פראג בכריסמס

אווירת הכריסמס בפראג היא אחת הקסומות באירופה, ולא פעם בתקופה זו יורד גם שלג, מה שהופך את החוויה למיוחדת אפילו יותר. כאשר מתכננים חופשה בפראג לקראת הכריסמס ישנן כל מיני שאלות שעולות – מתי הכי כדאי להגיע, מתי צריך להזמין מלון או דירה ואיפה יש שווקי כריסמס. תמשיכו לקרוא ותקבלו תשובות לכל השאלות.

עץ כריסמס בכיכר העיר העתיקה

האווירה הקסומה בעיר לכבוד חג המולד

מתי כדאי לטוס לפראג כדי לחוות את הכריסמס?

רבים שואלים מתי הכי כדאי לטוס לפראג כדי להנות מהאווירה המיוחדת שיש בעיר לכבוד חג המולד, הכריסמס, שחל בכל שנה בתאריכים 24-25.12, ויום סנט סטפן שחל בתאריך 26.12.

כמובן שתאריכי הטיסה תלויים בזמינות ובפניות שלכם, ופעמים רבות גם מתי חל חנוכה, אך פעמים רבות הזמן המומלץ ביותר יהיה בשבוע-שבועיים לפני החג עצמו, או בתחילת חודש דצמבר. בתקופה זו מתחילים לתלות את הקישוטים והאורות ברחבי העיר כבר מאמצע חודש נובמבר, ושווקי חג המולד נפתחים בסוף נובמבר ונסגרים רק אחרי השבוע הראשון של ינואר. לכן, אם מגיעים לפראג בתחילת או אמצע דצמבר זוכים להרגיש את אווירת החג, האורות, השווקים וכמובן מזג האוויר החורפי במיוחד. בנוסף לכך, הגעה בתחילת או אמצע החודש תאפשר לכם למצוא מקומות לינה במחירים נמוכים בהרבה מאשר הימים הסמוכים לחג עצמו, אז רבים מגיעים לחופשה חורפית בפראג, ולא תצטרכו לחשוש ולבדוק מה פתוח ובאילו שעות.

שוק חג המולד כיכר העיר העתיקה

שוק חג המולד בכיכר העיר העתיקה – אפשר להנות ממנו לאורך כל חודש דצמבר

כהמלצה כללית במידת האפשר עדיף להימנע מלהזמין את החופשה בדיוק לתאריכי החג. בימים אלו שעות הפעילות של האתרים, המסעדות, החנויות ואף התחבורה הציבורית משתנות וחלק מהמקומות סגורים לגמרי. מה גם שהשהות בפראג בחג עצמו יקרה יותר – זאת למרות שמדובר בחורף שהיא לא עונה תיירותית ולכן באופן כללי המחירים זולים יותר. אותו הדבר קורה גם סביב ראש השנה האזרחי בתאריכים 31.12 – 1.1. לכן ברוב המקרים יהיה פחות מומלץ להגיע מיד אחרי חג המולד, כי אז סביר שהביקור יכלול את ראש השנה האזרחית ושוב תתקלו במחירים גבוהים יותר ומקומות סגורים.
אפשרי להגיע גם בתחילת ינואר, אבל קחו בחשבון שבמהלך הביקור השווקים יסגרו ולאט לאט יורידו את הקישוטים והאורות החגיגיים.

חגיגות ראש השנה האזרחית

חגיגות ראש השנה האזרחית בפראג מרשימות ומהנות – אך יש לקחת בחשבון שמקומות רבים סגורים

מתי להזמין מלון כשמגיעים לפראג לכריסמס?

כאמור הבחירה מתי להגיע לפראג משפיעה גם על מחירי הלינה. ככל שהחופשה תהיה קרובה יותר, ובוודאי אם תהיה בתאריכי החג, כך מחירי הלינה והביקוש יהיו גבוהים  יותר ויהיה קשה למצוא מקום לינה טוב פנוי בסמוך לחופשה. לכם אם אתם מגיעים החל מה-20.12 אנו ממליצים להזמין מקום לינה לפחות שלושה שבועות מראש, במיוחד אם אתם מעוניינים ללון סביב כיכר העיר העתיקה – בה נמצא אחד משווקי החג הגדולים והמרכזיים בעיר. במלונות הפופולאריים באזור זה כמו Hotel Rott, Hotel U Zlateho jelena או Gorgeous Prague Rooms בדרך כלל קשה למצוא חדרים פנויים לתאריכים אלו אלא אם מזמינים מקום מראש. כאשר מתרחקים מעט מהאזור הסמוך לכיכר העיר העתיקה, למשל לרובע המצודה, יש מעט יותר זמינות במלונות כמו Bishop’s House ו-Three Golden Crowns Apartments או לאזור כיכר ואצלב במלונות כמו K+K Hotel Fenix ו- Hotel Museum, והמחירים יהיו גם מעט יותר נמוכים.

דוכני כריסמס

אם רוצים ללון בסמוך לשוק בכיכר העיר העתיקה כדאי להזמין מלון לפחות שלושה שבועות מראש

לעומת זאת, אם אתם מגיעים בתחילת החודש תוכלו למצוא מקומות לינה גם ימים ספורים לפני החופשה, ואף למצוא הנחות משמעותיות ללינה, גם בקישור הזה וגם בקישור הזה. כאשר מגיעים בתחילת-אמצע החודש הזמינות במקומות הלינה גבוהה בהרבה, וחלקם מציעים מחירים נמוכים במיוחד מאחר וכמות התיירים בחורף דלה לעומת כמות התיירים בקיץ. אנו ממליצים לבדוק את הזמינות של Mordecai 12 Apartments ו-Quentin Prague Hotel למעוניינים ללון ברובע היהודי, של Hotel Leon D´Oro ו-Hotel Dar למעוניינים ללון בסמוך לכיכר העיר העתיקה ושל Hotel U 3 Pstrosu ו-Hotel Pod Věží למי שמחפש מקום לינה ברובע המצודה.

רחובות רובע המצודה מקושטים לכריסמס

רובע המצודה מקושט לכבוד החג – אופציה לינה טובה למי שמחפש מקום לינה מרכזי אך זול יותר

שווקי כריסמס בפראג

שווקי חג המולד בפראג הם גולת הכותרת של עונת החגים ונפתחים בדרך כלל במספר מיקומי מפתח ברחבי העיר. המפורסמים והגדולים שבהם נמצאים בכיכר העיר העתיקה ובכיכר ואצלב. שווקים אלו נפתחים בדרך כלל בסוף נובמבר ופועלים עד תחילת ינואר, כולל בערב חג המולד, חג המולד וראש השנה האזרחית החדשה. השווקים הללו מאוד פופולאריים גם בקרב תיירים וגם בקרב מקומיים, ובמיוחד בסופי שבוע ובימים סביב החג הם יכולים להיות עמוסים.

דוכנים בשוק חג מולד

שוק חג המולד בכיכר ואצלב, כדאי להגיע גם אליו ולא רק לשוק בכיכר העיר העתיקה

בשווקים ישנה אווירה חגיגית וייחודית, ותמצאו בהם דוכנים מעוצבים, קישוטים מאירים מיוחדים לחג במולד וכמובן עץ חג מולד גדול. בחלק מהימים ישנה גם מוזיקה חייה והופעות ריקודים מסורתיים שאפשר להנות מהם בעודכם לוגמים יין חם או אוכלים טרדלניק חם ומתוק – מאפה שמרים אותו אנו מכירים בארץ בשם ההונגרי שלו, קיורטוש. מלבד אוכל תוכלו למצוא בדוכנים גם מגוון של עבודות יד מקומיות, חפצי נוי ופריטי חג מולד צ’כיים מסורתיים, וכמובן מזכרות. רבים מהדוכנים מקבלים תשלום גם באשראי, אבל ייתכן וחלקם יאפשרו תשלום במזומן בלבד, כך שכדאי להיות ערוכים לכך.

דוכני אוכל שוק חג מולד

דוכני הטרדלניק והאוכל בשוק חג המולד בפראג, מתאים בצורה מושלמת למזג האוויר החורפי