורו לכן כן הייתי ממליצה לרכוש.
    • הרוב מעצבים- גוצ׳י, ארמני וכו׳. אין כל כך חנויות ״עממיות״ שם.
    • יש ויש, מה שכן יש חנויות יוקרה בעיקר. בדיוטי עצמו בשמים יקרים ובהחלט אפשר למצוא יותר זולים בתוך רומא עצמה! (אני מצאתי מנסיון). האיפור יקר שם כמו הדאבל וור שיוצא כמעט כמו בארץ במחיר, המותג איפור “בניפיט” (ספורה – קצת יותר זול) שווה להסתכל, מבחינת אוכל כמו שאמרתי יש ויש תלוי בחנות אפשר למצוא במחיר סביר. זה בגדול.
    • יש שם חנות הלבשת תחתונה לא כל כך יקרה שאני מאוד אהבתי וקניתי משם דברים טובים, חוץ מזה בשמים יש שם בשפע ובמחירים יותר זולים מבעיר בגלל שזה בלי המיסים ובעיר את מקבלת החזר רק לקנייה מעל 150 יורו מאותה החנות. יש מייקל קורס עם מחירים יותר זולים מבארץ ארנק שם עלה 400 שקל שלדעתי בארץ עולה 1200 וכך גם המחירים על התיקים.
  • הגעה משדה התעופה למרכז רומא- אנחנו לקחנו אוטובוס של חברת ATM משדה התעופה לתחנה המרכזית של טרמיני (לא הזמנו מראש ושילמנו באוטובוס), בעלות של 9 יורו לכרטיס הלוך חזור. המלון שלנו היה ממש קרוב לתחנה, לכן הלכנו ממנה ברגל. מי שהמלון שלו רחוק יותר יכול לקחת מהתחנה המרכזית אוטובוס אחר או מטרו, כמובן שזה פחות נוח ממונית/ שאטל, אבל יכול לחסוך לא מעט כסף.
  • כמה אמורה לעלות מונית משדה התעופה לאזור המדרגות הספרדיות?
    • אנחנו ארגנו מונית ל- 5 וכל אחד שילם 15 אירו. יש להם פיקוח על המחירים.
    • מחיר מפוקח 49 יורו במונית. יש שאטלים במחירים אחרים- צריך לברר.
    • אנחנו שילמנו 50 יורו על מונית. שאטל עול 6 יורו. ועדיף. יש מחוץ לשדה התעופה למרכז העיר. אנחנו לקחנו שאטל אחר לותיקן כי המלון שלנו פה.