לה-האל, פריז – המדריך המקיף ביותר בעברית | Les-Halles

מידע על אזור מסחרי ותחבורתי מרכזי בפריז

מידע כללי

אזור לה-האל (Les-Halles) מסחרי רחב-ידיים ברובע הראשון של פריז ובו קניון תת-קרקעי גדול, חנויות רבות ברחובות ואת תחנת הרכבת המרכזית של פריז. זהו אזור המחבר בין הלובר וגני טווילרי לאזור המארה ופומפידו ולא רחוק מהאיים איל דה-לה-סיטה ואיל סן-לואי. בעבר נקשר שמו של אזור זה עם אוירה מפוקפקת ומהגרים לצד אווירת שוק (כאן היה שוק הבשר הירקות והפירות של פריז) מה שזיכה אותו בכינוי “הקיבה של פריז”. היום עבר האזור שינויים רבים שצמצמו מצד אחד את האווירה המפוקפקת מצד שני פגעו באווירת השוק (שהועבר לפרברים) שהפכה לאווירת קניות ממתגת ומהוגנת יותר כולל מרכז הקניות והפנאי הגדול – הפורום.




מה רואים?

מוקדי עניין

פורום לה-האל (Forum des Halles)

פורום לה-האל הוא מרכז קניות גדול ותת קרקעי. מתחת לקניון נמצאת תחנת הרכבת המרכזית שאטלה-לה האל בה עוברים קווי מטרו ו-RER  רבים. שימו לב, תחנת שאטלה נמצאת כ-10 דקות הליכה משם, או במעבר תת קרקעי מסודר או ברחובות עצמם.
במשך מאות שנים שימש האזור כמתחם סיטונאי גדול שהלך והתפתח, עד שהועבר אל מחוץ לעיר והוחלף ב-1971 במתחם הקניות ובילוי המודרני שקיים עד היום. בלה-האל יש חנויות רבות של בגדים, הנעלה, קוסמטיקה וכלי בית, מסעדות, בתי-קפה וקולנוע. במקום קמו גם מספר מוזיאונים קטנים- מוזיאון השעווה, מוזיאון הרוק ומרכז אוקיינוגרפי המספק הצצה לחיים שבאוקיינוס.

השוק הסיטונאי הגדול של פריז בשנת 1900 (צילום: PD)

כנסיית סן-אוסטאש (Saint Eustache)

הכנסייה רחבת הידיים נמצאת מחוץ לכניסה הראשית לפורום לה-האל. מדובר כנסייה גותית גבוהה ויפיפייה המעוטרת בוויטראז’ים צבעוניים, שנבנתה בראשית המאה ה-17 על ידי סוחרי השוק הסיטונאי. לא רחוק מהכנסייה נמצא גן ובו שעון שמש ססגוני.

כנסיית סן-אוסטאש הגותית

מגדל סן-ז’ק (Tour st. Jacques)

מגדל גותי בגובה של 52 מטר הוא השריד היחידי לכנסייה שעמדה במקום משנת 1523. בתקופת המהפכה הצרפתית הכנסייה כולה נהרסה מלבד המגדל שניצל בשל תפקידו הנחוץ כבית מלאכה להתכת עופרת. כיום יש פארק קטן שמקיף את המגדל.

פסאז’ים (Passage)

באזור זה נמצאים כמה מהפסאז’ים היפים בעיר. המעברים המקורים החלו להיות נפוצים בפריז מתחילת המאה ה-19 במטרה לאפשר כניסה לחנויות ובתי קפה גם בימים גשומים, ובמטרה להוסיף נדל”ן מסחרי במקומות מרכזיים. ואם כבר הפריזאים בונים פסאז’, כמובן שהוא יהיה מרוצף בשיש מבהיק, תקרת זכוכית וחנויות אלגנטיות ויצור אווירה של איזון נעים בין מרכז קניות סגור לרחוב עירוני פתוח. החנויות והבוטיקים בפסאז’ים היוקרתיים הן בדרך כלל הלבשה, הנעלה ותכשיטים, חנויות ספרים, בתי קפה ומסעדות. באזור זה יש את ה-Passage des Princes בסמוך לרחוב רישלייה, את ה-Grand Cerf ליד רחוב Saint-Denis, ה- Galerie Vivienne ו-Galarie Colbert בסמוך לרחוב Vivienne.

לינה באזור לה-האל

הלינה באזור לה-האל הינה אופציה טובה עבור מי שרוצה להיות קרוב למרכז, אך מחפש אפשרויות לינה רגועות וזולות יותר (ראו גם מלונות זולים בפריז). המלונות בו יהיו זולים ככל שמתקרבים לצידו המזרחי קרוב למארה (ראו מלונות במארה) ומתרחקים מאזור הטווילרי שנמצא ממערב (ראו מלונות באזור טווילרי). באזור לה האל תוכלו למצוא לא מעט דירות טובות ואיכותיות (בעיקר בחלקו הצפוני – אזור המגורים של לה האל) לצד מלונות ברמה גבוהה יחסית (בחלק הדרומי שלו, הקרוב לאזור הלובר). בין המלונות המומלצים באזור זה ניתן למנות את מלון סיטאדינס לז אלה (Citadines Les Halles) בעל דירוג של ארבעה כוכביםמלון דז האל (Hôtel Des Halles) בעל דירוג של שלושה כוכבים, ודירת האירוח סטודיו סבאסטופול (Studio Sebastopol). בתקופת הקיץ רוב המלונות מלאים ולכן למבקרים בחודשים אלו מומלץ להזמין לינה מראש. לעוד מידע על לינה באזור לה-האל כדאי להיכנס לעמוד מלונות באזור לה האל . (למידע נוסף על מלונות מומלצים בפריז ומלונות בפריז.)

 

 

**פרסומת**



המלצות של הכל על

  • אזור זה הוא אומנם לא כמו השאנז אליזה או איל דה לסיטה מבחינת נפח התיירים אך הוא אחד מהאזורים המרכזיים של פריז. מגיעים אליו תיירים רבים שהינם חובבי אומנות ומוזיאונים לבקר במרכז פומפידו. גם לא מעט תיירים חובבי קניות שנהנים מהפורום של לה האל מהפסאז’ים ואף מחברים אותו לאזור האופרה הסמוך שגם הוא כולל מרכזי קניות גדולים ומפורסמים בראשם גלארי לאפייט.
  • ההגעה לאזור מומלצת בעיקר בשעות היום.
  • אזור זה אינו מתאים כלל להגעה עם רכב פרטי, גם אם הינכם מגיעים לעיר עם רכב שכור (עדיף להימנע ראו השכרת רכב בפריז והשכרת רכב בצרפת) ישנם חניונים יקרים מאוד באזור הגנים והלובר. הדרך הנוחה ביותר להגעה היא המטרו, זהו אחד האזורים הכי מרושתים שיש והתחנות מפותחות ונוחות. למשתמשים באוטובוס התיירים של פריז, כדאי לדעת שבאזור אתר זה ישנה תחנה סמוכה ונוחה.
  • אזור זה כולל עומס גדול של קונים, במיוחד לקראת החגים ובקיץ, ומוטב להיות מוכנים לכך. מרבית האתרים שלו אינם כוללים תורים ארוכים – למרות זאת למרכז פומפידו אנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש. למתכננים ביקור במרכז פומפידו מומלץ לבדוק את הכדאיות של הכרטיסים: פריז פאס וכרטיס המוזיאונים של פריז.

מידע שימושי

  • כתובת: Les Halles
  • איך מגיעים?
    • מטרו
      • קו 4 מגיע לתחנת Les Halles.
      • קו 1, קו 4, קו 7, קו 11 וקו 14 מגיעים לתחנת Chatelet.
    • אוטובוסים: קווים 20, 21, 27, 29, 38, 39, 47, 48, 67, 74, 81, 85, 95.
    • RER: קו A, קו B וקו D מגיעים לתחנת Chatelet-Les-Halles.

[wpgmza id="7" cat="5" marker="970" zoom="15"]