מזג אוויר בפריז

 מידע על מזג האוויר בפריז ועל השלכותיו התיירותיות

 

מידע כללי - מתי כדאי לטייל בפריז?

קצת מידע על מזג האוויר בפריז. בפריז אין דבר כזה “Low season” אלא רק “High season” בחודשי החורף ו”Higher season” בחודשי הקיץ. תמיד יהיה תור לעלייה למגדל אייפל או ללובר, ותמיד מול הנוטרדם והסקרה קר יצטלמו תיירים מכל העולם. מזג האוויר בעיר לא מהווה מגבלה אמיתית על נסיעה, וטיול בעיר בכל אחת מעונות השנה יכול להיות מיוחד ובעל מאפיינים שונים. בכל הזדמנות שאתם פנויים, מוצאים כרטיסי טיסה זולים או מצליחים להשיג חופשה קצרה מהעבודה, מומלץ לארוז כמה בגדים אלגנטיים במזוודה ולהגיע- העיר תקבל אתכם בזרועות פתוחות כל השנה. בקיץ תוכלו ליהנות משמש ושעות אור רבות אך עומס תיירים, בסתיו מהשלכת וממזג אוויר נפלא ובאביב מפריחה ומהפארקים היפים שבעיר ובחורף מהאווירת חג המולד שלובשת העיר כולה ולהתנחם מהקור בקניית ערמונים קלויים ברחוב.




מהו האקלים בפריז?

בחורף קר, אך לא יורד לעתים קרובות מתחת לאפס. אם תבואו מצוידים במספיק בגדים חמים ומעילים טובים, ניתן בהחלט ליהנות מטיול חורפי. הקיץ הפריזאי הרבה יותר מתון מזה הישראלי ולרוב נמצא בין 15-30 מעלות, אך קחו בחשבון שבניגוד למיזוג שקיים בכל בית, חנות או מוזיאון בישראל, כאן הם לא כל כך נוטים למזג, כך שקשה למצוא מפלט מהחום. גשם עלול לרדת בכל חודשי השנה, אז כדאי להצטייד במטרייה בכל חודש שבו אתם מגיעים. כמו שהחודשים הנוחים ביותר לטיול מבחינת מזג האוויר הם הסתיו (ספטמבר-אוקטובר) והאביב (אפריל-יוני), בהם העיר יחסית קרירה ונעימה ועם קצת מזל יהיו לכם גם כמה ימי שמש יפים בטיול.

נתון נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא אורך הימים. בחורף שעות האור קצרות, בדצמבר-ינואר הזריחה היא אחרי 8:30 בבוקר! צריך להתכונן לזה שכשתקומו כנראה שהשמש עדיין לא תזרח. גם השקיעה היא מוקדמת מאוד, באזור 17:00. כדאי לבנות את הטיול בהתאם- ללכת למקומות סגורים כמו מוזיאונים או חנויות אחרי שקיעת השמש (כמובן תכנון בהתאם לשעות הפתיחה), ואת הטיול בחוץ לשמור לשעות השמש.

האייפל בשלג

 

גני לוקסמבורג

 

המזרקה בגני ורסאי פריז בסתיו

פריז בטיול רב-עונתי… 

תחזית מזג האוויר לשבוע הקרוב

פריז תחזית מזג האוויר

המלצות "הכל על"




  • ש לבדוק לפני הנסיעה מה התחזית ובהתאם לתכנן את ימי הטיול ולהצטייד בהתאם. בכל עונה יכול להתמזל מזלכם בימים יפים, אך עליכם להערך לאפשרות שלא.
  • לנוסעים בחורף – טיול בפריז כולל בדרך כלל הליכות רבות ברגל ובחוץ, ולא רק במקומות סגורים. כדי להצליח ליהנות למרות הקור אנו ממליצים לארוז מספר שכבות של בגדים חמים, צעיף, מגפיים חמים ונוחים, גרביים עבים, כובע וכפפות. פתרון יעיל לצמצום השכבות המרובות הוא חולצה תרמית שתחסוך לכם 2 שכבות עבות. כאשר אתם מתכננים את הטיול, תשדלו לבנות אותו כך שיהיה איזון בין מקומות סגורים לטיולים בחוץ- לדוגמא הליכה בגני טווילרי ואז כניסה למוזיאון הלובר, טיול באזור הקונקורד ומדלן ואז הפסקה בבית קפה וכן הלאה. למי שמעדיף לחסוך את הישיבות התכופות בבתי קפה במטרה להתחמם עם שוקולד שו (שוקו חם) או קפה, כדאי להביא תרמוס מהבית ולהכין כל בוקר תה או קפה חם ולהתחמם ברגעים הקרים.מקומות גבוהים שאינם סגורים (תצפיות למשל ממגדל אייפל בקומות שאינן מקורות, ה”מרפסת” של הסקרה קאר או הגג של שער הניצחון) יכולות להיות מאוד לא נעימות במיוחד בשעות החושך, אחרי הצהריים והבוקר המוקדם (מבחינת לבוש ותכנון הזמנים). עוד יש לקחת בחשבון שמכיוון שהמקומות התיירותיים וכן התחבורה הציבורית ממוזגים ומחוממים לרוב, בעונת החורף רצוי להתלבש במספר שכבות ולהתאים את הלבוש לתנאי הקור או החום הספציפיים במקום בו נמצאים. כדי להימנע מתורים באתרים המרכזיים שעלולים לתקוע אתכם יחד עם גשם, מומלץ להזמין מראש כרטיסים לאתרים המרכזיים או לעשות שימוש בפריז פאס המקנה כניסה לאתרים רבים בעיר ללא המתנה בתור. המלצות אילו רלוונטיות שבעתיים למטיילים עם ילדים בפריז או לסובלים מקור, אנו ממליצים לקרוא עוד בנושא תחת חופשת חורף בפריז.
  • מחודשי הקיץ מגיעים מרבית התיירים לעיר והיא עמוסה וצפופה – התורים למוזיאונים ולאתרים המרכזיים יהיו ארוכים מתמיד (זה הזמן שבו מומלץ מאוד לקנות כרטיסים מראש לאתרים כמו מגדל אייפלהלוברדיסנלד פריזארמון ורסאיכנסיית סנט שאפלוהקונסז’רי – בהם התורים ארוכים ביותר) הרחובות יהיו הומים בתיירים והרבה מהמקומיים נמצאים בחופשת הקיץ ונמלטים מהעיר, כך שהרבה מהחנויות באזורים הפחות מתוירים סגורות. חשוב לקחת בחשבון שלא כל המלונות ממוזגים וחשוב לוודא שהחדר שלכם כולל מזגן. ייתכן שתאלצו להוסיף כסף על הדרישה הזו, אך למי שסובל מחום לא כדאי לוותר על מזגן.
  • לנוסעים בסתיו/אביב- מזג האוויר נשמר סביב טמפרטורות נוחות אך כדאי לדעת שימי גשם יכולים להפתיע אז כדאי להצטייד בכל מקרה במטריה.
  • חשוב לציין כי ישנם אתרים הנמצאים על גובה, כדוגמת מגדל אייפל, אזור הבזיליקה או מגדל מונפרנאס, שם הטמפרטורות עשויות להיות נמוכות משאר חלקי העיר ויכול להיות גם קריר בשעות הערב אפילו בחודשי האביב.
  • למשפחות עם ילדים מומלץ בעונת החורף להגיע לאחת מזירות ההחלקה שהעיר מציעה כאשר המובילות מבין כולן הן זירת ההחלקה בהוטל דה ויל וזירת ההחלקה באזור האייפל. כמו כן, בעונת הקיץ בין האטרקציות והפארקים השונים מומלץ לבקר בפארק המים Aqua boulevard de Parisהממוקם ברובע ה-15 ומציע מגוון של מגלשות מים ובריכות שונות (ניתן להגיע לפארק גם בחורף, שכן הבריכות מחוממות והאתר מקורה).
  • פריז היא החופשה הרומנטית המושלמת בכל עונה, בין אם בחורף ובין אם בקיץ, ויש לה לא מעט דברים להציע גם בקור של 0 מעלות, משייט רומנטי על נהר הסיין.
  • מגיעים לפריז בקיץ? הזמינו את המלון שלכם כמה שיותר זמן מראש - במיוחד אם אתם מחפשים מלון במרכז. באים בעונות הפחות מתויירות? - אם אתם ספונטניים חכו לרגע האחרון ותמצאו דילים מצויינים למלונות ברגע האחרון בפריז - להשוואת מחירי מלונות בפריז מתוך מגוון אתרים באתר Hotelscombind
  • כרטיסים להזמנה מראש למגוון אתרים ואטרקציות בפריז באתר Tiqets » למידע נוסף.
  • מחפשים מלון בפריז? שווה לקרוא את הסקירות שלנו על המלונות המומלצים בעיר. אפשר גם להתייעץ » למידע נוסף

המלצות שעלו בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו פריז למטיילים – Paris For Travelers:

פברואר 2018

  • שלום לכולם. אנחנו נוחתים בפריז בתחילת אפריל (זוג פלוס שני ילדים בגיל 4 ו 5). כיוון שאמור להיות מזג אוויר גשום , אשמח לשמוע המלצות למקומות סגורים שמתאימים גם לילדים. תודה וסופ”ש נעים.
    • במקום ״לפספס״ את פריז, על שלל אתריה המרשימים והייחודיים, ובמיוחד שמתניידים עם 2 ילדים קטנים, אני חושבת ששכירת רכב היא הפיתרון האידאלי, גם לראות את העיר וגם להגיע לכל האתרים בנוחות. התנועה בעיר לא כזו נוראית, וגם אם יש פקק, מהחלונות נישקפת… פריז, אז מה יכול להיות רע. בכל מקום בעיר יש חניונים תת קרקעיים (כמו בתל אביב), והמחיר לא יותר יקר מהתניידות במטרו של 4 אנשים.
      אני מוצאת שזו הדרך הנוחה ביותר להתנייד גם בערים הגדולות בחורפים עם השלג והגשם
    • אינו היינו בפריז באפריל לפני מספר שנים ולא היה גשום כלל. קשה לעשות מעכשיו מה יהיה. בכל מקרה יש אטרקציות שאפשר לעשות גם בגשם כמו שייט בסיין שזה סגור. אנחנו היינו במוזיאון המדע לילדים בלה וילט וזה מומלץ מאד. בכל אופן לא הייתי ממהרת לוותר על טיולים רגליים ותמיד אפשר להיכנס לאיזה בית קפה לשוקו חם.
  • איך מזג האוויר בפריז בפברואר?
    • עוד לא יצא לנו להיות בפבואר, אך היינו בפריז פעמיים בסוף ינואר ופעם אחת בדצמבר. בשלושת הפעמים אף פעם לא היה קר. צריך מעיל, ולפעמים גם כובע, אבל כמעט ואין גשם, הטמפרטורות סביב 10 מעלות ואפילו קצת יותר גבוהות ויש הרבה שמש במהלך היום. יש מי שיגיד שהיה לנו הרבה מזל אבל אני מבינה שבסה”כ פריז לא גשומה או מושלגת כמו ערים צפוניות יותר (וינה, ברלין וכו’)
  • שאלה לפריזאים שבקהל – אני מניחה שקצת מוקדם לדעת, אבל באופן כללי, מזג האוויר בתחילת אפריל מתחיל להיות אביבי או שעדיין קר?
    וגם, מתי בערך שעות הזריחה והשקיעה בתחילת אפריל? תודה לעונים!

    • לגבי מזג אוויר. על פי הממוצעים השנתיים, אמור להיות חם יותר מאשר תחילת מרץ, ככה זה בחצי הכדור הצפוני. אבל אין לדעת בביטחון גמור, אם לא יצוץ לו גל קור.
    • מנסיון של שבע שנים, אפריל נעים אבל לא חם מספיק לקצר או אפילו לשכבה אחת. חשוב לציין שמזג האוויר לא יציב בשנים האחרונות. הדרך הטובה ביותר להתלבש הוא בשכבות אבל לא עבות מדי. בכל מקרה, יש הבדל בין היום לילה כך שיש לקחת את זה בחשבון. האור שוקע מאוחר, לקראת 20:30.
    • השנה בכלל קר מהרגיל בכל אירופה וגם אנחנו טסים בתחילת אפריל וקצת חוששים. פחות מקור, יותר מגשם שדי הורס. נקווה ונתפלל לטוב.
    • אי אפשר לדעת מה יהיה בתחילת אפריל. אני זוכר שנים ששישבתי עם קצר באמצע מרץ ואז חזרתי ללבוש ארוך. אלו חודשים לא יציבים ואולי תזכו למזג אוויר מהמם. בכל מקרה, פריז נהדרת בכל מזג אוויר.

 

מפה