חופשה רומנטית בפראג

כל המידע לזוגות בכל הגילאים המטיילים בעיר

שותף בכיר בכתיבת עמוד זה - ליאור פרג'

מידע כללי

פראג, “עיר הזהב”, היא אחת מבירות התיירות של אירופה. זוהי גם אחת הערים הרומנטיות ביותר בעולם, ללא צל של ספק. מדי שנה ושנה, אינספור זוגות מאוהבים מחליטים להתאהב בפראג, תוך שהם נחשפים לקסם שבירת צ’כיה מציעה עבורם. בכתבה הנוכחית אנחנו ניקח עבורכם את האהבה מספר צעדים קדימה, תוך התייחסות לשלל האפשרויות שמציעה פראג עבור זוגות: היכן מומלץ לבקר? מהם המקומות המציעים את האווירה הקסומה ביותר לאכול? ואילו פעילויות מיוחדות יחזקו את הקשר הזוגי שלכם? אלו הן רק חלק מהשאלות שנספק לכם תשובה עבורן.

אתרים רומנטיים

אתרים בתוך העיר

ברמת המאקרו, פראג היא עיר רומנטית בכל רמ”ח רחובותיה: עיצוב הרחובות והמבנים הוא מגוון ומרשים, האתרים ההיסטוריים מעניקים נופח של קסם כשגם נהר הוולטובה, על 18 גשריו, תורם לאווירה. אל תוותרו על הליכה על גשר קארל (Karluv Most), על פסליו הרבים, שהתפאורה הקסומה ביותר תהיה בשעות הערב. אתר חובה אחר היא כיכר העיר העתיקה, הידועה בתור “כיכר סטרומצקה” (Staromestske Namesti). הכיכר נחשבת לאחת היפות באירופה כולה, עם הרבה מבנים מפורסמים, פסלים, חנויות ובתי קפה. לא מן הנמנע שתיתקלו בזוגות המצטלמים לפני חתונתם על רקע השעון.

כיכר העיר העתיקה – השעון האסטרונומי וכנסיית טין. (צילום מקורי)

המצודה של פראג, או ליתר דיוק רובע המצודה (Hradcany), הוא אתר חובה נוסף, המתאים גם לזוגות. במתחם עצמו תוכלו לראות את המצודה עצמה, על הארטקציות המגוונות שלה: מגדלים, פסלים, מזרקות, חצרות מטופחות ועוד. בקרבת מקום נמצאים כמה מהאתרים ההיסטוריים החשובים של פראג, דוגמת קתדרלת סנט ויטוסארמון הקיץ “בלוודר”ארמון המלוכהבזיליקת ג’ורג’ הקדוש ועוד. את הביקור ברובע אנחנו ממליצים לשלב עם האי הקטן והרומנטי קמפה (Na Kampe), התשובה המקומית לונציה. האי כולל כיכר מרכזית ובה בתים ציוריים ובתי קפה בהם ניתן לשבת, כאשר המחפשים אחר מסלולי הליכה ופארקים ימצאו אף הם את מבוקשם.

“זרם השטן” המקיף את האי קמפה בפראג
 האי הוא אחד מהאזורים הרומנטיים ביותר בעיר (צילום מקורי)

בפראג ניתן למצוא מספר אתרים נוספים שמצליחים להתבלט ברומנטיקה שלהם. את הסקירה אנחנו מתחילים עם גבעת פטרין ומגדל רוזהלנדה (Petrin Hill Tower), גבעה המשקיפה לנופיה המרשימים של העיר. למרקם הרומנטי ניתן להוסיף את המגדל עצמו, דגם מוקטן של מגדל אייפל, וכן אטרקציות מעניינות דוגמת מבוך מראות ומצפה כוכבים. הביקור באזור מומלץ בעיקר בחודשי הקיץ והאביב.

אנחנו על רקע העיר פראג – מבט מהמצודה (צילום מקורי)

כחלק ממתחם גני התערוכה בעיר נמצאת אטרקציה מעניינת נוספת – המזרקות המזמרות (Krizikova Fontana). נכון, אתם לא תהיו היחידים שתצפו במופע המרהיב המשלב בתוכו מים, אור, ריקוד ומוזיקה, מופע שנמשך בין שלושים לארבעים דקות. ועדיין, זוהי חוויה עם לא מעט היבטים רומנטיים. כדי שתפיקו את המקסימום מהחוויה, אנחנו ממליצים לכם להגיע להופעה המאוחרת ביותר. אם ראיתם מזרקות על אותו עיקרון ברחבי העולם (כמו למשל מזרקות הקסם בברצלונה) ייתכן שהתצוגה תיראה לכם מעט מיושנת.

תצפית על פראג ממרומי גבעת פטרין (צילום מקורי)

אתרים מחוץ לעיר

עם כל היופי של פראג, כאשר מגיעים אליה לביקור בין מספר ימים לפחות מומלץ לחשוב על טיול יום אחד או יותר. קוטנה הורה (Kutna Hora) היא עיר ציורית הנמצאת במרחק של כשעה נסיעה מפראג. העיר כוללת הרבה מאד מבנים מרשימים, כשהאתר המפורסם ביותר בה הוא כנסיית הגולגולות הגותית. ניתן להגיע אליה באמצעות תחבורה ציבורית או בסיורי יום היוצאים מלב פראג.

קארלובי וארי (צילום מקורי)

ספא הוא אחד הפעילויות הזוגיות המהנות ביותר שיש, כאשר במערב צ’כיה תמצאו עיירת ספא מרשימה מאד – קרלובי וארי (Karlovy Vary).
זוהי עיירה קטנה הכוללת את אתר הספא והמרחצאות החמים הגדול ביותר בצ’כיה, ולצד זה גם פארקים, טיילות, מוזיאונים ו-וופל מקומי מפורסם מאד.

מומלץ מאוד להשקיע את הזמן בסיור יומי לקרלובי וארי כחלק מהטיול שלכם בפראג. אל העיר ניתן להגיע באמצעות אוטובוס, היוצא בין השעות 5:00 ל-8:00 בבוקר. הנסיעה, הנמשכת כשעתיים, נחשבת לדרך הזולה ביותר להגיע לעיירה, אופציה אחרת, יקרה מעט יותר, היא להגיע לעיירה בעזרת רכבת או להצטרף לטיול מאורגן. (ראו פרטים נוספים בעמודים – על קרלובי וארי וסיור יומי לקרלובי וארי).

אגם “השטן” בשמורת שמובה (צילום מקורי)

כמובן שלמי שמתכנן משהו קצת יותר מיוחד כדאי לחשוב להשכיר רכב ולנסוע לטייל בעיירות הקסומות, ההרים והיערות של צ’כיה – מומלץ לקרוא על כך יותר לעומק בעמוד שלנו אשר עוסק בהשכרת רכב בפראג והשכרת רכב בצ’כיה.

מסעדות רומנטיות

מגוון האפשרויות הקולינריות בפראג רחב אף הוא – ולא רק בגלל אותן מסעדות כשרות, אשר ישראלים מחפשים פעמים רבות. לא צריך להתאמץ יותר מדי כדי למצוא מסעדות רומנטיות בפראג, כאלה שכוללות בתוכן מספר פלוסים עיקריים: מיקום אידיאלי באזורים היפים יותר של העיר, למשל, עיצוב אינטימי או אפילו מנות ממטבחים “סקסיים”. אלו הן מסעדות בדרגת איכות גבוהה יחסית, ולעיתים גם יקרות, אך בהחלט מסעדות בהן ניתן לבלות ערב זוגי, לציין יום נישואין או לחגוג כל מאורע אחר.

בין המסעדות הרומנטיות של פראג, ניתן להזכיר את:

  • Barock – מסעדה יוקרתית נחשבת מאד המגישה אוכל אסייתי, פירות ים ושלל מאכלים אחרים. הסושי מעט פחות מוצלח.
  • Alcron – מסעדה יוקרתית בעלת כוכב מישלן אחד. מציעה תפריט מקורי ומעניין, עם דגש ניכר על פירות הים. המחיר לא זול, אבל גם ממש לא נורא.
  • Coda Resteraunt – מסעדה אירופאית המשלבת בין אוכל מוקפד ואסתטי, לבין שירות אדיב ומיקום מצוין.
  • Café Louvre – בית קפה ותיק, שכאילו יחזיר אתכם למאה ה-20. מעט יקר ביחס לבתי קפה אחרים, אך שווה את המחיר. מומלץ במיוחד לנסות את שטרודל השזיפים.
  • La Finestra – מסעדה אירופאית המציגה את המיטב של המטבח האיטלקי. מחירים נוחים באופן יחסי.

מסעדת מישלן יוקרתית – Alcron
(צילום מתוך אתר המסעדה)

מלונות רומנטיים

היותה של פראג אחת הערים התיירותיות המרכזיות באירופה מסביר מדוע תוכלו למצוא בה מגוון רחב של מלונות, בדרגות תיירות שונות (מומלץ להעזר ברשימה שלנו של מלונות מומלצים בפראג). גם עבור אלה המחפשים מלונות רומנטיים, מציעה פראג לא מעט פתרונות. יהיו אלה מלונות בעלי עיצוב קלאסי ועתיק בחלקם הגדול, כשבפנים המלון אתם עשויים למצוא את כל הפינוקים שבוודאי תחפשו בנופש הזוגי: בריכת שחייה, ג’קוזי, מתקני ספא, ארוחות עשירות ועוד. מלונות רומנטיים אחרים מאופניים בעיצוב פנים מוקפד מאד, שמציע חווית בוטיק שונה אך מהנה (ראה מידע נוסף בעמוד מלונות לחופשה רומנטית בפראג).

כמה מהמלונות הרומנטיים המומלצים ביותר בפראג הם:

Best Western Permier Hotel Royal Palace – חופשה יוקרתית במיקום אידיאלי

לחובבי השופינג כדאי להכיר את קניון פאשן ארנה | Fashion Arena - קניון העודפים הגדול ביותר בצ'כיה בו יש יותר מ-200 חנויות המציעות הנחות בין 30% ועד 70%, בנוסף יש בקניון החזר מס - כך שתוכלו לקבל חזרה 12% מעלות הקניות, ומעבר לכל זה יש הנחה מיוחדת לגולשים של הכל על » למידע נוסף.

לפרסום עסק העוסק בפראג באתר, אנא צור קשר.

אירועים מיוחדים

לוח השנה הלועזי כולל בתוכו מספר מועדים בהם פראג לובשת חג ומעמידה את האהבה במרכז העניינים. ב-14 בפברואר מדי שנה מצוין בפראג יום האהבה (Valentine’s Day) בשלל דרכים: המסעדות מציעות תפריטים מיוחדים ופינוקים זוגיים, בעיר נערכים מופעים וגם באזורים המתוירים של פראג האווירה שונה ורומנטית אפילו יותר מבשאר ימות השנה.

במצודת פראג, אותו אתר רומנטי שהוזכר מעלה, מתקיים בחודש ספטמבר פסטיבל הענב (Festival of the Grape). הוא כולל בתוכו שני חלקים: בראשון תוכלו למצוא דוכני אוכל ושתייה, הופעות פולק ומוזיקה מקומית. החלק השני, אשר הכניסה אליו כרוכה בתשלום, כולל אטרקציה חשובה נוספת עבור זוגות רבים: אירוע טעימות יין. תוכלו להתנסות בטעימות יין גם בפסטיבל הגפנים של סנט ונססלאס (St. Wenceslas Vines Festival), הכולל בתוכו מעבר לטעימות גם תחרויות אבירים, הופעות מוזיקה וריקודים.

הופעות ותרבות

פראג אינה רק יעד תיירותי, אלא גם מוקד תרבותי מהשורה הראשונה. צירוף של אלה מאפשר להסביר מדוע מגוון ההופעות הנערכות בה מדי שנה רחב מאד. קיימת סבירות לא קטנה שבמועד הביקור שלכם בעיר תתקיים בה הופעה של זמר, זמרת, להקה או מוזיקאי אחר, לעיתים בעלי שם עולמי. אנחנו ממליצים לכם לבחון מראש אילו הופעות בפראג צפויות במועד הביקור שלכם, כשהחדשות הטובות הן שברוב המקרים המחיר להופעה הוא בהחלט סביר.

אופציה מהנה אחרת לבילוי זוגי מכניסה לתמונה את התיאטראות האיכותיים שפראג ידועה בהם. בין אם המדובר הוא על התיאטרון הלאומי (National Theratre) בו מתקיימת הופעה מושקעת כמעט מדי ערב, התיאטרון ה”שחור” המפורסם Image Theatre או תיאטרון Letrna Magika המשלב משחקים חיים, ווידאו, תנועה ותאורה – בפראג נערכים מופעים מהנים, שמתאימים בחלקם הגדול לבני זוג בכל הגילאים.

הזמנת כרטיסים לאטרקציות וסיורים מודרכים לחופשה רומנטית בפראג

אטרקציות זוגיות מהנות

יש לא מעט אופנים בהם ניתן לחוות את פראג בצורה אחרת, כשבחלק מהמקרים אלו הן אטרקציות זוגיות מהנות ורומנטיות במלוא מובן המילה.

שייט על נהר הוולטובה:

ניתן למצוא וריאציות שונות של שייט על הוולטבה, כשמומלץ מאד שלא לוותר על אחת מהן. את השייט תוכלו לערוך ביום או בלילה – לכל אופציה קסם משלה כשלמארג ניתן להוסיף ארוחה משובחת, הופעת ג’אז, הדרכה תיירותית על המקומות בהם עוברים וכמובן שגם את הבירה המקומית המפורסמת.
(לפרטים נוספים ראה עוד תחת שייט על הוולטובה).

שייט על הוולטובה – אחת האופציות האהובות לטיול רומנטי בעיר (צילומים מקוריים)

סיורים בפראג:

פראג מציעה למבקריה מגוון של סיורים אשר כולם מתאימים לזוגות המחפשים פעילויות רומנטיות בעיר.

  • סיורי אוכל בפראג: פראג היא עיר שיש בה תרבות שלמה סביב אוכל, בירה ושתייה חריפה. זוגות המעוניינים להיחשף לפן הקולינרי המשובח של העיר וכן להינות מעוד פן ייחודי שיש לעיר להציע יכולים לבחור ממגוון סיורים קולינריים המוצעים בפראג. (לפרטים נוספים על סיורים קולינריים בפראג).
  • סיור טעימות בירה: טעימות בירה בפראג היא חוויה מהנה במיוחד בבירת צ’כיה, שהיא גם בירת הבירות הצ’כיות המפורסמות, ואחת מהערים בהן צורכים הכי הרבה בירה בעולם כולו. סיור טעימות בירה תהיה אטרקציה נהדרת ומומלצת בחום לזוגות אשר רוצים לצאת וליהנות מהצד התוסס של העיר. (לפרטים נוספים על טעימות בירה בפראג).
  • סיור עירוני ברכב וינטג’: סיור עירוני ממש לא חייב להיות רגלי, אופציה רומנטית במיוחד היא לערוך סיור מיוחד ברחובות פראג ברכב וינטג’, במהלכו תסעו ברכב וינטג’ אמיתי עם נהג ומדריך צמוד ותעברו במרכז העיר- אשר מוגדר כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק”ו, מרכז העיר העתיקההרובע היהודי ואיזורים נוספים בפראג אשר לא תרצו לפספס. (לפרטים נוספים על סיור עירוני ברכב וינטג’)
  • סיור בעיר בכרכרה רתומה לסוס: אפשרות פופולארית אחרת היא לטייל בעיר בכרכרה הרתומה לסוס, טיולים הנערכים בעיקר בעיר העתיקה ונמשכים כשעה. גם כאן, תוכלו לתזמן את הסיור לשעות הערב ולהינות מהאוירה הקסומה והרומנטית של פראג בשעת שקיעה ולאחריה.

סיור במכונית וינטג’ בפראג – מתאים לבילוי רומנטי ואף לבילוי עם ילדים (מומלץ לקרוא) (צילום מקורי)




המלצות לחופשה רומנטית בפראג

  • מומלץ לסמן מראש מספר אופציות אופטימליות לבילוי זוגי עבורכם, ולשלב אותן עם המקומות התיירותיים ה”כלליים” יותר. רצוי להשאיר ביטוי לתחומי העניין של כל אחד מכם, אך להעדיף אטרקציות המדברות אל שניכם באותה מידה.
  • פראג אינה עיר יקרה, אך בכל זאת מומלץ לברר על הנחות שונות לאתרים ולאטרקציות הזוגיות שאתם מעוניינים בהם – למשל, Prague City Pass. רכישת הכרטיס לא מומלצת תמיד, אלא היא פונקציה של תחומי העניין שלכם והמקומות בהם אתם מעוניינים לבקר. אתם מוזמנים לראות מה הוא מציע ולהחליט האם זה מדבר אליכם, כשאופציה אחרת היא להתייעץ איתנו.
  • נסו לציין בכמה שיותר מקומות שאתם בני זוג, ועל אחת כמה וכמה אם אתם מגיעים לעיר כחלק מחגיגת יום נישואין, יום הולדת או ירח דבש. ייתכן שתקבלו בדרך זו פינוקים “על חשבון הבית”.
  • יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון בחופשה זוגית שאינם קשורים בהכרח ליעד אליו אתם נוסעים אלא לנסיעה רומנטית של תיירים פחות מנוסים ואנו ממליצים לבדוק. הרבה דברים היום בתכנון החופשה יכולים לפגוע בחוויה שלכם בכל מיני שלבים. למשל נושא של הושבה ביחד בטיסה (הרבה יעדיפו להוסיף את התשלום לחברות שדורשות זאת ולשבת אחד ליד השניה). או נושא של סוג המלון - שכדאי מאוד שבחופשה הרומנטית שלכם תקפידו לוודא שהחדר הוא דאבל רום ולא טווין רום.
  • לזוגות הנוסעים לפראג אנו מאוד ממליצים לקרוא את העמוד שלנו על הנחות וקישורים מומלצים לפראג, יש שם כמה הצעות שמאוד יעניינו את הזוגות הנוסעים ליעד.
  • למי שמעוניין לשלב בחופשה שלו גם קניות אנו ממליצים להגיע לפאשן ארנה – קניון עודפים המאפשר החזרי מס, הנחות לאורך השנה ומעניק גם הנחה נוספת למגיעים עם קופון ייעודי. על כל אלו תוכלו לקרוא בעמוד שלנו על קניון פאשן ארנה – Fashion Arena.