1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. קניות בפריז: המדריך המקיף לשופינג אפקטיבי בעיר

קניות בפריז: המדריך המקיף לשופינג אפקטיבי בעיר

אי אפשר לצאת לחופשה בפריז מבלי לצאת למסע שופינג, במיוחד כאשר העיר מציעה מבחר כה רחב של מרכזי קניות גדולים, שדרות רחבות עם מותגי האופנה הגדולים לצד בוטיקים קטנים ופשוטים, שפע של שווקים וסיילים משתלמים. המחירים בפריז הם אינם זולים כלל, לעיתים כמו המחירים בארץ ואף יותר. אך ניתן למצוא סיילים כמו גם חנויות ושווקים במחירים קצת יותר נוחים. רוב החנויות בפריז פתוחות ברציפות במהלך שעות היום, כאשר רובן נסגרות באזור השעה 19:00. חנויות שסוגרות בשעות הצהריים ל”סיאסטה” הן לרוב חנויות קטנות וחנויות בוטיק. כמו כן, בימי ראשון רוב החנויות סגורות מלבד לרשתות הגדולות (בעיקר בקניונים) או שווקים ספציפים שעובדים גם ביום ראשון.

סיילים בפריז

עונות הסיילים בפריז מתמקדות בשתי תקופות במהלך השנה – האחת בחורף בתקופת חג המולד (דצמבר-ינואר) והשנייה בקיץ בחודשים יולי-אוגוסט. ההנחות יכולות להגיע גם ל80%, הכל תלוי כמובן בחנויות.




רחובות שופינג וקניונים בפריז

שאנז אליזה:
שאנז אליזה הוא אחד הרחובות המופרסמים ביותר בעולם, וסמלה של פריז. זוהי שדרה הנמצאת ברובע השמיני, הרובע היוקרתי של פריז. לאורך השדרה הנוצצת והאלגנטית תמצאו חנויות יוקרה רבות המציעות מוצרי אופנה של טובי וגדולי המותגים יחד עם רשתות זולות יותר. ההליכה לאורך השדרה נעימה ביותר והיא מתפארת בשבילי הליכה, מזרקות ותאורה מרשימה. את חווית הקניות כדאי לשלב בקלות באחת מעשרות המסעדות הפרושות בשדרה.

רובע המארה:
זהו רובע שהפך בשנים האחרונות לאזור שיקי ביותר. ברובע זה יש מספר רחובות המאכלסים בוטיקים יוקרתיים וחנויות מעצבים. הרחובות הראשיים מציעים חנויות גדולות של מותגים ואילו ברחובות הצדדים תמצאו את הבוטיקים וחנויות הוינטג’. הרחובות המומלצים לשופינג הם רחוב ריבולי (Rue Rivoli) והרו דה רוזייר (Rue des Rosiers).

מרכז קניות BHV Marais במארה
BHV Marais, אחד ממרכזי הקניות במארה

רחוב Rue De Rennes:
זהו רחוב מסחרי גדול באזור מונפרנאס ולאורכו מגוון גדול של חנויות. ניתן למצוא בו חנויות אופנה של בגדים ונעליים, חנויות שוקולד וכמו כן גם חנויות לעיצוב הבית.

רחובות ואזורים נוספים המומלצים לקניות:

 קניות וחנויות תיירים באזור המונמרטר – חלק מחווית השיטוט באזור

קניונים חשובים בפריז

כאשר מזג האוויר סגרירי וגשום, אפשר לקפוץ למסע קניות באחד מהקניונים המקורים הרבים הנמצאים בפריז. בין המומלצים ביותר תמצאו את:

גאלרי לאפייט
גאלרי לאפייט היא חנות הכלבו המפורסמת של פריז. היא מרשימה ביופייה ומכילה 5 קומות המוקדשות לקניות, כיפת זכוכית ועיצוב אר-נובו חדשני.

מרכז מסחרי מונפרנאס
המרכז המסחרי נמצא בבסיסו של מגדל המונפרנאס, והינו קומפלקס של סניפים של רשתות מוכרות, חנויות מותגים וחנויות עצמאיות.

בון-מארשה Le Bon Marche
קניון יוקרתי עם מחירים גבוהים ביותר, ובו חנויות של מותגים כמו נינה ריצ’י, ז’יבנשי ועוד.

קניונים מומלצים נוספים:

גלארי לאפייט

גאלרי לאפייט – שווה להיכנס לא רק בשביל השופינג




  • החזר מיסים:

כבכל מדינה החברה באיחוד האירופי, תושבים החברים במדינה מחוץ לאיחוד זכאיים להחזרי מע”מ, הנקרא VAT ובצרפת- détaxe. לסוגי מוצרים שונים יש שיעור מע”מ שונה, הנע בין 12-15% אך עלול גם להגיע ל-20% או 33% (מוצרי מותרות). ההחזר לא מתבצע במקום כי אם רק לאחר הצגת קבלות ותהליך מסוים, והוא יהיה נמוך משיעור המע”מ שנלקח בשל עמלה שגובה החברה שמנהלת את הפרוצדורה. על מנת לקבל את ההחזרים, יש לעמוד בתנאים הבאים:

  • עליכם להוציא את המוצרים שקניתם אל מחוץ לצרפת- את זאת עלולים לוודא עמכם בנמל התעופה, לכן חשוב לקרוא את פירוט התהליך.
  • סכום הרכישה המינימלי לקנייה בודדת (הסכום על הקבלה), או לפחות באותה רשת, צריך לעלות מעל ל-175 יורו.
  • יש לבקש מהמוכר בעת התשלום למלא טופס החזר מס – Bordereau de Détaxe – עליו מוטבעת חותמת להחזר המס. יש לשמור הן את קבלת הקנייה והן את טופס החזר המס שצורף אליה. כדאי להצטייד בדרכון (לא אירופאי) מפני שלעתים תתבקשו להציגו.
  • בשדה התעופה, לפני הצ’ק אין, עליכם לגשת אל דלפק המכס ולהציג את החשבוניות והטפסים. בשלב זה נציגי המכס עלולים לבקש לראות את המוצרים על מנת לוודא שאתם אכן מוציאים אותם מצרפת (ולכן חשוב לגשת לשם לפני שמסרתם את המזוודות). במכס יוחתמו הקבלות שלכם ועליכם לשמור את הקבלות החתומות ואת הטפסים.
  • עליכם לשלוח בדואר את הטפסים שהוחתמו במכס, לא ייאוחר משלושה חודשים מאוחר לכך, אל החנות שבה בוצעה הרכישה.
  • כספכם בניכוי העמלה יוחזר אליכם בדואר בצ’ק או יזוכה אל כרטיס האשראי.

*מומלץ לשמור את כל הפריטים שעליהם אתם מבקשים לקבל החזר מס, ביחד באותה שקית במקום נגיש במזוודה. זאת על מנת להקל עליכם את החיפוש במקרה ופקידי המכס יבקשו לראות את המוצרים.

אוטלטים בפריז

סביב פריז יש לא מעט אוטלטים הפופלארים שבהם הם:

  • MARQUES AVENUE: L’ILE SAINT DENIS – 9 Quai du Châtelier, 93450 L’Île-Saint-Denis
  • MCARTHUR-GLEN TROYES – Voie du Bois, 10150 Pont-Sainte-Marie,
  • MARQUES AVENUE: TROYES – 114 Bd de Dijon, 10800 Saint-Julien-les-Villas
  • La Vallee Village (יש לאוטלט זה הסעה נוחה ממרכז העיר בעלות מבסובסדת – לפרטים והזמנה)

La Vallee Village ודיסנלנד פריז

הקרבה של האוטלט לדיסנילנד פריז מביאה לכך שרבים מבקרים בו כחלק מביקור רב יומי באזור הפארק (חלק מהזמן מקדישים לפארק, חלק לאוטלט) באוטלט עצמו אפשר גם לקנות מזכרות של דיסני במחירים טובים. מידע נוסף על האוטלט והשילוב בין השניים אפשר לקרוא פה: קניות בסביבות דיסנלנד פריז. שילוב זה מתאים לדעתנו בעיקר למי שבוחר ללון באזור דיסנילנד פריז (ראו מידע נוסף תחת מלונות ודירות ממולצים באזור פארק דיסנילנד פריז).

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו פריז למטיילים – Paris For Travelers:

  • קניות בזול בפריז? באיזה רובע?
    • רבעים 18,19 ו- 20.
    • ברו דה ריבולי
    • 1. חנויות של אקססוריז בסנטייה – חנויות של קמעונאים (בעיקר סינים). להתעלם מהשלט על חלונות הראווה שאומר שהמכירה רק לסוחרים. ברוב החנויות אפשר לקנות.
      הגעה: מטרו sentier , קו 3 (ירוק זית). 2. rue Faubourg du Temple – רחוב שמתחיל מכיכר הרפובליק. קצת מזכיר את עזה… חנויות של סינים, ערבים ויהודים עם פוסטרים של הבאבא-סלי. המון חנויות זולות בחלקו התחתון. לעיתים קרובות מה שמוצאים בחנויות העיר במחירים נמוכים יותר (ולא רק שמאטעס). 3. רשת C&A – יש חנות מול הגאלארי לה פייט, יד חנות ליד המדלן, וגם ברחוב ריבולי. זול ובאיכות טובה יותר מהפריימארק.

      • החנות במדלן נסגרה לפני שנה. יש c&a ב – Rue de rivoli, בין hotel de ville ל- chatelet. וגם מול חנות printemps הגדולה לעד גלרי לפייט. יש עוד חנות במרכז מסחרי la defense.
  • יום שופינג בפריז. לקחנו רכבת לקניון Creteil (מטרו- קו 8 תחנה לפני אחרונה). היתרון – פריימרק סניף ענקי, המון רשתות, שפע של חנויות. החיסרון – יש אופציה להחזר מס רק אם קניתם בחנות מסויימת מעל 175 יורו. נסענו לקניון forum des halles הכיפי. יתרון אדיר – אפשר לאסוף את כל הקבלות מכל הקניות בקניון, ללכת בסוף הקניות ל information ולקבל מסמך המזכה אתכם בהחזרי מס. את החזר המס מקבלים בשדה התעופה (ואז מבזבזים אותו בדיוטי פרי).