1. עמוד הבית
  2. »
  3. פריז 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. אתרים מרכזיים בפריז – סקירות מומחים על אתרי התיירות של העיר
  6. »
  7. מוזיאון הלובר: כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף על המוזיאון המפורסם של פריז | Musée du Louvre

מוזיאון הלובר: כרטיסים בהנחה, דילוג על התור והמידע המקיף על המוזיאון המפורסם של פריז | Musée du Louvre

המדריך המקוצר למבקר בלובר

מוזיאון הלובר הוא אחד האטרקציות האהובות בעיר פריז. בשנים האחרונות, מגיעים ללובר כ-8 עד 10 מיליון מבקרים בכל שנה. רוב התיירים המבקרים במקום הולכים כמובן לחפש את המונה ליזה אבל חוץ מהגברת האיטלקית המפורסמת של ליאונרדו דה וינצ’י במוזיאון תוכלו לראות פסלים מפורסמים כמו ונוס ממילאנו וניקה מסמותרקיה או ציורים אייקונים כמו רפסודת המדוזה, וגברת החירות שמובילה את העם. לצד פסלים וציורים מפרסמים תמצאו בלובר מומיות, כדים, תכשיטים ושלל מוצגים מרתקים שמאחורי רבים מהם יש סיפורים וקשרים תרבותיים שחובבי ההיסטוריה והתרבות יהנו מהם מאוד.

הכניסה למוזיאון (צילום מקורי)הכניסה למוזיאון (צילום מקורי)

הביקוש למוזיאון הוא עצום ולכן אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש, אפשר לעשות זאת באתר הרשמי או דרך מספר רב של מפיצים מורשים (לחצו כאן להזמנת כרטיסים ללובר בקישור זה המעניק 5 % הנחה לגולשי הכל על, ולחצו כאן כדי להזמין כרטיסים בקישור זה המאפשר ביטול חינם בעת הצורך). הזמנת הכרטיסים תמנע ממכם הזמנת כרטיסים בקופות ותצמצם את ההמתנה בכניסה למוזיאון  לזמן מינימאלי (לרוב גם בהזמנת כרטיסים מראש ההמתנה היא כ30 דקות) מי שרוצה לחסוך גם את תור זה יבחר ב Priority Entry Ticket המלווה בהדרכה במקום – כרטיס זה גם מאפשר כניסה מדלת הקבוצות וגם מאפשר מעבר מהיר בין המוצגים המבוקשים יותר במוזיאון וכמובן מאפשר לכם להינות מהדרכה והכוונה במוזיאון הגדול והמרתק (לחצו כאן להזמנת כרטיסי פריוריטי והדרכה ללובר בקישור זה המעניק 5 % הנחה לגולשי הכל על, ולחצו כאן למגוון אפשרויות להזמנת סיורים אילו המאפשרים ביטול חינם בעת הצורך). אופציה פופולארית אחרת היא הזמנה של כרטיסים הכוללת כניסה ישירה למונה ליזה שמושכת אליה את מירב תשומת הלב וההמתנה לתורים (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על). לרבים המתכננים ביקור בלובר משתלמים כרטיסים וחבילות שמאפשרים לצמצם את העלויות לאטרקציות היקרות של פריז האופציות הפופולאריות ביותר הן כרטיס ההנחות הכולל אטרקציות רבות בפריז ואת ארמון ורסאי (לפרטים והזמנה בהנחה לגולשי הכל על) והכרטיס המשולב ללובר ולשיט על נהר הסין (לפרטים והזמנה עם הנחה לגולשי הכל על).

  • בעבור כל ההנחות הרשומות פה קוד הקופון הוא: HAKOL5

ישנו ריבוי של סוגי כרטיסים ואפשרויות של כניסה עם הדרכה ובלי הדרכה, בעבור רבים מהתיירים זה מבלבל. אנו משתדלים להסביר על הסוגים השונים של הכרטיסים בחלק זה בעמוד:כרטיסים למוזיאון הלובר: אילו סוגי כרטיסים קיימים? איך מזמינים אותם? ואיך מדלגים על התור הארוך?

המתנה בתור למוזיאון הלובר היא מראה מוכר בקיץ הפריזאי, לכן מומלץ להזמין כרטיסים מראש ואף לשקול להצטרף לקבוצות עם הדרכה להם יש כניסה (לפרטים והזמנה) עם קדימות למוזיאון

לאטרקציה זו, ולשלל אטרקציות נוספות ישנם 5% הנחה לגולשי הכל על באתר זה.

כל שצריך לעשות הוא ללחוץ על כפתור ההזמנה, ואז במעמד ההזמנה להזין את קוד הקופון HAKO5.

עדכון מרץ, 2024

אנו נמצאים במעבר שבין החורף לאביב בפריז והעומס האטרקציות השונות הולך והופך מורגש יותר. הדבר נכון במיוחד במוזיאונים המובילים, כמו הלובר, ולכן כדאי להזמין כרטיסים מראש. המלצה זו חשובה במיוחד בסופי שבוע ובמידה ואתם מגיעים בסוף החודש - אז נערך חג הפסחא וכמות התיירים בעיר תהיה גבוהה יותר. להזמנת כרטיסים מראש ללובר: בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד קופון HAKO5) | בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם

עשר היצירות החשובות ביותר במוזיאון הלובר

  1. מונה ליזה, יצירתו של ליאונרדו דה וינצ’י – ממוקמת בחדר 6.
  2. ונוס ממילו (יוצר לא ידוע) – ממוקמת בחדר 4.
  3. ניקה מסמותרקיה (יוצר לא ידוע) – ממוקמת במדרגת Daru.
  4. הכתרתו של נפוליאון, יצירתו של ז’אק-לואי דוד – ממוקמת בחדר 75.
  5. רפסודת המדוזה, יצירתו של תאודור ז’ריקו – ממוקמת בחדר 9.
  6. פסיכה מתעוררת מנשיקת קופידון- יצירתו של אנטוניו קנובה, ממוקמת בחדר 1.
  7. חתונת בקנה, יצירתו של פאולו ורונזה – ממוקמת בחדר 5.
  8. העבד הגוסס, יצירתו של מיכאלאנג’לו – ממוקמת בדר 4.
  9. חוקי חמוראבי, ממוקמת בכנף רישליו – ממוקמת בחדר 3.
  10. הספינקס (יוצר לא ידוע)- ממוקמת בחדר 23.

למי שמעוניין לראות את כל היצירות הנל:

  • מומלץ לתכנן כחצי יום בערך למוזיאון.
  • מומלץ לתכנן מראש את הביקור
  • עדיף לבוא בשעות המקודמות על מנת לחסוך תור וצפיפות. ודאי מי שרוצה לצלם את היצירות הנל.

סרטון מידע על מוזיאון הלובר מתוך ערוץ היוטיוב של אתר הכל על

כרטיסים למוזיאון הלובר: אילו סוגי כרטיסים קיימים? איך מזמינים אותם? ואיך מדלגים על התור הארוך?

ישנם מספר אפשרויות שונות לרכישת כרטיסים למוזיאון הלובר, כאן נפרט על הדרכים האופציונליות לרכישת כרטיסים וכיצד ניתן לדלג על התורים שמתארכים במיוחד בתקופות קיץ התיירותית.

המוני תיירים מצלמים את המונה ליזה כל יום, לכן כרטיס עקיפת התור בכניסה למוזיאון ובכניסה ללובר הוא מבוקש מאוד.

כרטיס כניסה ללובר:

ישנו מגוון רב של כרטיסים שניתן לרכוש על מנת לבקר בלובר. האפשרות הזולה ביותר היא לרכוש כרטיס כניסה בלבד ללובר, שיבטיח את כניסתכם ביום שתבחרו, ויחסוך את התור לרכישת הכרטיסים (אך לא את התור בכניסה).

כרטיסי כניסה הכוללים על דילוג על תור

הודות לפופולריות הרבה של המוזיאון, והיותו אחת מאבני הדרך החשובות בעולם האמנות ואחד מהמוזיאונים החשובים באירופה ובצרפת בפרט, התור לרכישת הכרטיסים עשוי להיות ארוך ומייגע. מומלץ ביותר להשקיע כמה שקלים נוספים ולרכוש כרטיס דילור על התור, במיוחד עבור משפחות עם ילדים ומבוגרים.

  • ניתן לרכוש כאן כרטיסים למוזיאון הלובר עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5)
  • ניתן לרכוש כאן כרטיסים למוזיאון הלובר בזמינות גבוהה
  • כרטיס הכולל דילוג על התור גם למונה ליזה (פופלארי מאוד) ניתן לרכוש כאן עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5)

סיור מודרך במוזיאון הלובר

ניתן להזמין מקום לאחד מהסיורים המודרכים הרבים המוצעים באתרים השונים וכך גם לזכות בדילוג על התורים שבכניסה ולעבור במעבר מהיר המיועד לקבוצות בלבד, וגם לסייר במוזיאון עם הדרכה אשר תעשיר את הביקור ודרכה תוכלו לשמוע הסברים על היצירות החשובות ביותר שיש במוזיאון. סיור מודרך הינו יקר יותר ומתאים עבור אלו שרוצים לקבל מידע מעמיק על הלובר, על המוצגים ועל ההיסטוריה של המקום, וגם מתאים עבור אלו הרוצים לקצר משמעותית את התור שלהם (מעבר דרך מעבר הקבוצות הוא המהיר ביותר).

  • ניתן לרכוש כאן כרטיס לסיור מודרך בלובר עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס לסיור מודרך בלובר עם ביטול בחינם.

אפשרויות לעוד מגוון סיורים מודרכים שונים בלובר תוכלו למצוא באתר הזה עם 5% הנחה לגולשי הכל על (קוד HAKO5) או באתר הזה עם אפשרות ביטול בחינם.אלו המעוניינים בסיור מודרך בעברית ניתן לקרוא על כך בעמוד הזה סיור בעברית במוזיאון הלובר של פריז.

כרטיס המוזיאונים של פריז

אופציה מצויינת לחובבי המוזיאונים הינה לרכוש את כרטיס המוזיאונים של פריז אשר מקנה כניסה ליותר מ-60 מהמוזיאונים הממולצים של פריז וסביבתה ביניהם כניסה למוזיאון הלובר ולשאר המוזיאונים המובילים בפריז, כמו מוזיאון ד’אורסיי ומרכז פומפידו בכרטיס אחד. אפשרות זו לא משתלמת בעבור כל התיירים, אך בעבור מי שמתכנן להגיע ללפחות 4 מוזיאונים הוא כדאי מאוד (לרוב, תלוי באילו מוזיאונים באופן ספציפי בשל עלות שונה לכל מוזיאון).

  • ניתן לרכוש כאן את כרטיס המוזיאונים של פריז עם ביטול בחינם.

כרטיסים משולבים למוזיאון הלובר בשילוב עם עוד יעדים בפריז

כרטיסים משולבים מציעים רכישה משותפת של שני אתרים בכרטיס אחד, לרוב רכישה משולבת של מספר אתרים תיתן הנחה על סכום הרכישה הכללי, כך שמשתלמת ומומלצת עבור אלו היודעים שהם מעוניינים להגיע לאתרים האלו בוודאות בחופשה שלהם.

  • ניתן לרכוש כאן כרטיס לשייט בנהר הסיין וכניסה למוזיאון הלובר עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס לשייט בנהר הסיין וכניסה למוזיאון הלובר עם ביטול בחינם.
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס עלייה למגדל אייפל וכניסה למוזיאון הלובר עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס למגדל אייפל, שייט בנהר הסיין וסיור במוזיאון הלובר עם ביטול בחינם.
  • ניתן לרכוש כאן כרטיס לגני וארמון ורסאי ולמוזיאון הלובר עם 5% הנחה לגולשי הכל על (בקוד HAKO5).

רכישת כרטיסים בקופות המוזיאון

אפשרות זו היא האפשרות המעניקה את הגמישות הרבה ביותר בשל העובדה שלא מתחייבים ליום ושעה מסויימים. החיסרון ברכישת כרטיסים בקופות הכרטיסים הוא שאין ביטחון שיישארו כרטיסים למועד בו תרצו לבקר, תרחיש אפשרי במיוחד בתקופות התיירות, חיסרון נוסף הוא שתאלצו לעמוד בשני התורים – גם לרכישת הכרטיסים וגם לבידוק הביטחוני. רכישת כרטיס בקופות הכרטיסים מתאימה יותר עבור אנשים המגיעים בתקופות פחות תיירותיות (לדוגמא בחורף) בהם אין בעיית כרטיסים ותורים.

רכישת כרטיסים מראש באתר הרשמי של המוזיאון

אפשרות זו אמנם תחייב אתכם למועד ביקור מסוים, אך תוכלו לדעת בוודאות כי לא תישארו ללא כרטיס וגם תוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים ולהציג את הכרטיס שרכשתם בכניסה (חשוב לדעת שכן תצטרכו לעמוד בתור לבידוק הביטחוני). ניתן לרכוש כרטיסים מראש באתר הרשמי של מוזיאון הלובר, אך כרטיסים אלו אוזלים במהרה בעיקר בקיץ וחשוב מכך לא ניתן לבטל אותם.

תשובות לשאלות נפוצות על הלובר

אפשר לקנות כרטיסים למוזיאון הלובר בכמה דרכים:

רכישת כרטיס בקופות המוזיאון - זוהי האפשרות שמעניקה את הגמישות הרבה ביותר שכן לא מתחייבים ליום ושעה מסויימים. החיסרון הוא שאין ביטחון שיישארו כרטיסים למועד בו תרצו לבקר ובנוסף תעמדו בשני התורים - גם לרכישת הכרטיסים וגם לבידוק הביטחוני - מה שיכול לקחת זמן רב.

לכן האפשרות המומלצת היא רכישת כרטיס כניסה מראש - אפשרות זו אומנם תחייב אתכם למועד ביקור מסויים, אך תוכלו לדעת בוודאות כי לא תשארו ללא כרטיס וגם תוכלו לדלג על התור לרכישת הכרטיסים ולהציג את הכרטיס שרכשתם בכניסה (חושב לדעת שכן תצטרכו לעמוד בתור לבידוק הביטחוני). ניתן לרכוש כרטיסים מראש באתר המוזיאון, אך כרטיסים אלו אוזלים במהרה בקיץ וחשוב מכך לא ניתן לבטל אותם. החלופה לאפשרות זו היא רכישה באחד מאתרי הכרטיסים השונים - אתרים אלו מציעים כרטיסי כניסה במחיר זהה לזה של האתר הרשמי, יש בהם הצע רב יותר (אך גם שם יש צורך להזמין כרטיסים מראש, במיוחד בקיץ), והם ניתנים לביטול עד יום לפני הביקור.

  • להזמנת כרטיסים למוזיאון הלובר עם 5% הנחה (קוד HAKO5) לחצו כאן.
  • להזמנת כרטיסים למוזיאון הלובר עם אפשרות ביטול בחינם לחצו כאן.

הזמנת סיור מודרך - האפשרות השלישית היא להזמין מקום באחד מהסיורים המודרכים הרבים וכך גם לזכות בדילוג על התורים בכניסה, וגם לסייר במוזיאון עם הדרכה אשר תעשיר את הביקור ולשמוע הסברים על היצירות החשובות ביותר שיש במוזיאון. תוכלו להסתכל על אפשרויות הסיורים השונים באנגלית בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם. למידע נוסף מומלץ לקרוא גם על סיור בעברית במוזיאון של פריז.

הזמנת כרטיס המוזיאונים - האפשרות הרביעית היא לרכוש את כרטיס המוזיאונים של פריז אשר מקנה כניסה ללובר ולשאר המוזיאונים המובילים בפריז כמו מוזיאון ד'אורסיי ומרכז פומפידו (ניתן לרכוש כרטיס זה כאן עם אפשרות ביטול בחינם) בכרטיס אחד. אפשרות זו לא משתלמת בעבור כל התיירים, אך בעבור מי שמתכנן להגיע לפחות ל-4 מוזיאונים הוא כדאי מאוד (לרוב, תלוי באילו מוזיאונים באופן ספציפי בשל עלות שונה לכל מוזיאון).

הזמנת כרטיס פריז אקספלורר פאס -אפשרות נוספת היא לרכשו פריז אקספלורר פאס שכולל גם כניסה למוזיאון הלובר, ולכן כדאי לבדוק האם כלולות בכרטיס אטרקציות נוספות אליהן אתם מתכננים להגיע בביקור בפריז ובהתאם לכך להחליט האם הכרטיס משתלם עבורכם. לפרטים נוספים והזמנה לחצו כאן.

בלובר יש שני תורים שונים, התור לרכישת הכרטיסים והתור לבידוק הביטחוני, אשר יכולים להיות ארוכים מאוד (במיוחד בקיץ) - וכדאי לדעת שיש אפשרות לדלג עליהם!

אפשר לדלג על התור לרכישת כרטיסים על ידי רכישת כרטיס מראש (אפשר לעשות את זה בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם), אך חשוב לדעת כי כרטיס זה יאפשר לכם לדלג על התור לרכישת הכרטיסים, אך עדיין תצטרכו לעמוד בתור לבידוק הביטחוני.

אפשר לדלג גם על התור לבידוק הביטחוני במידה ונכנסים כחלק מסיור מודרך, אפשרות זו גם תחסוך בעבורכם זמן רב בהמתנה בתורים וגם תהפוך את חווית הביקור שלכם במוזיאון למעמיקה יותר. ישנו מגוון רחב של סיורים המאפשרים דילוג על שני סוגי התורים בכניסה, תוכלו לבחור מהי האפשרות המתאימה ביותר עבורכם בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

למי שלא רוצה לשלם יותר בעבור הכניסה למוזיאון אבל עדיין להימנע מעמידה ממושכת מידי בתורים נמליץ להגיע בשעות פחות פופולאריות - למשל ממש עם פתיחת המוזיאון או בשעות מאוחרות יותר בימים בהם המוזיאון פתוח עד שעות הערב. אפשרות נוספת היא לא להיכנס מהכניסה הראשית, אלא מהכניסה שליד תחנת המטרו פלה רויאל לובר שם התורים ארוכים פחות.

אפשר לבוא לבקר בלובר כל השנה. יש לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ ובשאר עונות התיירות יש צפיפות רבה שמדלג על התורים בכניסה ולא רק על התורים בקופות - ראו אפשרויות רכישה בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם).
בנוסף, אם אתם מעוניינים להימנע מלחכות זמן ממושך בתור ומעדיפים לא לרכוש כרטיס אשר מדלג על התור, הזמן המומלץ להגיע הוא בשעות פחות פופולאריות - למשל ממש עם פתיחת המוזיאון או בשעות מאוחרות יותר בימים בהם המוזיאון פתוח עד שעות הערב.
למי שרוצה לחסוך כדאי לדעתם שביום א’ הראשון בכל חודש, בין החודשים אוקטובר למרץ, הכניסה ללובר (ולמוזיאונים בפריז בכלל) הינה חופשית. הרווח הוא בחסכון, אך המחיר הוא בצפיפות הגבוהה עוד יותר ביום זה.

יש מספר סוגי סיורים מודרכים מומלצים במוזיאון הלובר. סיור ראשון מומלץ הוא סיור המועבר בשפה העברית מפי מדריכה מוסמכת האורך כשעתיים, לפרטים על אודות הסיור לחצו כאן. אפשרות שניה מומלצת לסיור מודרך היא סיור אשר מועבר בשפה האנגלית על ידי מדריך מוסמך מטעם המוזיאון, אורך סיור זה כ-3 שעות והכרטיס כולל אפשרות ביטול חינם עד 24 שעות לפני הביקור, ניתן להזמין את הסיור בקישור הזה עם 5% הנחה (קוד HAKO5) או בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם. אפשרות שלישית לסיור מודרך המומלצת על ידינו היא סיור מודרך האורך כשעה וחצי ומתמקד ביצירות האמנות המפורסמות ביותר במוזיאון, ניתן להזמין סיור זה בקישור הזה עם אפשרות ביטול בחינם.

נוח מאוד לשלב את הביקור במוזיאון עם גני טווילרי הסמוכים, מוזיאון ד'אוסיי שנמצא מעבר לסיין, קתדרלת נוטרדם וכנסיית סנט-שאפל שנמצאות באיל דה לה סיטה , או מרכז פומפידו ושיטוט ברובע המארה.
כמובן שעם מעט נסיעה (במטרו או באוטובוס) אפשר לשלב בנוחות את מרבית האטרקציות של פריז, וישנם כרטיסים משולבים שכאשר מוצעים עם הנחה יכולים להוביל לחיסכון משמעותי בעלות האטרקציות. הכרטיסים הפופולאריים ביותר הם כרטיסים משולבים של הלובר עם שייט בסיין (לפרטים והזמנה), ארמון ורסאי (לפרטים והזמנה) ומגדל אייפל (לפרטים והזמנה)

הלובר הוא מוזיאון ענק עם אלפי יצירות אמנות ומשך הביקור תלוי בעיקר בכם, בעניין שלכם באמנות ובזמן שיש לכם בעיר. אפשר בקלות לבלות במוזיאון יום שלם, אך מרבית התיירים שמגיעים למוזיאון מסתפקים בשעתיים עד שלוש שעות ובהגעה לחדרים המרכזיים וליצירות המפורסמות ביותר במוזיאון.

כן, האוטובוס עובר גם בלובר ומאפשר ירידה ועלייה אליו מהתחנה שנמצאת בו. לקריאה נוספת על אוטובוס התיירים בפריז לחצו כאן.

היסטוריה - מטירה למוזיאון

הלובר (משמעות השם – מקום מבוצר) הוקם  על ידי המלך פיליפ אוגוסט ב-1190 כארמון מבוצר בגבולה המערבי של פריז, במסגרת הגנה כוללת על העיר מפני מתקפות ויקינגים. עם זאת, מרבית הבנייה המקורית נהרסה ושונתה לאורך השנים ורק אזור אחד בחלקו המערבי של המוזיאון מתקופה זו- ה-Salle Basse (חדר תחתון) וניתן לראותו כיום במרתף המוזיאון. התרחבותה של פריז בשנים שלאחר בניית המבצר מעבר לגבולות המערביים שהציב, הביאה לשינוי מייעודו הראשוני כקו הגנה למקום משכנו של האוצר המלכותי. בשנת 1546, תחת שלטון פרנסואה הראשון החל האדריכל פייר לסקו להפוך את המבצר לארמון מלכותי מפואר. עם השנים, נעשו שינויים והרחבות רבות למבנה על ידי מלכי צרפת- חיבור עם ארמון הטווילרי ובניית הגלריה הגדולה, בניית אגף רישלייה הוספת החצר המרובעת וכדומה. שער הניצחון הקטן (באופן יחסי לשער הניצחון המקורי) שתראו בדרך למוזיאון נבנה בהוראה של נפוליאון והיווה בראשיתו את הכניסה לגני טווילרי.




הלובר היה מקום משכנם של מלכי צרפת עד ל-1682, אז לואי ה-14 החליט להעביר את המושב המלכותי לוורסאי והלובר נעשה למקום תצוגת אוסף האומנות המלכותי, שכלל גם עתיקות יווניות ופסלים רומיים. במשך 100 שנה, הלובר אירח את האקדמיה המלכותית לציור ופיסול וסלוני אמנות שונים.

הספינקס בלובר

הספינקס – אחד מהפסלים המצריים במוזיאון הלובר (צילום: Ning J, רישיון)

לאחר המהפכה הצרפתית, הוחלט כי על המקום להיפתח להמון על מנת שיוכל ליהנות מיצירות המופת הלאומיות, והמוזיאון נפתח ב-1793 בתערוכה של 537 ציורים. בשנים שלאחר מכן, המוזיאון נקרא “מוזיאון נפוליאון” ולא בכדי, אוסף היצירות התרחב מאוד תחת שלטונו של נפוליאון בשל הבזיזות במלחמותיו הרבות. צורתו הנוכחית של הלובר כמבנה עצום בעל שתי זרועות- אגף רישלייה הצפוני ואגף דנון הדרומי (הגובל בנהר הסן) המקיפות את חצר נפוליאון במרכז, קיימת מאז 1874.

משולשי הזכוכית בלובר

פירמידות הזכוכית בכניסה למוזיאון הלובר

ב-1983, פרנסואה מיטרנן, נשיא צרפת, הציע את תכנית “הלובר הגדול” לחידוש ושיפוץ המוזיאון. האדריכל הסיני-אמריקאי איי.אם פיי זכה בפרויקט והציע את פרימידת הזכוכית ככניסה המרכזית הניצבת במרכז חצר נפוליאון, ובנייתה הושלמה ב-1989. כיאה לצרפת ובדומה למונומנטיים אדריכליים רבים בפריז, גם פירמידת הזכוכית של הלובר עוררה ויכוחים רבים (ראו מגדל אייפל ומרכז פומפידו). הטענה המרכזית של המבקרים שייתכן שגם אתם תחושו, היא כי המבנה העתידני נראה תלוש בחזית הארכיטקטורה הקלאסית של המוזיאון. עם זאת, התומכים גורסים כי דווקא הסגנונות המנוגדים מהווים מיזוג מוצלח בין ישן וחדש, קלאסי ומודרני.

למי שמתעניין בעמוד זה כדאי לקרוא גם:

כרטיסי דילוג על התור וכרטיסים משולבים ללובר

אוסף היצירות

מהו מקור אוסף היצירות העצום שיש בלובר? כ-2,500 יצירות מקורם באוספי האמנות המלכותיים של מלכי צרפת, כדוגמת פרנסואה ה-1 (שכחובב אמנות איטלקית רכש את המונה ליזה) ולואי ה-14. מלחמות נפוליאון אחראיות במידה רבה לאוסף הפריטים הבינלאומי הרחב והנדיר, שנבזז בעת המלחמות באירופה (לדוגמא קישוט המזבח של כנסיית סנטה מריה דלה גרציה במילאנו מעשי ידי טיציאן) ונשדד מחפירות ארכיאולוגיות במצרים ובמזרח התיכון (לדוגמא לוחות רשימת המלכים המצרים מכרנך). כמו כן, אוספים רבים צורפו למוזיאון בזכות ירושות, תרומות ורכישות. הברון אדמונד דה-רוטשילד, לדוגמא, תרם למוזיאון ב-1935 את אוסף האמנות שלו שכלל עשרות אלפי פריטים.

שלוחות של הלובר

“לה-לובר לאנס” הינו שלוחה של המוזיאון בעיר לאנס שבצפון צרפת, המציגה כמה מאות יצירות מרכזיות שהיו מאוחסנות במחסני הלובר. המוזיאון אף הוא מכיל מבחר יצירות אמנות מרשים ביותר, לאונרדו דה-וינצ’י, רפאל וגויה ואף היצירה המפורסמת של אז’ן דלקרואה- “חירות מובילה את העם”. שלוחה נוספת היא הלובר באבו דאבי, מבנה עצום עם כיפת שיש שנפתח בשנים האחרונות ונקרא “הלובר של החולות”.

מה רואים בלובר?

כיום המוזיאון מציג יותר על פני יותר מ-73,000 מטר מרובע של יצירות המחולקות לשמונה קטגוריות בארבע קומות – עתיקות מצריות; עתיקות יווניות, רומאיות ואטרוסקיות; עתיקות מהמזרח הקרוב; אמנות אסלאמית; ציורים; פסלים; אמנות דקורטיבית; והדפסים ואיורים. ישנו אוסף נכבד של יצירות צרפתיות, ציור ופיסול איטלקי, הולנדי ופלמי קלאסי.

גלריית אפולו לובר

הגלריה של אפולו (צילום: Rob Bendall)

במוזיאון נמצאות היצירות המפורסמות ביותר בעולם להלן רשימת החשובות שבהן:

ציורים: המונה ליזה והמדונה בין הסלעים של ליאונרדו דה-וינצ’י, הגננת היפה של רפאל, החתונה בקנה של פאולו ורונזה, החירות המובילה את העם של  אז’ן דלקרואה, רוקמת התחרה של יאן ורמיר, ורפסודת מדוזה של ז’ריקו.

המונה ליזה של ליאונרדו דה וינצ’י (צילום מקורי)

פסלים: פסל הפרש של המלך לואי ה14, הפסל ונוס דה-מיל, סוסי מארלי (אילו שבכיכר קונקורד הם העתק), העבד הגווע של מיכאלאנגלו, הכתבן הישוב והספינקס ממצריים העתיקה, פסלה של אלת הניצחון ניקה מסמותרקיה ופסלי המקדשים של אשור.

העבד של מיכלאנג'לו (צילום מקורי)העבד של מיכלאנג’לו (צילום מקורי)

התופרת ורמיר לובר

התופרת של ורמיר (PD)

מלבד היצירות מבנה הארמון עצמו מרתק. רבים באים לחזות בעמודי פרו שנמצאים לאורך החזית של מזרח הארמון, בפאביון רישליה שבעבר היה מעון משרד האוצר הצרפתי, כניסת הפרמידה הייחודית (וכאמור – השנויה במחלוקת), המרתפים, תעלות המגן של הארמון מתקופתו כמבצר ועוד.
בלובר נמצאים פסלים מהחזית המקורית של קתדרלת הדואמו שהיא הסמל הבלתי מעורער של פירנצה.

הזמנת כרטיסים ללובר -
5% הנחה רק לגולשי הכל על

המלצות "הכל על"

  • הביקור במוזיאון הוא חובה. למי שאין זמן ו/או כסף רצוי לפחות לבוא ולהביט בו מבחוץ. תיירים רבים מכל העולם נכנסים אליו למרות התור והמחיר. הוא מתאים לדעתנו גם ילדים, והם אפילו יכולים להיכנס במחיר מופחת או בחינם (תלוי איזה ביקור אתם מבצעים במוזיאון). בנוסף במוזיאון תוכלו למצוא מקומות מותאמים לילדים ואזורי מנוחה (ראו מידע פה). רצוי לתכנן עימם את הסיור במוזיאון מראש לפי תחומי העניין שלהם ולתכנן ביקור קצת פחות עמוס ועם יותר הפסקות (לקריאה נוספת על המלצות לפריז עם ילדים).
  • צריך לקחת בחשבון שבעונות התיירות יחסית קשה להשיג כרטיסים כמה ימים לפני ההגעה, ומומלץ להזמין יותר משבוע מראש. אם לא מוצאים כרטיסים באתר הרשמי, אז באחד מהמפיצים השונים של הכרטיסים. אנו כמובן ממליצים על אילו המפרסמים אצלנו: בטיקטס או בגט יורגייד
  • איך להימנע מלחכות בתור? מומלץ לקנות את הכרטיסים מראש (ראו קישור זה), אך שימו לב לשני דברים: א. יש לאסוף את הכרטיסים מרשימת החנויות המופיעה באתר ולא בקופות המוזיאון. ב. הכרטיס חוסך את ההמתנה בתור לקופות, אך לא את ההמתנה בבידוק הבטחוני שהוא הגורם העיקרי לתור. הצעה נוספת היא להיכנס מהכניסה השניה ליד שער הקורסל – תחנת המטרו פלה רויאל לובר. מרבית האנשים ממתינים בתור בכניסה הראשית ליד הפרמידה ולכן בכניסה הצדדית התור לבידוק לרוב קצר יותר (שימו לב שאופציה זו פחות רלוונטית למי שהזמין כרטיס מראש, כי לבעלי הכרטיסים המוזמנים מראש יש להכנס מהכניסה של הפירמידה). הצעה שלישית היא לבוא בימים בהם המוזיאון פתוח עד מאוחר ולהגיע לביקור בשעות הערב (נניח בין 18:00-21:30). למי שמתכנן לא לראות הכל ורוצה רק שלוש שעות של סיור זה מספיק ויש הרבה פחות אנשים בתור ובצפיה ביצירות. אנו מאוד ממליצים למי שמתעניין בהמלצות כגון אלו, להציץ גם בעמוד המקיף הבא: המלצות והנחות לנוסעים לפריז, חובה לבקר לפני הזמנה!
  • סוגי כרטיסים:
    • דילוג על התור– כפי שתואר, מדובר בדילוג על התור לרכישת הכרטיס ולא בדילוג על התור לבידוק הבטחוני. הזמנה דרך חברת טיקטס, והזמנה דרך חברת גט יור גייד (כדאי לבדוק את שתי החברות מפני שלעתים יש הבדל במחירים).
    • דילוג על התור עם מדריך אודיו– להזמנה.
    • סיור מודרך בן שעתיים הכולל דילוג על התור– להזמנה.
    • משולב– סיור מודרך בן יום עם מדריך במגדל אייפל ושייט על נהר הסיין, ולאחר מכן הגעה וכניסה עצמאית עם דילוג על התור למוזיאון הלובר.להזמנה.
  • אפשרות נוספת לחובבי מוזיאונים הינה קניית כרטיס פריס פאס המאפשר כניסה חינם למוזיאון או כרטיס פריס מוזיאון פאס לתערוכות הקבועות של יותר מ- 60 מוזיאונים ואתרים בפריז וסביבותיה, כולל הלובר. הבונוס של כרטיס זה הוא כניסה ללא תור. בימי הקיץ עמוסי התיירים זה עשוי לשמש אתכם היטב. יש כרטיס שתקף ליומיים, ארבעה ימים ולרציניים אפילו לשישה ימים (המחירים כיום הם 42 יורו, 56 יורו ו69 יורו בהתאמה).
  • למי שרוצה להכיר את האזור לעומק אנו ממליצים על בדיקה של שני סיורים בעברית שיכולים להוות עבורכם אופציה. למי שרוצה להכיר את האזור בלבד אנו ממליצים לבדוק את הסיור: סיור בעברית באזור שאנז אליזה וטווילרי, למי שמעוניין להתעמק יותר ביצירות של המוזיאון המפורסם לצד ההיכרות עם האזור אנו ממליצים על הסיור - עשרת היצירות המוכרות של הלובר: סיור בעברית במוזיאון בפריז. אפשר למצוא מידע נוסף בנושא בעמוד על סיורים מודרכים בפריז בעברית.
  • ישנם תיירים אשר מגיעים לאזור זה עם תיקים גדולים או מזוודות (בדרך אל או משדה התעופה למשל), דבר אשר מקשה מאוד על ההתנהלות. במקרים אלו אנו ממליצים להשאיר אותם בנקודות שמירת חפצים אשר פזורות ברחבי העיר. כדאי לבדוק על נקודות הנמצאות ליד תחנת לובר ריבולי (louver rivoli) או תחנת פונט נף (pont neuf) , תוכלו לראות את האופציות השונות כאן. עוד על חברת LuggageHero אשר מפעילה את השירות תוכלו לקרוא בעמוד הסקירה שלנו פה.
  • כאמור, המוזיאון עמוס וגדוש בהמון מוצגים יפים לראות. המלצה שלנו – נסו לתכנן את הביקור מראש על פי תצוגות שיותר מעניינות אתכם, כי בכל מקרה לא תספיקו לראות את הכל ביום אחד. באתר המוזיאון ניתן למצוא מפה אינטרקטיבית מפורטת של המוזיאון, כך שתוכלו לראות את הקומות והאגפים השונים, להחליט מה הכי מעניין אתכם ולפי זה לבנות את הביקור. לינק למפה- https://www.louvre.fr/en/plan. דרך יותר פשוטה לתכנון ביקור ממוקד במוזיאון הוא כזה – באתר המוזיאון נבנו מסלולי ביקור שונים לפי נושאים: סיור בעקבות אהבה, אוכל, הרנסנס האיטלקי או חיי היום יום במצרים. יש שפע של מסלולים לבחירה הכוללים גם פירוט לגבי אורכם (לרוב בין שעה וחצי לשלוש שעות). למעוניינים- https://www.louvre.fr/en/parcours
  • המוזיאון מציע גם סיור מודרך המספק סקירה כללית של היצירות המפורסמות ביותר במוזיאון. אורכו של הסיור הוא שעה וחצי, הוא ניתן גם באנגלית בשעה 11:15 ובשעה 14:00. ביום הביקור תוכלו להירשם ולרכוש כרטיסים לסיור במקום.
  • אופציות אחרות להדרכה קיימות – או בהשכרת Audio Guide, או שניתן להוריד לסמארטפון אפליקציית הדרכה מבעוד מועד (חפשו – Louvre museum visitor guide, יש אפליקציות בחינם ויש בתשלום). שימו לב שבדומה למוזיאונים רבים בפריז, רוב הכתוביות הן בצרפתית אז אינפורמציה מובנית תהיה בעיקר מהמדריכים הקוליים או מהסיורים המודרכים. במוזיאון התחילו להנפיק מדריך קולי חדש מבוסס GPS ובעל עומק והסבר גראפי לצד המלצות לתכנון הביקור. מכשיר חדיש זה משדרג את הביקור במוזיאון ומומלץ ביותר.
  • ביום א’ הראשון בכל חודש, בין החודשים אוקטובר למרץ, הכניסה ללובר (ולמוזיאונים בפריז בכלל) הינה חופשית. הרווח הוא בחסכון, אך המחיר הוא בצפיפות הגבוהה עוד יותר ביום זה – ראו על כך עוד תחת פריז בחינם.
  • אנו ממליצים מאוד לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) ולהשתמש בתחבורה הציבורית. לדעתנו, הדרך המומלצת ביותר להגיע למקום היא באמצעות המטרו. בנוסף, למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • הלינה באזור מוזיאון הלובר, כמו הלינה באזור גני טווילרי, היא אחת מאפשרויות הלינה המבוקשות והיקרות שיש בפריז. אזור זה הוא מהמרכזים התיירותים, ההסטוריים, התרבותיים והממשלתיים החשובים של פריז ומושך אליו מבקרים שרוצים ללון בסמיכות לאתרים חשובים כמו, כיכר קונקורדגני טווילרי והלובר ורחובות מרכזים כמו רחוב ריבולי. בין המלונות המומלצים באזור ניתן למנות את: מלון רלה דו לובר (Relais Du Louvre)אפרטמנטס דה לובר (Apartments Du Louvre)מלון רגינה (Hotel Regina)מלון דו לובר, הייאט הוטל (Hotel Du Louvre, a Hyatt Hotel). לקריאה נוספת: מלונות בפריזמלונות באזור הלובר..

המלצות גולשים

המלצות טיפים ותגובות שעלו בקבוצה שלנו – הכל על פראג – הקבוצה ממנה מתחילים את הטיול ביהלום של אירופה

  • יוסי לוי: אפשר לוותר על הלובר. צפוף מאוד, ויש שם רק שתי יצירות יוצאות דופן. לא נראה הגיוני לבזבז חצי יום כדי לראות את המונה ליזה ממרחק של 20 מטר, אולי יותר. אם אתם לא חובבי אמנות רציניים (וזה בסדר גמור כמובן) אבל רוצים לטעום אני ממליץ על ד’אורסיי או מוזיאון רודן
  • לגבי הלובר, אנחנו לקחנו סיור מודרך זריז, של שעה וחצי. ראינו רק את “הכותרות”, וטוב שכך, כי עם ילדים הסבלנות מוגבלת. בדרך זו בכל “הוחדרו המסרים” שבאומנות יש מעבר ליופי או טכניקה, מבע, אמירה וכו’.
  • הלובר די משעמם. אם אתם לא חובבי אומנות ועתיקות נלהבים ואם לא בוער לכם לצלם את המונה ליזה, אז אפשר לוותר. מספיק להצטלם על רקע הפירמידה ואפשר גם בתוכו (להכנס לפירמידה לא צריך כרטיס הכניסה למוזיאון היא אחרי זה). קנינו כרטיס מהארץ אבל לא בוער, כי יש הרבה רוכלים שמוכרים במקום כרטיסים בלי לחכות בתור
  • כרטיסים לאטרקציות בפריז צריך להזמין מראש כבר מהארץ או יום לפני שם?
    • דנה אלמוג: אנחנו הזמנו מהארץ, לחלק מהדברים לא שלא הזמנו לא היה יום לפני… ללובר אין גם שבוע מראש…

לקריאה נוספת בעברית על המוזיאון:

איך מגיעים ללובר

מומלץ להגיע למוזיאון הלובר באמצעות המטרו– קו 1 וקו 7 לתחנת Palais Royal Musée du Louvre.

כמו כן ניתן להגיע גם באוטובוס:

  • קווים 21, 24, 27, 39, 48, 68, 69, 72, 81, 95

אנו ממליצים מאוד לא להתקרב לאזור עם רכב פרטי (ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) ולהשתמש בתחבורה הציבורית.

מידע שימושי

כתובת: rue de Rivoli, 75001 Paris162
שעות פתיחה: המוזיאון פתוח כל יום מלבד ימי שלישי. בימי שני, חמישי, שבת וראשון מ-9:00 עד 18:00 ובימי רביעי ושישי מ-9:00 עד 21:45.
אתר רשמי: www.louvre.fr