סיכום והמלצות מטיול בפריז – אוהד אפלבאום

סיכום זה עלה בקבוצת הפייסבוק השותפה שלנו – פריז למטיילים – Paris for travelers

 

אחרי שקבלתי לא מעט טיפים בקבוצה הזאת, אני צרף סיכום קטם שלי עם המלצות אישיות שלי.

הגענו ביום רביעי בערב וחזרנו ביום ראשון אחה”צ (2 + שתי ילדות גדולות). אם תרצו פירוט של המסלולים של כל יום, אשמח לפרט גם בפרטי.




מלון

Hotel Volney Opera – מלון טוב, 3 כוכבים ממוקם נ פ ל א! גם רובע חי ותוסס עם המון מסעדות וחנויות וגם 5 דקות הליכה מתחנת המטרו Opera שהיא מרכזית עם קווים להרבה אזורים. חדרים יחסית קטנים (לקחנו 2 קרובים), אבל נקיים ומסודרים וצוות אדיב. אנחנו הלכנו המון ברגל והוא מרוחק 10 דקות הליכה מגני טווילרי והקונקורד. בקיצור – מומלץ. Value for Money מצויין.

המלצות לוגיסטיות

טיסות

הלוך עם איזי ג’ט. די סטנדרטי לטיסת Low Cost. חזרה עם XL Airways שהפתיעו לטובה מהיותם Low Cost גם כן. גם לא משלמים אקסטרה על כבודה וגם נותנים ארוחה (לא ארוחת גורמה, אבל בכל זאת לא צריך לקנות אוכל מראש).

הסעות

יוהן הסעות פריז מאוד נחמד, אדיב ומגיב מהר לכל שאלה או בקשה – גם מומלץ מאוד.

מטרו

דרך מאוד נוחה להגיע לנקודת ההתחלה של המסלול. אנחנו בדרך כלל הגענו לנקודת התחלה וכאמור הלכנו המון ברגל. יצא לנו גם לנסוע בשעות ערב (אחרי 21:00) ולא הרגשנו לא בטוחים או שיש יותר מדי אי נעימויות. סה”כ הרגשה טובה (כמובן שזה באזורים הספציפיים שנסענו בהם).

מגדל אייפל

ניסינו להזמין כרטיסים מראש דרך האתר ולא הצלחנו. זה ממש לא קריטי. בהמלצת יוהן הגענו למגדל ביום שישי דווקא, ב-9:10. הקופות נפתחות ב-9:30 והכל היה מהיר מאוד ולא מסורבל. ב-10:00 כבר היינו בראש המגדל.

לבעלי דרכון אירופאי

שימו לב שיש הנחות בכל מיני מקומות. מחזיקי דרכון אירופאי בגילאים של עד 25 לא משלמים או מקבלים הנחה משמעותית עם הצגת דרכון. אנחנו השתמשנו בזה בכניסה לשער הנצחון, מוזיאון ד’אורסיי ובעוד מקומות. חסך לנו כמה עשרות יורו במצטבר.

מסעדות

המלצות ספציפיות לגבי מסעדות (לא אכלנו במסעדות יוקרה, אבל כמה מקומות נחמדים שהיינו בהם):

  • Season – באזור כיכר הרפובליקה ליד תחנת מטרו Temple כתובת 1 rue Dupuis 75003 Paris. אכלנו שם ארוחת בוקר ומאוד נהנינו (שימו לב לא להתבלבל עם כתובת אחרת שלהם ממש קרובה שהיא רק Take Away).
  • Paradis du Fruit – ליד מרכז קניות Forum Les Halles בכתובת 4 Rue Saint Honoré, 75001 Paris, צרפת. ארוחות קלילות, עם הרבה פירות, ומיצים טבעיים.
  • L’eclaire De Genie – למי שרוצה לאכול אקלרים טובים. יש כמה סניפים. אנחנו אכלנו בזה : 13 Rue de l’Ancienne Comédie, 75006 Paris

בזיליקת Sacre Coeur

לגבי נסיעה לבסיליקת ה- sacre coeur – היא יפה כתמיד. אבל, צריך לקחת בחשבון שהאווירה באזור פחות נעימה, המון רוכלים לא חוקיים, מאוד צפוף ולא ממש מטופח ונקי.
בנוסף, העצים מסתירים את מגדל אייפל. הסיור ברובע המונמארטר עדיין נחמד, אבל בגדול החוויה לא משהו ולכן אפילו לא נשארנו לראות את העיר מלמעלה.

לסיום – האווירה הכללית ממש בטוחה, לא הרגשנו בשום חוסר נוחות בטחונית או אישית בשום רגע. העיר מלאה בתיירים וכיף להסתובב.

תהנו!