1. עמוד הבית
  2. »
  3. פראג 2024 המדריך התיירותי המקיף ביותר בעברית
  4. »
  5. טיסות וחבילות לפראג
  6. »
  7. שדה תעופה ואצלב האוול | שדה התעופה הבין לאומי של פראג

שדה תעופה ואצלב האוול | שדה התעופה הבין לאומי של פראג

כל המידע על שדה התעופה ואצלב האוול בפראג ועל אפשרויות ההגעה משדה התעופה ואצלב האוול למרכז העיר פראג

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

מידע כללי על ואצלב האוול

שדה התעופה ואצלב האוול (Václav Havel Airport) אשר שמו הקודם היה שדה התעופה “רוזינה”, ממוקם במרחק של עשרה קילומטרים מערבית למרכז פראג. שדה תעופה זה משמש כנמל התעופה הבינלאומי של פראג, והוא אחד מנמלי התעופה העמוסים ביותר באירופה וזאת בזכות כמות הנוסעים העוברים בו. נמל התעופה ואצלב האוול משמש כנמל הבית של חברות התעופה הצ’כיות צ’ק איירליינס, סמארט וינגס ו-Travel Service Airlines (כאשר השתיים האחרונות נחשבות לחברות תעופה זולות).

הידעת?

  • נמל תעופה זה מככב בסרט ג’יימס בונד ה-21 – “קזינו רויאל”, כשבסרט עצמו הוא מוצג לכאורה כנמל התעופה של מיאמי.
  • בשנת 2011 במאי סרטים צ’כי מפורסם הצליח להחתים 65,000 אנשים על עצומה הקוראת לממשלה לשנות את שמו של נמל התעופה “רוזינה”-בעקבות כך, שמו של נמל התעופה שונה ב-2012, ונקרא על שמו של מחזאי צ’כי, ממתנגדי המשטר הקומוניסטי בצ’כוסלובקיה – ואצלב האוול.

נמל התעופה ואצלב האוול, תצלום אווירי (צילום: Kenyh Cevarom)

מפעילות הטיסה בקו פראג-תל אביב הן אל על (ראה גם אל על לפראג), צ’ק איירליינס, סמארט וינגס, Travel Service Airlines (הצ’כיות) ו-ויז אייר (ההונגרית) ולעיתים טיסות של ישראיר וארקיע (לפירוט נוסף ראה טיסות לפראג). הטיסות של כל החברות המצויינות בקו זה נוחתות בטרמינל מספר 1, מתוך ארבעה טרמינלים שקיימים בשדה. טרמינל 3 משמש לטיסות פרטיות וטרמינל 4 משמש לטיסות VIP.
נמל התעופה נמצא במיקום נוח ביותר הן ביחס לפראג עצמה והן ביחס לשאר היעדים באירופה ולכן נוסעים רבים עוצרים בו וממשיכים לעבר ערים אחרות במרכז אירופה כמו וינה, בודפשט, ודרזדן, וזאת בעזרת טיסות המשך או בעזרת רכבות, הסדר זה זוכה לפופולאריות רבה במיוחד לאור העובדה כי מחירי הטיסות לפראג אטרקטיבים במיוחד ביחס ליעדים אחרים.

דיוטי פרי בואצלב האוול

הדיוטי פרי של פראג כולל כשמונים חנויות ונחשב לדיוטי פרי ברמה טובה, תוכלו למצוא בו את כל המוצרים היאים לדיוטי פרי באירופה (מוצרי מזון, שוקולדים, בשמים, אלכוהול, מוצרי חשמל ועוד). שימו לב כי לא כל החנויות בטרמינל 2 הן פטורות ממס (מכיוון שהוא משרת גם טיסות פנים אירופיות וכפוף לאיחוד האירופי), כל החנויות הממוקמות בטרמינל 1 לאחר ביקורת הדרכונים הן חנויות פטורות ממס.
שימו לב כי כמו בהרבה שדות תעופה באירופה, לאחר הבידוק הביטחוני – אין חנויות כלל, (לרוב יש רק שירותים ומכונות לממכר משקאות וחטיפים) – כך שאת כל הקניות האחרונות שלכם מומלץ לערוך לפני הבידוק.

הגעה מהשדה לעיר ולהיפך

הסעות משדה התעופה של פראג למרכז העיר היא אופציה נוחה ולא מאוד יקרה למי שמעוניין להגיע בראש שקט ישירות למרכז העיר (מומלץ להזמין מראש – אפשר בלינק זה לקבל שלל הצעות מחיר להסעות מהשדה), וכמובן גם להגיע חזרה לשדה התעופה בסוף הטיול. כמו כן הסידור מומלץ למי שמגיע או נוסע חזרה לשדה התעופה במהלך הלילה.
(ראה עוד תחת נסיעות משדה התעופה לפראג וחזרה).

הגעה במונית או בשירותי הסעות

מוניות ממתינות ביציאה מהשדה (צילום מקורי)

הזמנת הסעות מנמל תעופה ואצלב האוול לפראג

הגעה באוטובוס

אוטובוסים יוצאים משני הטרמינלים הרלוונטיים לטיסות ציבוריות (1 ו-2) כל 10 דקות.

במשך היום, האופציה הפשוטה ביותר:

  • אוטובוס Airport Express אשר יוצא כל חצי שעה ומגיע תוך 40-50 דקות לתחנת Praha hlavní nádraží ללא החלפות. הוא פחות פופלארי בקרב תיירים ודווקא יותר מקומיים עושים בו שימוש – אך בכל זאת הוא יכול להיות אופציה נהדרת.

​אופציה פחות פשוטה, אוטובוס ואחר כך החלפה למטרו:

  • קו 100 מגיע תוך 24 דקות לתחנת Dejvická. משם יש להתחבר לקו המטרו כדי להגיע למרכז העיר.
  • קו 119 מגיע תוך 18 דקות לתחנת Zličín. משם יש להתחבר לקו המטרו A כדי להגיע למרכז העיר.

​אופציה מסובכת יותר, המתחברת לרכבת:

  • קו 179 מגיע תוך 10 דקות לתחנת Ciolkovského, משם יש הליכה של 10 דקות ברגל לתחנת הרכבת Praha–Ruzyně. משם יש לעלות על
  • רכבת S5 לנסיעה של 25 דקות כדי להגיע למרכז העיר. הרכבת יוצאת כל שעה.

ובלילה:

  • קו 510 יוצא כל חצי שעה ומגיע תוך 40 דקות לתחנות Jiráskovo náměstí או I. P. Pavlova במרכז העיר, משם ממשיך לדרום העיר

שילוט לתחנת האוטובוסים הציבוריים המגיעים לעיר ושל האיירפורט אקספרס של פראג (צילום מקורי)

השכרת רכב בנמל

השכרת הרכב בנמל הנה פשוטה מאוד, ישנו דלפק השכרה פנימי, נוח ונגיש, אשר נמצא מחוץ לטרמינל בבניין שממול ותוכלו למצוא אותו בעזרת שילוט נוח וברור. כמעט כל החברות הגדולות להשכרת רכב מפעילות בשדה תחנה, לדוגמא חברות מוכרות כמו SIXT, Almo Europcar וחברות מקומיות כמו Rent + המצויינת והפחות מוכרת (לפרטים על השכרת רכב במקום ראה השכרת רכב בפראג).

בניין איסוף הרכב השכור בשדה התעופה בפראג – מבט מבחוץ ומבפנים (צילומים מקוריים)

אכסון חפצים ולוקרים

ישנו שירות אכסון חפצים בשדה, הוא נמצא במרכז של טרמינל 2. – משרד אחסון המטען של נמל התעופה Ruzyne הוא פעיל 24 שעות וגובה 120 קורונות לכל פריט מדי יום. תוכלו למצוא אותו באולם היציאה של טרמינל 2.  בנוסף לוקרים למטען זמינים בכל תחנות הרכבת של פראג, והמחיר מתחיל ב-60 Kc לוקר ליום.

לינה ליד שדה התעופה בפראג

לבוחרים ללון ליד שדה התעופה ישנם מספר אופציות המתאימות ללינה מסוג זה (לילה לפני או אחרי הטיסה) אפשר להזכיר אופשרויות לינה כמו: מלון הולידיי אין פראג איירפורט ( Holiday Inn Prague Airport )מלון קורטיארד ביי מאריוט פראג איירפורט (Courtyard by Marriott Prague Airport), בעלי דירוג של ארבעה כוכביםמלון אוברג דה פרובנס (Auberge de Provence) בעל דירוג של שלושה כוכבים וכן את מקום האירוח פנזיון שניידר (Penzion Schneider).

מומולץ לקרוא עוד תחת העמוד שלנו : מלונות ודירות מומלצים ליד שדה התעופה ואצלב האוול

**פרסומת**



המלצות כלליות

  • יש לכם זמן ומחכים לטיסה? בטרמינל 2 ממוקם מוזיאון המספר את סיפורו של שדה התעופה.
  • לנוסעים עם ילדים ישנן כמה תחנות משחק נעימות הפזורות בטרימנל להעסקת הילדים בזמן ההמתנה (בקשו מעובדי השדה הכוונה).
  • אזור נמל התעופה יכול להיות אופציה טובה מאוד לתיירים המחפשים לינה זולה בפראג, למשפחות ולאלה המתכוונים לטייל בפראג עם רכב שכור. (ראה עוד תחת מלונות ליד שדה התעופה ואצלב האוול, והשכרת רכב בצ’כיה).
  • מטיילים עם ילדים, קבוצות או מעוניינים לחסוך בזמני הנסיעה מהשדה ובחזרה? קראו עוד תחת נסיעות משדה התעופה לפראג וחזרה).
 חברות ישראליות נוספות המעניקות שירותי טיסות וחבילות:
 

 

[wpgmza id="8" cat="1" marker="1047" zoom="13"]