חופשת חורף בפריז

כל המידע על חופשה בעונת החורף בפריז

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

פריז, עיר האורות, נחשבת לעיר הרומנטית ביותר בעולם וליעד אטרטקיבי לטיולי משפחות. הגם שמרבית המבקרים בפריז מתזמנים את הביקור בה לחודשי הקיץ, או לכל הפחות לעונות המעבר, גם החורף הפריזאי יכול להציע תנאים ראויים לביקור: ראשית, בפריז הגשמים יורדים לכל אורך השנה, בערך באותה הכמות, ולא רק בחודשי החורף. הטמפרטורות בחורף אמנם עלולות להיות נמוכות (הממוצע הוא כ-10 מעלות צלזיוס), וימי שלג הם בגדר אפשרות, אך עדיין לא מדובר בעובדות שצריכות להביא לבחירה ביעד תיירותי אחר. זאת ועוד, על רקע העובדה שפריז זולה יותר ועמוסה פחות בתקופה זו, ובהתחשב בכך שמזג האוויר החורפי מאפשר גם לראות אותה באור שונה ורומנטי אפילו יותר, ברור מדוע התרחיש בו מעוניינים לבקר בפריז בחודשי החורף הוא בגדר אפשרות סבירה בהחלט.




אתרים רלוונטים לחודשי החורף: מוזיאונים, כנסיות ואפילו מגדל אייפל

מבין אתרי החובה של פריז, אפשר למצוא רבים כאלה אשר מעצם המהות שלהם נמצאים במבנים המספקים הגנה מפני הגשם והרוחות. מכאן, שהם מתאימים בכל יום ובכל מזג אוויר. רשימה חלקית מאד של האתרים האלה היא מוזיאון הלובר (Musee do Louvre)קתדרלת נוטרדם (Cathedrale Notre-dame)מוזיאון פיקאסו (Musee Picaso)הפנתיאון של פריז (Le Pantheon)כנסיית סנט שאפל (Sainte Chapelle) והמוזיאון לאומנות מודרנית של פריז, הלא הוא מרכז פומפידו (Centre Pompidou). אדרבה, כאשר מבקרים באתרים אלה בחורף גדלים הסיכויים למיעוט יחסי של מבקרים, מה שמקצר את זמני ההמתנה ועשוי אף לשפר את חווית הביקור כולו. בתקופה זו מוצגות לא פעם תערוכות מיוחדות ונערכים אירועים מיוחדים, אשר מומלץ לברר עליהם טרם הביקור. כמו כן, בחלק מהמוזיאונים ניתן להזמין מראש פריז פאס ולהיכנס ישר ללא תור וללא ה”סבל” של הקור בחוץ.

רכישת כרטיסים לאתרים בפריז המתאימים לביקור בחורף

חלק מהמקומות ה”מסורתיים” האחרים של פריז, אפילו הפתוחים, מאפשרים לבחון אותם בזווית אחרת בחודשי החורף. המראה של שדרות השאנז אליזה (Champs Elysees) בחורף מרשים הרבה יותר מאשר במשך ימות השנה, כאשר למשך מספר חודשים עצי השדרה מוארים באופן עוצר נשימה. עיקר היופי הוא, איך לא, בתקופה שלפני חג המולד ובמהלכו, בה העיר כולה לובשת חג. אם לוקחים בתור דוגמא נוספת את מגדל אייפל (La Tour Eiffel), ה-אתר הפופולארי בפריז, המראות הנשקפים ממנו ביום חורפי עשויים להיות ייחודיים לא פחות מאשר כשמזג האוויר חמים ונעים. ואגב, העובדות מראות כי מגדל אייפל “מתכווץ” בכ-15 ס”מ במהלך החורף, עקב העובדה שהוא מורכב ממתכות המשתנות על פי מזג האוויר.

שדרות השאנז אליזה מוארים לכבוד חג המולד (צילום: David.Monniauxרישיון)

החלקה על הקרח

בפריז יש כ-15 ימי שלג בממוצע בשנה, אם כי כמעט לעולם הוא לא מספיק להצטבר לאורך זמן ובכמות שתאפשר החלקה עליו. ישנן בעיר מספר זירות מלאכותיות של החלקה על הקרח, המתאימות במיוחד לביקור בפריז עם ילדים, כאשר שתיים מהן נחשבות למוצלחות במיוחד. בהוטל דה ויל (Hotel de Ville), הרחבה הסמוכה לבניין העיירה, אפשר ליהנות בכל חודש, החל מדצמבר ועד סוף פברואר, ממשטח החלקה על הקרח. שימו לב שבניגוד למשטחים מקבילים אחרים כאן ההחלקה היא בחינם, אם כי ניתן לשלם סכום סמלי של חמישה יורו ולהשאיל מחלקיים.

גם במגדל אייפל נפתח בחורף משטח החלקה בשטח של 200 מ”ר, מעט קטן יותר מאשר זה של הוטל דה ויל. המשטח נפתח לראשונה ב-2004, במטרה להביא לכך שפריז תיבחר לארח את אולמיפיאדת 2012: כזכור, המאמצים לא צלחו והאולימיפאידה התקיימה בלונדון. אלא שההצלחה המרשימה של האתר בקרב תושבי העיר והתיירים הביאה לכך שהוא נפתח, מדי שנה, עד היום. לכאן לא ניתן לבוא עם ציוד החלקה אישי, אבל כן לשלם על גלישה, עם מחלקיים, לפרקי זמן שונים. כאשר לנוחות המבקרים נמצא בסמוך בר משקאות.

אטרקציה מעניינת נוספת עבור ילדים מוצעת אף היא בהוטל דה ויל ובמגדל אייפל – אלו הן “קרוסלות חג המולד”: קרוסלות אלה אינן שונות ממה שמכירים מגני השעשועים, אך הן בהחלט יכולות לספק מספר דקות של הנאה וחוויה לקטנטנים. גם בפארקים השונים של פריז ניתן למצוא בחורף פעילויות שונות לילדים, דוגמת רכיבה על סוסי פוני או תיאטרון בובות.

אירועי תרבות

פריז ידועה כאחת מבירות התרבות המובילות בעולם, כאשר אחוז ניכר מהמופעים האטרקטיביים שתוכלו למצוא בה מוצעים בחודשי החורף, בייחוד לפני חג המולד. בעיר נערכים לא מעט קונצרטים, פסטיבלים, ירידים והופעות מוזיקליות, חלקן בחינם. אחד האירועים המעניינים ביותר מתקיים בחודש ינואר: “הפסטיבל השנתי לאומנות הקרקס של המחר” (Du Cirque de Demain), או אם תרצו: מעין “להטוטן נולד”. קוסמים, להטוטנים, מאלפי חיות ושלל אמנים מתחרים ביניהם בימי הפסטיבל ומספקים הנאה גדולה לקהל.

אופציה מומלצת אחרת היא לבקר במוסדות התרבות המרכזיים של פריז: מולאן רוז’ (Moulin Rouge)אופרה בסטיליה (Opera Bastille)בית האופרה גרנייה (Palas Garnier) וכן מגוון תיאטראות: תיאטרון העיר (Theatre de la Ville)ה-Folis Bergereתיאטרון שאטלה (Theatre de Chatelet) ואחרים. הביקור במקומות אלה אפשרי, כמובן, לכל אורך השנה, כאשר הם מהווים מפלט מצוין מהקור או מהגשם שעשויים להופיע בחורף.

האוכל האידיאלי לימים הקרים

האוכל הפריזי ראוי לאזכור תמיד, עם רשימה ארוכה של מסעדות בפריז הנחשבות לאיכותיות ומומלצות במיוחד. חלק מהמאכלים שפריז מצטיינת בהם נחשבים למפנקים אפילו יותר בחודשי החורף. ספל של שוקו חם (ידוע בעיר בתור “שוקולה שו”) או קרפ שוקולד עשיר בתוספות הן חלק מהאפשרויות ה”מושחתות” המושלמות לחודשי החורף. פריז ידועה גם במרקים האיכותיים שניתן למצוא במסעדות ובבתי הקפה שלה, כאשר כמה מהאפשרויות המומלצות יותר הן מרק ארטישוק, מרק נודלס עם אטריות או מרק בצל בנוסח המקומי (מוגש עם הרבה גבינה מותכת). הם יכולים לחמם את הגוף גם בימים הקרים ביותר.

קניות

פריז מהווה גן עדן לחובבי הקניות, כאשר השיטוט במרכזי הקניות, בקניונים או אפילו ברחובות הפריזאיים הידועים בכך אפשרי גם בחודשי החורף. הגם שפריז רחוקה מלהיות היעד הזול ביותר לקניות, בלשון המעטה, בתקופה שלאחר חג המולד ניתן ליהנות מסיילים אטרקטיביים של פריטי אופנה, מוצרי טקסטיל, מזכרות, מוצרי אלקטרוניקה וכיוצא בזה. כמובן שמומלץ שלא לתזמן את הקניות לימי ראשון, בהם החלק הארי של החנויות סגור. בתקופה שלפני חג המולד ניתן ליהנות משווקי חג המולד, אשר נפתחים במקומות שונים בעיר. גם אם סביר להניח שלא תרכשו קישוטים לחג או עצי אשוח, תוכלו בוודאי ליהנות ממפגש עם סנטה קלאוס, מהאווירה העממית המאפיינת את השווקים ואף מדוכנים המציעים ערמונים קלויים, יין חם איכותי ושלל מאכלים המתאימים לתקופה זו של השנה.

שוק כריסמס בפריז

דוכנים לכבוד חג המולד בפריז




טיפים כלליים לשהות חורפית בפריז

  • מומלץ לברר מראש אם עתידים להיערך בעיר בתקופת הביקור אירועים מיוחדים. היות ובחורף שעות הפתיחה של האתרים התיירותיים עשויות להיות שונות מאשר בשאר חודשי השנה, מומלץ לברר גם זאת.
  • לבוש – לעיתים, הטמפרטורות בפריז בחורף יורדות מספר “מרשים” של מעלות מתחת לאפס. חשוב להתלבש בבגדים חמים, לרבות מגפיים, סוודר, כפפות וכמובן שגם צעיף. מכיוון שהמקומות התיירותיים וכן התחבורה הציבורית ממוזגים ומחוממים לרוב, רצוי להתלבש במספר שכבות ולהתאים את הלבוש לתנאי הקור או החום הספציפיים במקום בו נמצאים.
  • מצלמה – המראות החורפיים של פריז עוצרי נשימה. על מנת ללכוד אותם, עם זאת, יש צורך לעיתים בידע בצילום (למשל, כאשר התאורה הטבעית מצומצמת). מומלץ להתנסות בצילום בתנאים “קשים” טרם ההגעה לעיר. אחרת, תגלו כי אחוז ניכר מבין התמונות שצילמתם לא יצאו כפי שהייתם מעוניינים שיצאו.
  • אחד הייתרונות הגדולים בפריז בחורף הוא המחירים המאוד נמוכים – הן של המלונות (ראה גם מלונות בפריז) והן של הטיסות (ראה גם טיסות לפריז). הדברים משתנים כמובן כאשר אנו מדברים על חגים (למשל הכריסמס הוא תקופה מאוד יקרה למלונות בעיר).
  • למשפחות עם הילדים – שהות באתרים שאינם מקורים בתקופת החורף כמו יערות, פארקים וכדומה פחות מומלצת בעונת החורף עקב גשמים וקור שבמידה מה עלול גם להיות מוגזם, לכן מומלץ יותר להגיע לאתרים מקורים כמו מוזיאונים וכדומה.
  • נסיעות מחוץ לעיר – במידה והחלטתם לצאת מחוץ לעיר, מומלץ לבדוק אפשרות של השכרת רכב מחוץ למרכז העיר כדי למנוע היתקלות בגשמים לא רצויים.

תגובות והמלצות של גולשים על פריז בחורף

תגובות והמלצות אילו עלו  בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris For Travelers:

  • היינו חמישה ימים בפריז המעוננת וקצת גשומה. עיר רומנטית להפליא. רחובות נקיים שתענוג להסתובב בהם. התחבורה הציבורית ברמה הגבוהה ביותר. האוכל – אין מה להוסיף. הכל היה כל כך טוב, כל כך מוצלח, כל כך באוירה טובה, כל כך שכחנו את המקום שממנו באנו ושאליו אנו חוזרים, כל מלה נוספת פשוט מיותרת. כל המהססים בגלל ענייני בטחון או עניינים אחרים – הסירו דאגה מליבכם. פשוט בואו לפריז.
  • שלום לכולם! מתכננת לטוס לפריז בין התאריכים 1-5/11. יכולה להתמודד עם קור וקצת גשם. האם זה רעיון טוב מבחינת מזג אוויר ?
    • בדכ אין גשמים חזקים בחורף. קחי מעיל עם כובע והכל בסדר את יכולה ליפול על ימים יפהפיים
  • אני נוסע ב-28.12.17 עד 03.01.18. מה דעתך יהיה יותר קררררר?
    • שנה שעברה הייתי בלונדון בפברואר. אפילו היה בוקר שירדו פתיתי שלג קל. חוויה לישראלים. לדעתי תמיד זו חויה כייפית.

אולי יעניין אתכם גם:

מפה