1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. פריז מידע כללי
  6. »
  7. חופשה רומנטית בפריז – המדריך המקיף למי שרוצה להתאהב מחדש במהלך החופשה בעיר

חופשה רומנטית בפריז – המדריך המקיף למי שרוצה להתאהב מחדש במהלך החופשה בעיר

כל המידע לזוגות בכל הגילאים המטיילים בעיר

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

פריז ורומנטיקה הולכות יד ביד. בירת צרפת נחשבת בעיני רבים לעיר הרומנטית ביותר בעולם, כך שקשה למצוא זוגות שלא ביקרו בה ולעיתים אף בחרו בה כיעד לחופשת ירח הדבש שלהם או סתם כחופשה רומנטית. גם אם התפאורה שמציעה פריז מדברת כמעט לכל זוג, אפשר בהחלט לחשוב על לא מעט פעילויות, אטרקציות ובילויים שמעמידים את האהבה במרכז אפילו יותר. המדריך הנוכחי בא לעשות סדר לכל זוג שחושב להגיע לעיר האורות ולהפיק ממנה את המקסימום, בדרך לחוויה המשותפת הקסומה ביותר.




אתרים רומנטיים

אתרים בתוך העיר

בפריז קל מאד להתאהב במבט הראשון, כמו גם למצוא פנינות חן העמוסות באווירה ואידיאליות לצילום משותף. הליכה יד ביד בטיילת של נהר הסיין, למשל, או שיטוט בשדרת שאנז אליזה (Champs Elysees), הם בעלי מימד רומנטי מובהק – מעבר להיותם אתרי חובה בלי קשר לכך.

שאנז אליזה בין ערביים

שדרות השאנז אליזה רומנטיים בכל שעה ובכל מזג אוויר

בעיר, יחד עם זאת, יש מספר רב של אתרים שלוקחים את הרומנטיקה קדימה. ה-אתר שזוגות לא יכולים לוותר עליו – ולמעשה, גם כל אדם אחר המגיע לפריז – הוא מגדל אייפל (La Tour Eiffel). המגדל מרשים מאד להתבוננות עליו, גם ביום ובעיקר בלילה, כשלא תמצאו הרבה תיירים שלא רוכשים כרטיס עלייה למגדל במהלך השהות שלהם בפריז. אופציה אחרת היא לערוך פיקניק זוגי בסמוך למגדל, ובכך לצפות מקרוב ובחינם באחד המבנים המפורסמים ביותר בעולם כולו.

תצפית ממגדל אייפל לגני טרוקדו

הנוף שנשקף מהתצפית ממגדל אייפל

אתר חובה נוסף לזוגות הוא גני לוקסמבורג (Jardin du Luxemburg), הממוקמים ברובע השישי של פריז. הגנים כוללים שלל עצים, ערוגות פרחים, מזרקות ומרחבי דשא, לצד בריכה המוקפת עשרות כסאות ושבה ניתן להשכיר סירה. במרכז הגנים תוכלו למצוא את ארמון לוקסמבורג, כמו גם בתי קפה, דוכנים ופעילויות אחרות. גני טווילרי (Jardin des Tuileries) הם גנים מפורסמים נוספים, עמוסים בצמחייה ובפסלים. המזרקות הגדולות, בהן שטות סירות זעירות, מהוות מוקד עניין מובהק בפארק.

גני לוקסמבורג

תמונה טיפוסית בגני לוקסמבורג – פארק המאפשר לזוגות פשוט לשבת ולהינות

ויש גם חדשות מעודדות פחות: לפני מספר חודשים החליטה עיריית פריז, מסיבות בטיחותיות, להסיר מיליוני מנעולים מגשר פון דז אר (Pont Des Arts), הידוע יותר בתור “גשר המנעולים”. הגשר, עליו תלו במהלך השנים אינספור זוגות מנעולים המסמלים את אהבתם הנצחית (המפתח הושלך לנהר הסיין), איבד עקב כך חלק מהקסם שלו. עדיין, ניתן להגיע אליו ולראות את מה שנשאר מאחד המקומות הרומנטיים ביותר בעיר.

גשר המנעולים

מנעולים שהנציחו אהבה בגשר המנעולים

אתרים מחוץ לעיר

כאשר מגיעים לפריז למשך מספר ימים, מומלץ לערוך טיול יום אחד לפחות באתרים הנמצאים מחוץ לעיר, במרחק נסיעה קצר. אתר החובה המרכזי הראשון הוא ארמון ורסאי (Chateau de Varsailes), בסמוך לו גנים בעלי אותו שם. במתחם המרהיב והמפואר הזה תוכלו למצוא את הארמון המרכזי ושני ארמונות קטנים יותר, את אחוזת מארי אנטואנט, ובעיקר – הרבה מאד צמחים, פסלים, שבילים, מזרקות ותעלות מים. הדרך הנוחה והמומלצת ביותר להגיע לגנים, הממוקמים כ-20 קילומטרים דרום מערבית לפריז, היא באמצעות שירות ורסאי לאוטובוס. קחו בחשבון שבחודשי החורף המתחם מרשים מעט פחות, עם עיטופם של פסלים ופרחים מפני הגשם.

המזרקה בגני ורסאי

גני ורסאי אווירה מתאימה גם לזוגות וגם למטיילים בפריז עם ילדים

אופציה נוספת היא להצטרף לטיול יום המשלב בתוכו טעימות יין, ומכאן שהפן הרומנטי שלו בולט מאד. מפריז ניתן להגיע לחבלי ארץ קסומים ורומנטיים, תוך היחשפות ליין ולשמפנייה הטובים ביותר שיש: האופציות המרכזיות הן חבל שמפיין, למשל, או טיול טעימות משולב בטירת שאמבור, שנונסו ועמק הלואר. המעוניינים לטעום מהיין המקומי בפריז עצמה, יכולים להצטרף לערבי טעימות יין הנמצאים בעיר.

רכישת כרטיסים לאתרים בפריז וסביבתה המתאימים לחופשה רומנטית

פארק השעשועים דיסנילנד פריז (Disneyland Paris) אינו אתר רומנטי בכל אינספור מתקניו, אך זוגות הרפתקנים רבים, בכל גיל, בוחרים להגיע אליו – כיאה לאחד המקומות המתויירים בעולם. אתם יכולים להתמקד באזורים ובמתקנים הקסומים יותר של הפארק, המדברים לבני כל הגילאים. שימו לב שקיימת אפשרות לרכוש כרטיס משותף לדיסנלנד ולאולפני וולט דיסני הנמצאים בסמוך, כרטיס התקף רק מספר ימים בכל חודש. מעבר להגעה לפארק באמצעות תחבורה ציבורית, ניתן להירשם לשירות הסעות לדיסנילנד.

דיסנילד פריז – גם בו תמצאו לא מעט זוגות מטיילים (צילום מקורי)

מסעדות רומנטיות

בפריז תמצאו אינספור מסעדות ובתי קפה איכותיים, כולל כאלה שהביקור בהם הוא הרומנטי ביותר שאפשר לקוות לו: עיצוב אינטימי, מאכלים סקסיים, וכמובן – הרבה מאד יין איכותי לליווי הארוחות וקינוחי שוקולד לסיום. בין אם חשקה נפשכם בבית קפה פסטורלי, בקונדיטוריה מפנקת או במסעדה המכינה מאכלי גורמה צרפתיים, תוכלו למצוא לא מעט אפשרויות איכותיות בפריז.

מסעדת לה טריין בלו

שמפנייה על רקע האייפל

הטעמים והאווירה של מסעדות פריז הם תפאורה מושלמת לרגעים רומנטיים וזוגיים שנשארים לכל החיים – בין אם העיצוב המפואר או הנוף עוצר הנשימה

רשימת בתי הקפה המומלצים כוללת בתוכה מספר בתי קפה מפורסמים מאד, דוגמת קפה דה מאגו (Les Deux Magots)קפה דה פלור (Café de Flore)קפה דה לה פה (Café de la Paix) וקפה בובור (Café Beaubourg). בין המסעדות הרומנטיות המובילות של פריז בולטות בארסרי ליפ (Brasserie Lipp) המציגה את המיטב של המטבח הצרפתי באווירה נוסטלגית, ביסטרו ד’אוסטאש (Le Bistrot d’Eustache) ובו תפריט צרפתי מסורתי עשיר (לעיתים מתקיימות בו הופעות ג’ז), הביסטרו הצרפתי Seb’on ועוד. אופציה קולינרית מוצלחת אחרת היא להיעזר בשירותיה של Paris Picnic, המספקת ארוחות עשירות וטעימות מאד לפיקניקים ברחבי העיר.

Brasserie Lip – מגוון מנות צרפתיות, מושלם לארוחה רומנטית
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק הרשמי של המסעדה)

מלונות רומנטיים

המלון בו בוחרים מהווה תמיד חלק בלתי נפרד מהחוויה הזוגית. בפריז תמצאו הרבה מאד מלונות איכותיים, אם כי העובדה שמדובר בעיר יקרה מאד מצמצמת את האפשרויות של רבים לעבר מלונות בדרגה של שלושה כוכבים, או לכל היותר ארבעה כוכבים (ניתן לבחור גם במלונות פשוטים מכך, אם כי במצב הזה ממש לא בטוח שתקבלו חוויית שהות נעימה). למרבה השמחה, גם כשבוחרים במלון ממוצע, פחות או יותר, ניתן למצוא מספר אופציות רומנטיות, עם מלונות המעוצבים היטב, ממוקמים באזור אידיאלי או אפילו כוללים בתוכם פינוקים שונים לאורחים (ראה מידע נוסף בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בפריז).

חלק מהמלונות הרומנטיים המוכרים יותר של פריז הם (כל המלונות הללו הם חלק מהמלונות המומלצים בפריז):

מלון פארק הייאט פריז ונדום – טיפולי ספא זוגיים ורומנטיים

אירועים מיוחדים

מדי שנה, במועדים שונים לאורך השנה, פריז לובשת חג והופכת לאטרקטיבית הרבה יותר לביקור. לא מעט אנשים יטענו כי היופי של פריז בחורף יפה שבעתיים ביחס לכל מועד אחר של השנה, כאשר השלגים, האורות והקישוטים לקראת חג המולד יוצרים אווירה קסומה.

יום האהבה, המצוין בפריז כבכל העולם ב-14 לפברואר מדי שנה, נחגג באינספור מסעדות, מקומות בילוי ומלונות. זהו מועד מצוין לקבל שורה ארוכה של פינוקים זוגיים וליהנות מאפשרויות חדשות – למשל, קינוח זוגי עמוס בשוקולד, בקצפת ובתותים. יש לציין שגם עיריית פריז נרתמת לאווירה הרומנטית ומאפשרת לזוגות מאוהבים להקרין מסרי אהבה ליקיריהם בלוחות מודעות אלקטרוניים הנמצאים בנקודות שונות בעיר. צריך לקחת בחשבון שכאשר מעוניינים לצאת למקום בילוי ביום האהבה, מומלץ להזמין מקום מראש.

הופעות, תרבות וכדורגל

פריז נחשבת לאחת מבירות התרבות של העולם כולו, ומכאן שלא מפתיעה העובדה שביקור חובה בעת שהות בעיר הוא במופע מושקע אחד או יותר. מומלץ מאד שלא לוותר על הופעות הקברט של מולאן רוז’ (Mouin Rouge), מופעים מרהיבים אשר ריקוד הקאן קאן המפורסם מהווה חלק בלתי נפרד מהם. המופעים נמשכים כשעתיים ומוצגים פעמיים בכל ערב, כאשר זוגות המעוניינים בפינוק מלא יכולים לבחור בכרטיס VIP המאפשר להם כניסה למתחם ישיבה אקסלוסיבי, שמפניה וקינוח לבחירה: שוקולד או לחילופין המקארוניים המקומיים המפורסמים. יש בעיר מספר מועדוני קברט נוספים, חלקם מצוינים לא פחות.

היות ובפריז נערכות הופעות מוזיקליות של מיטב הזמרים, הזמרות והלהקות, מומלץ מאד לברר מה צפוי במועדי הביקור שלכם: סיכוי לא מבוטל שתיתקלו בהופעה שמדברת אליכם. אופציה אחרת היא לצפות במשחק כדורגל של פריס סן ז’רמן, אחת הקבוצות העשירות בעולם, באצטדיון הכדורגל המפורסם פארק דה פראנס. יש לציין כי אנחנו מציעים לכם אפשרות לרכוש כרטיסים להופעות ולמשחקים במחירים מוזלים, כשרשימת האירועים העדכנית נמצאת בקישור הבא.

אטרקציות זוגיות מהנות

מעבר לאתרים בהם חובה לבקר, בפריז יש הרבה מאד דברים שמומלץ לעשות, חלקם הגדול מתאים כמו כפפה ליד לצרכים של זוגות מאוהבים. זה מתחיל עם שייט בנהר הסיין, הכולל אזורים חשובים של עיר האורות. ניתן למצוא וריאציות שונות של שייט זוגי, עם תוספות דוגמת ארוחת גורמה, טעימות של שמפניה, מופעי ג’ז ועוד. אתם מוזמנים לראות את מגוון האופציות לשייט באתר הבא.

פריז יפה לא רק מהקרקע, אלא גם מהאוויר. עובדה זו מובילה אותנו לאטרקציה הזוגית הבאה, והיא סיורי הליקופטרים בפריז. אפשר למצוא מספר מסלולי טיסה – סיור לורסאי, סיור יום וסיור לילה לטירה של הרוזן ויסקונט – כל אחד מתאים לסוג אחר של זוגות. אנחנו ממליצים לכם לראות את ארמון ורסאי בצורה הרגלית ה”מסורתית”, כפי שתוארה מעלה, ולבחור בסיור הערב בטירת הרוזן ויסקונט, הנחשב לרומנטי מבין הסיורים המוצעים.

שמו של האוכל הפריזאי המשובח וה”סקסי” הולך לפניו בעולם כולו, כך שניתן להיחשף אליו במסגרת פעילות זוגית מהנה נוספת – סיורים קולינריים. הסיורים מתמקדים בכל המאכלים המענגים שפריז ידועה בהם, כשניתן לבחור בין סיור הליכה המתמקד במיטב האוכל הפריזאי, סיור שוקולד ופטיסרי, סיור מאפיות, סיור טעימות יין וגבינות במרתף גבינות פריזאי ועוד. אופציה אחרת היא להירשם לסדנת הכנת מקרונים, כשמרחיקי הלכת יוכלו לבחור בסיור באוטובוס “גורמה”, כולל ארוחת צהריים או ערב מושקעת. על כל האפשרויות האלה תוכלו לקרוא בעמוד סיורים קולינריים בפריז.

אוטובוס הגורמה של פריז (צילום: Viator)




המלצות לחופשה רומנטית בפריז

  • פריז מציעה, כפי שניתן להסיק מהסקירה שהובאה כאן, הרבה מאד אפשרויות רומנטיות. אם מוסיפים אותם לאתרי החובה ה”כלליים” של העיר, עשויים לגלות כי קשה מאד להספיק הכל. לכן, מומלץ לחשוב מראש מה מעניין אתכם, ולארגן את הטיול על פי כך.
  • פריז אינה עיר זולה, כשעל חלק מהאטרקציות שלה תצטרכו לשלם לא מעט כספים – וכן, בייחוד כאשר כל כרטיס צריך להירכש פעמיים. ניתן לחסוך באמצעות בחירה בכרטיסי תיירים משולבים, דוגמת כרטיס הפריז פאס או כרטיס המוזיאונים. רכישתם כדאית אם מעוניינים להיכנס לאחוז ניכר מהמקומות המפורטים בהם, אך לא תמיד. מומלץ לקבל את ההחלטה לגבי רכישת הכרטיס רק לאחר שיודעים, פחות או יותר, כמה זמן שוהים בעיר ובאילו אתרים מעוניינים לבקר.
  • שימו לב חופשה רומנטית בפריז לא חייבת להיות יקרה. ישנם לא מעט אתרים רומנטיים בפריז בחינם כגון: גני טווילרי, גני לוקסמבורג ועוד. בנוסף לזוגות יש אופציות יפות לחופשה בפריז, הן במסגרת של טיסה ומלון בנפרד (ראה טיסות לפריז ומלונות בפריז) והן במסגרת של דילים וחבילות בנויות וסדורות של חברות הפצת התיירות השונות.
  • יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בחופשה זוגית שאינם קשורים בהכרח ליעד אליו אתם נוסעים אלא לנסיעה רומנטית של תיירים פחות מנוסים ואנו ממליצים לבדוק. הרבה דברים היום בתכנון החופשה יכולים לפגוע בחוויה שלכם בכל מיני שלבים. למשל נושא של הושבה ביחד בטיסה (הרבה יעדיפו להוסיף את התשלום לחברות שדורשות זאת ולשבת אחד ליד השניה). או נושא של סוג המלון - שכדאי מאוד שבחופשה הרומנטית שלכם תקפידו לוודא שהחדר הוא דאבל רום ולא טווין רום.

מפה