חופשת חורף בפראג

כל המידע על חופשה בעונת החורף בפראג

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

החורף בפראג אינו פשוט כלל עבור הישראלי המגיע לבירת צ’כיה. החל מחודש נובמבר הטמפרטורות בפראג יורדות בצורה משמעותית, כאשר בחודש ינואר הטמפרטורה הממוצעת היא מתחת לאפס ובחודש פברואר רק מעט מעליו. בנוסף, הקרח והשלג נותנים את אותותיהם בעיר ומביאים לכך שהביקור בה הופך להיות מורכב עוד יותר.

מן העבר השני של המשוואה, לביקור בפראג בחורף יש גם יתרונות. המחירים זולים יותר, מספר התיירים קטן יותר ויש בנמצא מספר אטרקציות ואתרים המתאימים כמו כפפה ליד לימים הגשומים או המושלגים. למעשה, יש שיגידו שפראג יפה יותר אפילו בחורף, כאשר האתרים משתלבים היטב בתפאורה הקודרת ומציגים את העיר באור שונה ומיוחד יותר.

אתרים המתאימים לביקור בחורף

מוזיאונים מהווים אתרי ביקור אידיאליים לימים הגשומים והקרים. ואכן, יש מספר מוזיאונים בפראג אשר הביקור בהם יכול להיות מהנה ומעשיר במשך כל ימות השנה: בין השאר, המוזיאון היהודי (Prague’s Jewish Museum)המוזיאון הצ’כי לאמנות יפה (Mid-Bohemian Gallery)המוזיאון לאמנות קוביסטית “בית מדונה השחורה” (NG Dum u Cerne Matky Bozi)מוזיאון אלפונס מוחה (Mucha Museum Prague) ואפילו מוזיאונים המוקדשים לפרנץ קפקאקומוניזם או עינויים. מוזיאון שמתאים כמו כפפה ליד לימי החורף הוא מוזיאון השוקולד (Choco Story), בו ניתן גם לקנח את הביקור עם משקה שוקולד חם (אל תוותרו על ההדגמה המראה כיצד מכינים פרלינים ועל על טעימה מהם).

פראג היא עיר הידועה במבנים העתיקים והמרשימים שלה, בסמטאות הצרות ובשלל מוקדי עניין. אפשרות הסיור הרגלי בעיר אמנם בעייתית יותר בחודשי החורף, אם כי עם לבוש מתאים (ראו מטה) ניתן לעשות זאת ולעצור “להתחמם” במוקדי התיירות השונים: בתי הכנסת ברובע היהודי Josefov,קתדרלת סנט ויטוס (Katedrala Svateho Vita) ועוד. רובע המצודה (Hradcany) נחשב למעניין מאד וכולל מספר מוקדי עניין חשובים, ביניהם ארמונות, כנסיות, מוזיאונים ועוד.

Prev 1 of 1 Next
Prev 1 of 1 Next

סרטון מידע קצר אודות המוזיאונים של פראג

אתרי התרבות (והקניות) של פראג

פראג ידועה בעושר התרבותי שלה ובמגוון רחב מאד של אתרי בילוי, אשר אפשר לחשוב על ביקור בהם בחודשי החורף והקיץ כאחד: משכן האופרה של פראג (The National Theatre) או התיאטרון השחור Wow Show, למשל, מציגים תוצרת איכותית מאד בכל ימות השנה.

רכישת כרטיסים למופעי תיאטראות שחורים בפראג

בחודשי החורף מספקת פראג מענה ראוי גם לחובבי הקניות. נכון, זו לא לונדון וגם לא פריז, אך עדיין ניתן למצוא בה חנויות יוקרתיות, מרכזי קניות וקניונים: הפופולארי שבהם הוא קניון פלדיום (Palladium), הנחשב לגדול ואולי גם למוצלח שבקניוני צ’כיה. בחודשי החורף ניתן ליהנות מהנחות של עשרות אחוזים במסגרת הסיילים שעורכות החנויות. זו גם ההזדמנות להצטייד באחת הרכישות הנפוצות בקרב תיירים בפראג – קריסטלים בעיצובים שונים.

אירוע חורף מרכזי בפראג הוא שוק חג המולד (Prague Christmas Market), המתקיים מדי שנה בחודשי החורף, לרוב מסוף נובמבר ועד השבוע הראשון של ינואר. למעשה, מדובר כאן על מספר שווקים הפועלים בעיר במקביל, כאשר המרכזיים ממוקמים בכיכר העיר העתיקה ובכיכר ואצלב (Vaclavske namesti). זוהי הזדמנות נאה להיחשף לתרבות הצ’כית האותנטית, ליהנות ממראות, ריחות וטעמים ואולי אפילו לרכוש מתנות ומזכרות הביתה.

שוק חג המולד בכיכר העיר העתיקה (צילום: Pazuzuרישיון)

האוכל המומלץ לחורף הקר

פראג ידועה במגוון רחב של בתי קפה ומסעדות שגם ישיבה בהם יכולה להיות מענגת בחודשי החורף. משקאות קפה, מרקים וקינוחים, אשר פראג ידועה בהם, יכולים לחמם את הגוף ביותר ממובן אחד. זוהי גם הזדמנות להתנסות בכמה מהמאכלים הצ’כיים המסורתיים, המתאימים אף הם לחורף: מרק כרוב בנוסח מקומי, מרק קרופניק, תבשיל של כרוב אדום ותפוחי עץ או כופתאות מבושלות הממולאות בפירות ומוגשות עם חמאה, אבקת סוכר או רוטב מתוק.

החלקה על הקרח, סקי ומה שבניהם

אחת הפעילויות הנפוצות ביותר בערי אירופה בחודשי החורף היא החלקה על הקרח, הנעשית במשטחים מלאכותיים. בפראג יש הרבה מאד אפשרויות להחלקה על הקרח, הן במקומות פתוחים, הן באגמים הקפואים (מעט מסוכן, אבל מאתגר יותר) והן באולמות ספורט והוקי (אופציה נפוצה פחות בקרב תיירים). יש בפראג מספר אתרים פופולאריים הראויים לאזכור: בסמוך ל-Ovocny trh נפתח מדי שנה משטח החלקה על הקרח, אשר בו ניתן להשכיר מחלקיים תמורת סכום סביר. בסביבות חודש ינואר נפתחת רחבה נוספת בעיר העתיקה, בסמוך לתיאטרון Estates. אנחנו ממליצים לקרוא את הכתבה הבאה על אפשרויות החלקה על הקרח בפראג.

הגם שיש שלג בפראג, ברור כי לא ניתן לבצע בה סקי עקב היעדר גבהות משמעותיות. עם זאת, במרחק נסיעה סביר מפראג – כשעתיים וחצי ברכב – נמצאים הרי הקרקונוס (Krkonose), בהם נמצא אתר הסקי הפופולארי Spindleruv Mlyn. העיירה עצמה יפה מאד, כאשר מרכז הסקי כולל שני מרכזי גלישה:Svaty Petr ו-Medvedin, הכוללים 32 ק”מ של גלישת סקי ו-70 קילומטרי קרוס קאנטרי. החלוקה היא ל-19 מסלולים בכל הרמות: כחולים, אדומים ושחורים. בעיירת הסקי עצמה ניתן למצוא תשתיות שונות להשלמת החוויה, דוגמת בריכות חמות ומתקני ג’קוזי או סאונות שעוזרות לחמם את הגוף כשהטמפרטורה בחוץ נמוכה.

אתר הסקי הפופולארי Spindleruv Mlyn (צילום: Honza Grohרישיון

יש לציין שאלו הם לא האתרים המוצלחים ביותר לסקי שיש באירופה. הם לא עומדים בסטנדרטים של האתרים המקבילים בצרפת או באוסטריה, למשל, אך עדיין ביקור בהם יכול להיות חוויה מהנה (וזולה יחסית) עבור המתחילים שבגולשים. חבילות הסקי כוללות בתוכן את הציוד הנדרש, שהות בת מספר ימים במלון סמוך ולעיתים גם הסעה משדה התעופה לאתר הסקי. אפשר בהחלט לשלב בין חופשת סקי לבין חופשה בפראג ולהקדיש לכל אחת מהן מספר ימים.

כמובן שלא בכל חודש בשנה אפשר לחשוב על סקי בפראג, כאשר התקופה האידיאלית לכך הוא מועד תחילת השלגים ועד אמצע חודש מרץ לערך. עקב העובדה שהאתרים עצמם אינם אינסופיים בגודל שלהם, בלשון המעטה, אפשר בהחלט לחשוב על הרשמה מראש בשיאה של עונת הסקי.

פראג המושלגת




טיפים לביקור חורפי בפראג

  • אחת הסיבות הטובות להגיע לפראג בחורף היא המחירים הנוחים. מחירי הטיסות זולים מאוד (ראה – טיסות לפראג), וכן אפשר למצוא מלונות – כולל כמה מהמומלצים של פראג בהנחות גבוהות – לעיתים אפילו ב60-70 אחוז הנחה. חשוב לדעת שאמנם בהזמנת טיסות זה אולי פחות עובד, אך הזמנה של מלון ברגע האחרון יכולה לחסוך לכם עשרות אחוזים מהמחיר ובכך להינות ממלונות של ארבעה וחמישה כוכבים במחירים נמוכים עד מאוד. בחורף כמעט ואין מה למהר, תמיד יהיו חדרים ריקים במלונות בעיר (מלבד אולי בתקופת החגים). מומלץ לקרוא עוד בנושא תחת  מלונות בפראג – לחופשה זולה.
  • מלבד האתרים והמוזיאונים אותם הזכרנו קודם, ישנם בפראג גם אופציות לטיולי אטרקציה נחמדים אשר יכולים להיות מוצלחים גם ביום חורפי וגשום – למשל שיט על הוולטבה (אם מזג האוויר לא ממש קשה, הסירה המקורה והמחוממת מאפשרת אופציה נהדרת לסיור בעיר), כמו כן גם סיור הבירהבעיר אשר יקח אתכם  לטיול בעקבות הפאבים המחוממים של פראג. אופציה נוספת, חמימה ונעימה היא אוטובוס התיירים אשר נכון להיום (2016) כולל גם הדרכה בעברית.
  • למי שמעוניין לשלב בחופשה שלו גם קניות אנו ממליצים להגיע לפאשן ארנה – קניון עודפים המאפשר החזרי מס, הנחות לאורך השנה ומעניק גם הנחה נוספת למגיעים עם קופון ייעודי. על כל אלו תוכלו לקרוא בעמוד שלנו על קניון פאשן ארנה – Fashion Arena.

  • לבוש – חשוב להיערך מבעוד מועד לקור של פראג. זהו בדיוק הרגע בו רצוי לארוז את הבגדים החמים ביותר שיש לכם, או אפילו לרכוש בגדים חדשים: כובע צמר, צעיף, גרביים עבות, גרביונים, מעילים ועוד. היות ואתרי הבילוי, המסעדות והמקומות המקורים האחרים דווקא מחוממים, מומלץ להתלבש עם מספר שכבות (“שיטת הבצל”), ולהסיר או להוסיף פריטי לבוש בהתאם לתנאי מזג האויר של אותו היום.
  • אטרקציות תיירותיות – בניגוד לחלקים אחרים של צ’כיה, בפראג מרבית האתרים התיירותיים נשארים פתוחים גם בחודשי החורף. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון תרחישים בהם שעות הפתיחה משתנות או מצומצמות יותר. טרם הביקור באתר מסוים מומלץ להתעדכן בשעות הפתיחה והסגירה שלו.
  • בכל הנוגע לטיולים מחוץ לפראג יש לחורף משמעות רבה, למשל לא היינו ממליצים על סיור באגם ליפנו בחורף. אם אתם מתכננים טיפוס לשמורת שומבה הנפלאה – יש לדעת שבחורף היא משנה את את פניה לחלוטין ומאתר המתאים לתיירות ספורט, אופניים וריצה היא הופכת להיות יעד של סקי (פחות גלישה יותר הייקינג). לכן בחורף כדאי לחשוב על טיולי יום מתאימים יותר (למשל לערים כמו קארלובי וארי, צ’סקי קרומלוב או קוטנה הורה).
  • מומלץ לוודא במלון אותו אתם לוקחים בחורף שיש חימום. במלונות הגדולים בני שלושה כוכבים ומעלה זה חלק מהסטדנרט, אך במלונות הקטניםוהאכסניות מומלץ לוודא טרם ההזמנה (ראה עוד בנושא תחת מלונות בפראג).
  • ליוצאים מהעיר עם רכב שכור – כבר בסוף הסתיו (מסוף אוקטובר), אנו ממליצים לוודא שהרכב אותו אתם שוכרים מוכן לחורף (בדגש על צמיגים ושרשראות שלג) כדאי לקרוא עוד על הנושא תחת השכרת רכב בצ’כיה.

כדאי מאוד לקרוא בנושא זה את העמודים הבאים:

מקורות נוספים בנושא: