איך לבחור מלון בפראג?

לאחר שבחרתם לטוס לפראג הגעתם לשלב הבא בו עליכם לתכנן את החופשה שלכם – בראש ובראשונה להזמין מלון. איך תדעו איזו מלון להזמין? פראג היא עיר מתויירת מאוד ויש בה לא מעט אפשרויות למלון או לדירה.

מטרתו של דף זה היא לעשות סדר בבלגן ולעזור לכם לבחור את המלון, הדירה או אפשרות הלינה המתאימה לכם בפראג.

הוסטל, בית מלון או דירה?

ראשית, לפני שמדברים על פראג באופן פרטי, צריך להחליט באיזה סוג של לינה אתם מעוניינים – הוסטל, מלון או דירה. להלן ההבדלים בקצרה למי שאינו טייל מנוסה:

  • בית מלון מספק לינה קלאסית, עם שירותים כאלה או אחרים על פי מספר הכוכבים אותו הוא מקבל ועל פי השירותים עליהם הוא מתחייב (לדוגמה: פנסיון מלא או חלקי, ספא, בר ועוד). מיועד למי שרוצה ליהנות מתנאים של אירוח בזמן הטיול שלו.
  • הוסטל או אכסנייה הוא פשוט בית המאפשר לינה ללא הדרישות בהן צריכים לעמוד בתי המלון (מים חמים 24 שעות ביממה, לובי, מסעדה או קפיטריה). בחירה בהוסטל מתאימה למי שנוחות הלינה פחות מפריעה לו, וחשוב לו לחסוך בעלויות הטיול.
  • דירה, כשמה כן היא. דירה העומדת להשכרה ללא שירותים מיוחדים, כאשר האביזרים בדירה הם על פי מה שבעל הדירה מפרסם. פתרון הדירה הוא מוצלח במיוחד עבור משפחות וקבוצות קטנות.

פרמטרים חשובים בבחירת מלון בפראג:

להלן מספר פרמטרים חשובים אותם צריך לבדוק לפני בחירת מלון, דירה או כל אפשרות לינה בפראג:

השאלה במה אתם מעוניינים יותר. אם אתם רוצים לחסוך בכסף ככל הניתן תעדיפו לחפש מלון או הוסטל בעיר החדשה, בסמוך לתחנת מטרו. כך תוכלו לחסוך בעלות המלון מחד ולנצל את המטרו המצויין של פראג מאידך.
אם אתם מעוניינים להיות קרובים למרכז העניינים, תעדיפו לבחור ללון קרוב יותר לעיר העתיקה.
ההמלצה שלנו היא לבחור מלון ברובע מאלה סטרנה, כיוון שבאזור זה תהיו קרובים לאתרי התיירות המרכזיים של העיר, תוכלו להרוויח נגישות טובה יותר מאשר בעיר העתיקה וגם תוכלו לחסוך ולקבל מלונות זולים יותר מאשר בעיר העתיקה או ברובע המצודה.

אזורים מהם כדאי להתרחק בבחירת המלון בפראג:
אין בפראג אחוזי פשיעה גבוהים, על כן אפשר ללון בכל מקום בעיר. אמנם תעדיפו להתרחק מתחנות המטרו בלילה, אך חוץ מזה אין הרבה הבדלים בין השכונות. מצד שני, רבים מהחלקים הלא א. מיקום: המיקום המומלץ למלון או דירה בפראג מתחלק לפי תיירותיים של פראג אינם מטופחים וישנם לא מעט הומלסים ושיכורים. קצת לא נעים ללכת שם בשעות החשכה כאשר שיכורי פראג
מסתובבים ברחובות.

ב. המלצות של לקוחות עבר: חשוב מאוד לקרוא מה מספרים לקוחות העבר של בתי המלון בהם אתם מתעניינים. תוכלו לראות את תגובתיהם של תיירי עבר בתוצאות של רוב מנועי החיפוש הגדולים. בנוסף, אפשר להיכנס לאתרים כמו “TripAdvisor” או פורומים ישראלים כמו “למטייל” כדי לראות האם לקוחות עבר של המלון רשמו עליו ביקורת, שלילית או חיובית.

ג. מה המלון נותן? חשוב להבין מה המלון נותן ומה הוא אינו נותן. לדעתנו, הפרמטרים שחשוב לבדוק בפראג הם ארוחת בוקר, מטבחון, שיפוצים שעבר המלון וגישה לאינטרנט. מטבחונים במלונות שלושה כוכבים בפראג הם דבר נפוץ וכדאי לנצל זאת. לעומת זאת, ה-Wi-Fi ברוב המלונות בפראג חופשי רק בלובי (אך מצב זה הולך ומשתפר).

לגבי ארוחת בוקר – רוב מלונות שלושה כוכבים המציעים ארוחות בוקר, מספקים ארוחה עשירה יחסית (אמנם לא כמו שנהוג בישראל אך יותר ממה שנהוג במערב אירופה). כדאי לבדוק זאת במלון אותו אתם בוחרים, אך באופן כללי הדיל של  ארוחת הבוקר בפראג הוא טוב ומשתלם.

לגבי שיפוץ המלון – רוב המלונות הנמצאים באזורים התיירותים של פראג שוכנים בתוך מבנים עתיקים. על כן, למי שחושש להיתקע במעלית ישנה או לישון בחדר עם קיר מתפורר, רצוי שישאל את בעל המלון מתי עבר המלון שיפוץ לאחרונה. בעיה זו עולה בעיקר במלונות הזולים וההוסטלים ופחות במלונות של ארבעה-חמישה כוכבים.

דרך איזה אתר מומלץ להזמין מלון?

ישנם כל כך הרבה אתרים בהם ניתן להזמין מלונות ודירות לפראג אנו ממלצים להשתמש בשירות שלנו שמסכם עבורכם את המידע מהאתרים השונים ומחפש עבורכם את ההצעה הזולה ביותר עבור כל מלון (ראה מלונות בפראג). במידה ומשום מה אינכם רוצים להשתמש בשירותינו אנו ממליצים לחפש מלון בשני אתרים עיקריים ( בלחיצה על הקישורים תוכלו לקבל מידע על החברות באתר שלנו):

  1. האתר הידוע והגדול ביותר להזמנת מלונות הוא Booking. באתר זה קיים המבחר הגדול ביותר של מלונות, דירות ואכסניות וניתן לקרוא חלק גדול מהמידע בעברית.
  2. אתר נוסף הוא האתר של חברת budgetplace, שמתמחה במלונות לזוגות צעירים וסטודנטים ומציעה את ההצעות הזולות והיעילות ביותר לחופשה באירופה. (זהו אתר פחות מוכר והוא אינו תומך בעברית)